Skinkkien ase vaihtoehdot

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
LAndE

Skinkkien ase vaihtoehdot

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Eli mietin vain, että skinkki laatikossa tulee 24 skinkkiä, mutta GW:n sivut eivät anna tietoa siitä saako ne kaikki aseistettua puhallusputkilla, vai onko pakko tehdä 12 keihästä - ja 12 puhallusputkea kantavaa skinkkiä?

Kiitän jo vastauksista.

/Lasse

EDIT: Joo nyt voi poistaa ketjun. Kiitos.
Viimeksi muokannut LAndE, La 05.03.2005 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

voit aseistaa kaikki putkilla tai keihäillä.. tai sekä että.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

24 skinkkiä asevaihtoehtoina blowpipe tai keihäs. Eli todellakin 24 asetta molempia.
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Eli 24 javelinia ja skinkkikilpeä bits boxiin. Kuka laittaa skinkeille 6+ saven niiden päätehtävän, ampumisen, kustanuksella?
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Joku joka kohtaa paljon skirmishereita, lentureita tai heikkoa mutta kallista T & S 3 väkeä ( esim. fast cavalry).
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Southlands armeija?
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Amazing Slug kirjoitti:Joku joka kohtaa paljon skirmishereita, lentureita tai heikkoa mutta kallista T & S 3 väkeä ( esim. fast cavalry).
Lisätäänhän vielä... Javelineilla ei tule osumiseen miinusta liikkumisen johdosta, joten scouttivilla skinkeillä tämä saattaa toimiakin, vaikkakin blowpipeilla ei ole mitään väliä miinuksista, poisonit ne kuitenkin vain woundaavat!
Possu
Pörrö

Viesti Kirjoittaja Pörrö »

On se jännää, että laatikossa tulee 24 äijää, mutta ei kaikille samanlaisia aseita.
Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että http://www.puppulausegeneraattori.fi parantaa reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Pörrö kirjoitti:On se jännää, että laatikossa tulee 24 äijää, mutta ei kaikille samanlaisia aseita.
Tässä on nyt viiden-kuuden viestin ajan sanottu että siellä tulee 24 molempia eri ase variaatioita... ...eli kaikille tulee samanlaiset aseet...
Ceridan the Green One

Viesti Kirjoittaja Ceridan the Green One »

Bondage kirjoitti:Eli 24 javelinia ja skinkkikilpeä bits boxiin. Kuka laittaa skinkeille 6+ saven niiden päätehtävän, ampumisen, kustanuksella?
Jos niillä on kilpi ja ne pääsee sivuun hyökkäämään, nii kyllä se sauruksia aina auttaa, ku ne saa 5+ armor saven (Hand weapon & Shield)
All my foes share one thing:
They all fear me!
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Miksi joku haluaisi hyökätä niillä kylkeen? Eihän ne vie edes rankkeja, joten antavat varmasti enemmän resoa kuin ottavat...
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Sotakoneita ne ainakin tappavat lähiksessä. Itse olen huomannut ettei skinkeillä yleensä tule edes ammuttua kun liikkuu mieluummin sen 12". Kilvet ovat ihan hyvä vaihtoehto.

Bondage, ampuminen on plussaa... Skinkkien päätehtävä on manööverointi.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Verrataanpa javelina ja blowpipejä

Koodi: Valitse kaikki

kantama    javelin 8"   blowpipe   12"
bs3         eli molemmat osuu ensin 4+
liikkuu         jav.  4+         blowpipe 5+
pitkä           jav. 4+          blowpipe 6+
multiple       ei ole            blowpipe 7+
aika harva jättää liikkumatta skinkeillä, ja 6" lyhyt ei pitkälle riitä, joten se multiple pitänee jättää pois, koska 7+ ei enää kelpaa poisonediksi. 6 on aina kutonen, ja niitä tulee niin ja näin, kun taas javelineilla osuu melkein aina se 4+, unohtaen yksinäiset, skirmaajat ja large targetit, jotka vaikuttavat myös blowpipeen yhtä paljon, ellei jopa enemmän.

Itse käytän yhtä kappaletta kumpaakin, ja jos vielä yksi mahtuu, niin sitten vielä yksi javelin ryhmä.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Ceridan the Green One

Viesti Kirjoittaja Ceridan the Green One »

Vain yhtä? huhhu, oonks mä joku skinkki fani? mä käytän kaks unittia blowpipella ja kaks javelinneilla. Mä en jätä liikkumatta skinkeillä, mä tuun takaapäin ja oon nii lähellä ku voi. Se härnää vastustajaa ku tietää että alkaa sataa myrkytettyjä tikkuja. Vähä vaikeempi tietysti ogreille, koska neki liikkuu 6. Ja sitte viel chameleoneja. Ahh, muistan hetken ku ne hävitti kaks stone throwerin ja yhe doomdiverin. Oli hyvä fiilis silloin. Voisin han mä kertoo joka kerran ku ne teki erittäin hyvin, mut se ei kuulu asiaan.
All my foes share one thing:
They all fear me!
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:Sotakoneita ne ainakin tappavat lähiksessä. Itse olen huomannut ettei skinkeillä yleensä tule edes ammuttua kun liikkuu mieluummin sen 12". Kilvet ovat ihan hyvä vaihtoehto.

Bondage, ampuminen on plussaa... Skinkkien päätehtävä on manööverointi.
Hmm, hyvää pointtia. Oon ehkä vähän liian urautunut omiin tapoihini, täytynee testata javelineja vaikka ens pelissä. Pelaan ikävän usein wood elffejä vastaan tosin, eli sieltä tulee sitä -1 saveen close rangella kun nuolia alkaa sataa. Se siitä kilvestä sitten eikä welffeillä ole koneitakaan, ja maagit kykkii aina unittien vieressä.

Oman kokemukseni mukaan closiksessa skinkit tosiaan ovat viholliselle pelkkä plussa kun niistä saa niin helposti combat resoa, ja mun southlands-testit on ollu totaalisia katastrofeja. Cohortit sukkaa, eikä horned onejen ridereista ole mihinkään. Jos armeijan average on T2 niin siitä ei hyvä heilu.

Käytän skinkkejä lähes joka pelissä kaksi 12 äijän blowpipe ryhmää. Skinkeissä on se hyvä että hintaansa nähden ne ei ole kalliita esim estämään marchimisen ja pitämään sotakoneet closiksessa kiekan tai pari, ja skirmish screen kroxyjen kanssa toimii hyvin =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”