Apu lehdessä juttua warhammerista

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

joo, siis en ole kyseistä apu-juttua lukenut, joten en tiennyt asiasta sen enempää, kuin mitä arvelin muiden juttujen perusteella. pahoittelen.
Ei toki mitään vastaan keräilyssä ja maalailussa, ei, mutta kun minun juttuni vain sattuu olemaan pelaaminen, eikä siitä kuitenkaan juurikaan missään mainita, niin se hieman korpee aina välillä, vaikka tuskin sille mitään sen suurempaa syytä onkaan. haluaisin vain, että tämäkin puoli tulisi esille figuista.
Oikeastaan viisaammat keräilevät ja maalaavat, sillä a) se on halvempaa ja b) sillä saa hienompaa aikaiseksi
Vois joskus kokeilla, mutta pysyttelen silti pelaamisessa niin kauan, kun figut harrastuksissa pyörivät :)
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Ei se paha asia ole!

Itse pelaan sekä keräillen, mutta maalaaminen jää toissijaiseksi... Silti tykkään katsoa todella upeita figuja koska se innostaa minua pelaamaan ja keksimään fluffia.

Koko kirjoitus oli minun mielestä ihan hyvä ja kattava vaikka se ei mennyt yksityiskohtiin... Siitä sai kokonaiskuvan ihan hyvin, tai ainakin jos tietää hitunen verran harrastuksesta ennestään.

Näin muuten ensimmäistä kertaa kuvan Ninnusta! Ihan söpö tyttö siellä oli... :oops: :wink:
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Nojuu, montaa mieltä tosta onko keräily kauheen paljon halvempaa (keräillyt ittelleen about 10k eurolla kamaa).

Ja Samsson mulla on kauhee nenä tos kuvas! :lol:
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Ninnu kirjoitti:Ja Samsson mulla on kauhee nenä tos kuvas! :lol:
Kamera lihottaa aina... Ja se ei koskaan saa napattua parhaat puolet ihmisistä... :wink:

Nyt pikkasen nolottaa... :oops:
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

no siis jos EI ole sellanen himokerääjä niinkuin sinä, ninnu :)
Kuuleman mukaan olet edelleen maalannut sen 60 figua, joten jos maalais sitä mukaan kun ostaa, niin se ei tulis niin kalliiksi, sillä ei olis pakko ostaa (yeeeaaahhh, right! "pakko saada tää! ja tääki on muute ihan törkeen makee! uskomatonta.. entäs tää sitten.. kato noita siipiä!")
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Ninnu
Viesti:

Samsson kirjoitti:Kamera lihottaa aina... Ja se ei koskaan saa napattua parhaat puolet ihmisistä... :wink:
Lihottaa?!? Aaaagh! mistä kohtaa mä oon tos lihava *kaivaa maanisessa raivossa lehteään esille* Enkä oo lihava *jupisee* :-D
Jag känner en bot
Ninnu
Viesti:

s2pid kirjoitti:no siis jos EI ole sellanen himokerääjä niinkuin sinä, ninnu :)
Kuuleman mukaan olet edelleen maalannut sen 60 figua, joten jos maalais sitä mukaan kun ostaa, niin se ei tulis niin kalliiksi, sillä ei olis pakko ostaa (yeeeaaahhh, right! "pakko saada tää! ja tääki on muute ihan törkeen makee! uskomatonta.. entäs tää sitten.. kato noita siipiä!")
Mä olen figuholisti. Oikeasti. Mun on vaan ihan pakko sotaa kaikki kauniit figut. Siis mä en puhu leikilläni. Pakko! :twisted:

Juu, ei 60 figua paljoo maksais... Etenkin kun mulla on about 20 niistä jäljellä, muut myynyt. Itseasiassa mähän olisin jopa voiton puoellla täs harrastukses... 8)
Jag känner en bot
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

no sillä 10k eurolla saa aika kivan läjän figuja, niin mihin sä sitten niitä tunget? kauniisti maalattu kaunis figu on aina 10 kertaa kauniimpi, kuin maalaamaton kaunis figu, joten maalaamaan siitä! :D
Olispa sitä joskus itelläkin varaa ostella figuja ihan huvikseen... *haaveilee*
Ninnu
Viesti:

s2pid kirjoitti:no sillä 10k eurolla saa aika kivan läjän figuja, niin mihin sä sitten niitä tunget? kauniisti maalattu kaunis figu on aina 10 kertaa kauniimpi, kuin maalaamaton kaunis figu, joten maalaamaan siitä! :D
No mulla siis oli pukukaappi, nykyinen figukaappi (joo, on siel pikkasen jotain siivoussälää kans). Figuja lattiasta kattoon, isoissa laatikoissa muovisälää, pahvilaatikoissa metallisälää ja regiment ja squad bokseja kaikkialle minne niit on saatu tungettua... :roll:
Jag känner en bot
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

toi kuulostaa jo oikeasti pelottavalta... voin tehä sulle palveluksen ja noutaa kaikki sun figus ittelleni, niin sitte sulla on taas lisää tilaa ostaa uusia figuja, tai itestäs kiinni, figuaddiktius loppuu! eikös kuulostakkin hyvältä? Olen koska vaan valmis vastaanottamaan 10k euron edestä figuja :roll:
Ninnu
Viesti:

s2pid kirjoitti:toi kuulostaa jo oikeasti pelottavalta... voin tehä sulle palveluksen ja noutaa kaikki sun figus ittelleni, niin sitte sulla on taas lisää tilaa ostaa uusia figuja, tai itestäs kiinni, figuaddiktius loppuu! eikös kuulostakkin hyvältä? Olen koska vaan valmis vastaanottamaan 10k euron edestä figuja :roll:
Sä et muuten oo ainoo joka tollasii ehottelee... :-D

Mutta mun addiktio on niin vahva että mulla on valtava omistusvietto niitä figuja kohtaan (ellei ole tullut uutta versiota figusta ja mä omista tätä uutta versiota kaksi kertaa enemmän kuin vanhaa oli). I am possessed by little metal men! :-)
Jag känner en bot
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Ninnu kirjoitti:
s2pid kirjoitti:no sillä 10k eurolla saa aika kivan läjän figuja, niin mihin sä sitten niitä tunget? kauniisti maalattu kaunis figu on aina 10 kertaa kauniimpi, kuin maalaamaton kaunis figu, joten maalaamaan siitä! :D
No mulla siis oli pukukaappi, nykyinen figukaappi (joo, on siel pikkasen jotain siivoussälää kans). Figuja lattiasta kattoon, isoissa laatikoissa muovisälää, pahvilaatikoissa metallisälää ja regiment ja squad bokseja kaikkialle minne niit on saatu tungettua... :roll:
Hmm. itse ostin tommosen vitriini systeemin 3 m pitkä ja 1,5 korkea. Tein lisähyllyjä väliin. Nyt se on täys (Ok ala osassa on WD, sekä eräät muut lehdet (NSS Khöm Khöm) ja tietosanakirjat, eli 3/4 osaa figuille) eli pöydällä lepää muutma Kaamosukko eli parisataa ukkoa keräämässä pölyä kunnes saan tilaa. Kokoamatta tilan puutteen takia 4 LR, 1 Chimerra, 2 x stormboysboksia jne....

Sori epäselvä kieli, hain jsut lääkettä jossa on punainen kolmio.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Ninnu
Viesti:

manmangler kirjoitti:Hmm. itse ostin tommosen vitriini systeemin 3 m pitkä ja 1,5 korkea. Tein lisähyllyjä väliin. Nyt se on täys (Ok ala osassa on WD, sekä eräät muut lehdet (NSS Khöm Khöm) ja tietosanakirjat, eli 3/4 osaa figuille) eli pöydällä lepää muutma Kaamosukko eli parisataa ukkoa keräämässä pölyä kunnes saan tilaa. Kokoamatta tilan puutteen takia 4 LR, 1 Chimerra, 2 x stormboysboksia jne....
On mullakin vitriini... Sen on mun parillekymmenelle maalatulle figulleni ja kasalle wip figuja sekä yhdelle resiinibustille. Right. Eli suurimmaksi osaksi tyhjä... :roll:
Jag känner en bot
jss

Viesti Kirjoittaja jss »

Ninnu kirjoitti:On mullakin vitriini... Sen on mun parillekymmenelle maalatulle figulleni ja kasalle wip figuja sekä yhdelle resiinibustille. Right. Eli suurimmaksi osaksi tyhjä... :roll:
Ihan ykkösratkaisu figujen säilytykseen on CD-levyille mitoitettu lasivitriini. Tuollaiseen mahtuu isompikin unitti syvyyssuunnassa, ja korkeutta riittää ainakin omien ritarien lipunkantajille. Ostin itse joskus IKEA:sta 400 vanhalla rahalla tuollaisen jossa on viisi 8"*22" tasoa, tuohon mahtunee pari keskikokoista tai yksi iso Warhammer-armeija hyvin.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

mulla vitriini maalatuille figuille. Täynnä. Ja mä luulin, että kun mulla oli 2 rhinoa ja 1 predator maalaamatta pöydällä ja kai jotain vielä kokoamatta, niin se olis paljon, mutta väärässä olin, kun vertaa teidän rahantuhlauksiin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”