Mikä on vanhin rotu wh40k:ssa?

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
Azured

Viesti Kirjoittaja Azured »

Nightbringerin ja Deceiverinhän voi jopa sisällyttää Necron-armeijaan, mutta ovatko ne silloin nämä jumalat itsessään vai pelkkiä avatareja kuten Eldareilla (oletan jälkimmäistä, mutta kysyn silti)?
Entäs Outsider? Onko hänkin nukkumassa jossain kuten Void Dragon (muistaakseni Marsissa) vai estääkö hänen toimintansa reaalimaailmassa jokin muu asia?
Ja kaiken päälle vielä kysyisin, onko C'Taneilla suurempaa suunnitelmaa kuin vain päästä galaksin herroiksi?
Kaiken kaikkiaan menee jo jonkin verran OT, mutta jatkavatpahan ainakin keskustelun saamia käänteitä.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

ainakin faban stoorissa old onet autoivat pieneliöitä nimiltään ihmiset haltiat jne. mutta enemmissä määrin 'loivat' lähinnä liskomiehet. 40k vastaavuuksista en sitten olekkaan varma.
Mikä muuten on se yhteys Void Dragonin ja Omnissiahin välillä, ovatko ne nyt siis sama olento?
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

dead flesh penalty kirjoitti:ainakin faban stoorissa old onet autoivat pieneliöitä nimiltään ihmiset haltiat jne. mutta enemmissä määrin 'loivat' lähinnä liskomiehet. 40k vastaavuuksista en sitten olekkaan varma.
Uskokaa jo, Fantsybattlen fluffilla ei ole mitään tekemistä nyky 40K:n oman kanssa!
dead flesh penalty kirjoitti:Mikä muuten on se yhteys Void Dragonin ja Omnissiahin välillä, ovatko ne nyt siis sama olento?
Kukaan ei varmasti tiedä... Osa uskoo niin ja osa näin. Itse kuulun vanhan fluffin lojalisteihin eli että Konejumalaa ei ole olemassa, vaan se on Konekultin taikauskon ja ritualisoidun teknologian henkilöitymä.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Attila kirjoitti:Mitä Warppi on ilman Kaamosta?
Taivas?
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Tybraal

Attila kirjoitti:Mitä Warppi on ilman Kaamosta?
Tarkoititko:
- Ilman kaaosta, järjestelmättömyyttä, hallitsemattomuutta? Mahdotonta jo ajatuksena, miten puhtaan energian ulottuvuuteen voisi syntyä yht'äkkä logiikka, saatikka sitten järjestys?

- Ilman Kaaosjumalia ja tietoisia, saalistavia demoniolentoja? Luonnonvoima, virtaava kokonaisuus josta "lahjakkat" voisivat sitoa voimiaan. Veikkaisin että jotain Forcen kaltaista... (Jedit olivat oikeasti Old Oneja!)

- Ilman vuoden valotonta aikaa, jolloin aurinko ei nouse? Valoisaa. ;)
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Azured kirjoitti:Nightbringerin ja Deceiverinhän voi jopa sisällyttää Necron-armeijaan, mutta ovatko ne silloin nämä jumalat itsessään vai pelkkiä avatareja kuten Eldareilla (oletan jälkimmäistä, mutta kysyn silti)?
Ne ovat elävästä metallista luotuihin Necrodermiseihinsä sidottuja energiaolentoja, joilla on jumalten tunnusmerkit. Eli siis käytännössä jumalia.
Eldareiden Avatareiden kanssa ei Caatanoiden olomuodolla ole mitään tekemistä.

Tybraal: Taisinpa tarkoittaa ensimmäistä ja toista yhdessä, mutta nyt tajuan, että niitä voi käsitellä erikseen.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

Millä helkkarilla määrittelee jumalan, ja mistä tällainen määritelmä on hankittu?
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Attila

Tämä suuresti kunnioittamani fluffijumala Ancaris sanoo:
Warmaster Ancaris kirjoitti:And the definition of god is:
"A being of supernatural powers or attributes, believed in and worshiped by a people, especially a male deity thought to control some part of nature or reality."

Let's see... they have supernatural powers/attributes, they were believed in and worshipped as gods by the Necrontyr, and they can manipulate the physical universe. Hence the C'tan ARE gods.
Ja hän lainasi tuon sanakirjasta. Piru kun pitää käydä kolmea keskustelua samasta aiheesta...
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Attila kirjoitti:Tämä suuresti kunnioittamani fluffijumala Ancaris sanoo:
Warmaster Ancaris kirjoitti:And the definition of god is:
"A being of supernatural powers or attributes, believed in and worshiped by a people, especially a male deity thought to control some part of nature or reality."

Let's see... they have supernatural powers/attributes, they were believed in and worshipped as gods by the Necrontyr, and they can manipulate the physical universe. Hence the C'tan ARE gods.
Ja hän lainasi tuon sanakirjasta. Piru kun pitää käydä kolmea keskustelua samasta aiheesta...
Sanakirjahan ei sinänsä todista mitään...
Juliwer

Viesti Kirjoittaja Juliwer »

Itse vaatisin jumalalta eräänlaista, kuolemattomuutta. Tämä siis koskee kaiken maailman pyssyköitä ja muita kivoja vippaskonsteja. C'tanit selviävät näistäkin ja ainoa mikä heihin puree on warp. Eli he ovat eläviä jumalia. Eräänlaisia warpin jumalten peilikuvia, jos voisi sanoa.
"Burn the witch... Purge the alien... Banish the daemon..."
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Juliwer kirjoitti:Itse vaatisin jumalalta eräänlaista, kuolemattomuutta. Tämä siis koskee kaiken maailman pyssyköitä ja muita kivoja vippaskonsteja. C'tanit selviävät näistäkin ja ainoa mikä heihin puree on warp. Eli he ovat eläviä jumalia. Eräänlaisia warpin jumalten peilikuvia, jos voisi sanoa.
Tämän näkemyksen mukan demonitkin olisivat jumalia.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Dalamar

Mitä muutakaan kaaosjumalat ovat, kuin voimakkaita demoneja?

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Azured

Viesti Kirjoittaja Azured »

Periaatteessa ja hiukan kärjistäen voidaan sanoa, että olento on jumala siinä vaiheessa kun se on riittävän voimakas. Niin voimakas, että kukaan ei uskalla kiistää toisen jumaluutta. Se on sitten eri asia, miten jumaluus ilmenee. Sehän voi olla kuolemattomuutta, kykyä muuttaa asioita ja tapahtumia mielensä mukaan tai muuta vastaavaa, johon ei kuka tahansa pysty. Palvojat ja alamaiset tekevät jumalan, ei jumala itse.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
Dalamar

Olen smaa mieltä Azuredin kanssa. Ei ole mitään yleispätevää määritelmää jumalan määritelmää. Esim. Intialaiset jumalat kuolevat. Eli ne eivät ole kuolemattomia. Joidenkin mukaan nämä eivät silloin olisi jumalia.

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Lordkroak

Viesti Kirjoittaja Lordkroak »

Mielipiteeni on myös Azuredin puolella, mielestäni olento on jumala saatuaan tarpeeksi voimia (Esimerkiksi Fantasybattlessa Nagash voisi olla jumala).
Liskot jyrää. Mutta eivät silloin kun minä niillä pelaan.
Omistan melkein kaikki armybookit joten faktaa tulee.
Tybraal

Nagash jumalaksi!

40K pursuaa mainintoja kuinka (alkukantaisilla) planeetoilla demonia tai jopa Alphapsyykkeriä on pidetty jumalana. Omilla planeetoillaan siis. (Esim. Tyruksen kotimaailma ja Cherubaelin hallitsema maailma Inquisitor-sääntökirjasta)
Dalamar

Lahjon jonkun julistamaan minut jumalaksi, Jos maksan Gav Thorpelle, ehkä hän tekee minusta viidennen kaaosjumalan, Punaviinin kaaosjumalan!

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Jos C´tan voidaan luokitella roduksi (syntyivät aurinkojen sisällä äärettömissä warp-fuusio-radioaalto-fissio-hernekeittö pyörteeessä ja ovat tämän takia harvinaisia koska EIVÄT voi lisääntyä "normaalisti") niin tällöin ne ovat luonnollisesti vanhin rotu.

Mutta old ones (ketä/mitä ikinä ovatkin (tarkka tieto puutuu) ovat ensimmäinen "rekisteröity" rotu koska kykenivät lisääntymään ja kehittymään (kts. evoluutio).

Sitten ne tapasivat Necrontyr, jotka olivat muualla erikseen kehittynyt rotu. Necrontyrit olivat evoluutiossaan alempana kuin old ones. (tämä voidaan päätellä niiden teknologian ja elämän pituuden perusteella) Necrontyrit kateellisinä hyökkäsivät old one kimppuun ja ottivat köniinsä. Täytyi löytää parepi ase niitä vastaan. Ne löysivät aurinkoja (äitejään?) syövät C´tan. Tekivät sopimuksen ja saivat ikuisen elämän, jonka aikana ne pääsevät riehumaan old one kanssa (jotka olivat nyt alakynnessä koska he voivat kuolla toisinkuin Necron).

Uudessa peliasemassa Old one päättivät luoda "vähäisempiä" rotuja alkeellisista elinmuodoista (eldar syntyivät). Koska Old one oli vähän ne antoivat eldar pelipaikkansa ja menivät sorkkimaan lisää alkulimaa muualle (ihmiset ja örkit). Tämän jälkeen old one vain katosivat (tieto puuttuu).

Uusien vähäisempien ja "huonompien" (luetaan epätäydellisempien) rotujen takia koko maailmankaikkeuden voima ("use the force") eli warp sekosi. Tästä kauhistuneena C´tan käskivät necronit hautakammioihin. Ja loppu on uudempaa historiaa joka ei kuulu vanhimpien rotujen historiaan.
Attila

Z7-852 kirjoitti:Täytyi löytää parepi ase niitä vastaan. Ne löysivät aurinkoja (äitejään?) syövät C´tan. Tekivät sopimuksen ja saivat ikuisen elämän, jonka aikana ne pääsevät riehumaan old one kanssa (jotka olivat nyt alakynnessä koska he voivat kuolla toisinkuin Necron).
Minä olen käsittänyt tämän niin, että eräs niistä söi Necrontyrin aurinkoa.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Attila kirjoitti: Minä olen käsittänyt tämän niin, että eräs niistä söi Necrontyrin aurinkoa.
Totta. mutta vasta sen jälkeen kun necrontyrin olennoista oli tullut necron. (necron=C´tan;n aivoton orja) Siinä vaiheessa Necronit vähät välittivät enää auringostaan vain olivat jo niin katkeroituneita Old onelle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”