nidien aloitus
nidien aloitus
Eli olen päättänyt alkamaan keräämään nidejä ja tässä kyselisin millaisia joukkoja kannattaisi ostaa kun vastassa on speguja ja ulthuwe eldareita. Samalla voisitte laitta ihan vaan plussia ja miinuksi eri yksiköistä.
Nopealla haulla en löytänyt mitään tähän aiheeseen.
-Zeor-
Nopealla haulla en löytänyt mitään tähän aiheeseen.
-Zeor-
...
-
River of tears
Meinasin jo itse tehdä yhden asiaa koskevan topicin, mutta enpäs ehtinyt.
Tyranideille löytyy IMHO 40k:n paras Battleforce- boksi. Se plus Codex (milloinkas uusi ilmestyy?) vaikuttaa hyvältä. Ja jos Genestealerit eivät sovi tyyliin, niin myy pois ja osta gauntteja tilalle. Päälle vielä Hive Tyrant ja 'Fexi tai pari Biovorea, niin eiköhän siitä jo ~750 pistettä saa kokoon.
Gaunteista kannatan eniten Hormagaunteja, joskin sääntöuudistus on hieman kussut niitä silmään.
Tyranideille löytyy IMHO 40k:n paras Battleforce- boksi. Se plus Codex (milloinkas uusi ilmestyy?) vaikuttaa hyvältä. Ja jos Genestealerit eivät sovi tyyliin, niin myy pois ja osta gauntteja tilalle. Päälle vielä Hive Tyrant ja 'Fexi tai pari Biovorea, niin eiköhän siitä jo ~750 pistettä saa kokoon.
Gaunteista kannatan eniten Hormagaunteja, joskin sääntöuudistus on hieman kussut niitä silmään.
Gaunteja vähintään 2 pakettia ja sitten se Hive ja sitten alkaa lisämään sellaisia joukkoja mistä tykkää, mutta gargoyleillä (ne lentävät ötökät) ei voi mennä väärin, hyvän näkösiä ja pelillisesti kätevän nopeita ja se deep strike vielä siihen päälle. Meinasin itse kerran alkaa kerämään Nidejä ja näitä olisi näkynyt pöydällä aika paljon.
'Nideistähän saa kahdentyyppistä armeijaa - ampuvaa lähistä ja pure- lähistä. Jos haluat ampuvampaa lähistä, niin Termagauntteja, jos taas pure- lähistä niin Hormagaunteja. Kaikki muutkin yksiköt, kuten Warriorit ja Tyrant, kustomoidaan sitten myös sen mukaan, kumman tyyppisen armeijan haluaa.Zeor kirjoitti:Kysyisin vielä millaisia gauntteja kannattaa ottaa perus horma/terma vai niitä "itse muokattuja", ja jos kannattaa ottaa niitä "itse muokattuja" niin mitä upgradeja niille?
Upgradeista en osaa sanoa, sillä en ole vielä lukenut Codexia kunnolla.
Kysyisin tässä välissä, että milloinkas se Tyranidien uusi Codex ilmestyy?
Puhe on ollut että maaliskuussa.Zeor kirjoitti:Muistaakseni uuden codexin pitäisi ilmestyä kesällä. En ole kyllä aivan varma.
-Zeor-
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Biovorit pitävät vanhan figunsa.
- Genestealerit saavat uudet figut, mallia BFM, kuitenkin vaihtelevampia.
- Gaunttien spruehen tulee paljon enemmän aseita, sitä paitsi vielä spore minejä.
- Warriorienkin spruehen tulee enemmän aseita.
- Tulee täysin uusi yksikkötyyppi, jolle tulee myös figut.
- Tyrant guardit, carnifexi, venaattorit (ravenerit?) sekä tyrantti saavat uudet figut.
- itiosavupiipun sääntöjä tullaan testaamaan, vaikkeivat ne ehkä ehdi koodeksiin
- Seuraavia sääntöjä testataan par'aikaa: olentoja synapsikantaman sisällä ei voi instakillata.
- "Instinctive Behaviour" -säännöt pyyhittäneen pois, sen painottamiseksi, että tyranidit ovat biologisia tappajia, jotka eivät tunne kipua eivätkä pelkoa.
-Genestealereista tullee kestävämpiä (todennäköisesti 4+ a.s.). Tämä synnyttänee tunteen, että niiden pysäyttämiseen ei riitä parin ruumiinosan irtiampuminen. (Huom: muistuttaa jotenkin Starship Troopersia)
-Tyrant guardeja muutetaan hieman sääntöteknisesti. Pääasiallisesti siksi, ettei niitä saisi lentäville tyranteille.
- Liktoreja parannetaan. Niille tulee olemaan yksinkertaisempaa päästä lähitaisteluun ja saada siellä myös aikaan enemmän.
-Venaattorit (ravenerit?) uudistettiin perusteellisesti ja muuttuivat nopeammiksi, kestävämmiksi ja yleensä iskukykyisemmäksi. O-Ton: "Joksikin mitä haluaisi välttää."
- Mutatoitavia hive fleettejä on edelleen, kuitenkin mahdollisuuksia rajoitetaan vahvasti.
-Psi-voimia parannetaan, kuten kaikissa muissakin viimeisen vuoden koodekseissa.
On vielä lisää huhuja, tosin nämä ovat hyvin epävarmoja.
Ne mainitaan vain täydellisyyden vuoksi, vaikka lähde on erittäin epäilyttävä:
- Lentävät olennot voivat kulkea metsässä.
- Alle 120 pisteen Carnifexejä voi ottaa myös eliiteiksi.
- Spore minejä voi ostaa yksiköinä, jotka asetellaan "als Schocktruppen" (deep strike?)
- Tyranidit saavat joissain paikoissa 6+ saven.
Lähde: portent.net
Toivottavasti auttaa.
- Genestealerit saavat uudet figut, mallia BFM, kuitenkin vaihtelevampia.
- Gaunttien spruehen tulee paljon enemmän aseita, sitä paitsi vielä spore minejä.
- Warriorienkin spruehen tulee enemmän aseita.
- Tulee täysin uusi yksikkötyyppi, jolle tulee myös figut.
- Tyrant guardit, carnifexi, venaattorit (ravenerit?) sekä tyrantti saavat uudet figut.
- itiosavupiipun sääntöjä tullaan testaamaan, vaikkeivat ne ehkä ehdi koodeksiin
- Seuraavia sääntöjä testataan par'aikaa: olentoja synapsikantaman sisällä ei voi instakillata.
- "Instinctive Behaviour" -säännöt pyyhittäneen pois, sen painottamiseksi, että tyranidit ovat biologisia tappajia, jotka eivät tunne kipua eivätkä pelkoa.
-Genestealereista tullee kestävämpiä (todennäköisesti 4+ a.s.). Tämä synnyttänee tunteen, että niiden pysäyttämiseen ei riitä parin ruumiinosan irtiampuminen. (Huom: muistuttaa jotenkin Starship Troopersia)
-Tyrant guardeja muutetaan hieman sääntöteknisesti. Pääasiallisesti siksi, ettei niitä saisi lentäville tyranteille.
- Liktoreja parannetaan. Niille tulee olemaan yksinkertaisempaa päästä lähitaisteluun ja saada siellä myös aikaan enemmän.
-Venaattorit (ravenerit?) uudistettiin perusteellisesti ja muuttuivat nopeammiksi, kestävämmiksi ja yleensä iskukykyisemmäksi. O-Ton: "Joksikin mitä haluaisi välttää."
- Mutatoitavia hive fleettejä on edelleen, kuitenkin mahdollisuuksia rajoitetaan vahvasti.
-Psi-voimia parannetaan, kuten kaikissa muissakin viimeisen vuoden koodekseissa.
On vielä lisää huhuja, tosin nämä ovat hyvin epävarmoja.
Ne mainitaan vain täydellisyyden vuoksi, vaikka lähde on erittäin epäilyttävä:
- Lentävät olennot voivat kulkea metsässä.
- Alle 120 pisteen Carnifexejä voi ottaa myös eliiteiksi.
- Spore minejä voi ostaa yksiköinä, jotka asetellaan "als Schocktruppen" (deep strike?)
- Tyranidit saavat joissain paikoissa 6+ saven.
Lähde: portent.net
Toivottavasti auttaa.
- Masterchief
--- Kannattaa lukaista se Lurk!-tarkemmin... Sääntö ei missään vaiheessa pakota niitä menemään coveriin. Tarkan sanamuodon perusteella riittää että saat ne liikutettua kohti lähintä juttua mikä antaisi cover saven, eli pelkkä liike maastoa kohti riittää, sinne ei tarvitse mennä "sisään".PaavoV kirjoitti:Vai ei voi gargoyleillä mennä väärin? Itsellä lähti 30 gargoylea lurkkaamaan ja tappo ittensä lentämällä metsään.
Ja harvemmin tuota kuitenkaan tapahtuu... Harvassa hetket jolloin Gargot mokaavat moraalin, puhumattakaan että tulisi Lurk päälle.
Gargot ovat ehdottomasti paras mitä tulee pisteet/kyvyt-suhteeseen... Ongelmana vain kalliit metallifigut. Suosittelenkin siten konvertoimaan ne muovigaunteista, yhdestä paketista saa kätevästi 8 Gargoylea, 8 Spinegaunttia ja vielä yhden Ripper Swarmin, noin 2/3 hinnasta verrattuna siihen että ostaisi Gargoylet blistereinä.
Zeor, yleisesti ottaen:
Hive Tyrant: Aika ehdoton jos haluat pärjätä vähänkään isommissa peleissä... Sekä siivekkäät että kävelevät voivat toimia. Vaikka keskittyisikin lähikseen, niin Tyrantille kannattaa aina ottaa jonkinlainen kantamahyökkäys koska 1. se on tarkka (EnhSen:illä varustettuna), 2. se on joko melko tai hyvin tuhovoimainen.
Tyrant Guard: Käveleville Tyranteille, joskus myös ihan hyviä ottaa Carnifexin suojaksi.
Warriors: Näitä ei yleensä suosita koska ovat verraten heikkoja ja kalliita pisteissä... Voivat kuitenkin toimia, olettaen että tiedät mitä teet ettekä pelaa ampumaratamaastolla.
Lictor: Vähän sama kuin Warriorit... Mutta näilläkin voi saada tuloksia, vaikka kyse ei puhtaista tapoista olisikaan.
Gaunts: Näiden olisi yleensä suotavaa muodostaa enemmistö armeijasta. SM/CSM-joukkoja vastaan harvemmin toimivat tappajina, päätarkoitus on sitoa vihollinen lähitaisteluun koska lähitaistelu blokkaa LOSin suurimmaksi osaksi ja auttaa siten muita ötököitä selviämään vähemmillä tappioilla. Itse suosin halpoja Spinegauntteja (Gaunt + SFist) ja jonkinsortin Leaping Gauntteja (yleensä Gaunt + Leap + AdrG I + ScyTal)
Genestealers: Hitaita, hauraita ja valitettavan kalliita... Mutta voivat toimia silppureina lähitaistelussa, olettaen ettei todellakaan pelata ampumaradalla. Gauntteja tarvitaan pääasiallisesti juurikin estämään Genejen ammuskelu. Muutettu Infiltrate todennäköisesti auttanee myös.
Rippers: Näistä en itse pidä... Mutta jotkut ovat saaneet käyttöä näistäkin. Bonuksena näistä ei varsinaisesti makseta rahaa, kun tulevat osana Gaunt- ja Warrior-kehikoita.
Gargoylet: Yksi suosikeistani... Näillä voi hiukan korvata Leaping Gaunttien määrää, muttei kokonaan koska nämä eivät pääse maastoon siipiensä takia.
Ravener: Hieno figu, mutta kärsii samasta kuin Warriorit ja Lictorit... Heikko ja kallis. Edelleen, nämäkin voi saada toimimaan jos tietää mitä tekee, mutta tätä nykyä Leaping Warrior on huomattavasti parempi vaihtoehto halvemman pistehintansa ja monipuolisempien ominaisuuksiensa takia.
Carnifex: Jälleen melko ehdoton valinta vähänkään isompiin peleihin. Itse suosin VCannoneita kantaman, voiman ja tulinopeuden vuoksi, varmistamaan että ajoneuvot eivät pääse ammuskelemaan takaisin. Muilla aseilla ei mielestäni tee juuri mitään normaalilistoissa osumattomuuden tai kantamanpuutteen vuoksi.
Biovore: Suosikkejani, etenkin kaikkea Marineja heikkommin panssaroituja vastaan... Näitä tarvitaan pyyhkimään pöytää puhtaaksi muista massa-armeijoista, kuten Örkeistä ja IG:stä.
Zoanthrope: Yleensä varustetaan Warp Blastilla, joka on ihan pätevä... Mutta kantama ei ole kummoinen, eivätkä Zoanit ole kovin hyviä tähtäämisessä. Kannattaa pitää suojassa kunnes pääsee kantamalle.
Jos haluat aloittaa pelaamisen nyt, niin kannattaa koittaa hankkia 3rdEd Tyranid-kodeksi käytettynä jostain... Uutta tuskin kannattaa ihan heti odottaa, tällä hetkellä kaikki mitä GW:ltä kuullut on epämääräinen "kesällä".
Kun kodeksin pariin otteeseen lukenut, tee lista ja pistä se arvosteltavaksi. Paranna palautteen myötä, toista kunnes olet tyytyväinen listan arvioituun toimintatehoon. Tämän jälkeen voit alkaa kasaamaan mahdollisesti hankkimiasi figuja!
Ei tosiaan kannata kasata figuja ensi alkuun, koska jotkut aseet ja biomuunnokset eivät yksinkertaisesti ole pisteidensä arvoisia.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
Ar-Senator
--- Sellaiset joilla on ScyTal... Mutta koska Gauntboxissa ei tule tarpeeksi ScyTaleja kaikille, niin suurin osa pistää ScyTit leaping gaunteille ja SFistit käveleville.pamp-pu kirjoitti:Minkäs sortin Gauntit olisivat parhaita lähispainotteiseen listaan (Saan Codexin parin päivän päästä)?
Jos jaksat, niin konvertoi toki ScyTalit kävelijöillekin... Suosittelen käyttämään SFist-raajoja pohjana, viilaat, muokkaat ja lisäät sitten vain jonkinlaisen terän jotta se käy ScyTistä.
Biomorfeista... Riippuu täysin miten kalliita niistä haluat, mutta itse pidän seuraavasta:
Gaunt + Leap + AdrG I + ScyTal
Edelleen siedettävän hintainen, nopea, suurin osa yksiköstä saa täydet hyökkäykset lähitaistelussa ja AdrG I auttaa niitä saamaan hyökkäykset perille ennen kuin vastustajat pistävät takaisin... Lisäksi parantunut Init johtaa siihen että jos nämä Sweeppaavat, niin todennäköisyys tuhota pakeneva yksikkö paranee.
--- Suosittelen ettei TMCitä unohdeta... Tyrant tarkkuutensa, Carnifex voimansa ansiosta.Ampumistakin toki tulee todennäköisesti löytymään hieman - ainakin Biovoren muodossa, vaikkei varsinaista ampumista olekaan.
Näitä on turha haaskata puhtaaseen lähitaisteluun, jollet ole ehdottoman varma että nämä sinne pääsevät. Siivekkäänkin Tyrantin kannattaa mielestäni ottaa WBlast kantamalle, koska tulee kohteita joita vastaan vain ei kannata mennä lähikseen vaikka Tyrant normaalisti olisi kuinka kova... Ja entäs jos vastustaja onkin maaston suojassa? Siinä ei siivekäs Tyrant paljoa tee ilman kantamaa.
Sitäpaitsi, WBlast + EnhSen kaikella todennäköisyydellä tienaavat pisteensä takaisin. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
Grand Admiral Prawn
Zoanthropejakaan ei muuten kannata unohtaa, ainakaan oman vähäisen kokemukseni perusteella (testasin viime viikonlopun turnauslistaa jossa oli täydet 3 warp blastilla, ja ihan hyvin meni). Onhan ne toki helppo tappaa lascannonilla jos tosissaan yrittää, mutta jokainen yritys on yksi laukaus vähemmän Hive Tyrantteja kohti, jotka kuitenkin useimmille ovat armeijan ydin. Toisaalta, 2+ saven ansiosta ne kestävät vähäisempää tulta todella hyvin, ordnance-blastitkaan eivät huoleta ellei kysymyksessä ole demolisher cannon. Vahinkoa Zoanit kyllä saavat ampumalla aikaan, määrä korvaa osin huonoa BS:ää, ja Wblast on pätevä sekä jalkaväkeä että panssaria vastaan. Jos hyvin käy, voit tuhota rhinon yhdellä ja sisällä olleet tiuhaan pakkautuneet mariinit toisella. Blastin kantama on tietenkin mitä on, mutta se on assault-ase, mikä käytännössä lisää 6" kantamaan.
Onpa näillä jopa mahdollista mennä äärimmäisessä hädässä lähikseen, koska niillä kuitenkin on chargessa 3 S4 hyökkäystä. Speed Freekkejä vastaan Zoanthropet pelastivat päiväni ampumalla trukit romuksi.
Onpa näillä jopa mahdollista mennä äärimmäisessä hädässä lähikseen, koska niillä kuitenkin on chargessa 3 S4 hyökkäystä. Speed Freekkejä vastaan Zoanthropet pelastivat päiväni ampumalla trukit romuksi.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.