Von Carsteinien historiaa
JEA, pieni korjaus: Mannfredin vain huhuttiin olevan hereillä kun sormus varastettiin, varmaa tietoa ei ole. Mitään motiiveja sille, miksi hän haluaisi Vladin kuolevan, ei ole.
Cologne, nykyisessä editionissa ei tosiaan sanota varmasti, että sormus varastettiin. Mutta viidennen editionin kirjassa tämä sanotaan selkeästi.
Ja Mannfred ei tosiaan ole kuollut. Felix ja Gotrek olivat paikalla hänen herätessään henkiin. Muuan necromancer yritti uhrata nuoren neidon verta, ja sitä vuodattamalla Mannfredin luurangolle herättäisi tämän henkiin. Gotrk ja Felix estivät nämä aikeet, ja Gotrek halkaisi Necromancerin kallon kirveellään. Tässä oli se paha takaisku, että Necromancer oli jo ehtinyt suorittaa rituaalin verenvuodattamista lukuun ottamatta, ja nyt hänen oma verensä valui Mannfredin ruumiille. Hitaasti Mannfredin ruumis alkoi kehittyä takaisin entiselleen, ja lopulta hän heräsi. Gotrek yritti haastaa häntä, mutta viisaana Mannfred ei lähtenyt haastamaan häntä heikoimmillaan. Hän muuttui usvaksi ja katosi linnansa uumeniin.
Storm of Chaoksen loppuvaiheilla Mannfred viimein hyökkäsi, ja tuhosi Archaonin armeijan viimeiset rippeet. Hän ratsasti Middenheimiin, mutta käytyään keskustelun Grand Theogonistin kanssa. päätti palata tilapäisesti takaisin Sylvaniaan kohtaamaan Vardec Gromin armeijan. Miten tässä taistelussa kävi, ei ole vielä kerrottu.
Cologne, nykyisessä editionissa ei tosiaan sanota varmasti, että sormus varastettiin. Mutta viidennen editionin kirjassa tämä sanotaan selkeästi.
Ja Mannfred ei tosiaan ole kuollut. Felix ja Gotrek olivat paikalla hänen herätessään henkiin. Muuan necromancer yritti uhrata nuoren neidon verta, ja sitä vuodattamalla Mannfredin luurangolle herättäisi tämän henkiin. Gotrk ja Felix estivät nämä aikeet, ja Gotrek halkaisi Necromancerin kallon kirveellään. Tässä oli se paha takaisku, että Necromancer oli jo ehtinyt suorittaa rituaalin verenvuodattamista lukuun ottamatta, ja nyt hänen oma verensä valui Mannfredin ruumiille. Hitaasti Mannfredin ruumis alkoi kehittyä takaisin entiselleen, ja lopulta hän heräsi. Gotrek yritti haastaa häntä, mutta viisaana Mannfred ei lähtenyt haastamaan häntä heikoimmillaan. Hän muuttui usvaksi ja katosi linnansa uumeniin.
Storm of Chaoksen loppuvaiheilla Mannfred viimein hyökkäsi, ja tuhosi Archaonin armeijan viimeiset rippeet. Hän ratsasti Middenheimiin, mutta käytyään keskustelun Grand Theogonistin kanssa. päätti palata tilapäisesti takaisin Sylvaniaan kohtaamaan Vardec Gromin armeijan. Miten tässä taistelussa kävi, ei ole vielä kerrottu.
Tuli tuosta Mannfredin luurangosta mieleen... eivätkö vamppyyrit muutu tomuksi kuollessaan? Jopa Warhammerin maailmassa, jos näin niin hieman ihmetyttää mitenkä Mannfredin luuranko jäänyt paikoilleen...
Muistelisin myös kuulleeni että mannfred makasi jossakin (suossa?) omistaen toukan aivotoiminnan verran älliä päässään, keräillen voimiaan. En vamppyyrien kirjaa omista, mutta täällä boardilla muistaakseni käytiin tälläinen keskustelu vuonna keppi ja kivi tämä siis voisi selittää tuon ylemmän, mutta tosiaan joku viisaampi kertokoon onko jutuissani mitään tolkkua vai olenko nähnyt unta.
Muistelisin myös kuulleeni että mannfred makasi jossakin (suossa?) omistaen toukan aivotoiminnan verran älliä päässään, keräillen voimiaan. En vamppyyrien kirjaa omista, mutta täällä boardilla muistaakseni käytiin tälläinen keskustelu vuonna keppi ja kivi tämä siis voisi selittää tuon ylemmän, mutta tosiaan joku viisaampi kertokoon onko jutuissani mitään tolkkua vai olenko nähnyt unta.
Suomi uskoo väkivaltaan ja asevoimiinsa enemmän kuin Jumalaan.
noh... se ei tuskin tapahdu flufillisesti mutta kato sitä modellia, sil on hanskat kädessä ja sormus hanskoissa silleen sormessa (very vaikea selittää) ja ei se varmaan hanskat kädessä nuku (eli se ottaa hanskat pois jonka mukana sormuksen ja sitten crossbown vasam lävistää vladin sydämen ja kuolee) no toi oli suurimmaks osaks vitsiä (19/20)Witch-king kirjoitti:.....Ja 5th editionin VC kirjassa kerrotaan varmana tietona, että sormus varastettiin.
Junkkeli, et kai tosissasi kuvittele, että historian mahtavin Von Carstein- vampyyri olisi niin ääliö, ettei huomaisi, jos sormus sattuisi "putoamaan hänen nukkuessaan"? Sormus kuitenkin takasi Vladille sen kuolemattomuuden; tuskin sitä ihan huolimattomasti kohdeltiin..
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
-
JEA
TIEDÄN VARSIN HYVIN, ETTEI MANNFRED OLE KUOLLUT!!! Tuo juttuni oli kirjoitettu keisarikunnan näkökannasta! Yleisestiottaen kukaan ei usko Felixin tarinoita Gotrekista ja hänen seikkailuistaan, vaikka ne ovat totta. Sitä paitsi olen lukenut SoC lopun, joten tiedän, että Mannfred tuli uhkailemaan Karl-Franzia, ja Theogonisti Volkmar ajoi hänet pois. ("Buu, olen theogonisti!")
Olen sangen loukkaantunut siitä, että artikkeliani ei osattu lukea.
Ihan itkettää tuollaiset paukapäät,,,
Olen sangen loukkaantunut siitä, että artikkeliani ei osattu lukea.
aha. no miten sä siitä noin varma oot, lukeeko se siis todella jossain?
Sumppi Ry
NO HYVÄ!!!!11!!!JEA kirjoitti:TIEDÄN VARSIN HYVIN, ETTEI MANNFRED OLE KUOLLUT!!!
JEA kirjoitti:Tuo juttuni oli kirjoitettu keisarikunnan näkökannasta!
......
Sitä paitsi olen lukenut SoC lopun, joten tiedän, että Mannfred tuli uhkailemaan Karl-Franzia, ja Theogonisti Volkmar ajoi hänet pois. ("Buu, olen theogonisti!")
Eli kun ihmiset kysyvät Von Carsteinien historiaa, niin sinä kirjoitat sitä Empiren kannalta? Ja vielä vanhentuneella Empiren kannalla? Loistavaa. Tällä hetkellä on ihan yleinen tieto keisarikunnassa, että Mannfred on elossa. Mikset siis maininnut sitä?
Olisi hyvä, jos kirjoittaessasi fluffia kertoisit jotain muutakin kuin lähes suoraa käännöstä Vamire counttien kirjasta lisäten välillä sulkeisiin jonkun nokkelan kommentin. Ie, jos tiedät, että tarina jatkuu, niin kerro se.
JEA kirjoitti:Olen sangen loukkaantunut siitä, että artikkeliani ei osattu lukea.
Artikkeliasi osattiin lukea. Uskon, että ihmiskilpikin tajusi sinun tietävän, että Mannfred on elossa. Mutta kun tätä topiccia ei kirjoiteta vain sinua varten. tarkoitukseni oli lähinnä antaa lisätietoa sitä kysyvälle.
Erittäin hyvä kysymys. Samaa mietin itsekin kun luin fluffinpätkää. En tiedä, ehkä suossa oleskelu esti ruumiin muuttumisen tuhkaksi. Tai ehkä se on vain ison luokan moka GW:n fluffitiimiltä.cologne kirjoitti:Tuli tuosta Mannfredin luurangosta mieleen... eivätkö vamppyyrit muutu tomuksi kuollessaan? Jopa Warhammerin maailmassa, jos näin niin hieman ihmetyttää mitenkä Mannfredin luuranko jäänyt paikoilleen...
-
Ihmiskilpi
Ahaa, taidan vielä hiukan nillittää. Kuinkas tuo on keisarikunnan näkökanta, kun itse keisari oli Middenheimin porteilla Mannfredilta ultimatuumia saamassa?JEA kirjoitti:TIEDÄN VARSIN HYVIN, ETTEI MANNFRED OLE KUOLLUT!!! Tuo juttuni oli kirjoitettu keisarikunnan näkökannasta
Hah, pitäisi vähän miettiä ennenkuin kirjoittaa.
!!!!1111!!!!!11!!!
EDIT: Vastaan sittenkin vielä noitakunkulle.
Kylläpäs minua arvostetaan. Uskon että tyhmäkikrhm..Ihmiskilpikin tajuaa. Ainiin, hymiö väärinymmärrysten välttämiseksiWitch-king kirjoitti:Artikkeliasi osattiin lukea. Uskon, että ihmiskilpikin tajusi sinun tietävän, että Mannfred on elossa.
No suprise there.Witch-king kirjoitti:Tai ehkä se on vain ison luokan moka GW:n fluffitiimiltä.
Vampire Counts kirjassa kerrotaan että kun vampyyri kuolee se muuttuu tuhkaksi. Jos hänen uskollinen palvelijansa kerää hänen tuhkansa, vampyyri voidaan palauttaa henkiin kymmenen tuhannen kuolevaisen veren voimalla. Voi olla että Manfredille oli uhattu 9999 jolloin ruumis oli melkein valmis ja necromanceri oli sitten se viimeinen tikki. Ei olisi kovin uskottavaa että vampyyri pysyy tuhkaläjänä koko ajan ja palvelijat vain kippaavat verta päälle toivoen että se joskus riittäisi.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
JEA
Okei, sori että huusin, mutta kun minua loukkasi todella syvältä se väite, etten tiedä perus-asioita VC:stä.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ja muuten, minun teoriani Mannfredin luurangosta on tämä;
kun vamppyyri kuolee, hänen ruumiinsa menee siihen tilaan, jollainen se olisi, jos kyseinen henkilö ei olisi muuttunut vamppyyriksi, esim. kuukauden vanha vamppyyri muuttuisi zombin näköiseksi, 1000 vuotta vanha taas tuhkaksi. Koska Mannfred oli tuhonsa hetkellä n.200-300 vuotta vanha, hänestä jäi luuranko.
(Huom! Tämä on pelkkä teoria! Sitä ei ole vahvistettu virallisesti GW:ltä, mutta se kuulostaa loogiselta.)
-------------------------------------------------------------------------------------
Ja muuten, minun teoriani Mannfredin luurangosta on tämä;
kun vamppyyri kuolee, hänen ruumiinsa menee siihen tilaan, jollainen se olisi, jos kyseinen henkilö ei olisi muuttunut vamppyyriksi, esim. kuukauden vanha vamppyyri muuttuisi zombin näköiseksi, 1000 vuotta vanha taas tuhkaksi. Koska Mannfred oli tuhonsa hetkellä n.200-300 vuotta vanha, hänestä jäi luuranko.
(Huom! Tämä on pelkkä teoria! Sitä ei ole vahvistettu virallisesti GW:ltä, mutta se kuulostaa loogiselta.)
Hmmm, saatat olla itse asiassa oikeassa.JEA kirjoitti:Ja muuten, minun teoriani Mannfredin luurangosta on tämä; kun vamppyyri kuolee, hänen ruumiinsa menee siihen tilaan, jollainen se olisi, jos kyseinen henkilö ei olisi muuttunut vamppyyriksi, esim. kuukauden vanha vamppyyri muuttuisi zombin näköiseksi, 1000 vuotta vanha taas tuhkaksi. Koska Mannfred oli tuhonsa hetkellä n.200-300 vuotta vanha, hänestä jäi luuranko.
Eli tuosta voisi päätellä, että nuorella vampyyrilla tuo "weight of time" ei todella olisi yhtä suuri kuin vanhemmalla.5th editionin VC-kirja, s56 kirjoitti:...for once a vampire's life is taken, its body will feel the weight of time and crumble to dust....
Voi olla että mannfred haavoittui hyvin vakavasti ja kuihtui suolla haisevaksi muumioituneeksi luurangoksi. Sehän pitäisi olla niin että kun vamppyyri menettää tarpeeksi verta se kuihtuu olemattomiin mutta tarpeeksi suurella verimäärällä vamppyyrin voi elvyttää takaisin "elävien" kirjoihin. Noin olen mannfredin kohtalon ajatellut...
Muttamutta. Oikeastihan tämä meni näin:JEA kirjoitti:Suorapuheinen Vlad oli kerrännyt rohkeutta, ja kertoi kaiken. ("Isabella,,, minun on kerrottava sinulle jotain,,," "Niin, Vlad?""Minä,,, olen vamppyyri!" "EIIII!!!!")
GWn fluffiosasto kirjoitti:Vlad long resisted Isabella's requests to join him in undeath, but when she lay dying from a fatal wasting illness, Vlad realised that he could not carry on without her and reluctantly inducted her into the Undead.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Tuntuu kyllä pahalta nostaa näin vanha topic taas ylös, mutta missä Slayer-kirjassa tuo tapahtuu? Luin nimittäin juuri vampireslayerin, ja siinä kyllä vanpyyreitä tavattiin, mutta eipä Manfredia. Epäilisin kovasti että kyseessä olisi seuraava, eli Giantslayer, mutta eipä tuo nimi enää ainakaan vampiirisiin kohtaamisiin viittaisi ainakaan. Jäi hämäämään vain.Witch-king kirjoitti: Ja Mannfred ei tosiaan ole kuollut. Felix ja Gotrek olivat paikalla hänen herätessään henkiin. Muuan necromancer yritti uhrata nuoren neidon verta, ja sitä vuodattamalla Mannfredin luurangolle herättäisi tämän henkiin. Gotrk ja Felix estivät nämä aikeet, ja Gotrek halkaisi Necromancerin kallon kirveellään. Tässä oli se paha takaisku, että Necromancer oli jo ehtinyt suorittaa rituaalin verenvuodattamista lukuun ottamatta, ja nyt hänen oma verensä valui Mannfredin ruumiille. Hitaasti Mannfredin ruumis alkoi kehittyä takaisin entiselleen, ja lopulta hän heräsi. Gotrek yritti haastaa häntä, mutta viisaana Mannfred ei lähtenyt haastamaan häntä heikoimmillaan. Hän muuttui usvaksi ja katosi linnansa uumeniin.
-
Zymeth Salkir Dkhan
Kappas, minuahan quotataan tuhat vuotta vanhassa topicissa....
Joo, eli kuten Zymeth sanoi, teksti löytyi muinoin GWn sivuilta, nyt en ainakaan nopealla haulla enää moista nähnyt. Wanha Undead-kirja on myös lähde, josta tarinan löytää, ja vieläpä jatkoineen.
Hassua, Mannfredin ylösnousemusta ja kostoiskua hypetettiin neljännen(?) edition Undead-kirjasta lähtien, ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin kun hän tekee liikkeensä, kääntyykin hän saman tien takaisin Middenheimin porteilta kun Grand Theogonist vähän uhoaa.
"Hyvä Kakko, Kakko keksi!"
Joo, eli kuten Zymeth sanoi, teksti löytyi muinoin GWn sivuilta, nyt en ainakaan nopealla haulla enää moista nähnyt. Wanha Undead-kirja on myös lähde, josta tarinan löytää, ja vieläpä jatkoineen.
Hassua, Mannfredin ylösnousemusta ja kostoiskua hypetettiin neljännen(?) edition Undead-kirjasta lähtien, ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin kun hän tekee liikkeensä, kääntyykin hän saman tien takaisin Middenheimin porteilta kun Grand Theogonist vähän uhoaa.
"Hyvä Kakko, Kakko keksi!"
- Lihamestari
Huoh. Se on SoC ketjussakin todettu, että ei johtunut pelkästään Teokonistista että Manfred lähti karkuun.
*Vinkkivinkki: Lähistöllä oli Teclisin johtama Helffi-Maagi-Joukkio, ja Valloittaja-Crom käppäili Manfredin takapihalla Sylvaniassa.*
*Vinkkivinkki: Lähistöllä oli Teclisin johtama Helffi-Maagi-Joukkio, ja Valloittaja-Crom käppäili Manfredin takapihalla Sylvaniassa.*
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Mutta fiksuna vampyyrina Mannfred jätti Tecliksen ynnä muut uhat kylmästi huomiotta kunnes Volkmar lehahti paikalle kultaisine sanoineen. Ts. hän paljasti maailmalle olemassaolonsa ja kuljetti koko armeijansa Middenheimin portaille ja vasta sitten tajusi että "Hetkinen, tämä ei nyt ollutkaan ihan hyvä idea." Ei kuulosta minun korvissani älykkään ja kieron vampyyrin teolta nähdä kamala vaiva aivan turhan takia. Mannfredhan tosiaan oli ovelin Von Carsteineista; pistää miettimään, kuinka toopeja muut sitten olivatkaan.Lihamestari kirjoitti:Huoh. Se on SoC ketjussakin todettu, että ei johtunut pelkästään Teokonistista että Manfred lähti karkuun.
Koko Mannfredin tuominen mukaan SoCiin oli kamala virhe; hänen arvoisensa olento ansaitsisi paljon suurempaa kuin koomisen ja ympäriinsä toilailevan sivuhahmon roolin.
Aaa. Se olikin tätä vanhempaa Gotrek & Felix tarinaa ennen kirjoja. Ellen väärin muista niin viidennen (vai olisiko ollut jopa neljännen) edikan empire-kirjassakin oli suuri taistelu örkkejä vastaan jossa tarinaa kuljettanut Felix tapasi jopa Karl Franzin. Gotrekin kaveri Snorri taas jäi tappamansa peikon alle ja kuoli. Ellei sitten muistini tee vain tepposia ja vaihda unohdettuja nimiä tutumpiin.
aika offtopic mutta menköön
aika offtopic mutta menköön
- Lihamestari
Mutta jos Manfred ei ollut varautunut siihen mitä vastassa on? Kyllä minäkin, jos vampyyri olisin, miettisin ennen kuin uhoan Teokonistille, jonka edeltäjät sekä a) tappoi kaikkien aikojen voimakkaimman Von Carsteinin että b) Muutama sata vuotta sitten melkein hajotti koko armeijani tomuksi.Witch-king kirjoitti:
Mutta fiksuna vampyyrina Mannfred jätti Tecliksen ynnä muut uhat kylmästi huomiotta kunnes Volkmar lehahti paikalle kultaisine sanoineen. Ts. hän paljasti maailmalle olemassaolonsa ja kuljetti koko armeijansa Middenheimin portaille ja vasta sitten tajusi että "Hetkinen, tämä ei nyt ollutkaan ihan hyvä idea." Ei kuulosta minun korvissani älykkään ja kieron vampyyrin teolta nähdä kamala vaiva aivan turhan takia. Mannfredhan tosiaan oli ovelin Von Carsteineista; pistää miettimään, kuinka toopeja muut sitten olivatkaan.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?