Paljonko JUURI SINULLA on uponnut rahaa WH:hon?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Päälle kymppitonni varmaankin.
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

Kylläpäs rahaa ihmisiltä pöllitään ite olen tuhlannut kaikkiin figuihin joita olen ostanut

jotain 4000-5000mk.

siihen kuuluu mm. örkkejä(fb), spacemarineja, eldareita ja dark elffejä
Kalle Salava

Viesti Kirjoittaja Kalle Salava »

Jaa-a. 700-1000€, luulisin. Sisältäen n. 5000p vanhoja
undeadeja, 2500p high ellffejä, 3500p empireä ja epämääräisen
pointtimäärän (1000-2000) örkkejä.

Osa on myyty eteenpäin, (nuo pistemäärät eivät siis enää ole
tallella!) ehkä 100€-300€ on tullut takaisin.

Huomattavaa toki on että suuri osa figuista on ostetu käytettynä
ja pääosa lopuistakin aikana jolloin ukot maksoivat n. ½ siitä mitä
nyt (ja joiltakin osin vähemmän!) ja sen lisäksi -20%
määräalennuksella ;)

Ja sitten muiden valmistajien FB:ssä korvaavat figut ovatkin
eri asia, mutta niitäkin on.

Iloa on ollut ja halvemmalla pääsee tosiaan jos viitsii vähän
miettiä mitä ja mistä ostaa. GW:n "riistoa" voitaisiin luonnehtia
onnistuneeksi kaupankäynniksi. Tyhmä ei ole se, joka hintaa
pyytää, vaan se joka maksaa. Jos kumpikaan.

Kalle Salava
-----------------------------------
-vain Jumala voi valita umpimähkään!
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

no aloitin tuossa syyskuun puolessa välissä ja rahaa mennyt vasta kaiken kaikkiaan n.120 euroa, mutta kohta menee taas parikymmentä uusiin maaleihin armageddon codexiin ja pensseleihin...
Omnia mors aequat - Death equals all things
Gandalf The White

Viesti Kirjoittaja Gandalf The White »

Sanotaan että noin 500 euroo... niistäkin puolet maaleihin ym. tavaroihin.

Oon pelannu lotria ja Fb:tä chaoksella
"I come back to you now... At the turn of the tide"
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

En usko että valehtelen jos sanon että päälle 2000 € on mennyt kuuden vuoden aikana. Ostelen siis aika vähän vuodessa... :D
Mutta oikeasti... Jos oot mukana tässä harrastuksessa koko sydämellä, niin menee ehkä yhtä paljon vuodessa, mutta silloin myyt myöskin armeioita eteenpäin ja ehkä maalatkin muille figuja... Kulut ovat paljon kiinni siitä missä elämäntilassa olet ja mitä teet niillä figuilla...

Minusta kulujen vertailu on turhaa, mutta jos vaaditte... Jatkakaa.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Samsson kirjoitti:En usko että valehtelen jos sanon että päälle 2000 € on mennyt kuuden vuoden aikana. Ostelen siis aika vähän vuodessa... :D
Mutta oikeasti... Jos oot mukana tässä harrastuksessa koko sydämellä, niin menee ehkä yhtä paljon vuodessa, mutta silloin myyt myöskin armeioita eteenpäin ja ehkä maalatkin muille figuja... Kulut ovat paljon kiinni siitä missä elämäntilassa olet ja mitä teet niillä figuilla...
Totta, ja voiko miinustaa sen summan mitä on saanut figuilusta? :-)

Eli figuihin mulla on mennyt joku parituhatta euroa kanssa figuihin, mutta suurin osa ihan jonnekin muualle kuin tälle suosituimmalle riistofirmalle...

Ja siksi toisekseen jos se on niin kauhea riistofirma niin kuka pakottaa ostamaan sen tuotteita... :twisted: jokainen on oikeutettu äänestämään jaloillaan. Minusta se että GW:n figut ovat niin suosittuja merkitsee että ne varmasttikkin ovat hintansa väärtejä. :-)

*pääsi lemppari flame aiheeseensa* :-D

Ja sen mitä mä mun figuillani teen... Pojat te ette halua tietää! :roll: :lol:
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Uhhhhh............ainakin 4000 euroa..........todennäköisesti paljon enemmän.........tässä on puoltoista vuosikymmentä kulunut sählätessä joten ihmekö tuo!! :?

M
"Kaulaparta huohottaja"
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Jos nyt laskee, että maalaamiseen menee vuodessa 100-200 tuntia ja pelaamiseen 50 tuntia, niin ei tuntihinnaksi tule mitään ihan älytöntä tämän harrastuksen puitteissa ja kaikkihan maksaa. Jos ostaa 2000 eurolla figuja, ei tykkää maalata eikä oikein jaksa pelatakaan, voi kysyä miksi harrastaa tätä "lajia". Nuo tuntimäärät ovat suunnilleen itselläni vuodessa kuluvat.
karandas

Viesti Kirjoittaja karandas »

voit olla ihan oikeassa ninnu.
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
tneva82

Re: Paljonko JUURI SINULLA on uponnut rahaa WH:hon???

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

RasmusK kirjoitti:euroissa onkaan...niin kertokaa itse paljonko olette lahjoittaneet GW riistofirmalle :evil: ? Älkää antako "Emmä tiiä" "En muista" vastuksia,vaan laskekaa ja kertokaa!
Niin paljon ettei sitä ole edes MAHDOLLISTA laskea varsinkin kun osasta on tullu alennuksia enkä mitenkään pysty muistamaan mistä tuli miten paljon alennuksia. Mut suuntaa antavasti 6000-7000 pistet high elffei, noin 2200 pts skaveneit, 5250 pts space marinei, 1600 pts world eater, 2000 pts warmaster high elf, noin 2100 pojoo BFG kaaos, 13 Inquisitor characteria...Jep siihen maalit, white dwarffit, pensselit, liimat, green stuff, työkalut...Hitto en edes uskalla laskea ;-)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Sigi

Viesti Kirjoittaja Sigi »

hum.. 600-700e olisi sopiva?

Kohta Khemri alle ja kauppaan kun menen ostamaan figuja on 200e kädessä...

ja juuri tuli ostettua 91e:llä Corsaireita lisää Dark Elf armeijaan.. lisäkin Skavenit on rok ja jos veljenpoika vielä innostuisi mun kanssa keräämään High Elffei niin wum...
"We are the most civilised race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other"
- Lord Vraneth the Cruel, master of Har Ganeth

FB: Dark Elves
40K: Eldars
Da Crux

Viesti Kirjoittaja Da Crux »

VonCarstein kirjoitti:Mahdoton laskea, kun on senverran pitkään tullut pelattua, mutta haarukka on varmasti yli 10.000mk mutta ehkä jonkinverran alle 15.000mk. Siihen väliin varmasti osuu.
luulisin et samois luvuis mennää.
Varjomies

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Mitäs minulla olisi mennyt..? Jotain kymppitonni wanhaa rahaa varmaankin jos lasketaan kaikki mitä on ostanut ja hankkinut. :) Mutta totuushan on, että jos jotain harrastaa tai on innostunut jostain, vaikka veneilystä, niin siihen uppoaa rahaa paljon.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Aika yleinen kysymys ei_figuilijoilta on että paljoks rahaa mulla on mennyt figuihin. Yleensä vastaan jonkin yleisen arvion ja he sitten kauhistelevat sitä.
Mun iässäni useimmilla menee kaikki raha mitä tienaavat. Harva alkaa eläkettä säästämään 16 vuotiaana.. Kyse on siis vaan rahojen keskittämisestä figuihin. Mä en osta kalliita merkkivaatteita, en omista mopoa jne.

Ja siis tarkkaa lukua en kykene laskemaan.
Nimbus
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nimbus »

VJ kirjoitti:Aika yleinen kysymys ei_figuilijoilta on että paljoks rahaa mulla on mennyt figuihin. Yleensä vastaan jonkin yleisen arvion ja he sitten kauhistelevat sitä.
Mun iässäni useimmilla menee kaikki raha mitä tienaavat. Harva alkaa eläkettä säästämään 16 vuotiaana.. Kyse on siis vaan rahojen keskittämisestä figuihin. Mä en osta kalliita merkkivaatteita, en omista mopoa jne.

Ja siis tarkkaa lukua en kykene laskemaan.
Sama homma, tosin tulee sitä pelikavereiden kanssa joskus itsekkin kauhisteltua tuota summaa. On se ehdottomasti sen arvoista.
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

VJ kirjoitti:Aika yleinen kysymys ei_figuilijoilta on että paljoks rahaa mulla on mennyt figuihin. Yleensä vastaan jonkin yleisen arvion ja he sitten kauhistelevat sitä.
Niinhän se on. Kaikki harrastukset maksaa. Jotkut vain enemmän kuin toiset. Ei tämä kuitenkaan ole kallempia harrastuksia. ~1000mk per vuosi ei ole kovin paljoa.
Sleep

Viesti Kirjoittaja Sleep »

~1500e
Huumorilla, huumorilla.
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Hmm ei voi laske akoska figuja ostettu jo Kauan ELi Wh 4ok aloitettu rogue traderista vuonn 89 (Kai). Fantasy Battle Pari kolme vuotta aiemmin. Ja esim aikanaan sai 5 kpl metallifiguja 30 Mk.

Mutta Faktaa

Fantasy

Skeletons
200 Muovista
200 Metallista
+ Chractereita about 50
3 x Zombie Dragon
1 x Undead War Elephant
jne

Chaos
80 Figua

Wh 40k
120 Blood Angelia tankkeineen
Pirusti IG lue 200- 300 Figua + Tankit
80 -100 Space Wolwes
50 -> Sisters Of Battle
15 000 Pojoa uutta Kaamos Armeijaa
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Tähän sopii vain yksi ja ytimekäs sana: LIIKAA
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”