Hive=voittamaton

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Spinal

Viesti Kirjoittaja Spinal »

Uzi-99 kirjoitti:Oletin vain että ihmiset ymmärtävät automaattisesti mikä ero on ylittämisellä ja itse maastoon liikkumisella. ;)
Kunhan varmistin asian. ^_^
Shall I burn you?
kaapeli

Viesti Kirjoittaja kaapeli »

Predator ei tehoa hiveen, koska hivellä on aina mukana venom cannon ja se on assault ase. Joten kun hive tulee suojastaan predatorin linjalle niin se ampuu ja preda tuhoutuu tai menee immobilesiin ainakin ja sitten saan korkeintaan yhden woundin hiveen lascannoneilla. Ja kun se tulee maksamaan yli 120 pts niin se ei ole kustannus tehokas.
Never forget.
Never fogive.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

kaapeli kirjoitti:Predator ei tehoa hiveen, koska hivellä on aina mukana venom cannon ja se on assault ase. Joten kun hive tulee suojastaan predatorin linjalle niin se ampuu ja preda tuhoutuu tai menee immobilesiin ainakin ja sitten saan korkeintaan yhden woundin hiveen lascannoneilla.
Predatorille kolme lascannonia niin tulee ainakin pari woundia vuorossa ja sillä saat kuitenkin ampua vuoron enemmän kuin hive venomillansa...
Sitäpaitsi VC ei ola ihan noin tehokas.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Tyrantin tai Fexin venom cannon aiheuttaa predatoriin 2/3 glancing hittiä vuorossa, joten se on mielestäni varsin tehokas ajoneuvojen sheikkaaja. Mutta senpä takia kannattaakin olla useampia predatoreja!
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Plaah..odota uutta Codexia, ota eliittiin Venerable Dreadnought Plasma Cannonilla ja kaksi Lascanon Devastator-ryhmää infiltratella, Troopeiksi kuusi plasma-ysikutosta, ja Heavy Supporttiin kolme Annihilaattoria. Noilla saa jo yhden Hiven hengiltä.

Kannattaa myös muistaa että kahdeksaa lukuunottamatta kaikki Tyranidi-pelaajat ovat huijareita, jotka eivät osaa Codexiaan, mutatoivat itselleen S12 Hive Tyrantteja ja laittavat liikaa maastoa.

Pakko on laittaa hymiö ennen kuin joku ottaa tuon tosissaan :D
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
kaapeli

Mietin vaan että paljonko tuo sinun ehdotus armeija tulisi maksamaan: ;)
Never forget.
Never fogive.
Spinal

kaapeli kirjoitti:Predator ei tehoa hiveen, koska hivellä on aina mukana venom cannon ja se on assault ase. Joten kun hive tulee suojastaan predatorin linjalle niin se ampuu ja preda tuhoutuu tai menee immobilesiin ainakin ja sitten saan korkeintaan yhden woundin hiveen lascannoneilla. Ja kun se tulee maksamaan yli 120 pts niin se ei ole kustannus tehokas.
Harvemmin lentävää Hiveä on varustettu Venom Cannonilla ja eikö tässä juuri ollut ongelmana lentävän Hiven pysäyttäminen ;).
Shall I burn you?
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Spinal kirjoitti:
kaapeli kirjoitti:Predator ei tehoa hiveen, koska hivellä on aina mukana venom cannon ja se on assault ase. Joten kun hive tulee suojastaan predatorin linjalle niin se ampuu ja preda tuhoutuu tai menee immobilesiin ainakin ja sitten saan korkeintaan yhden woundin hiveen lascannoneilla. Ja kun se tulee maksamaan yli 120 pts niin se ei ole kustannus tehokas.
Harvemmin lentävää Hiveä on varustettu Venom Cannonilla ja eikö tässä juuri ollut ongelmana lentävän Hiven pysäyttäminen ;).
Kyllä minä omalleni myrkkytykin pistän ;)

Mutta jokatapauksessa nidipelaaja tuskin laittaa vapaaehtoisesti lentävää tyrannia annihilaattorin rätkittäväksi ampumatta mokomaa ensin stunniin joko hiven w-blastilla, biovoreilla tai tulitukifeksillä.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
kaapeli

Tämä pelaaja kyllä pistää.
Never forget.
Never fogive.
Spinal

kaapeli kirjoitti:Tämä pelaaja kyllä pistää.
Ai no sitten :P. Mutta miksi ottaa lentävälle tyrantille ylikallis venomi, kun WBlastin saisi halvemmalla ja lisäksi toisen parin ScyTaloneita? Ei voi ymmärtää! :D Ja kun lentävässähän on se idea lähinnä, että sen saa nopeasti closikseen, jolloin venomista tuskin on hyötyä.

Mutta siinäpä tekee kaverisi virheen ja jää ilman yhtä ylimääräistä closishyökkäystä (ScyTaloneistahan sai lisähyökkäyksiä). Ja nuissa ylemmissä viesteissä on jo varmaan tullut selville, että millä se Hive kaatuu.
Shall I burn you?
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Spinal kirjoitti:
Ai no sitten :P. Mutta miksi ottaa lentävälle tyrantille ylikallis venomi, kun WBlastin saisi halvemmalla ja lisäksi toisen parin ScyTaloneita? Ei voi ymmärtää! :D Ja kun lentävässähän on se idea lähinnä, että sen saa nopeasti closikseen, jolloin venomista tuskin on hyötyä.
Kyllä minusta kolme Bs4 myrkkykuulaa on verrattavissa yhteen kynnenraapaisuun (todennäköisyys tappaa mariini scytaleilla 56%, todennäköisyys tappaa ainakin yksi mariini kanuunalla ennen chargea 46%, mutta mahdollisuus tappaa enemmän ja As4+ äijiä ampuessa vastaa kolmea kynneniskua), nykyään kun saa vielä ampua sekä blastin että kanuunan ja chargata bonushyökkäystä menettämättä. Panssaria vastaan luulisi myös olevan hyödyllinen - yksi S10 ja kolme S8 ammusta stunnaavat tankin kuin tankin. Lyhyesti siis, haluan monipuolisuutta.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Spinal

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:
Spinal kirjoitti:
Kyllä minusta kolme Bs4 myrkkykuulaa on verrattavissa yhteen kynnenraapaisuun (todennäköisyys tappaa mariini scytaleilla 56%, todennäköisyys tappaa ainakin yksi mariini kanuunalla ennen chargea 46%, mutta mahdollisuus tappaa enemmän ja As4+ äijiä ampuessa vastaa kolmea kynneniskua), nykyään kun saa vielä ampua sekä blastin että kanuunan ja chargata bonushyökkäystä menettämättä. Panssaria vastaan luulisi myös olevan hyödyllinen - yksi S10 ja kolme S8 ammusta stunnaavat tankin kuin tankin. Lyhyesti siis, haluan monipuolisuutta.
Juujuu! :D Ei tätä nyt olisi tarvinnut alkaa selostamaan näin tarkkaan. Mutta tuskin tuosta selostuksestasi ainakaan haittaa on. Hyvä, kun jaksoit kertoa koko asian näin tarkasti koko asian ja vielä yhdessä viestissä. Sitäpaitsi minulla kun ei ole vielä tuota uutta sääntökirjaa, niin en voi kaikkia uudistuksiakaan tietää ;).
Shall I burn you?
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Saakos muuten monstrous creaturet nykyyän ampua eri kohdetta kuin mihin assaultoivat? Dredit ja terminaattorit ainakin saavat, joten voisi olettaa että myös monsterit saavat, mutta ei ole sattunut silmään vielä tuosta uudesta sääntökirjasta. Mites on?
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Puistokemisti

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Mistäs kaivoit tuon että dredit ja termikset saavat ampua eri kohdetta kuin assaultoivat?
Itse en ainakaan tuota sääntökirjaa selatessani lyötänyt mitään poikeusta että saisi.
Koreassa, paikallisessa nappiksessa ei skandeja D:
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

se on TARin muistoja se, eikä päde enää nykyään....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Kaikki AP2 aseet on hyviä, varsinkin neloslaitoksessa jossa sweepit muuttui ampuvaa suosivaksi. Jos sinulla on konsti rerollata onnistuneet break testit(tau ethereal tms) käytä sitä tarpeen vaatiessa takaamaan että hive on tykinruokana. Vaihtoehtoisesti hidden fistit toimivat jos oletatte että TMC:t eivät pysty snipettämään moisia(tosin GW:n faqi väittää päinvastaista).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Milkman

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Puistokemisti kirjoitti:Mistäs kaivoit tuon että dredit ja termikset saavat ampua eri kohdetta kuin assaultoivat?
Itse en ainakaan tuota sääntökirjaa selatessani lyötänyt mitään poikeusta että saisi.
Eikös tuolla jossain ollut sellainen kohta jossa mainittiin että, unitit jotka saavat liikkua ja ampua Hevi aseilla saavat myös assaulttaa ketä huvittaa? Tai jotain sinne päin, ei voi olla varma.
I'm not crazy, the voices told me so.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Milkman kirjoitti:
Puistokemisti kirjoitti:Mistäs kaivoit tuon että dredit ja termikset saavat ampua eri kohdetta kuin assaultoivat?
Eikös tuolla jossain ollut sellainen kohta jossa mainittiin että, unitit jotka saavat liikkua ja ampua Hevi aseilla saavat myös assaulttaa ketä huvittaa? Tai jotain sinne päin, ei voi olla varma.
Muistisi pätkii, maininta koskee ylipäätään assaultointia...
Eli counts as stationary yksiköt saavat assaulttaa senkin jälkeen kun ovat ampuneet heavy/rapid aseilla.

Toista yksikköä assaultoiminen on vanha sääntö.. Jota ei nyt ainakaan nopeasti vilkaisemalla löydy uusista säännöistä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”