Oletteko huomanneet GW:n laadunvalvonna tipahtaneen?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
maddog

Oletteko huomanneet GW:n laadunvalvonna tipahtaneen?

Viesti Kirjoittaja maddog »

Minä olen. Kun näet kolmisen vuotta sitten ryhdyin keräilemään figuja, ostin paljon metallia, eikä niissä figuissa ollut kertaakaan mitään moitittavaa. Nykyään metalleissa on lähes joka viidennessä sellaista outoa metalliröpelöä, samanlaista jota näkee yleensä uudenvuodentinoissa... Yleensä onneksi piiloalueilla, kuten käsien alla ja silleen, mutta on ollut pahoissakin paikoissa, kuten TTT elf bannerin hiuksissa! ärsyttävää.

Laittaakohan GW tarkoituksella huonommat figut tänne peräkorpiin, vai onko siellä laaduntarkkailu oikeasti huonontunut näin paljon?
tneva82

Re: Oletteko huomanneet GW:n laadunvalvonna tipahtaneen?

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

maddog kirjoitti:Minä olen. Kun näet kolmisen vuotta sitten ryhdyin keräilemään figuja, ostin paljon metallia, eikä niissä figuissa ollut kertaakaan mitään moitittavaa. Nykyään metalleissa on lähes joka viidennessä sellaista outoa metalliröpelöä, samanlaista jota näkee yleensä uudenvuodentinoissa... Yleensä onneksi piiloalueilla, kuten käsien alla ja silleen, mutta on ollut pahoissakin paikoissa, kuten TTT elf bannerin hiuksissa! ärsyttävää.
:o Eipä ole mulle tullu moista vastaan. Omituista...Ainut missä on ollu ongelmia on kirjat(ja näistäkään ei ole tullu ongelmia lähiaikoina) tosin ainakin vuosi pari sit ne tuotettiin ilmeisesti GW:n ulkopuolelisella lähteellä mikäli käsitin Tuomas Pirisen selityksen oikein.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
VC
Viesti:

Re: Oletteko huomanneet GW:n laadunvalvonna tipahtaneen?

Viesti Kirjoittaja VC »

maddog kirjoitti:Minä olen. Kun näet kolmisen vuotta sitten ryhdyin keräilemään figuja, ostin paljon metallia, eikä niissä figuissa ollut kertaakaan mitään moitittavaa. Nykyään metalleissa on lähes joka viidennessä sellaista outoa metalliröpelöä, samanlaista jota näkee yleensä uudenvuodentinoissa... Yleensä onneksi piiloalueilla, kuten käsien alla ja silleen, mutta on ollut pahoissakin paikoissa, kuten TTT elf bannerin hiuksissa! ärsyttävää.

Laittaakohan GW tarkoituksella huonommat figut tänne peräkorpiin, vai onko siellä laaduntarkkailu oikeasti huonontunut näin paljon?
Olen huomannut samaa epätasaisuutta figuissa. Yleensä valkkaan fansussa figun sen perusteella, että kuinka hyvin muotin puoliskot ovat olleet kohdallan, mutta nykyään pitää alkaa tarkastelemaan muitakin osia.

Sinäänsä GW:n skulptaukset ovat mielestäni huomattvasti parempia, kuin vielä pari vuotta sitten. Kun nyt tarkastelee esmes uusimpia Chaos sankareita. Aivan loistavia.
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Hömmäh.
Drug elffien executionereissa on jokseenkin paljon virheitä. Varsinkin standard bearerissa. Ja sitten yksi exe on nostanut draizinsa taivaisinn, mutta käsien välissä ei olekaan minkäänlaista reikää, vaan muodoton läjä rautaa. Kuvottavaa.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Minä olen kytännyt niitä parhaita sieltä ne vähän mitä olen ostanut.
"Ei se, kun se kolmannes pohjimmainen blisteri", lainaus Joensuun fantsystä, jossa blistereitä saa katsoa, mutta myyjä tulee ottamaan ne irti, kun ovat narulla solmittuja.. Lähinnä sitä, että miekat tms eivät ole vääntyneet...

Ikävin on kuitenkin se, että ystävän kaaoksen figulta - se luultavasti/muistaakseni oli sorcerer - puuttui toinen käsi paketista!
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Murhe kirjoitti: Ikävin on kuitenkin se, että ystävän kaaoksen figulta - se luultavasti/muistaakseni oli sorcerer - puuttui toinen käsi paketista!
Mulle jos tulee huonosti castattu tai muuten puutteellinen GW:n figu niin kiikutan sen takaisin liikkeeseen. Kuluttajalla on oikeus vaatia priimaa. Jos sitä ei vaihdeta valittaisin GW:lle suoraan. Mutta tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia vaihtaa figuja.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Ite olen huomannut myös epätasaisuutta figuissa. Esmes mun ylellä Lascannon tyyillä, on se selkäreppussa oleva pääkallo niin semmonen ihan sottanen, samoin kaikki muu detaili siinä repussa. Muutenkin kyllä on tuommosta huonoa pintaa välillä figuissa, joka ei siis johdu muoteista vaan huonosta valutyöstä :D Tms.. emmätiiä.. mut sais kyl vähä kattoo mitä tehtaastaan ulos lykkää! :D
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kauankos siitä nyt onkaan kun siirryttiin nk. white metalliin (lyijyttömään)?

Silloin huomasi lähes heti figusta, onko se lyijytön vai lyijyllinen. Ainakin
ulkonäöstä huomasi, muistaakseni myös painosta. Minä tunnistin
jopa hajusta 8O oliko se lyijytön vai ei.

Olisikohan GW kehittänyt sitä metallia tai muuttanut jotenkin muuten
valmistusta lähiaikoina?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ninnu kirjoitti: Mulle jos tulee huonosti castattu tai muuten puutteellinen GW:n figu niin kiikutan sen takaisin liikkeeseen. Kuluttajalla on oikeus vaatia priimaa. Jos sitä ei vaihdeta valittaisin GW:lle suoraan. Mutta tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia vaihtaa figuja.
Jep. Niin minäkin epäilemättä tekisin. Maksavat nuo sen verran hunajaa opiskelijan kukkarolle. Mutta figu ei ole minun. Siitä kai on tulossa yksikätinen sorcerer näillä näkymin...
Viimeksi muokannut Murhe, To 14.11.2002 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

No ostamastani Morathista puuttui kokonaan Dark Pegasuksen siivet (!) Hetken aikaa kyllä kummastelin että nyt kyllä paketista puuttui jotakin. Tosin vanhan zombidragonin siivet, jotka olivat jouten, sopivat siihen mainiosti niin en jaksanut asiaa sen enempää ihmetellä.
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Kuulukohan laadunvalvontaan mutta

Blood Dragon in winged nightmare boksista paljastui Zacharias ZombiBombiDragonineen. (Nyt niitä on mull kaks)

No tosta parista figusta on ollut esim. pinta ilmakuplilla.
Ja Zappoissa oli Kannon zapan tilalla mutta runko Zapan.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Pahin virhe mikä on tullut vastaan oli Golgfagin Ogre boxissa jossa oli viisi identtistä ogrea, vaihdoin paketin ja toisessa oli vain kaksi kloonia.
Lizardman

Viesti Kirjoittaja Lizardman »

Itselleni on vain kerran tullut vastaavia ongelmia. Ostamani Griffon-boxi oli aivan sekaisin sisältä, metalliset osat irtaimenaan ja 2 spruea poissa. Eipä siinä mitään, vien takaisin kauppaan ja sain uuden tilalle.
Ikuisen elämän salaisuus? Älä kuole.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

TTT elf??? Täysi Tampio Taliaivo?
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Ara

Viesti Kirjoittaja Ara »

TTT= The Two Towers, se leffa minkä nimestä tyhmät jenkit eivät tykänneet
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Jaaa...siis ainoa figu missä minä olen huomannut moitittavaa (ja minä tutkin figut AINA huolella) on Gil-galad, sen keihäässä oli sellasta "skröbelöä" ja kun yritin viilata sitä pois onnistuin tuhoamaan sen aseen...*kele! En viitti ostaa uutta kuiteskaan....
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Black Coachin osat olivat niin vinoja että ilman kovaa pihtien käyytöä niitä ei saanut läheskään suoraksi, itse asiassa en saanut niitä aivan suoriksi joten katto on edelleenkin hieman väärä joka näkyy ikävinä rakoina seinän ja katon välissä. Pitäisi varmaan tilkitä greenstuffilla...
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Fator Dee

Viesti Kirjoittaja Fator Dee »

PXI kirjoitti:Black Coachin osat olivat niin vinoja että ilman kovaa pihtien käyytöä niitä ei saanut läheskään suoraksi, itse asiassa en saanut niitä aivan suoriksi joten katto on edelleenkin hieman väärä joka näkyy ikävinä rakoina seinän ja katon välissä. Pitäisi varmaan tilkitä greenstuffilla...
Itse vääntelin tuossa eilen illalla ne vain raakasti käsin, oli tosin sormet kipeinä sen jälkeen :x
Mutta, kun jokainen vähänkään isompi osa on vinossa niin siitä en tykännyt, kaikki piti väännellä paikalleen :?
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

PXI kirjoitti:Black Coachin osat olivat niin vinoja että ilman kovaa pihtien käyytöä niitä ei saanut läheskään suoraksi, itse asiassa en saanut niitä aivan suoriksi joten katto on edelleenkin hieman väärä joka näkyy ikävinä rakoina seinän ja katon välissä. Pitäisi varmaan tilkitä greenstuffilla...
Sama onkelma cold onejen ja executonerejen kanssa. Lancet ja draichit olivat ihan killissä, samoin exejen standardin varsi.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Et ole yrittänyt koota vanhaa steam tankia? Siinä ei ole kahta osaa, jotka sopisivat yhteen ilman väkivaltaa. Myös vanhan Eltharionin griffonin puoliskot ovat täysin yhteensoimattomia - figussani on varmaan puoli paketillista stuffia tilkitsemässä reikiä...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”