Ne toimivammat porukat vaan tuntuu olevan noita all mobile joukkoja, Ne dark eldarit kun kestää jalkaisin vielä vähemmän kuin vaunuissa, ja tietenkin ne törkeän halvat vaunut auttaa asiaa.Sieni2 kirjoitti:Varmasti DE pystyy voittoon ilmankin maastoa. Siis jos et ottanut 6 raider squadia jne. Kun Raider menee paskaks, siinä tippuu noin 4 koppoa vielä lisäksi.
40k turnausarmeijat
Tämän takia seuraavassa turnausarmeijassani on puhtaaseen screenaukseen tarkoitettuja raidereita 2@55+40+5p.jamopower kirjoitti:Ne toimivammat porukat vaan tuntuu olevan noita all mobile joukkoja, Ne dark eldarit kun kestää jalkaisin vielä vähemmän kuin vaunuissa, ja tietenkin ne törkeän halvat vaunut auttaa asiaa.Sieni2 kirjoitti:Varmasti DE pystyy voittoon ilmankin maastoa. Siis jos et ottanut 6 raider squadia jne. Kun Raider menee paskaks, siinä tippuu noin 4 koppoa vielä lisäksi.
Tämä tekee sadan pisteen suojan, joka tipauttaa 5 warrioria blasterilla, ja ampuu lancella... Ei ollenkaan paha hinta hq raiderin suojaamisesta. Tosin jos katson turun liigan juustotaulukkoa, saan 0p.
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
- Henri Ketonen
hidas ja kuolee nopeasti, siihen tepsii boltterikin, meleessä hieman arvaamaton ja vie heavy support paikkoja ravagereilta, mut muuten ihan hyvä.
Tietenkin dark eldarit pärjää ilman raider hordeakin, mut silloin armeija alkaa näyttää varsin tylsältä, kun kaikki troopit on sadan pisteen snipu squadeja.
Tietenkin dark eldarit pärjää ilman raider hordeakin, mut silloin armeija alkaa näyttää varsin tylsältä, kun kaikki troopit on sadan pisteen snipu squadeja.
Pelaat siis de:llä? 3 Raideria onkin jo tarpeeksi, että pärjää, MUTTA ei ilman suojaa,tai jos vastustaja saa aloittaa. Kokemusta on. Toisin on kyllä sitten portaali-armeijassa. Mitäs mieltä olet sitten Wuffe-armeijasta?Sieni2 kirjoitti:VARMASTI pärjää. Ei tietenkään kokonaan ilman. Muttei niitä kolmea enempää tarvitse.
Kuka muu tykkää taloksesta?
Those who advance blind find trouble
-
Itiöpesäke
En nyt välttämättä ole mikään kokenein vastaaja, mutta jos turnausarmeijaa suunittelee, päätä ensin yleispätevä taktiikka miten piekset mariinit, sitten voit alkaa miettiä miten kyseisellä armeijalla saa muut nuuskaks. Pikkukorjausten jälkeen mieti vielä pari taktiikkaa mariineja vastaan ja testaa armeijaasi. Yleesnä armeijat ovat juustoja, joten voit kaivaa jostain tästä foorumista juustomittarin ja mitata juustopitoisuutesi. Joku yllätyskin on aina kiva, kuten täällä on jo sanottu.
Vielä aloitusheitosta: jos seuraava operaatio ei veisi liikaa aikaa, olisi hyvä korvata se hyökkäysarvolla eli numerolla (1-100), kuinka hyökkäävä armeija on (lasketaan jotenkin) ja arvon suuruudesta päätetään kumpi aloittaa. Vie turhan paljon aikaa, mutta voisi toimia etenkin turnausympäristössä.
Vielä aloitusheitosta: jos seuraava operaatio ei veisi liikaa aikaa, olisi hyvä korvata se hyökkäysarvolla eli numerolla (1-100), kuinka hyökkäävä armeija on (lasketaan jotenkin) ja arvon suuruudesta päätetään kumpi aloittaa. Vie turhan paljon aikaa, mutta voisi toimia etenkin turnausympäristössä.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
Not bad... not bad at all. Tietysti, se olisi parilta kantilta katsottuna "epäreilua", mutta niin on elämäkin.TuomionEnkeli kirjoitti:Vielä aloitusheitosta: jos seuraava operaatio ei veisi liikaa aikaa, olisi hyvä korvata se hyökkäysarvolla eli numerolla (1-100), kuinka hyökkäävä armeija on (lasketaan jotenkin) ja arvon suuruudesta päätetään kumpi aloittaa. Vie turhan paljon aikaa, mutta voisi toimia etenkin turnausympäristössä.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
-
Itiöpesäke
Jaahas. Kysymykseni toisessa topicissa olikin näppärästi splitattu tänne toisaalle. Vastauskin oli odotettu. Tottakai joka armeijalla voi voittaa turnauksen, säkähän näyttelee myös suurta osaa. Painottaisin kuitenkin, että jos haluaa todennäköisimmin voittaa jatkuvasti niin kyllä yhä edelleen liputtaisin marinearmeijan puolesta.
Tietysti jos pelitaidossa on suuria puutteita niin sitä ei korvaa mikään armeija.
Lisäksi muista asioista joita on tullut keskustelussa esiin haluaisin mainita tuosta maaston määrästä ja DE.stä että asia ei ole niin yksioikoinen että DE haluaa paljon maastoa. Asiahan riippuu kuitenkin myös missionista, vastustajan koostumuksesta ja aloitusheitosta (muitakin syitä ehkä on, nämä nyt tulivat mieleen) Ei mua ainakaan paljon kiinnosta maasto jos vastassa on vaikka lähitaistelevat Blood Angelit.
Niin tää on tietysti tosi vaikee kysymys... viittisitkä Black Scars vaikka privana valottaa vähän tota pelifilosofiaas ja systeemeitäs kun tunnut pärjäävän niin hyvin kaikissa turnauksissa. Itse en tietysti ihan älyttömästi pääse pelaamaan ajan puutteen vuoksi mutta katson itseni ihan hyväksi pelaajaksi. Menestystä ei ole kummemmin tullut. Turnauksissa olen ollut tasan kahdessa: Lahden ekassa Night Fightissä, jossa olin chaoksella 40k:ssa 8. ja tämän vuoden Ropeconissa jossa olin DE:lla muistaakseni 36 (en kyllä hävinnyt yhtään peliä) No joo Ropeconin jälkeen kyllä tein rajusti muutoksia poppooseen ja luulisin pärjääväni paljon paremmin uudella sakilla.
Porukassa jossa pelailemme Lahdessa saldoni taitaa olla DE:lla tällä hetkellä 10 voitto, 1 tasuri ja 3 tappiota. Pelailemme random skenuja 2000 pointsilla. Jos jotain kiinnostaa antaa vinkkejä uusimpaan armylistaani niin pyydelkää vaikka privana niin katotaan.
Tietysti jos pelitaidossa on suuria puutteita niin sitä ei korvaa mikään armeija.
Lisäksi muista asioista joita on tullut keskustelussa esiin haluaisin mainita tuosta maaston määrästä ja DE.stä että asia ei ole niin yksioikoinen että DE haluaa paljon maastoa. Asiahan riippuu kuitenkin myös missionista, vastustajan koostumuksesta ja aloitusheitosta (muitakin syitä ehkä on, nämä nyt tulivat mieleen) Ei mua ainakaan paljon kiinnosta maasto jos vastassa on vaikka lähitaistelevat Blood Angelit.
Niin tää on tietysti tosi vaikee kysymys... viittisitkä Black Scars vaikka privana valottaa vähän tota pelifilosofiaas ja systeemeitäs kun tunnut pärjäävän niin hyvin kaikissa turnauksissa. Itse en tietysti ihan älyttömästi pääse pelaamaan ajan puutteen vuoksi mutta katson itseni ihan hyväksi pelaajaksi. Menestystä ei ole kummemmin tullut. Turnauksissa olen ollut tasan kahdessa: Lahden ekassa Night Fightissä, jossa olin chaoksella 40k:ssa 8. ja tämän vuoden Ropeconissa jossa olin DE:lla muistaakseni 36 (en kyllä hävinnyt yhtään peliä) No joo Ropeconin jälkeen kyllä tein rajusti muutoksia poppooseen ja luulisin pärjääväni paljon paremmin uudella sakilla.
Porukassa jossa pelailemme Lahdessa saldoni taitaa olla DE:lla tällä hetkellä 10 voitto, 1 tasuri ja 3 tappiota. Pelailemme random skenuja 2000 pointsilla. Jos jotain kiinnostaa antaa vinkkejä uusimpaan armylistaani niin pyydelkää vaikka privana niin katotaan.
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
-
Hellbender
- Viesti:
Kyllähän tollanen kiinnostas varmaankin muitakin.Asdrubael kirjoitti: Niin tää on tietysti tosi vaikee kysymys... viittisitkä Black Scars vaikka privana valottaa vähän tota pelifilosofiaas ja systeemeitäs kun tunnut pärjäävän niin hyvin kaikissa turnauksissa.
Itsellä tuntuu olevan toi kokemuksen puute esteenä paremmille sijoille. Jotenkin tuntuu aina varsinkin noissa turnauksissa (no kahdessa oon ollu :lol: ) menevän pasmat sekasin ja unohtuu pelin objektiivit. Sitten tulee tehtyä paljon sellasia virheitä, jotka "rutiinin" kasvaessa varmaankin häviäisivät.
Helposti iskee päälle sellanen hakkaa päälle, ammu ja tuhoa fiilis. Vaikka siihen ei armeijalla olis rahkeitakaan. Pitäis vaan seurata niitä pelin objektiiveja.
Sitten musta tuntuu, että jos osais seurata pelin aikana paremmin missä mennään eli paljonko on pisteitä kasassa jne. auttais varmaan todella paljon. Muutenkin oma peli on usein ihan liian malttamatonta.
No mitäpä minä neuvomaan, ainakin kun kattoo mun sijoituksia :lol:
"Do as I say, not as I do"
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
:oops:jamopower kirjoitti:Tai miten olisi sellainen kunnon artikkeli, tyyliin dolmotin fb armeijan valinta juttu.
Okei, nyt ollaan jo kysytty ja etsitty artikkelia, ja ollaan jopa näköjään unohdettu minun projektiani; eli nyt painun väsäämään!
(Ihan kaikille tiedoksi, minulla on artikkelinpuolikas tietokoneen Työpöydällä...)
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves