Niinpä. Jos niitä olisi, ihmiset ampuisivat niitä, ja GW saisi rasismisyytteen siitä, että niiden peleissä tapetaan neekereitä...Cacodemoni kirjoitti:Mut sit ne on vaan ruskeaihoisia kaukaasialaisia. Nykyisestä Citadelin tuotannosta ei mun tietääkseni löydy yhtään negroidi figua.killu vasarahemmo kirjoitti:Mut voithan sä maalata figus mustaihoisiksi
WH40k + FB
- The Captain
- Valvoja
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tuo on kyllä aika teko pyhää. :xThe Captain kirjoitti:Niinpä. Jos niitä olisi, ihmiset ampuisivat niitä, ja GW saisi rasismisyytteen siitä, että niiden peleissä tapetaan neekereitä...Cacodemoni kirjoitti:Mut sit ne on vaan ruskeaihoisia kaukaasialaisia. Nykyisestä Citadelin tuotannosta ei mun tietääkseni löydy yhtään negroidi figua.killu vasarahemmo kirjoitti:Mut voithan sä maalata figus mustaihoisiksi
Ammutaahan siinä valkosiakin.
Aika rasista on että mustia ei ammuta ja valkosia ammutaan, kaikkia pitäisi ampua tasapuolisesti.
Tässä on kuvia Citadelin vanhoista pigmies-figuista:jss kirjoitti:Ennen vanhaan Warhammer Armies -kirjasta taisi löytyäkin Pygmies-armeija.Lagitus kirjoitti:Ei oo muuten yhtään neekeriä näkyny fantasy battlessa. Missähän ne asuu ku afrikassa on vähän huonot oltavat Khemrin ja örkkien takia.
http://www.solegends.com/citc/c27pigmies.htm
- The Captain
- Valvoja
Oletko kuullut sanaa "sarkasmi"? Eihän kukaan koskaan valita siitä, että valkoisille tehdään pahaa, mutta jos jollekin mustalle käy köpelösti esim. leffoissa, heti nousee hirveä rasismikohu.Thor kirjoitti:Tuo on kyllä aika teko pyhää. :x
Aika rasista on että mustia ei ammuta ja valkosia ammutaan, kaikkia pitäisi ampua tasapuolisesti.
Minun mielestäni ketään ei pitäisi ampua eikä muutenkaan satuttaa. Ei varsinkaan oikeasti.
Tarkoitin lähinnä WH:n ammuntaaThe Captain kirjoitti:Oletko kuullut sanaa "sarkasmi"? Eihän kukaan koskaan valita siitä, että valkoisille tehdään pahaa, mutta jos jollekin mustalle käy köpelösti esim. leffoissa, heti nousee hirveä rasismikohu.Thor kirjoitti:Tuo on kyllä aika teko pyhää. :x
Minun mielestäni ketään ei pitäisi ampua eikä muutenkaan satuttaa. Ei varsinkaan oikeasti.
Olisi wh aika tylsää jos ei ammuttaisi.
Ammuttiihan Black Hawk downissa neekereitä ja elokuva menestyi hyvin.
- Cacodemoni
- Cacodemoni
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
No jaa... Greenstuffista vähän lisää huulta ja sit vaan iho ruskeeks... Huh kohta kaikki alkaa luulla mua rasistiksCacodemoni kirjoitti:Joo, se olis kyllä hauskaa vaihtelua... esim. Afrikkalaistyylinen armeija vaikka Chaos-säännöillä... ongelmana vaan noi figut, GW ei tee neekerifiguja, ja aika vaikee niitä on lähtee konvertoimaankaan.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
- Cacodemoni
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Ihme ettei Weekender ole puuttunut sanan "neekeri" käyttöön, nykykielessä se on rasistinen sana vaikka kaikki (tai useimmat) 40-luvulla tai aiemmin syntyneet ihmiset käyttävätkin tätä ja vetoavat siihen että "neekeri on neekeri" ja "ryssä on ryssä vaikka voissa paistais"
Kutsutaan tummaihoisiksi tai ööö.....afro-suomalaisiksi
(tuli mieleen afro-amerikkalaisesta)
Kutsutaan tummaihoisiksi tai ööö.....afro-suomalaisiksi
(tuli mieleen afro-amerikkalaisesta)
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
- The Captain
- Valvoja
Eikä ole. Jotkut ihmiset vain tulkitsevat sen rasistisella tavalla. Se on yhtä hyvin kuvaava sana kuin esim. intiaani tai eskimo (jota muuten myös voisi pitää rasistisena sanana).Lady of Pain kirjoitti:Ihme ettei Weekender ole puuttunut sanan "neekeri" käyttöön, nykykielessä se on rasistinen sana - -
Eskimo tarkoittaa raakaa lihaa syövää ihmistä!
Maantiedontunnilla ope koko ajan puhuu ettei inuiteja saa sanoa eskimoiksi vaan inuiteiksi! Ja se on oikeessa, ei inuitia saa sanoa eskimoksi. Tai afrikkalaista (mustaa) neekeriksi!
Maantiedontunnilla ope koko ajan puhuu ettei inuiteja saa sanoa eskimoiksi vaan inuiteiksi! Ja se on oikeessa, ei inuitia saa sanoa eskimoksi. Tai afrikkalaista (mustaa) neekeriksi!
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
- The Captain
- Valvoja
Mutta mutta: kaikki "eskimot" eivät ole inuiteja! En minäkään tykkää sanoa niitä eskimoiksi (enkä yleensä sanokaan; otin vain esimerkiksi tähän), kun nekään eivät tykkää siitä.Lord Azog kirjoitti:Eskimo tarkoittaa raakaa lihaa syövää ihmistä!
Tämä kuitenkin on menossa niin pahasti OT, että eiköhän palata aiheeseen.
Perskele, pojat... se joka vetää herneen nenään sanasta 'neekeri' taitaa vain olla ylimääräisen v-mäinen. Neekeri on, kuten Kapu sanoi, samanlainen nimitys kuin intiaani. Katsos, monet neekerit ovat raivoissaan siitä että valkoiset jenkit ovat orjuttaneet heidän esi-isiään, joten he ovat tietämättään ruvenneet anti-valkoihoisiksi. Monissa ghettoissa, es.mes. NYKissä valkoihoinen ei voi kävellä kadulla ilman että neekerit tulevat ja hakkaavat tämän...
Perskeleen ihmisrotu... pitäisi tuhota, jokaikinen ja kaikki. Jokainen ihminen on jollain tavalla paha, halusi tai ei. Ihmisrotu on syöpä joka pitäisi poistaa planeetalta... Ja kukaan ei ole hyvä, koska 'hyvän' definitio riippuu siitä kuka puhuu.
Perskeleen ihmisrotu... pitäisi tuhota, jokaikinen ja kaikki. Jokainen ihminen on jollain tavalla paha, halusi tai ei. Ihmisrotu on syöpä joka pitäisi poistaa planeetalta... Ja kukaan ei ole hyvä, koska 'hyvän' definitio riippuu siitä kuka puhuu.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Ihmiset toki tulkitsevat asioita eri tavoin, mutta käsittääkseni on aika yleisessä tiedossa etteivät mustat afrikkalaiset itse juuri arvosta sitä, että heitä kutsutaan neekereiksi. Kai yhtenä keskeisenä periaatteena kuitenkin tulee olla se, ettei ketään tarpeettomasti loukata. En tiedä mikä meno on Kouvolassa, mutta ainakaan täällä Helsingissä en ihan äkkiä menisi kutsumaan tummaihoisia neekereriksi julkisella paikalla.The Captain kirjoitti:Eikä ole. Jotkut ihmiset vain tulkitsevat sen rasistisella tavalla. Se on yhtä hyvin kuvaava sana kuin esim. intiaani tai eskimo (jota muuten myös voisi pitää rasistisena sanana).Lady of Pain kirjoitti:Ihme ettei Weekender ole puuttunut sanan "neekeri" käyttöön, nykykielessä se on rasistinen sana - -
Ei ehkä ollut mutta taitaa nykyään olla. Suurin osa tummaihoisista ihmisistä suomessa ottaisivat tuon loukkauksena. Menkääpä The Captain ja Aacheron Helsingin keskustassa illalla sanomaan tummaihoisia neekereiksi, kun ne sitten takovat teitä turpan voitte esittää kantanne ja ihmetellä miksi ne ottivat herneen nenäänsä. Tummahipiäiset kaverini ainakin pitävät sanaa loukkauksena, tämä johtuu siitä että nykyään sitä semmoisena käytetään, eli kaipa sitä suuttuu jos luulee toisen aktiivisesti yrittävän haukkua häntä.Eikä ole. Jotkut ihmiset vain tulkitsevat sen rasistisella tavalla.
Re: WH40k + FB
jepulisThor kirjoitti: Naggaroth - USA
ainakin witchking on ihan samanlainen käytökseltään vihollisiaan (lue: kaikkia) kohtaan kun george tupla-vee
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Jah. Ymmärtääkseni sana Neekeri on vanha suomalainen ilmaisu ilman mitään sen rasistesempaa ilmaisua. Luullakseni samaa kantaa kuin englannin sana negro, joka on puolestaan värittynyt rasistisesti. Sellainen rasistinen ilmaisu olisi "saakuli nekru".
Minä itse olen kaiken maailman kiertoilmaisuja vastaan.. mutta tuskin sanoisin ihmistä miksikään. Ei tarvitse luokitella ihon värin perusteella.
Minä itse olen kaiken maailman kiertoilmaisuja vastaan.. mutta tuskin sanoisin ihmistä miksikään. Ei tarvitse luokitella ihon värin perusteella.