Mik olis se ideaali tilanne koskien suom figusceneä netissä?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Runefang kirjoitti:Pitäiskoöhän tähän nyt koota kaikki halukkaat yhteen viestiin... //
*ahem* Olen olemassa. 40K ja Muut pelit, jos saan olla niin röyhkeä. Jos joku rohkea uutukaissielu haluaa aloittaa 'Mech-rymistelyn tai Inquisitorin, olen apua tarjoamassa.

Ja te muuten, ihmiset, ette ole oikein selvillä matikastanne. Jos Sotuun rekisteröityy X määrä käyttäjiä Y ajan kuluessa, se tietää sitä että Z määrä heistä on nk. pentuja jotka ovat tutoroinnin tarpeessa, ja vielä K määrä ei kirjoita mitään, vaan tyytyvät lurkkaamiseen. Unohtamatta sitä tosiseikkaa, että G määrä porukkaa ei ole mitenkään aktiivisia, vaan esim. kyllästyvät. Sotussa ei ole 4000+ aktiivista käyttäjää. En tiedä mikä on "kill-time" passiivisten tilien kanssa, mutta kaikki eivät todellakaan nolifetä kuten minä, ollen joka päivä täällä. Joo, ostetaan yksi Elämä, mieluiten hyvässä kunnossa. Mutta takaisin asiaan, eli te yliarvioitte raa'asti tätä työtaakkaa määrällisesti. Laadullisesti alatte luultavasti olla oikealla saralla...

Mutta oikeasti, nyt näin puhtaalta pöydältä konsepti kiveen (tai siis, piksuihin) - olettan että Herrn Weekender (joka tulee saamaan slaagin kun palaa; tämä ketju lähenee seitsemättätoista sivuaan) hyväksyy hankkeen:

Tutorit saavat tagin käyttäjätunnuksensa alle, saaden vastuulleen tietyn alueen. Jokaista aluetta kohti saisi löytyä siinä max. kämmenellisen verran tutoreja (ehkä kaksi-kolme, 40K ja FaBA siinä viitisen). Heidän nimensä ja vastuualueensa tulevat sijaitsemaan listalla, joka löytyy jostain todella näkyvästi.

Heille saa heittää YV:tä jos on jotain kysyttävää, tai jokin askarruttaa muuten vain, etenkin Sotuketistä ja foorumissa kirjoittelemisesta, jne. Heillä ei ole ketään tiettyä vastuualueellaan, koska se menee jo lähemmäs vaivallista, sellainen säätäminen. He ovat ainoat jotka saavat "käyttäjämoderoida", eli huomauttaa muiden viesteistä (pääasiassa kielenkäyttö ja tavaus (tavausapua saa tarjota), mutta myös asiattomasta sisällöstä, jne.). Heillä ei ole mitään fyysisiä oikeuksia runtattuna koodiin, vaan he ovat teknisesti tavallisia koodinkuluttajia. Muut käyttäjät saavat varmasti takoa Ilmoita ylläpidolle-nappia mielensä mukaan, mutta vain esim. todellisessa OT-paskanjauhauksen tapauksessa, trollauksia tai pahoja tapauksia koskien (kuten toivottavasti on mennyt tähänkin asti). "Mitä seuraavaksi kaaokselle?" on tutorien/mahd. infoartikkeleiden vastuuta. Tietenkin, paskanjauhantakin on tutorien aluetta... Kohteliaasti saada se loppumaan, siis.

Tutorit toimisivat myös osittain pelin alkuihin ja saloihin johdattavana henkilönä, eli selittää epäselviä sääntöjä (uudelleennimetty ja selvemmin esillepantu (kokonaan oma sellainen sininen rimpsukka, sellainen otsikko?) Kysymyspalsta, anyone?), kertoo pelistä hiukan jos osaa, jne.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

Noniin, ettei homma mee taas ihan läskiksi.

Tästä asiasta ei oo lyöty lukkoon vielä mitään, joten ihan turhaa te tänne ilmottaudutte vapaaehtoseksi. Ja mikäli tämmönen tuutorsysteemi nyt päätetään perustaa, niin siihen tuskin pääsee kaikki vapaaehtoiset. Homma menee luultavasti niin että ylläpito lyö viisaat päät yhteen ja lopullisen päätöksen sanelee diktaattorimaisesti Weekender.

Edit: Eli siis yksikin spämmäysvisti tähän ketjuun vielä niin lukko heiluu. Hyvät ideat on tietysti tervetulleita.
Viimeksi muokannut johannes, Ke 01.12.2004 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
johannes
Valvoja

Hieman jäitä hattuun vaan nyt tän asian kanssa. Tuo tuutori idea on ihan parhaasta päästä, mutta toteutuksesta täytyy kyllä ehdottomasti neuvotella.
LordDemon

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Hmm. Jotenkin tuntuu että tämä allekirjoittaneen tutor idea lähti vähän väärään suuntaan kehittymään...

No, katotaan mitä siitä tulee, ja kommentoidaan kunhan isot pomot päättää miten aikovat sen toteuttaa.

edit: Niin, olihan mulla sitä asiaakin, mutta kun muisti on lyhyt.

Eli kuten jo viimeksi kysyin, onko olemassa vertailua 40k/FaBa/LotR välillä? Muuta kun scifi/fantasia/fantasia?`

Mitä eroavaisuuksia niillä on? Joku joka useampaa harrastaa voisi kehittää sellaisen "mitä eroa jutun näistä"

Itse olen siinä (harha)kuvitelmassa että FaBa on pikkasen raskaampi sääntöteknisesti kuin 40k, joka on tarkoitettu nopeaksi peliksi. Ja Lotrista ei ole tietoa. Eli saako tämän tyyppisiä vertailuja joltain?
Kiitos.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Tuo on kyllä jo ehkä hieman liioittelua. En itse ainakaan ole ihmeemmin huomannut täällä sotussa tuollaista kehitystä. Tilanne on muuten aika samanlainen kuin irc-galleriassa, sitäkin kansoittaa nykyään vino pino galleriairkkaajia jotka eivät minua sen kummemmin häiritse, mutta jotka jostain syystä ärsyttävät joitakuita. jokaiseen yhteisöön tulee sen kasvaessa ei-toivottuja jäseniä, sille ei vain voi mitään, että kaikki eivät voi hyväksyä toisia. Tällainen aristkraattisuus on harvinaisen typerää, "minä olen pelannut 15-v. figuilla, mua ei kiinnosta!". jos se ei kiinnosta, niin sen voi oikeasti jättää humiotta. miksi siitä pitäisi välittää? Siitäpä tulikin mieleeni zen-koani. Kaksi buddhalaismunkkia vaeltaa tiellä, ja he saapuvat kahlaamolle. Kahlaamolla on nainen, joka ei voi ylittää kahlaamoa, koska hänen hameensa kastuisi. Vanhempi munkki nostaa naisen käsivarsilleen, ja kantaa hänet joen yli. nuorempaa tämä häiritsee, koska eihän munkkien pitäisi ajatella naisia? munkki vatvoo tätä mielessään pitkän aikaa, ja kysyy lopulta vanhemmalta munkilta miksi tämä teki näin, eikö se riko heidän sääntöjänsä vastaan? vanhempi munkki kysyy nuoremmalta:"Yhäkö kannat häntä mukanasi? minä jätin hänet tuolle kahlaamolle."
Joulukin on tulossa, hieman suvaitsevaisuutta ja hyväntahtoisuutta tähän olkeään ja kylmään maailmaan.
Todellakin.
Viimeksi muokannut Stenvall, Ma 17.10.2005 08:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Ylläpidolla asian suhteen mietintämyssy päässä ja odottakaa rauhassa tämän mietinnän tuloksia. Moderaattori-tiimiä on jo vahvistettu lyhyen ajan sisällä viidellä uudella jäsenellä, joten toimettomana ei ole Ylläpitokaan ollut.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Sanon nyt minäkin sanasen tähän väliin. Älkää nyt ihmeessä lopettako ideoimistanne! Oikeasti, teidän ideoitanne käydään läpi, kuunnellaan (=luetaan) ja etsitään sitä optimaalivaihtoehtoa. Eli jos mieleen tulee parannusehdotuksia, ilman muuta ne kannattaa postata. Tutor-idea ei ole mikään huono, mutta kuinka se toteutettaisiin jouhevimmin? Antakaamme nyt sanan olla vapaa. Kehityskeskustelua nyt käydään, joten annetaan ideoiden virrata.
Stenvall

Ei lopeteta, ei ;).
Viimeksi muokannut Stenvall, Ma 17.10.2005 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Rekisteröitymisen yhteydessä pieni FAQ foorumi- sekä figukäyttäytymisestä.
Tyyliin "Saako marinet värittää millä tahansa värillä" "joojoo"
Sitten kun se FAQ on luettu, esitettäisiin pari monivalintakysymystä ja jos vastaa niihin oikein, niin pääsis rekisteröitymään.
Kai sekin jotain auttais, kun muuten noita sääntöjä ei tule oikein luettua. En sitten tiedä onko systeemi muuttunut siitä kun ite rekkasin, mutta sillon en ainakaan lukenut sääntöjä, vaikka olis pitänyt.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Siis mikäli oikein ymmärsin, niin Tutorit ottavat yhteyttä uusiin käyttäjiin, joilla tuntuu olevan kysymyksiä pel(e)istä, maalauksesta jne., riippuen millä aihealueella Tutor itse toimii? Ja Tutorit tietty ilmoittavat Modeille peeloilusta...

Jako voisi mennä näin: Yleisiin aiheisiin, FB- ja 40k- alueille yhteensä 5+ Tutoria. LotR- alueelle 2, muihin aiheisiin luulisi riittävän 2 tai 3. Tämä tekisi minimiksi 19 Tutoria, minkä uskon ylittyvän mukavasti.
johannes
Valvoja

Itse ehdotin tuola moderaattorien puolella moista. Törmäsin semmoiseen eräille sivuille rekisteröityessä.

Huono puoli piilee siinä että se ei vaikuta jo rekisteröityneisiin käyttäjiin ollenkaan.
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

johannes kirjoitti:Huono puoli piilee siinä että se ei vaikuta jo rekisteröityneisiin kättäjiin ollenkaan.
Vaikka en usko, että tuosta olisi suurta hyötyä (tosin olen ollut ennenkin väärässä), kai voisi pistää kaikki rekisteröitymään uudestaan. Ja vaikka olisinkin taas kerran oikeassa, pienikin hyöty olisi tietysti plussaa.
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

Minusta tuosta kysymyspalstasta voisi tehdä sellaisen ison alueen vaikkapa 40k:n ja Faban väliin. Nimeksi voisi tulla vaikka aloittelija opastus, ja siihen "Fantasy battle opastus", "Warhammer 40k opastus" ja "Lord of the Rings opastus". Täällä sitten Tutorit ja muut halukkaat voisivat avustaa aloittelijoita.
Näin tuo alue olisi sopivan näkyvillä että suurin osa juuri aloittaneista huomaisi sen. Lisäksi tämä (ehkä) vähentäisi näitä "mit mä ostan seuraavaks?" topikkeja tavallisten keskustelujen alueella.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Viljanderi kirjoitti:Minusta tuosta kysymyspalstasta voisi tehdä sellaisen ison alueen vaikkapa 40k:n ja Faban väliin. Nimeksi voisi tulla vaikka aloittelija opastus, ja siihen "Fantasy battle opastus", "Warhammer 40k opastus" ja "Lord of the Rings opastus". Täällä sitten Tutorit ja muut halukkaat voisivat avustaa aloittelijoita.
Näin tuo alue olisi sopivan näkyvillä että suurin osa juuri aloittaneista huomaisi sen. Lisäksi tämä (ehkä) vähentäisi näitä "mit mä ostan seuraavaks?" topikkeja tavallisten keskustelujen alueella.
Tämä on sitä mitä itsekin olen miettimässä (ja osittain jo toteuttamassakin). Sotavasaran "näin meillä" -paketti, ja joka alueelle "näistä on puhuttu kyllästymiseen asti"-paketti. Hienommilla nimillä tosin.

Kukapas haluaa ilmoittautua kirjoittajaksi tuollaisiin (Sotun "näin meillä" alkaa jo olla paketissa). Mutta 40k/FB -mitä ostan seuraavaksi armeijakohtainen esittely (ei siis aloitusopas, vaan kysyjälle joka on jo päässyt hieman alkuun). Jatkuvasti kysytyt kysymykset (ei sääntötekniset, vaan mallia "mullon örkkei, mitä seuraavaks"). LotR-puolelta en tiedäkään millaisia siellä nousee jatkuvasti esille.

Eli kaikki jotka tuollaiseen tutor-toimintaan olivat halukkaita, löytyykö sitä paneutumista aluksi tuollaiseen?
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Ei. Emme tee, haluamme vain coolin "XX-tutor"-statuksen
--
Siis asiaan: Voisin uhrautua tekemään osaa tuollaisesta "mitä mä teen seuraavaksi". Siis oliskohan ideana tehdä yhtenäinen, laajahko artikkelinomainen teksti, vai enemmänkin GW faq tyyppinen "helppo kysymys-helppo vastaus"-juttu?
--
Siis kyllähän tota voisin koostaa ainakin FB että yleiset keskustelut-puolelta. Lotrista ja 40k:sta ei minulla(kaan) ole paljoa tietoa, eli niihin kaipaisi jonkun, joka osaa paremmin. Mutta voin vaikka katsella, mitä tulee kasaan ja sitten laittaa menemään jonnekin päin.
--
//edit Ei siis mitään "sata prossaa" lupauksia vielä, mutta halukkuutta löytyy.
Viimeksi muokannut Nostra, To 02.12.2004 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aacheron
Viesti:

Löytyisi intoa aloitusopasta kirjoittelemaan (eli pienoinen esittely armeijan joka yksiköstä + näin aloitat-strategia approksimatiivisena); tiedot riittävät mm .Space Marines-armeijan (tai noh, luettuani sen uuden Codexin omaan tarkempaakin tietoa), Space Wolves (todella läheinen armeija... siis paperilla), Eldar / Craftworld Eldar (Ulthwé), ja ainahan minulla on nominaliset tiedot muista armeijoista, esim. Tau (veljelläni Codex), Dark Eldar (itselläni Codex), Kaaos (kaveri pelittää Khornea ja IW:tä). Mutta pölisen taas omiani...

Voisin lupautua ainakin sen Craftworld- ja tavallisten Eldarien jutun kirjoittajaksi. Space Wolves olisi aika hanskassa, sekin. Muista en mene takuuseen, mutta olen suunnitelma B, ellei muuta.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Tämä on sitä mitä itsekin olen miettimässä (ja osittain jo toteuttamassakin). Sotavasaran "näin meillä" -paketti, ja joka alueelle "näistä on puhuttu kyllästymiseen asti"-paketti. Hienommilla nimillä tosin.
Ideasta täysi kymppi, tottakai, mutta silti arveluttaa. Miten aiot saada ihmiset lukemaan sen? Kovin ikävää on se, jonka olen huomannut omalla kohdallanikin esim. uusille foorumeille rekisteröityessäni. En minä ainakaan tajua vilkaistakaan niitä kiinnitettyjä ketjuja, ennen kuin on liian myöhäistä. Kovin harvoin jaksan lukea niitä asian opittuanikin. Toisaalta, sellainen voisi toimia (joka minun katseeni aina kiinnittää, enemmän kuin "tiedote" tai "kiinnitetty" tai "LUE TÄMÄ S*****A!!!1"), että asetetaan ensimmäisellä katselukerralla kaikki muut aiheet luetuiksi, paitsi tuo yksi. Se keltainen, tai minkä värinen missä onkin, merkki siellä saa kiinnittämään huomionsa siihen joka kerta.

edit\\ Vähän hidas...

ModEdit: Kiroilua editoitu. Iceman

edit\\ Olen kovin pahoillani.
Viimeksi muokannut Rune, To 02.12.2004 20:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Stenvall

Grond kirjoitti:
Viljanderi kirjoitti:Minusta tuosta kysymyspalstasta voisi tehdä sellaisen ison alueen vaikkapa 40k:n ja Faban väliin. Nimeksi voisi tulla vaikka aloittelija opastus, ja siihen "Fantasy battle opastus", "Warhammer 40k opastus" ja "Lord of the Rings opastus". Täällä sitten Tutorit ja muut halukkaat voisivat avustaa aloittelijoita.

Kukapas haluaa ilmoittautua kirjoittajaksi tuollaisiin (Sotun "näin meillä" alkaa jo olla paketissa). Mutta 40k/FB -mitä ostan seuraavaksi armeijakohtainen esittely (ei siis aloitusopas, vaan kysyjälle joka on jo päässyt hieman alkuun). Jatkuvasti kysytyt kysymykset (ei sääntötekniset, vaan mallia "mullon örkkei, mitä seuraavaks"). LotR-puolelta en tiedäkään millaisia siellä nousee jatkuvasti esille.

Eli kaikki jotka tuollaiseen tutor-toimintaan olivat halukkaita, löytyykö sitä paneutumista aluksi tuollaiseen?
Voisin ilmoittautua kirjoittajaksi. Eikös olisi helpointa tehdä näistä samantien topiceja, niin päästäisiin alkuun heti.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Minä ainakin voisin kirjoittaa "mitä ostan seuraavaksi" artikkeleita vaikkapa armeija kohtaisina. Armybookkeja löytyy lähes kaikki (puuttuu dwarfs & Helfs), mutta ne löytyy kavereilta. Ylimääräistä aikaakin löytyy (olen tänään selannut sotavasaraa about 4 tuntia jotka olisi hyvin voinut käyttää kirjoittamiseen ;))

Uskoisin myös tietäväni jotain toimivista perus taktiikoista koska en ole montaa peliä hävinnyt :).
Aacheron
Viesti:

Oletan muuten että joku, esim. halukas mode, kokoaa kaikkien tekstit yhteen ja "antialiasoi" ne, eli siistii sahalaidat jotka syntyvät kun X+1 ihmistä kollaboroi jotain tällaista.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”