armeijan maalaus(henkisiä ongelmia:D)

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
susisusi

armeijan maalaus(henkisiä ongelmia:D)

Viesti Kirjoittaja susisusi »

eli onko muilla tätä ongelmaa?

eli ostat armeijan maalaat osan vaikka puolet, sitten innostut jostain muusta aloitat sen ja sitten kun ajattelet jatkaa edelistä projektia et olekaan tyytyväinen jälkeen ja et viitsisi kaikkia ruveta puhdistaan(lakattu/muovifiguja jne..) koska et ole edellisiin tyytyväinen ei ole inspistä vääntää loppu figujakaan hienosti koska puolet ovat vähemmän hienoja:D siis yrittäkää ymmärtää hehe...

minulla tämä on ärsyttävä ongelma kun olen ollut nytten noin 1v ollut siinä vaiheessa että olen kehittynyt maalaamisessa hurjasti kokoajan...

pitäis varmaan opetella ottamaan rennommin nämä asiat pelikentällehän nuo on menossa ja vääntää löppuun ihan jollain perus kaavalla.
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Jep. Kalevala 15. Imperial Guard kävi tämän aivan saman läpi. Kun armeija oli valmistumassa tajusin maalaustason olevat liikaa nykyisten standardieni alapuolella. onnekseni ratkaisu oli helppo: inkkasin metallit ja kasvot, korjasin kuluneet maalit, vaihdoin alustat (tällä kertaa oikeaa lunta) ja lakkasin. Kertaakaan prosessin aikana tai jälkeen en katunut, figujen laatu on suoran verrannollinen pelaamisen iloon.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Nojooh, itse poen tuota samaista tässä nyt kolmatta ja puoletta vuotta. Mulla on ollut valehtelematta vähän yli 10 eri armeijaa 40k:ssa ja FB:ssä yhteensä, ja niistä on ollut 1500/2000 pistettä täysin maalattuina tasan ihan ensimmäinen 40k armeija marinet, ja myöhemmin squadia vaille Necronit. Noista armeijoista mulla on jäljellä kaksi. IG ja 13th.

Itse oon nyt ryhdistäytyny siinä etten enää swappaile maalusteemoja, esim IG:llä ja 13th:llä on nyt just sopiva teema (punamusta kummatkin...) enkä niitä viitsi vaihtaa (paitsi ehkä IG:llä :P eivaan).

Mutta siis tuo on oikeasti ärsyttävää kun figut tulee ja menee. Mulla kyse on enemmälti siitä, että en pysty/osaa/jaksa maalata semmosta nopeeta pelikenttälaatua. Maalaan huonohkoa jälkeä liian hitaasti. Ja juju kun on ollut siinä, että jos ei ole saanut yhtä armeijaa maalattua, niin se seuraava uutuus on tuntunut semmoselta et hei näähän sais äkkiä ja hyvin maalattua... NOT.

Hiljalleen on ruvennut potkimaan päässä ajatus armeijan maalauttamisesta :/ Esim. 13th komppaniassa on niin vähän figuja ettei välttämättä tulisi edes hirveän kalliiksi.

Pitäisi ampua liialliseen perfektionismiin pyrkimisen keksijä. Kun ei se tuota minkäänlaisia tuloksia, ainakaan mulla.
susisusi

huh löytyhän täältä kohtalon tovereita:)
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Terve itsekritiikki on hyvästäja ja perfektionismi on siunaus.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
susisusi

Kriegkönig kirjoitti:Terve itsekritiikki on hyvästäja ja perfektionismi on siunaus.
ei jos ei halua kuluttaa 12h päivässä maalaamiseen:)
LeGrey

Viesti Kirjoittaja LeGrey »

Päätin jo heti alkuvaiheessa, että jätän alkuaikoina maalatut figut sellaisiksi, jolloin voin myöhemmin kattella, että olenpas parantunut alkuajoista. Välillä tietenkin miettii, että josko ottaisi maalit pois, mutta jääköön nyt muistoksi, kun kerran reippaasti yli puolet armeijasta on ihan kivan näköinen. ;)

Lisäksi aion pakolla kerätä 5000+ kokoisen armeijan ennen kuin harkitsen vaihtoa mihinkään.
"Jos et seivaa, et voi voittaa." -NecroJ
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Minulla on nyt WHFB/WH'kytkoo armeijoita yhteensä ~7000pts, joista ~500pts vielä maalaamattomia... Olen viimeisen vuoden aikana maalannut melkein koko läjän uudestaan, kun aina noin kolmen kuukauden välein kehityn maalaustaidoissani ja rupean vilkuilemaan vanhoja luomuksiani. Näin sitten tyytymättömyyttäni maalaan ne uudestaan ja taas jonkin ajan kuluttua huomaan kehittyneeni ja maalaan ne uudelleen! Tämä on todellinen rasite!
Possu
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Tämä on oikeasti ihan hirveää. Minä olen lisäillyt sitä sun tätä aina kaikkialle ja nyt esim viime kesänä maalatut figut ovat aivan kauheita. Ei jaksa korjata ainakaan vielä, sitten kun saa tasaisen tason niin..
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Katsopa.. En taida olla ainoa jolla on suuria henkisiä tuskin kun katselen vanhoja töitäni ja uutta valmistumassa olevaa. Ehkä tässä on suurin syy miksi haluan kääpiöistäni eroon, osa niistä on maalattu todella huonosti, verrattuna omaan tasooni. Enkä hitto soikoon osaa tehdä "pelifiguja", ainakaan siinä mielessä etten yrittäisi jokaiselle perusmosurille vääntää jotain kivaa kuviota tai maalaata silmiä tai vyönsolkea juuri hienolla tavalla, kuitenkin ne kuolevat! Pläh... Tylsää! :D
niih.
pokka

Viesti Kirjoittaja pokka »

Ongelma, johon olen törmännyt jo useita kertoja.

Olen tuota 40k-armeijaa maalaillut viimeaikoina semmoisella tasolla kun taidot ovat sallineet ja omasta mielestä ihan hienojahan ne ovat. Nyt puolet FB-armeijasta näyttää suorastaan paskalta, toinen puoli vähemmän. Maalattavaa riittää molemmissa vielä yllinkyllin, mutta ei vaan jaksa maalata. :P
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Blackguard kirjoitti:Tämä on oikeasti ihan hirveää. Minä olen lisäillyt sitä sun tätä aina kaikkialle ja nyt esim viime kesänä maalatut figut ovat aivan kauheita. Ei jaksa korjata ainakaan vielä, sitten kun saa tasaisen tason niin..
Voin todeta ettet ikinä saa tasaista tasoa :D Se asia on koettu! Aina on jotain mikä ei miellytä silmää, ja paranet joka maalauskerran jälkeen pikkaisen!

Onkos kellään mestarimaalaajalla/sillä joka on maalannut armeijansa kokonaan, mitään hyvää vinkkiä antaa tähän angstiseen maalaukseen?
niih.
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

Aha!
Lisää omaa ihmisyyttään (~epätäydellisyyttään) tiedostamattomia pikku perfektionisteja...

Ei vaan... Leikki leikkinä (jos se olisi leikkiä, Buawahahahaa...)

Itsellä ei ole koskaan oikeastaan ollut tuota ongelmaa suurissa määrin, olen vaan niin hidas (jos uber-sottaista 24h armeijaa ei lasketa) ja taidotkaan eivät ole kehittyneet järin nopeasti (aloitin 6a sitten, 9-vuotiaana, eikä vieläkään ole tullut kehdattua laittaa kuvia sotun galleriaan (mutta EOhon kyllä ja multa on jo ilm. varastettu eräs idea...).

Kyllä osa vanhoista figuista on yhä mielestäni hienoja, ottaen huomioon iän jolloin ne on maalattu. Pahimmat ongelmat ovatkin nykyään viimeisimpien figujen kanssa...
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Jooh miulla on ollut beastmen armeija nyt about 15kk vireillä ja figuja on maalattu 8kpl.
Tässä ajassa olen toteuttanut kolme muuta armeijaa.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Maelis nyt onkin tän ulkopuolella. Sua ei lasketa, samoin kuin ei palkka-maalattuja armeijoitakaan :D

No, ite oon alusta asti pyrkinyt maalaan niin hyvin, kuin järkevästi on mahdollista. Viimeisen puolen vuoden aikana olen vain todennut, että armeijataso on mulle just sopiva, enkä armeijamaalattuja figuja mihinkään muuta. Mun galleriasta voi kyllä kurkata noita figuja: Yksiköstä ei juurikaan erota, mitkä on maalattu nyt ja mitkä joskus heinäkuussa. Ja kyseessä ei ole se, että maalaan yhä niin huonosti, kuin silloin, vaan se, että maalasin jo silloin niin hyvin kuin nyt. Oon enemmänkin kehittänyt tota showcase-puolta ja advanced-tekniikoita, enkä armeijamaalaustasoani. Aina multakin löytyy jotain projekteja, jotka tulee aloteltua (kuten Zeppelin-gyro) ja sitten niitä ei vaan jaksa tehdä, ja ne odottavat vieläkin modellausta ja maalia.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Nomutta olkaa te ihmiset nyt sentäs onnellisia ketkä pääsette pelaamaan kokonaan maalatulla armeijalla. nimim. kertaakaan pelannut turnauksessa kokonaan maalatulla armeijalla.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Nostradamuksen kanssa samoilla linjoilla. Armeijan maalauksen taso on pysynyt melkein samana, mutta nopeutunut huimasti.
Mutta kun on alusta lähtien maalannut niin hyvin kuin osaa ei ole ollut tarvetta maalata uusiksi. Eniten eroa kehityksessä onkin sitten armeijoiden välillä. Ensimmäinen armeija on aivan eriluokkaa kun uusin, mutta eipä noita jaksa uusiksikaan sutia.
2 maalattua armeijaa molempiin peleihin niin nyt voi jo seuraavia sutia ja konvertoida rauhassa :)
susisusi

joo kyllä mäkin oon tullut siihen tulokseen että vanhat saavat jäädä ja tekee ne sitten vaan sisulla loppuun. sit jos haluaa joskus hienompia niin ostaa uudet figut:) (jos rahaa on)
The Educated Fool

Viesti Kirjoittaja The Educated Fool »

Kyllä, ongelma on erittäinkin tuttu. Puhun n. 5 puolivalmiin armeija projektin omistajana. Aina se vanha armeija näyttää hirveältä ja uutta ei jaksa maalata loppuun.

Edit. siis en toki enään omista näitä kaikkia armeijoita.
"Miten säästätte sähköä?": "Perjantaisin on vintti pimeänä."
Dr.Pepper

Viesti Kirjoittaja Dr.Pepper »

Itselläni on noin 2200 pistettä 40k orkkeja joita olen maalaillut viimeisen 3 vuoden aikana. Vauhti ei päätähuimaa ja välillä pidän jopa 6kk taukoja. Mikäli liika vihreä on saanut voimaan pahoin olen käynyt ostamassa muutaman Space Marineri ja yhden Zombie yksikön. Kun ne on saanut maalattua, jaksaa taas maalata orkkeja.
"Now is the Time. This is the Place. Dr Pepper, This is the Taste."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”