Paljonko JUURI SINULLA on uponnut rahaa WH:hon?
-
Kalle Salava
Jaa-a. 700-1000€, luulisin. Sisältäen n. 5000p vanhoja
undeadeja, 2500p high ellffejä, 3500p empireä ja epämääräisen
pointtimäärän (1000-2000) örkkejä.
Osa on myyty eteenpäin, (nuo pistemäärät eivät siis enää ole
tallella!) ehkä 100€-300€ on tullut takaisin.
Huomattavaa toki on että suuri osa figuista on ostetu käytettynä
ja pääosa lopuistakin aikana jolloin ukot maksoivat n. ½ siitä mitä
nyt (ja joiltakin osin vähemmän!) ja sen lisäksi -20%
määräalennuksella
Ja sitten muiden valmistajien FB:ssä korvaavat figut ovatkin
eri asia, mutta niitäkin on.
Iloa on ollut ja halvemmalla pääsee tosiaan jos viitsii vähän
miettiä mitä ja mistä ostaa. GW:n "riistoa" voitaisiin luonnehtia
onnistuneeksi kaupankäynniksi. Tyhmä ei ole se, joka hintaa
pyytää, vaan se joka maksaa. Jos kumpikaan.
Kalle Salava
undeadeja, 2500p high ellffejä, 3500p empireä ja epämääräisen
pointtimäärän (1000-2000) örkkejä.
Osa on myyty eteenpäin, (nuo pistemäärät eivät siis enää ole
tallella!) ehkä 100€-300€ on tullut takaisin.
Huomattavaa toki on että suuri osa figuista on ostetu käytettynä
ja pääosa lopuistakin aikana jolloin ukot maksoivat n. ½ siitä mitä
nyt (ja joiltakin osin vähemmän!) ja sen lisäksi -20%
määräalennuksella
Ja sitten muiden valmistajien FB:ssä korvaavat figut ovatkin
eri asia, mutta niitäkin on.
Iloa on ollut ja halvemmalla pääsee tosiaan jos viitsii vähän
miettiä mitä ja mistä ostaa. GW:n "riistoa" voitaisiin luonnehtia
onnistuneeksi kaupankäynniksi. Tyhmä ei ole se, joka hintaa
pyytää, vaan se joka maksaa. Jos kumpikaan.
Kalle Salava
-----------------------------------
-vain Jumala voi valita umpimähkään!
-vain Jumala voi valita umpimähkään!
-
Gandalf The White
En usko että valehtelen jos sanon että päälle 2000 € on mennyt kuuden vuoden aikana. Ostelen siis aika vähän vuodessa...
Mutta oikeasti... Jos oot mukana tässä harrastuksessa koko sydämellä, niin menee ehkä yhtä paljon vuodessa, mutta silloin myyt myöskin armeioita eteenpäin ja ehkä maalatkin muille figuja... Kulut ovat paljon kiinni siitä missä elämäntilassa olet ja mitä teet niillä figuilla...
Minusta kulujen vertailu on turhaa, mutta jos vaaditte... Jatkakaa.
Mutta oikeasti... Jos oot mukana tässä harrastuksessa koko sydämellä, niin menee ehkä yhtä paljon vuodessa, mutta silloin myyt myöskin armeioita eteenpäin ja ehkä maalatkin muille figuja... Kulut ovat paljon kiinni siitä missä elämäntilassa olet ja mitä teet niillä figuilla...
Minusta kulujen vertailu on turhaa, mutta jos vaaditte... Jatkakaa.
Totta, ja voiko miinustaa sen summan mitä on saanut figuilusta? :-)Samsson kirjoitti:En usko että valehtelen jos sanon että päälle 2000 € on mennyt kuuden vuoden aikana. Ostelen siis aika vähän vuodessa...![]()
Eli figuihin mulla on mennyt joku parituhatta euroa kanssa figuihin, mutta suurin osa ihan jonnekin muualle kuin tälle suosituimmalle riistofirmalle...
Ja siksi toisekseen jos se on niin kauhea riistofirma niin kuka pakottaa ostamaan sen tuotteita... :twisted: jokainen on oikeutettu äänestämään jaloillaan. Minusta se että GW:n figut ovat niin suosittuja merkitsee että ne varmasttikkin ovat hintansa väärtejä. :-)
*pääsi lemppari flame aiheeseensa* :-D
Ja sen mitä mä mun figuillani teen... Pojat te ette halua tietää!
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
-
hypsilurus
Jos nyt laskee, että maalaamiseen menee vuodessa 100-200 tuntia ja pelaamiseen 50 tuntia, niin ei tuntihinnaksi tule mitään ihan älytöntä tämän harrastuksen puitteissa ja kaikkihan maksaa. Jos ostaa 2000 eurolla figuja, ei tykkää maalata eikä oikein jaksa pelatakaan, voi kysyä miksi harrastaa tätä "lajia". Nuo tuntimäärät ovat suunnilleen itselläni vuodessa kuluvat.
Re: Paljonko JUURI SINULLA on uponnut rahaa WH:hon???
Niin paljon ettei sitä ole edes MAHDOLLISTA laskea varsinkin kun osasta on tullu alennuksia enkä mitenkään pysty muistamaan mistä tuli miten paljon alennuksia. Mut suuntaa antavasti 6000-7000 pistet high elffei, noin 2200 pts skaveneit, 5250 pts space marinei, 1600 pts world eater, 2000 pts warmaster high elf, noin 2100 pojoo BFG kaaos, 13 Inquisitor characteria...Jep siihen maalit, white dwarffit, pensselit, liimat, green stuff, työkalut...Hitto en edes uskalla laskea ;-)RasmusK kirjoitti:euroissa onkaan...niin kertokaa itse paljonko olette lahjoittaneet GW riistofirmalle :evil: ? Älkää antako "Emmä tiiä" "En muista" vastuksia,vaan laskekaa ja kertokaa!
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
hum.. 600-700e olisi sopiva?
Kohta Khemri alle ja kauppaan kun menen ostamaan figuja on 200e kädessä...
ja juuri tuli ostettua 91e:llä Corsaireita lisää Dark Elf armeijaan.. lisäkin Skavenit on rok ja jos veljenpoika vielä innostuisi mun kanssa keräämään High Elffei niin wum...
Kohta Khemri alle ja kauppaan kun menen ostamaan figuja on 200e kädessä...
ja juuri tuli ostettua 91e:llä Corsaireita lisää Dark Elf armeijaan.. lisäkin Skavenit on rok ja jos veljenpoika vielä innostuisi mun kanssa keräämään High Elffei niin wum...
"We are the most civilised race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other"
- Lord Vraneth the Cruel, master of Har Ganeth
FB: Dark Elves
40K: Eldars
- Lord Vraneth the Cruel, master of Har Ganeth
FB: Dark Elves
40K: Eldars
-
Da Crux
Aika yleinen kysymys ei_figuilijoilta on että paljoks rahaa mulla on mennyt figuihin. Yleensä vastaan jonkin yleisen arvion ja he sitten kauhistelevat sitä.
Mun iässäni useimmilla menee kaikki raha mitä tienaavat. Harva alkaa eläkettä säästämään 16 vuotiaana.. Kyse on siis vaan rahojen keskittämisestä figuihin. Mä en osta kalliita merkkivaatteita, en omista mopoa jne.
Ja siis tarkkaa lukua en kykene laskemaan.
Mun iässäni useimmilla menee kaikki raha mitä tienaavat. Harva alkaa eläkettä säästämään 16 vuotiaana.. Kyse on siis vaan rahojen keskittämisestä figuihin. Mä en osta kalliita merkkivaatteita, en omista mopoa jne.
Sama homma, tosin tulee sitä pelikavereiden kanssa joskus itsekkin kauhisteltua tuota summaa. On se ehdottomasti sen arvoista.VJ kirjoitti:Aika yleinen kysymys ei_figuilijoilta on että paljoks rahaa mulla on mennyt figuihin. Yleensä vastaan jonkin yleisen arvion ja he sitten kauhistelevat sitä.
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
Victory allways lurks in corners
Niinhän se on. Kaikki harrastukset maksaa. Jotkut vain enemmän kuin toiset. Ei tämä kuitenkaan ole kallempia harrastuksia. ~1000mk per vuosi ei ole kovin paljoa.VJ kirjoitti:Aika yleinen kysymys ei_figuilijoilta on että paljoks rahaa mulla on mennyt figuihin. Yleensä vastaan jonkin yleisen arvion ja he sitten kauhistelevat sitä.
-
manmangler
- Viesti:
Hmm ei voi laske akoska figuja ostettu jo Kauan ELi Wh 4ok aloitettu rogue traderista vuonn 89 (Kai). Fantasy Battle Pari kolme vuotta aiemmin. Ja esim aikanaan sai 5 kpl metallifiguja 30 Mk.
Mutta Faktaa
Fantasy
Skeletons
200 Muovista
200 Metallista
+ Chractereita about 50
3 x Zombie Dragon
1 x Undead War Elephant
jne
Chaos
80 Figua
Wh 40k