Kun huumori loppuu pelistä...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Xel'naga

Viesti Kirjoittaja Xel'naga »

Joo... meidän kaveriporukassa riidellään usein aseiden yltämisestä kohteeseen ihan milleihin asti,(40k) muuten ei ole hermot kiristynyt. Paitsi jos nyt pari R:rrä päätä lentänyt silloin tällöin.
Monolith=Yleiskone
Se pesee,linkoaa ja tappaa.
Jaqo

Viesti Kirjoittaja Jaqo »

Kuulen joka päivä (myös peleissä) tämän tyyppisiä huutoja kahdelta pelikaveriltani koska minulla on yleensä HellBlaster+Great Cannon combo. "Vähä empire on nössö ku niil on tykkejä "Empire ei pärjää ilman tykkejä" "Nössö tykki empire". Joten päätinpä sitten pelata ilman yhtäkään tykkiä ja voitin silti ja ajattelin että huudot vihdoinkin loppuisivat mutta ei, nyt alettiin valittamaan Handgunnereista. Päätinpä sitten pelata ilman yhtään velhoa ja ilman mitään ampuvaa ja voitin silti ja huudot edeleen jatkuivat. Joten pelasimme pelin missä kaverini pelasi minun empirellä ja minä hänen chaoksella ja voitin silti ja tuhosin koko vastustajan tykistön ja huudot jatkuvat. Siis ei kai se minun vika ole jos kaveri ottaa peliin pelkkiä täyteen pumpattuja choseneita ja kalliita warrioreita eikä älyä ottaa jotain nopeaa ja halpaa ratsuväkeä. Nyt onneksi toinen on älynnyt että se ei ole yhtään sen "nössömpää" kuin lähitaisteleminen se on vain järkevä lisä ihmisille jotka eivät pärjää kaaos-sotureita vastaan lähitaistelussa.
Tässä vielä yksi esimerkki pelitilanteesta:
Ammuin ensimmäisellä vuorolla HellBlasterillani 10 Khorne Chosen Knightiä taikalipulla jotka vastustajani oli tuonut suoraan Blasterin eteen. Heti sen jälkeen alkoi luovutussuunnitelmat ja hän meni tuolille istumaan ja ei yhtään seurannut peliä vaan vastasi kaikkeen "joo". Ja kun hänen oma vuoro tuli hän jätti suoraan taikomisen välistä (koska ei hän kuitenkiin mitään saisi tehtyä)
ja teki muutenkin kaiken ihan vitsillä.
Edit: Anteeksi osittainen viestin epäselvyys, mutta en vihaltani pystynyt kunnolla kirjoittamaan.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Tuntuu vähän siltä, että ihmiset ottavat tuon nössöttelyn hieman liian tosissaan... Itsekin huutelen sitä välillä (jos pelaan Bretonnialla , kunnia ennen kaikkea ;) ), ja minulle taasen huudetaan jos pelaan jollakin muulla. Eipä siihen muuta kannata vastata kun nauraa räkäisesti ja tokaista "elämä on".

Meidän peleissämme EI IKINÄ (tai ainakaan tooodella pitkään aikaan) ole huumori kadonnut. Jotkut viikon kestävät megabattlet ovat aina olleet hieman puuduttavia mutta se lienee normaalia :D .
ankk3

Viesti Kirjoittaja ankk3 »

Välillä kyllä päässä naksahtaa, mutta yleensä se on kiinni, minkälainen vastustaja on. En minä jaksa nillittää sitä tyyliin: "Ei tuo kärry pääsekään rynnäköimään mun örkkiryhmän persuuksiin kun siitä puuttuu 0,08 milliä!"

Tuo on typerää. Jotkut tosin harrastavat sitä ja silloin iskee kyllä suuri houkutus ruveta itsekin nipottamaan. Eniten tuo nillittäminen kuitenkin ottaa päähän siinä vaiheessa, jos vastustaja on niin kovassa johtoasemassa, että voitto näyttää jo lähes varmalta, ja sitten valitetaan jostain olemattomasta mitasta, kohta kaatuu figuja ja hups, ei ne tossa ollu, ne oli tossa!
Äkkiä matka ei oikeasti riitäkään.

Häviäminenkin on niin paljon kivempaa, kun kaveri jaksaa pelata kunnolla, eikä ala pelaamaan Ich-bin-ein-Arsch-asenteella.
Eli välillä hermot menee, mutta täysin rehellisessä pelissä se on todella harvinaista.
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
saggoth

Viesti Kirjoittaja saggoth »

joo... tossa 12.2 tampereen jossain turnauksessa tuli pahasti päihin ja kyllä sieltä tuli v:tä ja p:tä ja khornen kärry lensi seinään..
oi rouva te, voimmeko me, suunnistaa tanssiparketille. otsalamppuni, voit sammuttaa, jos humppa alkaa uuvuttaa.
saggoth

Viesti Kirjoittaja saggoth »

joo no turnauksen paras saa jotai 50 pojoo mut miten paljon mulla on: nolla!! mieti, hävisin yhen 1999pts. pelin jollain 5000vpllä... kyllä otti vähän päähän..
oi rouva te, voimmeko me, suunnistaa tanssiparketille. otsalamppuni, voit sammuttaa, jos humppa alkaa uuvuttaa.
Granhaus

Viesti Kirjoittaja Granhaus »

tämä ei kyllä ehkä kuulu tänne, mutta en jaksa uuttakaan otsikkoa aloittaa...

Usein pelin tiimellyksessä unohdan chargen ennen liikkumista. Sitten usein ammun ennen Magiccia. Tämä on tietysti oma syyni. Sitten kaverini aina sanoo että et voi enää chargee et voi enää taikoo... Miten asiassa pitäisi menetellä? (FB)

Siinä sitten palaa kyllä hihat kun olis ollu joku ratkaiseva Magicci tai Charge. mutta ei voi mitään...
MÄYRÄT ROKKAA!
sarathain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarathain »

Granhaus kirjoitti:tämä ei kyllä ehkä kuulu tänne, mutta en jaksa uuttakaan otsikkoa aloittaa...

Usein pelin tiimellyksessä unohdan chargen ennen liikkumista. Sitten usein ammun ennen Magiccia. Tämä on tietysti oma syyni. Sitten kaverini aina sanoo että et voi enää chargee et voi enää taikoo... Miten asiassa pitäisi menetellä? (FB)

Siinä sitten palaa kyllä hihat kun olis ollu joku ratkaiseva Magicci tai Charge. mutta ei voi mitään...
Riippuu varmaan kaverin näkökulmasta siitä kuinka tärkeä kys. unohdus on. Tyhmäähän on antaa ampumatta yhdellä ryhmällä jos menet sanomaan että siirrytään combat phaseen, vielä tekemättä mitään. Ja annan yleensä chargata vaikka muutamia yksiköitä onkin jo liikutettu.

Ymmärrän myös vastustajan näkökulman. Varmasti alkaa potuttaa jos vastustaja jatkuvasti unohtelee asioita kun itse pelaa "sääntöjen mukaan", ja sitten kyselee jälkeenpäin saanko tehdä toisin. (tuo ei tarkoittanut että juuri sinä tekisit tahallisesti noin, näin esimerkkinä).

Eli parhaiten asiasta selviää pelaamalla rauhallisesti että muistaa asiat, kyllä sitä ajan mittaa oppii olemaan unohtamatta tärkeitä chargeja. Itsekin unohdan aina välillä kokonaisen phasen, vaikka pelaamista on jo ~8v takana :) muistaapahan ensi kerralla sitten paremmin
Crayven
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crayven »

Harvemmin tuo huumori pelistä tyystin loppuu. Kyllä sitä ainakin toiselta osapuolelta (voitolla olevalta) löytyy. On sitä meidän peleissäkin useasti huonon tuurin aiheuttamaa pinnankiristymistä purettu noppiin, antamalla niille ylimääräistä kyytiä, kaverin hymyilessä vastapäätä. Ja koska sääntönä on, että peliä ei luovuteta fyysisesti, eikä henkisesti, niin kaikki pelit saadaan pelattua kunnialla loppuun asti. Lopussa kiitos aina seisoo ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Veni, Vidi, Vici
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Noh, itselläni on ollut seuraavanlaista....

Kaveri sanoo heti deployauksen jälkeen jollakin ihme verukkeella, että se on jo hänyinnyt pelin. Sitten on suhteellisenn usein pelin aikana sillä pinna vähän kireällä, kuten esimerkiksi sääntökinasteluissa. Minun tarvitsi vain sanoa kerran, että "ei se niin mee", ja kaveri oli heti että "älä nyt ala riehuun" ym.... :| Sitten, kun otan massacrella turpiini ja nauran makeasti päälle, niin vasta sitten leviää hymy hänenkin kasvoilleen... :|

Mutta, saanpa ainakin itse nauraa. Näin.

:D
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
achaea
Viesti:

Re: Kun huumori loppuu pelistä...

Viesti Kirjoittaja achaea »

Tiamat kirjoitti:Onkos täällä kellään kokemuksia sellaisesta kun taistelut siirtyvät pelikentältä pelipaikalle, eli hermot kiristyvät, perkeleet lentävät, jopa milleistä väitellään, ärsytetään vastustajaa tahallaan ja ollaan oikein mulkulla asenteella, eli v-sana lentää ja kovaa?
Tämänlainen käytös ei tietenkään ole niin himapeleissä kuin turnauksessa asiallista, mutta olen nähnyt monia hyviä ja kokeneita pelaajia joilta on pinna palanut pelikentän tapahtumien mennessä mönkään.
Nyrkit pystyssä tuskin kukaan on paineitaan purkanut, mutta omista kokemuksista parhaimmat ovat esim. kun kaveri raivostui kun turnauspeli meni jo heti alkuun huonosti ja huusi että "P*rkele!" ja pamautti nyrkin lujaa pitkään pelipöytään niin että ainakin viidestä muusta taistelusta kaatuili figuja, hehe, vähän siinä katseltiin... Muuten on ollut välillä sitä naama punaisena väittämistä ja pikkuasioista kauheaa kinaamista ja vastustajan pelityylin arvostelua. Joskus sitten vaan istutaan tuolilla apaattisena ja sanotaan vaan "joo" kun vastustaja jotain kysyy tai tekee.
Mutta onko kellään mitään erikoisia kokemuksia kun pelaajilla alkaa pinna palamaan ja oikeasti huumori loppumaan peleissä?
Onhan niitä aina välillä, joskus tahallista ja joskus tahatonta.
"The world is out of joint; Oh cursed spite that I was ever born to set it right."
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

KOKO PELI ON IHAN HIRVEETÄ NÖRTTIEN PASKAPUHETTA...GET A LIFE!!!!!
-Tiesitkö, että figuurejen maalaaminen kehittää hieno motoriikkaa (liikkeen tarkkuutta ja halliittavuutta) ,jopa paremmin kuin pallopelit?
-Tiesitkö, että figuureja ja tabletop sotapelejä harrastaa muutkin kuin sosiaalisesti sisäänpäin kääntyneet ihmiset?
-Tiesitkö, että norm. figuilijalla on elämä tosin Ville 10v. forum-spämmijällä tuskin on?

-Tiesitkö, että trollausviesteihin vastaaminen on kiellettyä? [Ylläpito]
Thorin

Viesti Kirjoittaja Thorin »

Joo, aika usein on kaveripeleissä tätä: "hähähäää **ska!" tyylistä puhetta kun 10 miehen mariini squadista kuolee 6 heppua kahteen heavy boltteriin. Ja nää kaikki "mä oon jo hävinny" jutut alkaa siinä 3 vuoron alussa. Mutta mikään kauhea "millimittaus" ei ole suosittua ainakaan täällä päin, kaveripeleissä. Mutta usein nämä valitus jutut johtaa siihen, että toinen alkaa pelata huonommin ja lopulta häviää koko pelin.
Tosin on niitä muutamia "hyviä häviäjiä" jotka pelaavat koko pelin kunnialla loppuun, vaikka häviäisivät totaalisesti tuhoutuneena.
Ostetaan/Vaihdetaan figuihin: KISS, Horna, Emperor, Bathory, Burzum, Behemoth, Stam1na, Mokoma, Hypocrisy, Behexen, Immortal ja Gorgoroth cd:eitä.
MacKeke

Viesti Kirjoittaja MacKeke »

Se vasta käy ärsyttämään, kun pelaa kaveria vastaan Space Marineilla ja voittaa kaverin Kaaoksen solidilla, sit alkaa valitus "Ei noita voi voittaa, tollasii huijaus-ukkoja mitkä ei voi kuolla, iha perseestä vit**."

Voitte varmaan kuvitella minkälainen huuto tuli kun voitin Massacrella kaverin kaaoksen, ja itse pelasin Orkeilla.
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

Ite oon kerran singonnu nopan kaaressa toiselle puolelle liikuntasalia. Tuolloin pelattiin vielä faban 5. edikkaa ja Executionerit teki d3 woundia. Koko turnauksen aikana heitin pelkkiä ykkösiä woundeihin. Lopulta hirtti kiinni siihen omaan tuuriin kun en saanut Empiren Captainia hengiltä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kaverillani on tapana viskellä noppia, kun ne näyttävät jatkuvasti huonoja tuloksia - tosin se kysyy siihen useimmiten ensin lupaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Feeelix

Viesti Kirjoittaja Feeelix »

kaaos-soturi kirjoitti:meillä tulee kyllä helposti riitoja fabassa. LIIKKUMINEN, LIIKKUMINEN siinä fabassa riidellään aina, mutta 40k:ssa ei tule tätä vaikeutta, koska siinä liikkuminen on helpompaa.
Aamen
Metsästäjä

Viesti Kirjoittaja Metsästäjä »

Zob kirjoitti:
KOKO PELI ON IHAN HIRVEETÄ NÖRTTIEN PASKAPUHETTA...GET A LIFE!!!!!
-Tiesitkö, että figuurejen maalaaminen kehittää hieno motoriikkaa (liikkeen tarkkuutta ja halliittavuutta) ,jopa paremmin kuin pallopelit?
-Tiesitkö, että figuureja ja tabletop sotapelejä harrastaa muutkin kuin sosiaalisesti sisäänpäin kääntyneet ihmiset?
-Tiesitkö, että norm. figuilijalla on elämä tosin Ville 10v. forum-spämmijällä tuskin on?

-Tiesitkö, että trollausviesteihin vastaaminen on kiellettyä? [Ylläpito]
Se tais kylläkin olla Tomppa 5v. "Äiti osta mulle tommonen!"
Elgard

Viesti Kirjoittaja Elgard »

Meilläkin on noppia lentänyt seinille niin omasta kädestäni kuin vastustajalta. Taisinpa kerran ratlinginkin heittää kattoon kun misfiretti tärkeässä paikassa ja ampui omaa yksikköön joka meni paniikkiin tjsp. Muutenkin on välillä kauhee nillitystä yltääkö charge ja näkeekö ampua/taikoa jne. Sitten kun on tärkeä heitto niin vastapuoli (parhaassa tapauksessa useampi henkilö siellä) manaa: "tupla ykköset, tupla ykköset..." Tietenkin heitän juri ne tupla ykköset ja nauru metakka on hirveä. Tulee kyllä itsekin nillitettyä ja naurettua mutta lähinnä siksi että annan takaisin samalla tavalla.

Olenkin miettinyt että olisi kiva pelata jonkun kanssa jota ei niin hyvin tunne, jolloin sääntö nillitystä ei välttämättä syntyisi, koska haluaa antaa toiselle hyvän kuvan pelaajana yms. Muutenkin olisi kiva pelata muitakin kuin samoja naamoja vastaan. Siispä saa laittaa YV:tä jos voi tulla esim helsingin lohikäärmeen luolaan pelaamaan fb:tä joku ilta. Olisi kiva pelata uusia naamoja ja rotuja vastaan. :)
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

Heipähei!

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen ( maailmanympärimatka tai jotain )
Meidän peleissämme ei ole koskaan huumori kadonnut, koska meidän keskuudessamme ei pääse riitoja syntymään kun on kyse pikku-ukoista hauskaahan siinä pidetään eikä se voitto täkeintä olekaan ( vaikka kasaankin tällä hetkellä historian juustoisinta skryrelistaa :roll: ) Ehkä joskus kauankauan sitten kun maailma oli nuori ja vihitty palvelemaan sarvirottaa, silloin saattoi syntyä pikku riitoja. Nämä " riidat" olivat vain pikku nahisteluja. veikkaisin syyksi aloittelijan intoa. Mutta minkäänlaista " noppien viskontaa" ei ole esiintynyt.

-Grey
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”