Pelipöydän hinta

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Maverick3651

Pelipöydän hinta

Viesti Kirjoittaja Maverick3651 »

Hakua käyttäen kun ei löytynyt, nin paljonko hintaa tulee sellaiselle 120*180 lastulevy palalle.

Entäs 3x 120*60 palaa?

Olisiko jotain muita halpoja vaihtoehtoja?

6'' x 4'' peli pöytä tarkoitus tehdä
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Moni tuntuu suosivan jotain suulakepuristettua eristelevyä AKA solimate-uretaania. Levyjä (240*60cm) tarvitaan kaksi (2) kappaletta, joiden hinnaksi tulee jotain alle 20€. Matto päälle, niin kokonaiskustannukset nousevat sinne 45€. Työtä pari tuntia, ja se on siinä. Lisäksi jää 2*(2*2) palat maastontekoa varten.

Moni suosii just tota eristelevyä siks, kun se on huomattavan kevyttä (mies kantaa niin paljon, kuin syliin mahtuu), kun taas kunnon lastulevypöydän kanssa on suuria ongelmia, niin kokonsa kuin huomattavan painonsakin puolesta.
Eetu5

Viesti Kirjoittaja Eetu5 »

Tuo 1 isompi levy oli minulle n. 10 e, vähän päälle.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

Nostradamus kirjoitti:Moni tuntuu suosivan jotain suulakepuristettua eristelevyä AKA solimate-uretaania.
mutta ketääkö tälläine paljon painoa...?
big or small,we loot it all.hmph..
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Jos et nyt mitään alasimia ala sille paiskomaan ni kyllä luulisi kestävän.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Shadowberry

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

mutta ketääkö tälläine paljon painoa...?
Kestää tuollainen uretaanilevy pöytä ihan hyvin normaalia peliä eihän siihennyt tule niin hirveäs painoa päälle.

Itse olen tehnyt pöytäni kahdesta solimate levystä 72"x52" levy on 50mm paksu. liimasin vain levyt yhteen ja asensin sen ruuvein kiinni puusta tehtyyn kehykseen (20mmx50mmxpöydän pituudet) Pöytä on lisäksi kaksipuolinen niin, että olen tehnyt toiselle puolelle maan 40k ja toiselle fb:hen. Eli pöytä kannattaa tehdä uuretaanista hintaa omalle pöydälle tuli kun puutavaran sain ilmaiseksi vain 30e+maa aines.
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
Maverick3651

Mahtaakos solimatee saada puukeskuksesta ;) ???
...and Australia is still like; WTF^^
gawd

tullaris kirjoitti: Kestää tuollainen uretaanilevy pöytä ihan hyvin normaalia peliä eihän siihennyt tule niin hirveäs painoa päälle.
mutta ei minkään laista nojailua tai muuta kestä.....
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

gawd kirjoitti:
tullaris kirjoitti: Kestää tuollainen uretaanilevy pöytä ihan hyvin normaalia peliä eihän siihennyt tule niin hirveäs painoa päälle.
mutta ei minkään laista nojailua tai muuta kestä.....
No sikäli kyllä kestää, että ei kuitenkaan ihan pienestä murru. Tosin koska noi on kevyitä, niin nojatessa ne antaa myöten, ja siis kallistuvat/lennättävät figut olan yli muualle.

Niin, siis ei noi mitään paperia oo, kestää kyllä yllättävät paljon. Ihan erilaista tavaraa, kuin mitä styroksi, nämä kestävät siis enemmän.
gawd

niin ja voihan sinne alle aina jtn. puu vahvisteita laitaa jotain lautaa ym..
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

gawd kirjoitti:niin ja voihan sinne alle aina jtn. puu vahvisteita laitaa jotain lautaa ym..
no jos sinne puuta pistetään ni eikös se sit voi tehdä kokonaan puusta?
Shadowberry

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

Kyllä tuo uretaanipöytä kestää hieman nojailua kunhan nyt ei ihan koko painolla siinä laidalla rötvää. Pöydän jalat myös merkkaavat aika paljon tuossa nojailussa.
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
purple

Viesti Kirjoittaja purple »

tuo styroxikin on ihan hyvä vaihtoehto. itse olen tehnyt pari pelialustaa vaan sillä tavalla että styrox -levy(100 x 120 cm ~ 4" x 3,5") ja sen päälle jok tekstuuri, matto what ever. ja myös niin olen tehnyt, että puukehikko japingotettu pahvilevy päällä :D
viimeinen naula tämän harrastuksen arkkuun on isketty.
Maverick3651

Pitää varmaa käydä joku päivä kyselee ihan vanerin hintoja jostai
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Kenttäohjeet:
5.5' x 4' kokoinen, sentin paksuinen lastulevy (Starkki) = Alle 10e.
Battlematto (GW) = 25e
1l Erikeepper-kloonia (TeeSI) = n. 5e
Totaalikustannukset = n. 40e

Kaada liima levylle, levitä maalaustelalla (kaikilta löytyy kotoa, ei lasketa kustannuksiin). Yksi sivelee liimaa levylle, pari kaveria rullaa auki battlemattoa levylle ja neljäs kattoo että se menee suoraan kulmista ja pitää huolen että matto liimautuu hyvin.

Lisäkustannuksina kukkulat (20e) ja metsä (20e) GW:ltä, sekä 40K:n pyöreitä baseja puille (eri kokoja, 10e). Pikaliimaa, flockia ja staticia, pieniä kiviä ja maalit + tunti-pari aikaa niin tulee hyvät metsät.

Kuva
Granhaus

Viesti Kirjoittaja Granhaus »

Onko tuo les paul? :D

itse ostin kaksi palaa finnfoamia, (n. 13€) jonka päälle liimasin battle matin, siitä jäi vielä yli aika mukavasti kaikkiin kukkuloihin ynnä muihin.
MÄYRÄT ROKKAA!
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Maverick3651 kirjoitti:Pitää varmaa käydä joku päivä kyselee ihan vanerin hintoja jostai
Vaneri ei välttämättä ole paras mahdollinen alusta pelipöydälle. Isoina paloina vaneri taipuu kieroon, eikä siitä ole mitään iloa. Itse valitsisin vanerin sijaan lastulevyn.
Edit: Liian hidas
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

factordunk kirjoitti:Itse valitsisin vanerin sijaan lastulevyn.
Niinpä, ja vaneri muuten painaa aika nätisti. Jos pöydän meinaa tehdä yhtenä kappaleena niin toi meidän 48"x78" kenttä alkaa olemaan siinä mukavan liikuteltavuuden rajoilla ja sen saa yksin vielä helposti sohvan taakse, seinää vasten. Vaneri painais ainakin puolet enemmän. Yhtälöksi muodostuu "iso biitti = huono ote, huono ote + painava = vahinkoja". Tosin onhan vaneri kestävempää, ei kulmat murru heti kättelyssä jne.

Offtopic, siinä kuvassa oleva keppi itseasiassa ole Les Paul vaan Aria Diamond-puoliakustinen jostain 70-luvun alkupuolelta =) Mun eka sähkis, en myy sitä koskaan. Sain sen tossa 90-luvun loppupuolella kun olin jelaamassa faijaa jossain muutossa, muuttajan talossa lojui kitara ja sormeilin sitä heti. Omistaja sano että tykkäätkö? Olin että joo, osaan jo yhen biisin (*renkuttaa Piiskaa*). Mies tuumas että no vie pois, on mulla parempikin. Eihän se mikää huippukitara oo mutta ilman sitä en osais skulaa =D
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Minun pelipöytä on outolintu kun katsoo näitä vaihtoehtoja.
Se on tehty talon elementti levyistä jotka on ruuvattu/liimattu yhteen. Näiden alle on vain porattu jalat ja päälle matto.
Ratkaisu on kyllä kallis mutta koska rakennustöistä oli jäänyt puutavaraa yli niin se ei maksanut käytännössä mitään.
Maverick3651

Onko kenelläkään tietoa, että paljonko tollane 6'*4' lastulevy maksaa, ja hajoaako helposti kulmista tai jotain
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”