Kumpaa kerätä Örkkejä vai mariineita?
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Ja pah, itse olen goff-joukollani antunut monta kertaa enemmän SM:lle turpaan kuin itse hävinnyt... Se kuule riippuu pelaajasta... Ja se nyt on makuasia mistä tykkää... Itselleni kolahtaa enemmin veren himosta kuolaava vihernahka mustissa nahkakalsareissaan kuin peltipurkissa tallustava superinehmo...Aplas kirjoitti:Mariinit voittaa örkit sata nolla. Ja ne on hienompia...
Viimeisin matsi taisi olla sunutaina Klubilla. Kaaos vs orkz. 600 pts. Kolmannen vuorossa örkkini olivat teurastaneet vastustajan kaikki mariinit ja predatorin pieneksi silpuksi. Yhden squadin ammuin kuoliaaksi...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Kerran (?) olen pelannut SM:ää vastaan 1vs1-ottelun (useimmat ottelut nimittäin 2vs2) ja taisi tuosta tuloksena olla massacre-voitto itselleni, ja lisäksi varsin reilu sellainen. Kyse ei ollut taktiikoitteni paremmuudesta tai noppaonnestani, vaan yksinkertaisesti siitä, että örkit ovat aivan perkuleen tappavia lähitaistelussa. Varsinkin uusilla säännöillä pelatessa.
Ja eipähän "open topped" haittaa yhtään kunhan vain pelaa Kult of Speedillä, joilla on mahdollista hankkia armoured top. Ja siitä voi olla myös suurta hyötyä tiettyjä armeijoita vastaan, koska open topped-trukista pystyy tekemään suoraan assaultin.
Ja kysynpähän vain, että mitä ne mariinit sillä umpinaisella rhinollansa sitten örkkejä vastaan luulevat saavansa aikaan? Harvoin näkee niin itsetuhoisia pelaajia, jotka lähtevät örkkien kimppuun rhinoilla. Eipä taida mariineista olla paljoa jäljellä disembarkauksen jälkeen...
Ja eipähän "open topped" haittaa yhtään kunhan vain pelaa Kult of Speedillä, joilla on mahdollista hankkia armoured top. Ja siitä voi olla myös suurta hyötyä tiettyjä armeijoita vastaan, koska open topped-trukista pystyy tekemään suoraan assaultin.
Ja kysynpähän vain, että mitä ne mariinit sillä umpinaisella rhinollansa sitten örkkejä vastaan luulevat saavansa aikaan? Harvoin näkee niin itsetuhoisia pelaajia, jotka lähtevät örkkien kimppuun rhinoilla. Eipä taida mariineista olla paljoa jäljellä disembarkauksen jälkeen...
Omnia mors aequat - Death equals all things
örkkejä vastaan ei kannatakkaan lähteä lähiksee kuin toisilla uber lähis armeijoilla kuten Nidit...
mariinien pitää luottaa kovaan Bssään ja raskaisiin aseisiin. Krak Missilet ovat kuolettavia Trukkej vaastaan ja boltterit leikkaavat orkkien pahvipanssarit leikiten
mariinit saavt rhinoilla aikaan paljonkin... muistan kuinka kerran istutun 5 hengen taktikal squadin rhinoon ja ajelin orkkien ympärillä ampuen vuorossa 2 x storm boltter ja 2 x boltter... orkit ropisivat, raskaat aseet eivät osuneet ja looted basiliski menettit ykkinsä nopeasti. Sarjassamme itsemurha-taktiikoita :-) mutta se tepsi
mariinien pitää luottaa kovaan Bssään ja raskaisiin aseisiin. Krak Missilet ovat kuolettavia Trukkej vaastaan ja boltterit leikkaavat orkkien pahvipanssarit leikiten
mariinit saavt rhinoilla aikaan paljonkin... muistan kuinka kerran istutun 5 hengen taktikal squadin rhinoon ja ajelin orkkien ympärillä ampuen vuorossa 2 x storm boltter ja 2 x boltter... orkit ropisivat, raskaat aseet eivät osuneet ja looted basiliski menettit ykkinsä nopeasti. Sarjassamme itsemurha-taktiikoita :-) mutta se tepsi
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
No niin, mutta tuo nyt oletettavasti olikin keskivertoa parempi tulos (jos örkkien "ropina" tarkoitti enempää kuin muutamaa kuollutta). Ei yksi kerta riitä yleistämiseen. Vaikka itsekin kerroin vain yhden esimerkin aiemmassa viestissäni, sama pätee moniin muihinkin taisteluihin pienemmässä mittakaavassa.
Ja eivätpähän niditkään kovin hyvin örkkejä vastaan closiksessa pärjää. Jos koko örkkisquadi on hengissä... Eikä vastustaja tuo kahta TMC:tä samaan closikseen... Ja örkit eivät epäonnistu LD checkissä... Ja tietysti nobilla täytyy olla fisti... Ja nopista tulee suotuisia lukuja... Mutta silti...
Ja eivätpähän niditkään kovin hyvin örkkejä vastaan closiksessa pärjää. Jos koko örkkisquadi on hengissä... Eikä vastustaja tuo kahta TMC:tä samaan closikseen... Ja örkit eivät epäonnistu LD checkissä... Ja tietysti nobilla täytyy olla fisti... Ja nopista tulee suotuisia lukuja... Mutta silti...
Omnia mors aequat - Death equals all things
ropisi minkä ropisi.... kyseessä oli 4 pelaajan Carnage ja aloitin orkkien vierestä niin selustaan pääsi helposti
tosiaan olen oppinut välttämään orkkein kanssa lähitappelua, paitsi space marine scouteilla, mariinien paras yksikkö orkkeja vastaan lähiksessä.
aika monta jossia tuossa sinun viestissä ;-)
tosiaan olen oppinut välttämään orkkein kanssa lähitappelua, paitsi space marine scouteilla, mariinien paras yksikkö orkkeja vastaan lähiksessä.
aika monta jossia tuossa sinun viestissä ;-)
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Örkkien kannalla minäkin olen. Marineita on jo nähty enemmän kuin tarpeeksi, joten vaihtelua peliin örkeillä.
Mutta jos se ei liian kallista ole, osta ihmeessä molempien Codexit ja tutkaile, kumpi olisi mielenkiintoisempi. Tuleva mariinien Codex voi hyvinkin tuoda kaivattua vaihtelua mariinienkin joukkoihin. Lisäksi jos örkit voivat lootata mariinien isoja leluja, eihän ne rahat edes mene hukkaan, jos örkkeihin päädyt. :)
Hauskuudesta tai voitoista en osaa sanoa, mutta uskoisin ainakin, ettei GW:llä yksinkertaisesti ole varaa tehdä heittopusseja örkeistä; kyllä se on hyvin pitkälle pelaajasta kiinni, tuleeko niitä voittoja vai ei.
Mutta jos se ei liian kallista ole, osta ihmeessä molempien Codexit ja tutkaile, kumpi olisi mielenkiintoisempi. Tuleva mariinien Codex voi hyvinkin tuoda kaivattua vaihtelua mariinienkin joukkoihin. Lisäksi jos örkit voivat lootata mariinien isoja leluja, eihän ne rahat edes mene hukkaan, jos örkkeihin päädyt. :)
Hauskuudesta tai voitoista en osaa sanoa, mutta uskoisin ainakin, ettei GW:llä yksinkertaisesti ole varaa tehdä heittopusseja örkeistä; kyllä se on hyvin pitkälle pelaajasta kiinni, tuleeko niitä voittoja vai ei.
-
Aplas
Minulla ja minun örkki kaverilla pelit on 6-1 minulle... Minä johdan... Vaikka se on pelannut enemmän kun minä... On onllut sellaisia pelejä pari jossa "hän" on saanut vain kaksi ukkoa henkiltä. Libris ja taktikal äijä... Mutta se kertoo että marinet on parempia...Morhgoz kirjoitti:Ja pah, itse olen goff-joukollani antunut monta kertaa enemmän SM:lle turpaan kuin itse hävinnyt... Se kuule riippuu pelaajasta... Ja se nyt on makuasia mistä tykkää... Itselleni kolahtaa enemmin veren himosta kuolaava vihernahka mustissa nahkakalsareissaan kuin peltipurkissa tallustava superinehmo...Aplas kirjoitti:Mariinit voittaa örkit sata nolla. Ja ne on hienompia...
Viimeisin matsi taisi olla sunutaina Klubilla. Kaaos vs orkz. 600 pts. Kolmannen vuorossa örkkini olivat teurastaneet vastustajan kaikki mariinit ja predatorin pieneksi silpuksi. Yhden squadin ammuin kuoliaaksi...
-
Darkki
En oikein jaksa uskoa että marinerien ja orkkien paremmuus suhdetta voi mitenkään arvioida sinun ja kavereidesi pelien perusteella.Aplas kirjoitti: Minulla ja minun örkki kaverilla pelit on 6-1 minulle... Minä johdan... Vaikka se on pelannut enemmän kun minä... On onllut sellaisia pelejä pari jossa "hän" on saanut vain kaksi ukkoa henkiltä. Libris ja taktikal äijä... Mutta se kertoo että marinet on parempia...
Siitä olen kuitenkin samaa mieltä että pohjimmitaan marinerit ovat parempia, ovathan he selvästi myös GWeen suosikkeja, kyllä se näkyy ihan kaikessa. Orkeilla joutuu tekemään enemmän töitä saavuttaakseen saman minkä useimmilla marineri armeijoilta onnistuu pelkästään paikallaan pysymällä ja noppaa heittämällä saavuttamaan. Jos haluat olla/olet niin kutsuttu power pelaaja niin valitset totta kai super marinerit!
"Now is the Time. This is the Place. Dr Pepper, This is the Taste."
-
Aplas
-
Jugenactus
Helppo ja helppo, se on sitä mitä siitä tekee...
Örkeillä naama (yleensä se vaikein osa) on helppo nakki, koska se on niin iso. Space marineilla oikeastaan kaikki paitsi juuri pää hoituu mustalla, metallilla ja chapterin päävärillä.
Mariinin panssarin suuria laakeita pintoja on helppo sutia. Örkeillä on sitä remmiä ja raudanpalaa siellä sun täällä, niiden näprääminen pistää huonoina päivinä turhauttavaksi, varsinkin koska örkkejä pitää maalata paljon, toisin kuin mariineja.
Örkeillä naama (yleensä se vaikein osa) on helppo nakki, koska se on niin iso. Space marineilla oikeastaan kaikki paitsi juuri pää hoituu mustalla, metallilla ja chapterin päävärillä.
Mariinin panssarin suuria laakeita pintoja on helppo sutia. Örkeillä on sitä remmiä ja raudanpalaa siellä sun täällä, niiden näprääminen pistää huonoina päivinä turhauttavaksi, varsinkin koska örkkejä pitää maalata paljon, toisin kuin mariineja.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Jihaa... ...kaverisi ei suoraan sanoen osaa pelata örkeillä? Örkeillä voit kuitenkin, jos haluaa, powerplayata niin että voi esim. saada sen verta ison määrän rokkit launchoja peliin että niillä voi tiputtaa isomman kasan örkkejä hengiltä, plus sitten sluggaboyssit ja killerkanit joilla sitoa beekee-pelaaja niin pahasti että huh huh...Aplas kirjoitti:Minulla ja minun örkki kaverilla pelit on 6-1 minulle... Minä johdan... Vaikka se on pelannut enemmän kun minä... On onllut sellaisia pelejä pari jossa "hän" on saanut vain kaksi ukkoa henkiltä. Libris ja taktikal äijä... Mutta se kertoo että marinet on parempia...Morhgoz kirjoitti:Ja pah, itse olen goff-joukollani antunut monta kertaa enemmän SM:lle turpaan kuin itse hävinnyt... Se kuule riippuu pelaajasta... Ja se nyt on makuasia mistä tykkää... Itselleni kolahtaa enemmin veren himosta kuolaava vihernahka mustissa nahkakalsareissaan kuin peltipurkissa tallustava superinehmo...Aplas kirjoitti:Mariinit voittaa örkit sata nolla. Ja ne on hienompia...
Itse en powerita, vaan pelaan asenne goff-poppoota, jossa örkkipelaajalla on niin älyttömästi äijiä kentällä että ei siinä oikein kukaan pääse nykysäännöillakään karkuun...
Oikein pelattuna örkit ovat kunnon "äijä"-valinta... Ei mitään mamaoilua pusikossa vaikka se suojasi paremmin, vaan kunnon´lla pääälle...
Warbands of Wastelands
-
Höpsönassukka
tarkoititko ihan tuota? vai pitikö sanoa että mariineita hengiltä?Morhgoz kirjoitti:
Örkeillä voit kuitenkin, jos haluaa, powerplayata niin että voi esim. saada sen verta ison määrän rokkit launchoja peliin että niillä voi tiputtaa isomman kasan örkkejä hengiltä
- Rectunator
totta mutta kun tässä keskusteltiin nimenomaan orkit vs mariinit...
jos haluaa välttämättä tappaa orkkeja orkeilla niin kannattaa ottaa paljon lootaboyzeja ja maksimimäärä heavybolttereita...
jos taistelun lopussa on yksikin Loota kentällä niin voit antaa pojalle mitallin :-)
Toisaalta olisi kiva nähdä Lootaboy ryhmä joka kanniskelee kahta meltagunia ja Demo chargea :-)
jos haluaa välttämättä tappaa orkkeja orkeilla niin kannattaa ottaa paljon lootaboyzeja ja maksimimäärä heavybolttereita...
jos taistelun lopussa on yksikin Loota kentällä niin voit antaa pojalle mitallin :-)
Toisaalta olisi kiva nähdä Lootaboy ryhmä joka kanniskelee kahta meltagunia ja Demo chargea :-)