Marinet vapaalla

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

s2pid kirjoitti:Tosiaan, jos 2 tuhannesta pääsee sisään, niin on siinä aika kovat kriteerit. Melkosta työvoiman tuhlausta kyllä, mutta tyyli kai ennen tarkotusta sitte.
Eihän siinä kuole kuin 1998 kahdesta tuhannesta. Verattaa esim tappiolukuja Armageddon kampanjasta. Jäljelle jäävät ovatkin sitten eliittiä.
Toi nyt tosiaan koskee vain Grey Knight chapteria, jossa ymmärrettävästi on paljon tavallista kovemmat kriteerit.

Joku kirjallisuutta lukenut voisi laittaa vastaavia lukuja esim Ultramarine chapterista.
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

VonCarstein kirjoitti: Joku kirjallisuutta lukenut voisi laittaa vastaavia lukuja esim Ultramarine chapterista.
SM Codexissa on seuraavasti:

"Neophyte survival at 54%" (Neophyte=aloittelevat scoutit?)

Ja viimeisista kutsunnoista hyväksyttiin 6. Ei sanota kuinka monta yritti.
The Black Swordsman

Viesti Kirjoittaja The Black Swordsman »

Yuri kirjoitti:Se mua vaan ihmetyttää, että mitä iloa mariinit saa alkoholin juomisesta, kun niitten superimmuniteettielimistö käsittelee sen alkoholin miltei heti pois sieltä verestä. :D Ehkä ne juo jotain 101,5 volttista. :wink:
Mun muistaakseni yhdessä Ragnar kirjassa kerrottiin Wolf Priestien omasta erikois reseptistä 8)
tai sitten space wolveseiden geneseedissä on jonkinlainen erikoinen juttu.
The Captain kirjoitti:Eikös jossain julkaistu aikanaan keskiverto-mariinin päivärutiini? Siinä oli n. 4 tuntia unta yössä, ja koko päivän aikana vain pari 15 minuutin taukoa, jolloin suositeltiin rukouksia ja henkilökohtaisia harjoituksia. Varsinaista vapaa-aikaa niillä ei ole lainkaan.
Jep jep.. mutta ei tuo taida päteä ihan kaikkiin chaptereihin plus mun muistaakseni siinä "fluffi pätkässä" ei puhuttu mitään viikonlopuista 8)
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

The Black Swordsman kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Eikös jossain julkaistu aikanaan keskiverto-mariinin päivärutiini? Siinä oli n. 4 tuntia unta yössä, ja koko päivän aikana vain pari 15 minuutin taukoa, jolloin suositeltiin rukouksia ja henkilökohtaisia harjoituksia. Varsinaista vapaa-aikaa niillä ei ole lainkaan.
Jep jep.. mutta ei tuo taida päteä ihan kaikkiin chaptereihin plus mun muistaakseni siinä "fluffi pätkässä" ei puhuttu mitään viikonlopuista 8)
Nuo rutiinit on kirjattu Black Consuls-, Salamanders-, Fleshtearers-, Ultramarines- ja Silver Skulls chapterien antamien tietojen pohjalta. Ja muuten se 15 minuutin tauko on Codexissa, siksi suurin osa chaptereista noudattaa sitä vaikkei useimmat chapter masterit siitä tykkäkään ;)
IO

Viesti Kirjoittaja IO »

Siis hetkinen! Mä oon aina luullut että Space Marineksi synnytään, ei ruveta. Jos mä nyt rupeisin marineksi, niin mitä mun täytyis tehdä? Varmaan ekana pääsykoe ja sen jälkeen kaikkien uusien elinten siirto, sit varmaan koulutusta... Jos jollaan on jotaa tietoo ni valaiskaa mua.
Hyvä näyttää aina paremmalta kun siinä on jotain huonoa vieressä...
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Siis hetkinen! Mä oon aina luullut että Space Marineksi synnytään, ei ruveta. Jos mä nyt rupeisin marineksi, niin mitä mun täytyis tehdä? Varmaan ekana pääsykoe ja sen jälkeen kaikkien uusien elinten siirto, sit varmaan koulutusta... Jos jollaan on jotaa tietoo ni valaiskaa mua.
Chaptereilla on henkilöt jotka valitsevat rahvaan seasta lupaavia nuoria jotka käyvät läpi erittäin ankaran karsinna ja tästä selvinneille pistetään "genesede" joka aiheuttaa muutoksi marinen kehossa. Ne jotka selviytyvät tästä saavat kaiken tarvitsemansa tiedon päähänsä erinäisin tavoin ja sitten niille heitetään hatusta joku hullu "loppu koe". Jotka läpäisee pääsevät scouteiksi. Jotka selviävät partiopoikina muodostavat uuden squadin jonkun vanhan marinen ympärille josta tulee squadin kessu tai joukosta valitaan kessuksi joku nuori pyrkyri. Kaikkihan mitä uudet marinet saavat on tarkkaan kierrätetty geenisiemenestä voimahaarniskaan.
Egi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Egi »

LordHamish kirjoitti:Siis hetkinen! Mä oon aina luullut että Space Marineksi synnytään, ei ruveta. Jos mä nyt rupeisin marineksi, niin mitä mun täytyis tehdä? Varmaan ekana pääsykoe ja sen jälkeen kaikkien uusien elinten siirto, sit varmaan koulutusta... Jos jollaan on jotaa tietoo ni valaiskaa mua.
1. Lähetä hakupaperit lähimpään Space Marine chapteriin [lomake 343221-0291 Astartes]. Minimivaatimukset ovat:

ikä alle 30 maan standardivuotta
loistava fyysinen kunto ja terveys
taistelukoulutus / kokemus
palveluskelpoisuusluokka Alpha
näön tarkkuus vähintään 1,0 kummassakin silmässä ilman laseja (silmä-/piilolasien käyttö on este koulutukseen pääsylle, vaihtoehtoisesti silmät voidaan korvata siirrännäisillä jos kokelas on muuten erittäin lupaava)
tarkka väriaisti
normaalit näkökentät
normaali kuuloaisti
uimataito vähintään 1000 metriä

Karsivia tekijöitä ovat mutaatiot, vaikeat sairaudet sekä (Chapterista riippuen) rikosrekisteri tai rangaistukseen johtaneet teot

2. Esivalinta tapahtuu hakupapereiden perusteella. Valinnan läpäisseet tullaan noutamaan valintakokeisiin chapterin toimesta.

3. Valintakoekausi kestää useista kuukausista vuosiin, riippuen chapterista. Tänä aikana kokelas suorittaa erittäin vaativia fyysisiä ja psyykkisiä testejä päivittäin. Kokelas sitoutuu sopimukseen jossa hän ymmärtää että koulutuksen luonteesta johtuen kokelaan kuolema ei ole chapterin syytä, eikä chapter vastaa mihinkään korvausvaatimuksiin kokelaan perheen/edunsaajien taholta.

4. Valintakoekauden suorittaneille tehdään psyykkinen psyko-hypnoosi jolla heidän mielensä vahvistetaan/tutkitaan ja heidät opetetaan rakastamaan keisaria ja toimimaan aina Imperiumin hyväksi kyselemättä ja henkensä tarvittaessa uhraten.

5. Psyko-hypnoosissa rajatapauksiksi todetut kokelaat tuhotaan, onnistuneille valmistellaan elinsiirrot jotka mahdollistavat kasvaessaan Space Marineksi tulemisen.

6. Lopullinen Marineksi kastaminen tapahtuu kun kokelaalle luovutetaan hänen Power Armor sekä Boltter. Näiden pyhien varusteiden saamisen jälkeen kokelaan koulutus on ohi ja hän on chapterin veljeskunnan jäsen. Hän sitoutuu loppuelämäkseen chapterin joukkoihin ilman valitusoikeutta.

HUOM:

Keskimäärin vain puolet kokelaista selviää valintakoekaudesta, chapter kehottaa ottamaan yhteyttä perheeseesi/omaisiisi hyvissä ajoin ja varautumaan ennenaikaiseen poismenoosi, sillä kun koekausi alkaa, kaikki siteesi perheeseesi katkaistaan ja heille ilmoitetaan ainoastaan selvisitkö kokeista vai et. Epäonnistuminen tarkoittaa lähes aina fyysisen ruumiin kuolemaa ja hengen liittymistä ikuisen keisarin huomaan.

Valintakokeisiin tarvitsee ottaa mukaan vain henkilökohtaiset hygieniavarusteet, muut tarvikkeet tulevat chapterin puolesta.
- Egi
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

VonCarstein kirjoitti:Niinhän se on kaikissa chaptereissa. Pääsykoe voi päättyä vain kahdella tavalla:
1. Kokelaan kuolema.
2. Kokelas hyväksytään marine koulutukseen.
Muita vaihtoehtoja ei ole.
On muitakin vaihtoehtoja, Baalilla ne jotka suoriutuvat kokeista mutta eivät pääse mariineiksi jäävät suojelemaan ja kunnostamaan pääsykoe paikkaa.
MakeH

On muitakin vaihtoehtoja, Baalilla ne jotka suoriutuvat kokeista mutta eivät pääse mariineiksi jäävät suojelemaan ja kunnostamaan pääsykoe paikkaa.
Näin on myös muilla. Niitä jotka mokaavat ei suinkaan tapeta vaan ne pääsevät töihin chapter serffeinä. Normaaliin elämään ei kyllä taida enää päästä. Yleensä koulutus/kokeet ovat niin rankkoja että mokasta lähtee henki.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

MakeH kirjoitti:
Näin on myös muilla. Niitä jotka mokaavat ei suinkaan tapeta vaan ne pääsevät töihin chapter serffeinä. Normaaliin elämään ei kyllä taida enää päästä. Yleensä koulutus/kokeet ovat niin rankkoja että mokasta lähtee henki.
Joo. En usko, että muuallakaan tapetaan(grey knighteissä kyllä varmaankin), mutta koe on yleensä elämän ja kuoleman kysymys. Kaipa sen voi kuitenkin reputtaa loukkaantumalla ei kuolettavasti ja niinollen selvitä hengissä palvelemaan chapteria muilla tavoin.
MakeH

Joo. En usko, että muuallakaan tapetaan(grey knighteissä kyllä varmaankin), mutta koe on yleensä elämän ja kuoleman kysymys. Kaipa sen voi kuitenkin reputtaa loukkaantumalla ei kuolettavasti ja niinollen selvitä hengissä palvelemaan chapteria muilla tavoin.
On tapahtunut että testit on läpäisty mutta keho hylkii implantteja jolloin ne poistetaan ja henkilöstä tulee joku raavas työmies tai että hän läpäisee testin mutta samalla loukkaantuu niin pahasti että ei voi jatkaa. Usein kyllä tyrääminen johtaa kuolemaan... ainakin monissa brutaaleimmissa chaptereissa kuten woffet.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Kuitenkin jossain fluffissa mainittiin että valitut jotka mokaavat yhden testeistään tehdään ainakin space wolffeissa thralleiksi (=servitor?).
MakeH

Kuitenkin jossain fluffissa mainittiin että valitut jotka mokaavat yhden testeistään tehdään ainakin space wolffeissa thralleiksi (=servitor?).
Jotain tollaista, toi on käytännössä sama kuin henki pois. Luin jonkin chapterin codexista että myös ne chapter serffit ovat näitä jotka eivät läpäisseet testiä mutta jotka haluavat silti palvella chapteria.
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Löytyyhän haptereista ihan sikana ei marineita master of household ja sen kokit ja siivoojat plus muita vastaavia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”