"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pahimmat mokaukset maalauksessa?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Höpsönassukka

Viesti Kirjoittaja Höpsönassukka »

Enpä kauheasti maalauksessa kämmäile. Pahin kämmi taisi olla kun sormille meni liimaa ja melkein liimasin sormeni yhteen. Onneksi oli paskaa pikaliimaa ja sain ne pois vedellä ja kynnellä rapsuttamalla.
Persikka ei ole väri, se on hedelmä.
Betrayer

Viesti Kirjoittaja Betrayer »

Mulla joskus kävi niin ku maalasin yhtä special charrua niin oli sitten pää ja muut osat käsieni vieressä siinä kun maalasin torsoa niin enkö tietysti kaatanut maalipurkin niiden osien päälle.... mut onneksi maalit on vesiliukoisia joten juoksin "pää kolmantena jalkana" suoraan vessaan huuhtelemaan osat jonka jälkeen ne oli onneksi maalattavissa.
Dwarf King
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dwarf King »

Juu mulle kävi yks päivä niin, että olin maalannut slayereita innolla ja sain yhden tehtyä tosi hyvin niin sit se tippui vieressä olevaan mustaan maalipurkkiin.
"Look Snorri, Trolls!"
Rokkiturkki

Viesti Kirjoittaja Rokkiturkki »

Hoh hoh hoh...täähä se on mielenkiintonen ketju jos mikä...No tässähän johtukii mieleen eräs tapaturmanpoikanen eräältä turmiolliselta kesältä. Jeps, maalailin siinä kaikessa rauhassa bretonnian vanhaa dukea ja kuuntelin korvalapuilla musiikkia, kun jonnekkii lähelle tärskähti salama...ja sekös täräytti siitä miun nenän edestä lampun hajalle. Ei jumaskekka ku mie sitä säikähin...pystyy karkasin nii että kannettava lens nätissä kaaressa lattialle...Noh, tottakai mie sitä sitte yritin sankarillisesti pelastaa ja pudotin siinä samalla duken hippoinee lattialle...

Voiko tosta nyt sitte itteään syyttää?
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

Noh, joskus pari vuotta pohjamaalasin ukkoja spraylla... omassa huoneessa... lattialla :(

Alotin just tekee cityfight maastoa finnfoamista. Kävin ostaa styrox leikkurin. Kaupassa suositeltiin ostaa myös adapteri. (leikkurin pysty liittää sähköverkkoon). Mutta kotona sitten ajattelin testata uutta leikkuria, mutta en halunnu tuhlata pattereja.

Noh, kävin sitten ettimään adapteria itelleni. Sitten löyty joku semmonen vekotin jonka jännite oli 9v (leikkurin ohjeissa luki 12v) ajattelin että se ei haitta jos se on pienempi. Eikun piuhat kiinni ja leikkuri päälle. *PUH!*
Leikkurin rautalanka hehku keltasena noin 0.1s ja katos savuna ilmaan. Hirvee haju ja meinas syttyy matto tuleen.

Sitten katoin tarkemmin sitä adapterii: Output: ac 9.8v/ 1.3a.

Jännite pieni, mutta virta ihan saakuli LIIAN SUURI!

*edit katoin tarkemmin noita ohjeita mitä oli tossa, niin jännite oli liian suuri. se varmaan tarttee vaan 6v. ei noista ohjeista ota selkoa
Viimeksi muokannut Arpinaama, Ti 03.05.2005 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
Culacer

Viesti Kirjoittaja Culacer »

Olin kaverillani maalamassa ja päivittelin kuinka hänen kirjoituspöydän tuoli oli maalisssa. Hän vastasi, että oli avannut tiukkaa purkkia ja plots kaikki maali lattialla. tahdoin sitten lainata hänen Goblin greeniä ja hän suostui. Tämäkin purkki oli hiukan tiukassa ja 15min. väännön jälkeen purkki avautui, siis k.o.k.o.n.a.a.n. Purkki halkesi maton päälle ja lattialle. Pesimme mattoa 2tuntia saippualla hinkaten ja isä meidän rukoillen onneksemme maali lähti irti.
Culacer

Viesti Kirjoittaja Culacer »

Juuri äsken pikaliimapurkkini kaatui kannettavan-cd soittimen kannen ja "rungon" väliin, itse en sitä huomannut ja kappas vaan ei saa auki... Yritin avata sitä kovkouraisesti ja kraks koko laite P:nä
saggoth

Viesti Kirjoittaja saggoth »

sattuipa tässä toissapäivänä tällanen: minulla on paha tapa pureskella kynsiä, kun odottelen maalin kuivumista. noh, maalailin tossa champion of slaaneshia, ja samalla muutamaa warrioria. kun odottelin champan maalin kuivumista, niin aloin tapojeni mukaan pureskella kynsiäni (?) hetken aikaa jyystettyäni ajattelin että maistuvatpa nämä kynnet tänään kummallisilta. katson sormiani ja kauhistuksekseni huomasin että olin pureskellut champan toisen käden aivan muodottomaksi.... no ei siinä mitään, muttakun se käsi oli tehty gs:stä...YYYYÄÄÄKK!!!!!
oi rouva te, voimmeko me, suunnistaa tanssiparketille. otsalamppuni, voit sammuttaa, jos humppa alkaa uuvuttaa.
Jake

Viesti Kirjoittaja Jake »

crom kirjoitti:sattuipa tässä toissapäivänä tällanen: minulla on paha tapa pureskella kynsiä, kun odottelen maalin kuivumista. noh, maalailin tossa champion of slaaneshia, ja samalla muutamaa warrioria. kun odottelin champan maalin kuivumista, niin aloin tapojeni mukaan pureskella kynsiäni (?) hetken aikaa jyystettyäni ajattelin että maistuvatpa nämä kynnet tänään kummallisilta. katson sormiani ja kauhistuksekseni huomasin että olin pureskellut champan toisen käden aivan muodottomaksi.... no ei siinä mitään, muttakun se käsi oli tehty gs:stä...YYYYÄÄÄKK!!!!!
Oikeasti, tälle ei voi muuta kuin nauraa! Aivan uskomatonta säätöä hhahahah ruhahahaha
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Minun kaapistani löytyi ('minun kaappi' ja 'löytyä' eivät yleensä sovi samaan lauseeseen) eräs kaunis päivä vanha Gobliinin vihreä, jonka korkki oli kiinni. Siinä oli vanha kiertosysteemi, jolla korkin saisi auki. Minähän alan vääntää sitä rystyset valkoisina auki, mutta ei. Minäpä viisaana poikana tajusin mennä kylppärin ovelle, laittaa korkin oven ja listan (?) väliin, ja sulkea oven, jolloin purkin korkki jäi tiukasti kiinni. Aloin pyörittämään purkkia, että korkki irtoaisi. Pieni liikahdus.. Taas.. Krash!!! Oven pinta ja lista ovat haljenneet kymmenen sentin säteellä sivuille. Säpäleitä ja kuivunutta maalia ropisee lattialle. Ohhoh, mikä sotku. Ja aukesihan se maalipurkkikin tietysti siinä samalla. Kannatti sitäkin pitää vaakatasossa.. Punainen laattalattia oli saanut uuden värin.

Toinen juttu samanlaisen tapauksen kanssa. Yritin laajentaa muovista korkkia laittamalle sen kiinni KUUMAAN lamppuun. Tämä on toiminut itselläni vaikka miten monesti. Ajattelin, että eiköhän se vartissa olisi hyvä. Kahden tunnin päästä muistan sen ja ryntään pöydälle. Maalihöyry nousi purkista ja kaikkialla haisi. Sammutettuani lampun, näin että korkki oli rutistunut kokoon. Maali kiehui sisällä, mitä nyt sumen muovin läpi näki. Jäähdytettyäni purkin kylmmässä vedessä hansikkaat kädessä, totesin että kylläpä lähti korkki helposti auki :D

Molempia tekniikoita en nyt menisi suosittelemaan, mutta siitä vaan jos haluatte kokeilla ;)
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Pahin mokani sattui sen super attack liiman kanssa kun serkut olivat figuttamassa meillä ja sitten ei putillo auennut joten he pyysivät minua aukaisemaan. No viisaana poikana otin pitävän puruotteen (lue: purin) korkista ja mahtavan pihtiotteen muusta putillosta -> lämmin olo käsillä->huomaan että koko tuubi on levinnyt alhaalta käsiini-> vessaan pesemään niin paljon kun voin-> tylsähkö puukko käteen ja alan vuolemaan liimoja pois (oli mukavaa oikeasti :D).

Onhan pienempiä virheitä tullut esim kun korjaan virhettä figusta (esmes legendaarinen skinkkisilmä) niin kokoajan teen uuden virheen (aluksi korjaan sinistä väriä silmässä, hupsista! *söhäsee keltasta yli* ja sitten korjaan ylimennyttä keltaista, hupsista! *söhäsee sinistä silmään* ja sitten...
No pain no gain.
applepie

Viesti Kirjoittaja applepie »

Acoparaptor kirjoitti:Minun kaapistani löytyi ('minun kaappi' ja 'löytyä' eivät yleensä sovi samaan lauseeseen) eräs kaunis päivä vanha Gobliinin vihreä, jonka korkki oli kiinni. Siinä oli vanha kiertosysteemi, jolla korkin saisi auki. Minähän alan vääntää sitä rystyset valkoisina auki, mutta ei. Minäpä viisaana poikana tajusin mennä kylppärin ovelle, laittaa korkin oven ja listan (?) väliin, ja sulkea oven, jolloin purkin korkki jäi tiukasti kiinni. Aloin pyörittämään purkkia, että korkki irtoaisi. Pieni liikahdus.. Taas.. Krash!!! Oven pinta ja lista ovat haljenneet kymmenen sentin säteellä sivuille. Säpäleitä ja kuivunutta maalia ropisee lattialle. Ohhoh, mikä sotku. Ja aukesihan se maalipurkkikin tietysti siinä samalla. Kannatti sitäkin pitää vaakatasossa.. Punainen laattalattia oli saanut uuden värin.

Toinen juttu samanlaisen tapauksen kanssa. Yritin laajentaa muovista korkkia laittamalle sen kiinni KUUMAAN lamppuun. Tämä on toiminut itselläni vaikka miten monesti. Ajattelin, että eiköhän se vartissa olisi hyvä. Kahden tunnin päästä muistan sen ja ryntään pöydälle. Maalihöyry nousi purkista ja kaikkialla haisi. Sammutettuani lampun, näin että korkki oli rutistunut kokoon. Maali kiehui sisällä, mitä nyt sumen muovin läpi näki. Jäähdytettyäni purkin kylmmässä vedessä hansikkaat kädessä, totesin että kylläpä lähti korkki helposti auki :D

Molempia tekniikoita en nyt menisi suosittelemaan, mutta siitä vaan jos haluatte kokeilla ;)
Ihme tavat sinulla avata maaleja ;), eikö teiltä löydy pihtejä? Niillä saa syht vaivattomasti purkin auki, oli se kuinka tiukassa tahansa. Purkit tosin kolhiintuvat ja etiketit kärsivät, mutta ei se kauheasti haittaa.
To be Ulverized...
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Mulla on vieläkin yli puolet maaleista kierrekorkki purkeissa. Minä ainakin olen saanut ne purkit hyvin auki pistämällävetsen terän korkin ja purkin väliin ja vääntällä hieman, käen tällai koko purkin ympärystän läpi, on purkit hyvin auennu, eikä ole kertaakaan levinny pitkin pöytiä.
Thorin

Viesti Kirjoittaja Thorin »

Minuuteja sitten sain lampun räjäytettyä.
Yritin tehä halpis GS:ää sinitarrasta kuumentamalla sitä ja sekoittamalla mukaan liimaa. No lampussa kuumentuessaan se alkoi savuttamaan ankarasti ja juoksin sammuttamaan lampun, no kurkkasin samalla lamppua ja silloin räjähti.
Pahasti ei käynyt mutta säikähin pirusti.
Ostetaan/Vaihdetaan figuihin: KISS, Horna, Emperor, Bathory, Burzum, Behemoth, Stam1na, Mokoma, Hypocrisy, Behexen, Immortal ja Gorgoroth cd:eitä.
.gore

Viesti Kirjoittaja .gore »

njuu, maaleja on lennellyt enemmän tai vähemmän ympäriinsä aina välillä ja kerran kun yritin liimata yhen kaaosmarinaadin kättä kiinni ja se ei oikeasti pysynyt millään.. laitoin muoviliimaa puristin sitä minuutin verran, laitoin pöydälle ja eikös se käsi valu siitä alas, noh, eikun putsaamaan ja hiomaan kosketuspinnat liimamömmöstä, uus yritys, ei natsaa, yritin muutaman kerran ja sitten vielä pikaliimalla, ei natsannut, siinävaiheessa iltaa oli sen verran väsynyt ja vittuuntunut, että otin vasaran ja mäiskin se ukon muussiksi, menin ulos kaadoin tärpättiä päälle ja poltin.. sen siitä saa kun rupee aukomaan.. en vieläkään ymmärrä mikä sillä kädellä oli ongelmana, kaikki muut pysyny ihan kiltisti..
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Noh, kävipä minullekin kerran noin. Tappelin 5 mariinin pohjamaalauksen kanssa ja spray oikutteli. lopulta kun valkoista sprayta tuli, se paakkuuntui liiman ja kitin oloiseksi rappaukseksi. Olin alkanut maalaamaan figuja alun perin rauhoittuakseni ja eipä mitää. Revin figuja paljain käsin, purin niitä ja hakkasin vasaralla paskaksi. Lopuksi poltin ne, kuten sinäkin.

Toisesta vastaavasta tapauksesta on vieläkin muistona seinään naulattu, silvottu, punaiseksi maalattu ja petturin merkein töhritty mariini. Myöhemmin tein sen alle lapun joka julistaa teleitetun rikkomukset.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
MacKeke

Viesti Kirjoittaja MacKeke »

Eipä tämä nyt virallisesti maalaukseen liity, vaan kasaukseen. Mutta kummiski:
Kasasin orkkien warbuggyä mistä aattelin konvata wartrukin, silvoin yhtä osaa mattoveitsellä, että se sopisi paremmin. Lopulta mattoveitsi lipsahti ja 2 senttiä pitkä terä silpasee sormesta palan irti. Noh, nopeasti vaa ensiaputaidot kehii ja pyyhkimään verta lattialta ja pesemään pari figua verestä. Eipä siinä muuta, paitsi että pari milliä sivuu niin olisi sormesta jänne poikki.
Sly Cooper

Viesti Kirjoittaja Sly Cooper »

Kaikkea pakollista maalipurkkien kaatelua, ym. figujen pudottelua ja skulpti-vahinkoja on sattunut, pieniähän ne.

Mutta olin saanut kaksi ensimmäistä (mielestäni) hienoa mariiniani.. Kiiruussani uutta Mastonin mattalakkapurkkia testaamaan; Alustan viritys verannalle, ukkeleiden asettelu, maalipurkin ravistus.. Kaikki oli mennyt suunnitelmien mukaan.

Sitten aloin spreijata: Ajattelin, että kummasti kiiltää, vaikka mattaa on. No ei mitään, spreijasin kuitenkin figut loppuun. "Lakan" kuivuttua huomasin, että olin napannut vierekkäin olevista spray-kannuista pöydältä megeen Skull Whiten.. Luoja että potutti: Kummatkin kauniista marsuistani näytti, kuin olisivat jääneet pakastimeen - kaunis valkoinen puuterikerros pinnallaan. Sellaista:)
CASKET

11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.

http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband

- Death Metal with Hardcore flavour -
Silens

Viesti Kirjoittaja Silens »

Omia kokemuksia:

Figua konffatessani mattopuukko lipsahti sormeen. Verta tuli ja ajattelin, että kyllä se tästä katsoin haavaa ja lihat ja kaikki näky.
Ei tarvinnut huutaa Ku ''Iskä!!!'' ja pian oltiin terveysasemalla...
No siihen laitettiin sit liimaa ja se oli siinä...

Sitten olin muokkaamassa Assault Marinelle Flameria käteen ja yritin saada kättä irti... Ei millään... Oli ilta ja oli parvekkeella ja hermot oli ollu jo aikasemmin kireellä, Sit kun en sitä siittä saanu irti ni heitin Mariinin 6 kerroksesta alas. Juoksin alhaalla ja olihan se käsi lähtenyt... :D

Sitten minulla oli kanssa paha tapa pureskella kynsiä...
En sit tiedä, mutta oli sormet aivan maalissa ( Chaos Blackissa ) ja en huomannut sitä ja aloin pureskeleen kynsiä... Pian menin syömään ja katoin samalla peiliin... ''Mitääh?'' Ja eiku vessaan putsaa naamaa,hampaita mustasta...
dark ike

Liittyyköhän maalaukseen

Viesti Kirjoittaja dark ike »

No mä sitte kokeilin irrottaa osia mattopuukolla jossa oli liian pitkä terä käytössä no mä painoin ja painoin ja yht äkkiä POING terä katkes jalensi jonnekkiin hetken päästä tajusin et ooneks terä ei osunu päähän olis voinu tul pahaa jälkee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”