Uusi vuosi -toivotukset tänne

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Njaa...jatkaisikohan tällä jo tutuksi tulleella OT-linjalla vai käyttäytyisinkö kunnon käyttäjän tapaan? Noh, spämmitopikki, ei mitään väliä. *Nimim. "Bannit alta kahden sekunnin"*

Oli itse asiassa juuri eilen illalla (oikeastaan tänä aamuna) kauhea debatti sukulaisaikuisilla juuri tästä katastrompista. Mitä itse mietin, oli se, että kai me olemme jonkin verran velkaa kehitysmaiden ihmisille, jotka maksavat meidän elintasomme kaltaisen elämän.

Sain joululahjaksi kirjan "Elämän kehitys", jonka mukaan herra nimeltä Malthus sanoi joskus jotenkin näin: "Ihmispopulaatio ei voi kasvaa nopeammin kuin maataloustuotanto. Siitä seuraa nälkää, kulkutauteja ja sotia, jotka taas säätelevät ihmisten lukumäärää." Luonnonkatastrofeja ei siinä mainittu, mutta voidaan uutisista huomata että nekin meidän kantaamme säätelevät. Ne eivät ole ihmisen aiheuttamia (vaikka niitäkin todennäköisesti tällä menolla ilmaantuu) vaan niitä on aina ollut.
Maailmassa elää tällä hetkellä enemmän ihmisiä kuin koskaan on kuollut. Hirveintä, mitä voi tapahtua, olisi se ettemme kuolisi koskaan ja että mitään katastrofeja ei olisi olemassakaan. Koska ihmiset asuvat tiheästi, tällaiset mullistukset pyyhkäisevät kerralla helposti suuren osan sakistamme pois.
Surullistahan se on, mutta niin se on. Annankin tässä nyt uuden vuoden lupauksen, etten aio elää ainakaan paljoa yli sataa vuotta tämän hetkisen ikäni päälle. :)
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Mutta eihän se ~200 tuhatta ihmistä nyt globaalisti ajatellen ole paljon mitään. Tietysti kun sieltä sitten 5 miljoonalta lähti kodit ja työ, niin se tietysti merkkaa vähän enemmän, ja se taas johtaa kulkutauteihin ja nälkään jotka tappavat hieman enemmän ihmisiä kuin itse katastrofiin, ja kun turistitkin on saatu pois alueelta niin johan loppuu kriisiapu. On se kumma kun ihmiset heräävät antamaan rahaa vain silloin kun ihmiset kuolevat näyttävästi. Voitte huviksenne vaikka etsiä, että kuinka paljon ihmisiä kuolee malariaan vuosittain, mutta kun se ei pahemmin haittaa turisteja joilla on varaa malariarokotteeseen, niin turhahan afrikkalaisten siinä apua odottaa.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

The Senator kirjoitti:Mutta eihän se ~200 tuhatta ihmistä nyt globaalisti ajatellen ole paljon mitään. Tietysti kun sieltä sitten 5 miljoonalta lähti kodit ja työ, niin se tietysti merkkaa vähän enemmän, ja se taas johtaa kulkutauteihin ja nälkään jotka tappavat hieman enemmän ihmisiä kuin itse katastrofiin, ja kun turistitkin on saatu pois alueelta niin johan loppuu kriisiapu. On se kumma kun ihmiset heräävät antamaan rahaa vain silloin kun ihmiset kuolevat näyttävästi. Voitte huviksenne vaikka etsiä, että kuinka paljon ihmisiä kuolee malariaan vuosittain, mutta kun se ei pahemmin haittaa turisteja joilla on varaa malariarokotteeseen, niin turhahan afrikkalaisten siinä apua odottaa.
Ei ehkä, mutta kaaosteoriaa miettimällä voi todeta sen olevan aika jättimäinen tapahtuma. Se, että kirjoitin tämän viestin, saattaa aiheuttaa ihmiskunnan tuhoutumisen 10 vuoden päästä. Mutta, mutta satatuhatta ihmistä kuolee nälkään joka vuosi, eikä mitään suruliputusta järjestetä. Ihmiset ovat kuitenkin valitettavan usein kaksinaismoralisteja.
east

Viesti Kirjoittaja east »

Chosen kirjoitti: Se, että kirjoitin tämän viestin, saattaa aiheuttaa ihmiskunnan tuhoutumisen 10 vuoden päästä.
Vai että sitä ollaan joukkotuhoa hautomassa..
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Noniin, rauhoitutaan, pojat ja tytöt!
Tämähän oli Uuden Vuoden toivotusthreadi, eikä bash&hack-threadi.
Tiedän että tämä luonnonilmiö kosketti monta ihmistä (esim. minua) mutta ei tehdä siitä minkäänlaista FlameWar-aihetta, kiitos!

Toki saa vieläkin sanoa sanottavansa asiasta, mutta älkää kinatko!
Jokaisella on oikeus ilmaista oma mielipide ilman että siitä syntyy taistelu...
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Voi teitä ihmiset. Itse voin nyt nauraa lupauksillenne yhden figuurin maalaamisesta vuonna 2005, kun olen saanut jo kaksi villikarjua tyydyttävästi maaleihin. Take that my homies!

Ja jos nyt tästä katastrofista vielä sen verran, että itse tunnen perheen, joka selvisi sieltä ja kuulin kaikkea kauheaa mitä he näkivät. Jälkeenpäin tulleet uutiset antavat mielestäni täysin oikeutetun syyn surra. Eiväthän ne kuolleet suurimpana syynä, mutta ne sadat ja tuhannet omaiset, jotka kärsivät ja asukkaat jotka menettivät kotinsa. Meidän suomalaisten on vaikea käsittää koko juttua, kun asumme niin hyvinvoivina ja turvassa. On mielestäni typerää verrata luonnonkatastrofia johonkin malariaan, kun tuhona oli paljon muutakin kuin kuolemaa. Lahjoituksilla voimme nyt auttaa selvinneitä ihmisiä aloittamaan uudestaan. Juuri tuollainen "eihän se minulle tapahtunut, niin miksi se minua kiinnostaisi"-asenne suututtaa minua. Suomalaisillakin on nyt oikeus murehtia tapahtunutta, vaikka elämmekin täällä maapallon maton alla.

GromEdit: Ja kuten tuossa Samsson viestitti juuri ennen meikäläistä, niin jokaisella on oma mielipiteensä ja sen kai saa ilmaista... Ihmisiä on erilaisia, sehän on sanomattakin selvää.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Hyvää uuden vuoden ensimmäistä päivää.

Syvimmät osanottoni Aasian katastrofin uhreille ja heidän omaisilleen.
Viimeksi muokannut Rectunator, La 01.01.2005 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Da Purpla

Viesti Kirjoittaja Da Purpla »

jos minulta kysytään niin olen sitä mieltä että jos tämä olisi tapahtunut afrikassa ei täällä suomessa kerättäisi rahaa tai surtaisi
ja tuskin mediakaan olisi toitottanut asiasta kuin yhtenä päivänä
mutta jokaisella on omat mielipiteet asiasta...
Jahas..
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”