Ogre Kingdoms Army Book Review
-
logan grimnar
Therion sanoi: ''Ogre Club ei enää tuota extra -1:stä closiksessa.''
Elikkä en oikeen tajunnut mihin tämä -1 tulee...(vihun saveen etc.)
Olisi kiva tosiaan tietää onko se ironfist sitten niin hyvä että se kandee laittaa..... vastausta odottelen että pääsen omia ogrejani kokoamaan.
PS. kiitosta tälle Therionille kun minua ainakin valaisi tässä ogre-jupakassa!
Olisi kiva tosiaan tietää onko se ironfist sitten niin hyvä että se kandee laittaa..... vastausta odottelen että pääsen omia ogrejani kokoamaan.
Sanotaan että jättirotat tulivat orjalaivoilta ja raiskasivat kaikki puuapinat...
-
Sword of teclis
'vlatteri kirjoitti:Therion sanoi: ''Ogre Club ei enää tuota extra -1:stä closiksessa.''
Siis jos sinulla on aseena vain ogre club se miinustaa closiksessa yhden vastustajan armor savesta mutta jos sinulla on joku muu ase ogre clubin lisäksi tuota -1 ei enää tule...
Ja ironfist on hyv siksi että sitä voi käyttää toisena handweaponiä ja niin kuin shieldinä..(näin ainakin minun käsitykseni mukaan)
Ruutanalaiset on hulluja!
-
HeavyMetal
Ironfistin kanssa saa päättää toimiiko se kuin käsi ase ja kilpi tai kahtena käsiaseena.Sword of teclis kirjoitti: Ja ironfist on hyv siksi että sitä voi käyttää toisena handweaponiä ja niin kuin shieldinä..(näin ainakin minun käsitykseni mukaan)
Jos otat Ironfistin Ogre Bullillesi niin se menettää Ogre clubin erikoisominaisuuden(-1 vastustajan armoursavesta), ja saat päättää pidätkö sinä sitä kahtena käsiaseena tai käsiaseena ja kilpenä.
Eli Ogre clubin erikoisominaisuus ei päde jos otat Bullillesi jonkun muun aseen(esim.Ironfist)
-
Sword of teclis
Kyllähän noita huonojakin puolia on...
Esim heavy magicia vastaan ogret eivät ole mikään paras rotu koska kun butcherithan maksavat 130 ja jos 2 srcollia ottaa niin sitten se maksaakin jo 180pts joka on aika paljon..
Myöskin heavy shoot voi olla paha koska ogreilta ei nyt niitä nopeimpia unitteja löydy kuten lentäjät ja se gorgerikaan kun todennäköisimmin pääsee closikseen ainakaan sinun tahdostasi vasta vuorolla 3..
ja kyllähän modelleiden vähyys jos gnoblareita ei lasketa on pieni haittapuoli..
Esim heavy magicia vastaan ogret eivät ole mikään paras rotu koska kun butcherithan maksavat 130 ja jos 2 srcollia ottaa niin sitten se maksaakin jo 180pts joka on aika paljon..
Myöskin heavy shoot voi olla paha koska ogreilta ei nyt niitä nopeimpia unitteja löydy kuten lentäjät ja se gorgerikaan kun todennäköisimmin pääsee closikseen ainakaan sinun tahdostasi vasta vuorolla 3..
ja kyllähän modelleiden vähyys jos gnoblareita ei lasketa on pieni haittapuoli..
- Lihamestari
Paitsi että Hellheart tunnetusti pysäyttää vihulaisen heavy-magicin ainakin vuoroksi kriittisessä tilanteessa aika hyödyllisesti.Erittäin hyvin käydessä VC:n Necro päättää yrittää ja huppista, miscasti ja kaikki Necromancerit kuolivat. Ratsuväki toimii yleensä, mutta kun metsästä porhaltavat Yhetit ilman mitään miinuksia ja kun Leadbelcherit kohsitavat tulensa niin nihteihin, käy homma vaikeammaksi.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- puolisukeltaja
Leadbelchereitä on yleisesti haukuttu huonoiksi, tuskin ne nihtejäkään ihan noin vain kaatavat.Lihamestari kirjoitti:Ratsuväki toimii yleensä, mutta kun metsästä porhaltavat Yhetit ilman mitään miinuksia ja kun Leadbelcherit kohsitavat tulensa niin nihteihin, käy homma vaikeammaksi.
Onhan se paljon, mutta Vrt. esim. Dark elffien rulakuskeihin, maksavat 140 pistettä eivätkä kestä käytännössä mitään. Ogrejen maagit uskaltaa jopa pistää klosikseen, sillä ne jopa kestävät jotankin.Esim heavy magicia vastaan ogret eivät ole mikään paras rotu koska kun butcherithan maksavat 130 ja jos 2 srcollia ottaa niin sitten se maksaakin jo 180pts joka on aika paljon
-
kaaos-soturi
Tuota haukkumista minäkin olen ihmetellyt.
Ilmeisesti se on noiden tykkien epävarmuus.minä itse kirjoitti:En ymmärrä miksei leadbelchereistä pidetä. Saavat liikkua ja ampua ilman miinuksia, eivät kärsi pitkästä kantamasta tai useista ammuksista. Toisin sanoen 4 leadbelcheriä voi ampua 6"+12" päähän ja laukauksia lähtee 8-40 (nyt ei otettu huomioon misfirea), näistä puolet osuu. Sitten jos kohteena on normaalia T3 jalkaväki, niin tarvitaan 3:sia woundaukseen. Lisäksi Kanuuna pudottaa vihollisen savea yhdellä. Kaikki vain on tuurista kiinni. Se että joutuvat olemaan yhden vuoron paikoillaan lataamassa on vain pieni miinus, eikä niitä missfirejäkään tule niin usein.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Plus että tykki toimii lähitaistelussa Ogre nuijana. En mä kyllä tiedä että miksi en ottaisi noita armeijaani, sillä ainakin noilla saa vähän hillittyä vihollisen halua rynniä closikseen.Froggy kirjoitti:Tuota haukkumista minäkin olen ihmetellyt.
Ilmeisesti se on noiden tykkien epävarmuus.minä itse kirjoitti:En ymmärrä miksei leadbelchereistä pidetä. Saavat liikkua ja ampua ilman miinuksia, eivät kärsi pitkästä kantamasta tai useista ammuksista. Toisin sanoen 4 leadbelcheriä voi ampua 6"+12" päähän ja laukauksia lähtee 8-40 (nyt ei otettu huomioon misfirea), näistä puolet osuu. Sitten jos kohteena on normaalia T3 jalkaväki, niin tarvitaan 3:sia woundaukseen. Lisäksi Kanuuna pudottaa vihollisen savea yhdellä. Kaikki vain on tuurista kiinni. Se että joutuvat olemaan yhden vuoron paikoillaan lataamassa on vain pieni miinus, eikä niitä missfirejäkään tule niin usein.
No joka tapauksessa ne ovat ainakin mielestäni erittäin hauska yksikkö joten meikäläisen armeijasta niitä ainakin löytyy. Pitää sitten kertoa miten ne toimivat.
Viimeksi muokannut Gorkiporki, Su 13.02.2005 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
-
Sword of teclis
Epäilen että tähän se suurin syy on että niiden lataus kestää sden vuoron eli käytännössä voivat ampua kerran ladata seuraavan vuoron ja joutua seuraavassa closikseen johon ne maksavat aivan liian paljon verrattuna ogre bulliin..kaaos-soturi kirjoitti:miksi leadbelchereitä on haukuttu huonoiksi?
-
kaaos-soturi
mutta kyllähan neljällä leadbelcheri tusaus sattuu aika lailla. ammuin niillä (siis neljällä leadbelcherillä) kerran empire keihäs äijii, 16 hengiltä yksikös oli 20 heemoo ja yhdestä nopast tuli misfire, ogrejen kestävyys kestää, ei woundeja.
eli ovat nuo minusta ihan ottamisen arvoisia.
it is a momentary madness!!!
-
Sword of teclis
Muuten ihan hyvä mutta nuo leabrecherit maksavat aika paljon enemmän kuin nuo spearmenit joten jos muuta et niillä saanut siinä pelissä aikaan niin jäivät aika turhiksi..(4x55=220, 20x6=120) Kyllähän nämä hyvällä noppa onnella hyviä ovat mutta pikkuisenkin huonommalla ovat aika turhia.. Ihan hyvin noillakin neljällä olisi voinut tulla kaksi misfireä jonka jälkeen ogret olisivat voineet juosta itse ...kaaos-soturi kirjoitti:mutta kyllähan neljällä leadbelcheri tusaus sattuu aika lailla. ammuin niillä (siis neljällä leadbelcherillä) kerran empire keihäs äijii, 16 hengiltä yksikös oli 20 heemoo ja yhdestä nopast tuli misfire, ogrejen kestävyys kestää, ei woundeja.
Se, että kerran munkitit ja tienasit niillä melkein pisteesi takaisin, ei tee yksiköstä vielä hyvää.kaaos-soturi kirjoitti:mutta kyllähan neljällä leadbelcheri tusaus sattuu aika lailla. ammuin niillä (siis neljällä leadbelcherillä) kerran empire keihäs äijii, 16 hengiltä yksikös oli 20 heemoo ja yhdestä nopast tuli misfire, ogrejen kestävyys kestää, ei woundeja.
Kun lähdetään odotusarvoja tarkastelemaan, yksi Leadbelcher tekee keskimäärin 5 osumaa. Keskimäärin puolet hiteistä menee ohi Bs3:n takia, ja haavoittamatta jää joko kolmasosa (T3) tai puolet (T4). Jalkaväelle tai kevyelle ratsuväelle ei savea juuri jää, mutta raskaalle ratsuväelle jää vähintään 4+ save, jonka pitäisi pysäyttää taas puolet woundeista.
Kyllä leadbelcherit varmasti toimivat tai jopa tienaavat pisteensä jos joku syöttää niille 30pts fast cavalryä tai jotain seaguardia, mutta itse en ainakaan laskisi sen varaan. Pari 2-päkkiä 'belchereitä suojaamassa flankkejä voi ollakin ihan hyvä idea, sitä en kiellä. Mutta se, että ampuvat korkeintaan kolmesti pelin aikana, ja tämä vain silloin kuin viettävät kaksi vuoroa paikallaan seisten tai rallyttäen, ei kuulosta ainakaan erinomaiselta. Harmi, sillä vigut on aika hienoja ogreiksi.
Mutta jos ne teillä tuntuvat toimivat niin käyttäkää toki.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Noniin, tässäpä näitä 'Belchereitä tarkastellaan voiton kannalta, mutta minusta ne ovat hyvinkin tyylikkäitä (figut) ja minulla ovat toimineet hyvin. Eihän tarvitse näitä pois jättää listasta juuri tuon jullevin "laskelman" mukaan, onko kaikkien yksiköiden aina pakko olla hyvinkin voittoisia?
Eikö tätä peliä pelatakaan huvin vuoksi?
Eikö tätä peliä pelatakaan huvin vuoksi?
"Arseniikki on vahva mauste, joka voi helposti pilata koko päivällisen." - Jeanette 10 v.
- Lihamestari
- Lord_Fudginton
mutta kelaappa näin, noi maksaa "vain" 20pinnaa enemmän ku tavalliset ogret ja taistelevat yhtä hyvin ni silloin toi extra pistemäärä on vain 4x20 eli 80pinnaa jolloin jos tiputtaa vaikka 5knightiä ammunnalla on saanu jo pinnansa takaisin lisäksi nää kestää ottaa vastaan chargen kun saavat stand and shoot.Sword of teclis kirjoitti:Muuten ihan hyvä mutta nuo leabrecherit maksavat aika paljon enemmän kuin nuo spearmenit joten jos muuta et niillä saanut siinä pelissä aikaan niin jäivät aika turhiksi..(4x55=220, 20x6=120) Kyllähän nämä hyvällä noppa onnella hyviä ovat mutta pikkuisenkin huonommalla ovat aika turhia.. Ihan hyvin noillakin neljällä olisi voinut tulla kaksi misfireä jonka jälkeen ogret olisivat voineet juosta itse ...kaaos-soturi kirjoitti:mutta kyllähan neljällä leadbelcheri tusaus sattuu aika lailla. ammuin niillä (siis neljällä leadbelcherillä) kerran empire keihäs äijii, 16 hengiltä yksikös oli 20 heemoo ja yhdestä nopast tuli misfire, ogrejen kestävyys kestää, ei woundeja.
toivottavasti tajuatte mitä meinaan