upea mini tutorial. kannattaa katsoa!
Väitän, että jos ensin luette figumaalaukseen liittyviä tekniikoita koskevia artikkeleita ajatuksella läpi, ja sen jälkeen maalaatte yhtä figua 400 tuntia, saatte tekin aikaan ainakin lähestulkoon yhtä hyvää jälkeä. Paljon mahtaa olla keskimääräisen maalarin suurin tuntimäärä jonka hän on yhteen figuun laittanut? 4-8 tuntia kenties, tuskin sadasosaakaan tuosta?
Väitän myös, että maalaan kohtalaisen näyttäviä figuja, kohtalaisen vikkelään - figuharrastuksen aloitin kuitenkin noin viisi vuotta sitte, en kä usko, että olisin neljääsataa tuntia vielä maalaukseen laittanut.
Neljäsataa tuntia on yli kaksi viikkoa putkeen, ja vaikka kaikki tuskin ei aktiiviseen maalaukseen mennytkään, on se silti pitkä aika. Mahtava figu tuo on kuitenkin, ja loistava tutoriaali myös.
Väitän myös, että maalaan kohtalaisen näyttäviä figuja, kohtalaisen vikkelään - figuharrastuksen aloitin kuitenkin noin viisi vuotta sitte, en kä usko, että olisin neljääsataa tuntia vielä maalaukseen laittanut.
Neljäsataa tuntia on yli kaksi viikkoa putkeen, ja vaikka kaikki tuskin ei aktiiviseen maalaukseen mennytkään, on se silti pitkä aika. Mahtava figu tuo on kuitenkin, ja loistava tutoriaali myös.
-
Darkki
Tota en kyllä ymmärrä sillä esim. CMON stiä on kehutta parhaaksi kulta NMM mitä on ja kyllähän se mielestäni sitä on. Muuten ukko on kyllä ihan nätti mutta kun en tykkää kaaoksesta niin en tykkää.VJ kirjoitti:Kyllä tollasta jälkeä saa pensselillä jos osaa ja viitsii.
Toi tyyli on vaan vähän liian tommonen mun makuun. Hyvin tehty huono NMM, siitä en myöskään tykkää.
"Brush-licking makes you a better painter"
-
baretul
Onhan se hieno figu, mutta jotenki tuntuu siltä että ihmiset ei ollenkaan selaa jotain CMONia kun tänne postaa välillä joku kuvan jostain 8+ saaneesta hahmosta niin ihmiset on huutamassa hoosiannaa että "mitä tää on maailman kaunein figu pla pla...". Oikeesti on paljon hienompiakin figuja mun mielestä.

Tossa on oikein hienot metallit mutta kato jotain arjayn metalleja tai vastaavia niin huomaat että missä tolla menee vikaan, ei jaksa nyt selittää...jago kirjoitti:Tota en kyllä ymmärrä sillä esim. CMON stiä on kehutta parhaaksi kulta NMM mitä on ja kyllähän se mielestäni sitä on. Muuten ukko on kyllä ihan nätti mutta kun en tykkää kaaoksesta niin en tykkää.VJ kirjoitti:Kyllä tollasta jälkeä saa pensselillä jos osaa ja viitsii.
Toi tyyli on vaan vähän liian tommonen mun makuun. Hyvin tehty huono NMM, siitä en myöskään tykkää.
Viimeksi muokannut baretul, Ti 21.09.2004 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaunis on kyllä.
Jos jamppa sanoo tehneensä 14 viikkoa ja 400 tuntia ... se on sitten 3 1/2 viikkoa 4 tuntia JOKA PÄIVÄ. Kyllä siinä vähän hölmömpikin jo siinä ajassa oppisi tekemään kaikenlaista. Ihan joka jampalla ei ole mitään mahdollisuuksia edes kuvitella käyttävänsä 4 tuntia mallailuun joka päivä. Tuollaisen projektin jälkeen ei varmaan ihan heti viitsi aloittaa TOISTA
Droez: ite vuosikymmenen postimerkkejä keränneenä ... ei se ole yhtään sen kummempaa. Vai kuinka moni pystyy erottamaan nyt vaikkapa vuoden 1917 Saarisen mallin eri tilauserien paperierot pelkästään postimerkkiä katsomalla.
Jos jamppa sanoo tehneensä 14 viikkoa ja 400 tuntia ... se on sitten 3 1/2 viikkoa 4 tuntia JOKA PÄIVÄ. Kyllä siinä vähän hölmömpikin jo siinä ajassa oppisi tekemään kaikenlaista. Ihan joka jampalla ei ole mitään mahdollisuuksia edes kuvitella käyttävänsä 4 tuntia mallailuun joka päivä. Tuollaisen projektin jälkeen ei varmaan ihan heti viitsi aloittaa TOISTA
Droez: ite vuosikymmenen postimerkkejä keränneenä ... ei se ole yhtään sen kummempaa. Vai kuinka moni pystyy erottamaan nyt vaikkapa vuoden 1917 Saarisen mallin eri tilauserien paperierot pelkästään postimerkkiä katsomalla.
Nojooh... onhan toi ihan hieno, takuuvarma GD tuotos eli tehdään kaikki huolellisesti ja kiiltokuvamaisesti. Mitään uutta ei keksitty, vaan vanhoja kikkoja pyöriteltiin ja viilailtiin, tehden huolellinen työ, joka tappelee samoilla eväillä kuin todennäköisesti muutkin, mutta huolellisemmin tehtynä...
Eipä tuo siis minusta nyt niin kovin ihmeellinen ole, vanhan kaavan viilailua eikä tuo mitään uutta kehiin. Tietysti tutorialina oikein hienoa, että vanhat kaavat selkeytyvät ja tulevat helpommin saataville, ettei kaikkien tarvitse keksiä pyörää uudelleen.
Eipä tuo siis minusta nyt niin kovin ihmeellinen ole, vanhan kaavan viilailua eikä tuo mitään uutta kehiin. Tietysti tutorialina oikein hienoa, että vanhat kaavat selkeytyvät ja tulevat helpommin saataville, ettei kaikkien tarvitse keksiä pyörää uudelleen.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
No joo. Kyl toi menee samaan sarjaan painimaan parin (sadan ellei tuhannen...) muun tosi hienon figun kans. Ei tossa ollut oikeestaan mitään mikä sen olis nostanut esille muusta hienojen figujen massasta. Yhdyn M.Salavan kanssa täysin tohon vanhojen kikkojen pyörittämiseen.
Pisteet tosin maalarille jos vuodessa yltää tollaselle tasolle.
Pisteet tosin maalarille jos vuodessa yltää tollaselle tasolle.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Siis onhan tuo upea. Tuskin kukaan kiistää, että teknisesti tuo on varsin taidokas. Itse tykkään kyllä tosta ihan muutenkin, en pelkästään suorituksena. Kunnioitettavaa, että jaksaa tehdä kaiken noin huolellisesti, itse siihen tuskin pystyisin. Mitäköhän muuta kyseinen herra on vuoden harrastamisen aikana tehnyt...? Tuskin paljoa muuta. 
Mutta jos ajatellaan toiselta kantilta, ei lahjakkaalta henkilöltä neljänsadan tunnin työpanoksella voi vähempää odottaakkaan. Ja imo 400 tuntia yhteen modeliin alkaa mennä jo liiotteluksi.
Tuollaiset kyllä antavat minulle henkilökohtaisesti inspiraatiota pyrkia paremmaksi maalariksi, haluan pystyä samaan vielä jonain päivänä.
Mutta jos ajatellaan toiselta kantilta, ei lahjakkaalta henkilöltä neljänsadan tunnin työpanoksella voi vähempää odottaakkaan. Ja imo 400 tuntia yhteen modeliin alkaa mennä jo liiotteluksi.
Tuollaiset kyllä antavat minulle henkilökohtaisesti inspiraatiota pyrkia paremmaksi maalariksi, haluan pystyä samaan vielä jonain päivänä.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
-
baretul
Mun personal opinion on se että toi on harrastanut kuvataiteta tota ennen tai muuta joka on kehittänyt häntä. Sellasta ihmistä ei ole joka maalaa hyvin jollain vuoden kokemukselle, ellei ole tehnyt jotain muuta sitä ennen joka on sitten kehittänyt maalaustaitoa. Kannattaa unohtaa heti kättelyssä kaiken näköset huhut että joku on maalannu vaan vuoden ja maalaa jo noin hyvin. Yleensä ne on pyöristettyjä ne "vaan vuoden" ja yleensä hyvin vuodessa maalaavat on keskittyneet todella paljon figu maalaukseen ja sitä ennen johonki muuhun vastaavaan, eli siis helpotuksena kaikille voin sanoa että kukaan ei ole sepää syntyessään eikä edes seppä vuodessaHukka kirjoitti:Siis onhan tuo upea. Tuskin kukaan kiistää, että teknisesti tuo on varsin taidokas. Itse tykkään kyllä tosta ihan muutenkin, en pelkästään suorituksena. Kunnioitettavaa, että jaksaa tehdä kaiken noin huolellisesti, itse siihen tuskin pystyisin. Mitäköhän muuta kyseinen herra on vuoden harrastamisen aikana tehnyt...? Tuskin paljoa muuta.
Niin ei kai täällä kukaan luullutkaan, että toi olis alkanu tosta noin vaan maalaamaan ja kehittyny vuodessa tollaseksi.baretul kirjoitti:Mun personal opinion on se että toi on harrastanut kuvataiteta tota ennen tai muuta joka on kehittänyt häntä. Sellasta ihmistä ei ole joka maalaa hyvin jollain vuoden kokemukselle, ellei ole tehnyt jotain muuta sitä ennen joka on sitten kehittänyt maalaustaitoa. Kannattaa unohtaa heti kättelyssä kaiken näköset huhut että joku on maalannu vaan vuoden ja maalaa jo noin hyvin. Yleensä ne on pyöristettyjä ne "vaan vuoden" ja yleensä hyvin vuodessa maalaavat on keskittyneet todella paljon figu maalaukseen ja sitä ennen johonki muuhun vastaavaan, eli siis helpotuksena kaikille voin sanoa että kukaan ei ole sepää syntyessään eikä edes seppä vuodessa
Eli yhteenvetona toi tyyppi on kehittyny todella nopeasti miniatyyrimaalauksessa, mutta ei lähtenyt kuitenkaan harrastamaan ihan tyhjältä pohjalta. Ja toi nappi on huolellinen ja taidokas suoritus, mutta ei mitenkään maailmaamullistava.
(Olikohan tällä viestillä joku pointtiki..?
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas