Sotavasara ranking
ongelmaksi tulisi sijoituksen laskeminen. mielestäni ainoa mahdollinen on laskea turnauksista saadun sijoitus*vaikesukerroin lukujen keskiarvo. jos annamme alle 20 pelaajan pelistä vähän pisteitä, se laskisi pelaajan kokonais sijoitusta, jolloin pieniin turnauksiin ei kannaittasi sijoituksen puolesta mennä. Olisi silti kiva antaa alle 20 pelaajan turnauksista osallistuja pisteitä. pistetään mukaan suunnitelmaan.
ja lisää ideoita.
ja lisää ideoita.
9th Age duunari
entäs maalaus? eikös siitäkin vois saaha joatin pientä bonusta. turnauksissa kun annetaan yleensä maalauspisteit ni tän ei pitäis olla suuri ongelma esim. jos olet kolmen parhaiten maalatun armeijan joukossa saat muutaman bonus-pisteen, jos oot KA:n yläpuolella ni sitten vähä vähemmän ja jos KA:n alapuolella ni et yhtää. tässä on luultavasti jotain parantamista, mutta se onkii vaan alustava ehotus...
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
-
bonesripper
Tuohan nyt olis sitten jo joku maalausränkingi. Eikös tässä kumminkin haeta takaa sitä, että kaikki näkee ketkä on parhaimpia pelaajia? Ne hyvät maalaajat voi sitten löytää muulla tavalla.Naukunaama kirjoitti:entäs maalaus? eikös siitäkin vois saaha joatin pientä bonusta. turnauksissa kun annetaan yleensä maalauspisteit ni tän ei pitäis olla suuri ongelma esim. jos olet kolmen parhaiten maalatun armeijan joukossa saat muutaman bonus-pisteen, jos oot KA:n yläpuolella ni sitten vähä vähemmän ja jos KA:n alapuolella ni et yhtää. tässä on luultavasti jotain parantamista, mutta se onkii vaan alustava ehotus...
Turnauksissa olis myös erittäin vaikeeta erotella ne parhaiten maalatut armeijat. Menis aika paljon aikaa tollaseen, mikä nyt ei kumminkaan kaikkia koske. Kaikkihan ei käy sotavasarassa. Ehkä tota hommaa vois kokeilla sitten Sotavasara GT:ssa, jos sellanen nyt tulee.
Tehkää niin että "turnaukskoko-kerroin" olisi minimi 1. Ykkönen olisi sitten tällainen tyyliin "Hesan not-so-GT" jossa on jotain 10-20 osanottajaa, ja siitä nousemaan vaikkapa kahteen (2) joihinkin RoPeCon-tyylisiin yli 100 hengen vääntöihin.Nightwun kirjoitti:jos annamme alle 20 pelaajan pelistä vähän pisteitä, se laskisi pelaajan kokonais sijoitusta, jolloin pieniin turnauksiin ei kannaittasi sijoituksen puolesta mennä. Olisi silti kiva antaa alle 20 pelaajan turnauksista osallistuja pisteitä.
Mutta, yksi ongelma on aina se että kaikki eivät aina pysty lähtemään kaikkiin turnauksiin. Es.mes minä asun ihan bakom-takana (~100 km matka Hesaan, jne)... vai onko se "acceptable loss" vai mikälie?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
-
bonesripper
Onko sillä mitään väliä, osallistuuko turnauksiin paljon vai vähän? Jos haluaa nousta ränkissä nii käy paljon turnauksissa. Jos ei välitä jutusta niin paljoa nii ei käy ihan jokaisessa turnauksessa. Elämässä on tehtävä uhrauksia my friend. Älä valita ettet ehi vaan järjestä aikaa jos oikeesti haluat päästä hyville sijoille.Aacheron kirjoitti:Mutta, yksi ongelma on aina se että kaikki eivät aina pysty lähtemään kaikkiin turnauksiin. Es.mes minä asun ihan bakom-takana (~100 km matka Hesaan, jne)... vai onko se "acceptable loss" vai mikälie?
Kaaospoikienkin ränkingi perustuu siihen kuinka on ollu turnauksissa ja miten pärjänny. Ei siellä pääse huipulle, jos ei pärjää ja käy turnauksissa. Tosin ne karsivat jyvät akanoista, eivätkä pistä kaikkia listoilleen. Meidän idea olis ottaa kaikki sotavasaralaiset huomioon ränkingissä.
Näin pitkästi sanottuna, kyseessä on acceptable loss, kun kaikki eivät voi päästä jokaiseen turnaukseen
Jos ajattelitte saada tämän rankkingin samalle palvelimelle sotavasaran kanssa, niin ASP täytyy unohtaa ja siirtyä PHP:hen.Nightwun kirjoitti:pieniä mutkia matkassa. mä en tiedä millä järjestelmällä tehdä toivottavasti jostain löytyy ASP serveri. ainakin semmosen luulisin saavani kasaan. vai tietääkö joku paremman dynaamisen nettijutun jutun kun asp? mä oon näist vähän pihalla. Kestää ennen kuin saan mitään kasaan.
jos joku muu haluu tehdä ton jutun niin ilmoilkaa! mä en oo mikään netti/tietokanta expertti(en ole ikinä tehnyt semmosii...).
yritän saada edes ne laskukaavat kuntoon.
ASP kun on Microsoftin viritelmä, ja toimii ainoastaan Windows-palvelimissa, joita on webhotellipalveluissa melkoisen vähän (ja niiden hintatasokin on "pikkasen" suurempi).
mambo @ saaripirtti
tosta samsonin listasta... Kun ei me tääl s-joella saada aina (tai lähes koskaan) kymmentä pelaajaa kasaan, mut Hesassa toi on ihan varma nakki... Tarkoittaa siis, että en voi ees päästä koko listalle, kun tääl ön niin vähän pelaajia... eikä kiinnostais lähteä Hesaan joka vko:n loppu pelaamaan kustannusten takia. Ehdottaisin edes pientä pistebonusta 2-9 pelaajan turnauksille... Ja maalaus jätettävä ulkopuolelle (ei sillain, ettenkö osaisi) mutta mielestäni tässä katsotaan kuka osaa pelata, eikä kuka osaa maalata...
Juustoa komisario Palmu
Jos noi tekee suoraan turnaustulosten mukaan, niin maalaus ja fair play tulevat väkisin mukaan, koska yleensä ne on laskettu turnauksen kokonaispisteisiin. Jos haluaa laskea pelkät pelitulokset, turnauspisteistä joutuu vähentämään maalaukset yms pois, ja järjestys on erilainen kuin turnauksen lopputulos.Vulcha Boy kirjoitti:Ja maalaus jätettävä ulkopuolelle (ei sillain, ettenkö osaisi) mutta mielestäni tässä katsotaan kuka osaa pelata, eikä kuka osaa maalata...
Toisaalta noitten näkyminen rankingissa ei ole välttämättä huono asia, ja jossain conin kokoisessa turnauksessa tulosten käsittely voi viedä vähän aikaakin.
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
Jos turnauksessa on annettu bonusta maalaamisesta, joka on laskettu mukaan yhteispisteisiin, se kannattaa laskea mukaan. Noiden jo mukaan laskettujen maalauspinnojen erottaminen lopputuloksista on suht iso homma.
Ja kyllä se normaalisti toimii niin, että pelaamisen painoarvo on paljon suurempi kuin maalaamisen, eli kyllä niitä turnauksia pelaajat voittaa, ei maalaajat.
Ja kyllä se normaalisti toimii niin, että pelaamisen painoarvo on paljon suurempi kuin maalaamisen, eli kyllä niitä turnauksia pelaajat voittaa, ei maalaajat.
Phil Kelly says "No!"
-
bonesripper
No ne maalausarvostelut kuuluu kumminkin oleellisesti siihen turnaukseen. Ideana vaan se ettei jokaisessa turnauksessa tarttis sitten käydä niitä hyvin maalattuja armeijoita erottelemaan. Siis mikä on paras, mikä toinen, mikä kolmanneksi parhaiten maalattu. Sitä kumminkin miun tietääkseni harrastetaan aika harvoin.
Kyllä tuo Samssonin listakin vaikuttaa ihan järkevältä. Olis sitten kaikille ainakin selvää miten ne pisteet saadaan.
Kyllä tuo Samssonin listakin vaikuttaa ihan järkevältä. Olis sitten kaikille ainakin selvää miten ne pisteet saadaan.
loisto hommeli, tuo järjestelmä kuulostaa hyvältä.
aspilla en ole tehnyt mitään en myöskään phpllä. kaveri vaan osas aspia joten ajattelin et se ois helpompi opetella. osaisko joku tehdä sen php:llä? hain itselle ne syteemit mut siinä ei ollut mitään kummosia ohjeita. tietäskö joku mistä löytys?
Miten loppupisteet lasketaan samsonin mukaan?
ilmeisesti vaan kaikki yhteen ja sillä hyvä.
Se armeija ranking ois kiva siihen mukaan. annetaan samat pisteet armeijallekin,ja lasketaan kaikkien armeijoiden pisteet yhteen. katsotaan mikä on "paras" armeija. voidaan sit kisata "tallipisteissäkin"
mitä mieltä olisitte jos rajoittaisimme laskettavien turnausten määrän vaikka kymmeneen, jolloin 20 pikku turanauksessa ollut ei enää jyräisi 6 kertaa top kolmeen isommissa turnauksissa sijoittunutta.
olen edelleen mukana hommelin tekemisessä jos joku tulee mukaan.
niin joo ja nikkiongelmaa ei varmaan ole kovin iso, voidaan vaik syöttää ne oikeilla nimillä ja kone vaihtaa ne SV nikkeihin. Helppo homma jos osaa, ja saa yhteyden SW tietokantaan.
aspilla en ole tehnyt mitään en myöskään phpllä. kaveri vaan osas aspia joten ajattelin et se ois helpompi opetella. osaisko joku tehdä sen php:llä? hain itselle ne syteemit mut siinä ei ollut mitään kummosia ohjeita. tietäskö joku mistä löytys?
Miten loppupisteet lasketaan samsonin mukaan?
ilmeisesti vaan kaikki yhteen ja sillä hyvä.
Se armeija ranking ois kiva siihen mukaan. annetaan samat pisteet armeijallekin,ja lasketaan kaikkien armeijoiden pisteet yhteen. katsotaan mikä on "paras" armeija. voidaan sit kisata "tallipisteissäkin"
mitä mieltä olisitte jos rajoittaisimme laskettavien turnausten määrän vaikka kymmeneen, jolloin 20 pikku turanauksessa ollut ei enää jyräisi 6 kertaa top kolmeen isommissa turnauksissa sijoittunutta.
niin joo ja nikkiongelmaa ei varmaan ole kovin iso, voidaan vaik syöttää ne oikeilla nimillä ja kone vaihtaa ne SV nikkeihin. Helppo homma jos osaa, ja saa yhteyden SW tietokantaan.
9th Age duunari
Voitaisiin ottaa niin että saisi käydä niin monessa turnauksessa kuin vain ikinä haluaa, mutta vain parhaat tulokset niistä laskettaisiin. Jos vaikka osallistuisi kahteenkymmeneen turnaukseen, niin sitten laskettaisiin vaan ne kymmenen parasta tulosta.Nightwun kirjoitti: mitä mieltä olisitte jos rajoittaisimme laskettavien turnausten määrän vaikka kymmeneen, jolloin 20 pikku turanauksessa ollut ei enää jyräisi 6 kertaa top kolmeen isommissa turnauksissa sijoittunutta.
Syy tähän olisi se, että itse ainakin haluan käydä niin monessa turnauksessa kuin vain mahdollista, mutta jos on jo käynyt vaikka kymmenessä ennen ropeconia, niin sitten sitä suurin turneeta ei laskettaisi mukaan ollenkaan.
Laitoin sen "alle kymmenen pelaajan turneet pois" ajatuksen siihen koska ajattelin just että kaikki nämä pienemmät saatais pois ja ettei pikku turnauksista tulisi niin iso osatekijä. En tiedä kannatanko "maximi määrä turnauksia per aikaväli"-ajatusta... Eikö se ole hyvä jos kaikki yli 10 pelaajan turneet tulisi mukaan? Onko niitä todellakin niin paljon että se haittaisi? Minusta Kotkassa ollut turnaus oli suht hyvän tasoista vaikka meitä oli 20 tasan! Tosin en ole ollut Ropeconissa...
Minusta saa jokunen pelaaja olla kärkiosassa listaakin, jos hän todellakin on voittanut paljon pienempiä turnauksia!
Maalaus- , reilunpelin- sekä compositionpisteistä voidaan tietysti keskustella ja miettiä paljonko haluamme että ne vaikuttaa loppupisteisiin, koska onhan ne periaatteessa laitettu mukaan pisteisiin jo! Ajattelin vain jos haluamme palkita maalaajia, jotka tulevat turnauksiin näyttämään figujaan ennemmin kuin pelaamaan voitosta!?
Loppupisteet ajattelin vain heittää yhteen kasaan ja katsoa mitä tulee ulos...
Ja voihan sijoituksesta saatut pisteet olla aina mitä laskemme yhteen!
(Luulen että vaikein osa tästä keskustelusta on se että sekoitamme sanoissa... Turnauksessa saa pisteitä sen mukaan mitä on voittanut, maalannut sekä pelannut reilusti. Minä puhun pisteistä jotka annetaan sijoituksesta turnauksen jälkeen, ja sijoitus koostuu jo maalauksesta ja keijupelistä oikeastaan...)
Maalaus- , reilunpelin- sekä compositionpisteistä voidaan tietysti keskustella ja miettiä paljonko haluamme että ne vaikuttaa loppupisteisiin, koska onhan ne periaatteessa laitettu mukaan pisteisiin jo! Ajattelin vain jos haluamme palkita maalaajia, jotka tulevat turnauksiin näyttämään figujaan ennemmin kuin pelaamaan voitosta!?
Loppupisteet ajattelin vain heittää yhteen kasaan ja katsoa mitä tulee ulos...
(Luulen että vaikein osa tästä keskustelusta on se että sekoitamme sanoissa... Turnauksessa saa pisteitä sen mukaan mitä on voittanut, maalannut sekä pelannut reilusti. Minä puhun pisteistä jotka annetaan sijoituksesta turnauksen jälkeen, ja sijoitus koostuu jo maalauksesta ja keijupelistä oikeastaan...)