Muovailumömmöt
-
Goblinisti
- Viesti:
Muovailumömmöt
Löytyykö muita muovailumassoja kuin GW:n Green Stuff ja Milliput ? Milliput sotkee tietääkseni hirveästi ja sitä pitää tilata matkojen takaa, GS:kin pitää ostaa kaupungilta.
Löytyykö lähimmästä rautakaupasta vastaavia mönjiä, tai aineksia sellaisten valmistamiseen? Uhkaa GS loppua, eikä millään viitsisi lähteä kaupungille.
Näin eilen rautakaupassa vuotojen korjaukseen käytettävää ainetta, joka vaikutti kiinteältä ja käsin muovailtavalta. Onko kyseinen kema sukua kneaditelle?
Löytyykö lähimmästä rautakaupasta vastaavia mönjiä, tai aineksia sellaisten valmistamiseen? Uhkaa GS loppua, eikä millään viitsisi lähteä kaupungille.
Näin eilen rautakaupassa vuotojen korjaukseen käytettävää ainetta, joka vaikutti kiinteältä ja käsin muovailtavalta. Onko kyseinen kema sukua kneaditelle?
Löytyy, mahdollisesti.
Green stuff on edelleenkin vain tuotenimi, ei aine. Aine itsessään on kneadatitea, jonka omistaa muistaakseni polymeric systems. inc tjsp. Vastaavaa ainetta löysin mm. Löytö Texistä, tosin ensinnäkin pötkö maksoi saman verran, ja kovettui muutamissa minuuteissa aivan valkoiseksi. Komponentit tosin olivat hyvin samankaltaisia, kuin mitä Green stuffillakin - ominaisuudet sitten hieman erilaiset.
Onhan näitä muovailumassoja muitakin, kuten Sylmasta A+B, jota ainakin Hypsilurus taisi kehua aivan käyttökelpoiseksi. Lisäksi noita uunissa paistettavia möhniä, kuten Fimo ja super sculpey ja Magi Sculpey tjsp. En tiedä, mistä saa, mutta ainakin suuren maailman sculpterit näitä tuntuu käyttävän.
Hakua voisi kokeilla, aiheesta kyllä löytyy jonkinlaista asiaa, muistelisin.
Green stuff on edelleenkin vain tuotenimi, ei aine. Aine itsessään on kneadatitea, jonka omistaa muistaakseni polymeric systems. inc tjsp. Vastaavaa ainetta löysin mm. Löytö Texistä, tosin ensinnäkin pötkö maksoi saman verran, ja kovettui muutamissa minuuteissa aivan valkoiseksi. Komponentit tosin olivat hyvin samankaltaisia, kuin mitä Green stuffillakin - ominaisuudet sitten hieman erilaiset.
Onhan näitä muovailumassoja muitakin, kuten Sylmasta A+B, jota ainakin Hypsilurus taisi kehua aivan käyttökelpoiseksi. Lisäksi noita uunissa paistettavia möhniä, kuten Fimo ja super sculpey ja Magi Sculpey tjsp. En tiedä, mistä saa, mutta ainakin suuren maailman sculpterit näitä tuntuu käyttävän.
kaverini osti ruotsista magic sculpt (muistaakseni) nimistä tavaraa. Halpaa ja hyvälaatuista (hiottavissa, muovautuu hyvin) kaksikomponenttimassaa. Kovempaa kuin GS.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
Goblin fan
Vastaavaa ainetta kuin GS saa tilattua jostain rautakaupasta 10 litran ämpäreissä, putkien tiivistämisessä käytettävää ainetta.
Itse suosittelen uunissa kuumennettavia aineita, halpoja, usein nopeammin kuivatetttavia kuin muut, mutta ÄLÄ laita tälläistä ainetta muovifiguun, tai pian sinulla on joko spawni tai nurglini.
Itse suosittelen uunissa kuumennettavia aineita, halpoja, usein nopeammin kuivatetttavia kuin muut, mutta ÄLÄ laita tälläistä ainetta muovifiguun, tai pian sinulla on joko spawni tai nurglini.
With Cannon, You Can.
Eli suositteletko tätä löytöteksin ainetta? lyhentäisi stuffinhankintamatkaa noin 200km.Nostradamus kirjoitti:Löytyy, mahdollisesti.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.
"paikkakunta: Kempele"
-Omenapoika
"paikkakunta: Kempele"
-Omenapoika
En.
Jos mömmö kovettuu kovaksi 6 minuutissa, niin työstöaika on aivan liian lyhyt jonkun hevosen kaulan raon tukkimista suurempiin projekteihin.
Helpointa lienee tilata tavaraa vaikka Sotataidosta, mutta siis kyllähän tollanen putkimiesten epoksikittikin kelpaa, jos ei muuta ole saatavilla. Kunnon sculptaamiseen tästä tosin ei oikein ole, mutta kuten sanoin, paremman puutteessa (ja suuressa sellaisessa) käynee.
Jos mömmö kovettuu kovaksi 6 minuutissa, niin työstöaika on aivan liian lyhyt jonkun hevosen kaulan raon tukkimista suurempiin projekteihin.
Helpointa lienee tilata tavaraa vaikka Sotataidosta, mutta siis kyllähän tollanen putkimiesten epoksikittikin kelpaa, jos ei muuta ole saatavilla. Kunnon sculptaamiseen tästä tosin ei oikein ole, mutta kuten sanoin, paremman puutteessa (ja suuressa sellaisessa) käynee.
Sitä voisi mahdollisesti tosin lantrata fimolla, jolloin työstöaika pitenee, mutta mikäli tuo pötkö on noin kallista, niin en suosittele. Fimoa saa Hobby Pointista.Nostradamus kirjoitti: Jos mömmö kovettuu kovaksi 6 minuutissa, niin työstöaika on aivan liian lyhyt jonkun hevosen kaulan raon tukkimista suurempiin projekteihin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
- Corgimaster
-
Goblinisti
- Viesti:
Vai pitäisi sitä oikein kuumentaakkin. Tokkopa oikein terveellistä, eikä varmasti edes niin hyvä jälki. Itse kun käytän stuffia plaguebearerien tyhjästä skulptaukseen, en niinkään rakojen tukkimiseen.
Viimeksi muokannut Goblinisti, To 05.05.2005 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viljanderi
Joo. Cheapass-juttuja on haettu ennenkin, ja kummasti aina joku väittää sinitarran tai purkan olevan parasta sculptaamiseen.
Jälleen kerran itse suhteuttaisin nämä asiat käytettyyn aikaan, sillä 6e GS-pötköllä voi sculptata jopa 5 miniatyyriä, ja taas 3,5e Milliputilla paljon enemmän. Yhteen miniin käytät aikaa vähintäänkin muutamia tunteja, mahdollisesti jopa yli kymmenen tuntia. Täten ainakin mulle on yks lysti, maksaako se muovailukama sit 0,5snt vaiko 5snt per tunti.
Sinitarra ei sovellu sculptaamiseen, ja se on fakta. Tiedän sen.
Jälleen kerran itse suhteuttaisin nämä asiat käytettyyn aikaan, sillä 6e GS-pötköllä voi sculptata jopa 5 miniatyyriä, ja taas 3,5e Milliputilla paljon enemmän. Yhteen miniin käytät aikaa vähintäänkin muutamia tunteja, mahdollisesti jopa yli kymmenen tuntia. Täten ainakin mulle on yks lysti, maksaako se muovailukama sit 0,5snt vaiko 5snt per tunti.
-
Goblinisti
- Viesti:
No, ei niihin niin paljoa aikaa oikeastaan edes mene. Aluksi vääntelen rautalangasta rungon, jossa on käsien, jalkojen ja vartalon muodot pääpiirteittäin. Kiinnitettyäni sen GS:n ja pikaliiman suosiollisella avustuksella kiinni alustaansa ja odotettuani sen kuivumista heitän ensimmäisen Gs kerroksen päälle ja annan jälleen kuivua.
Jatkan toisella toisella kerroksella, jolla lisään kseksivartalon paksuutta, jottei vigu enää näytä tikku-ukolta. Samalla kertaa skulptaan pään muodon. Tämän jälkeen lisään detaleja ja paiseita. Kun ukko alkaa jo näyttää joltain, teen kuuluisan vesi ja epoxiliima -seokseni. Voitelen ukon tähän liejuun ja dippaan sitten vesilasiin. Hienot epätasaisuudet luovat liman näköisen pinnan, minkä lisäksi tämä käsittely "lakkaa" figun hävittäen sormen jäljet, joita tosin välttelen alusta asti muutenkin. Beissaus, jollen sitä jo alussa tehnyt, viimeistelee figun maalausvaiheeseen.
Äijät lisäksi valmistuvat "lomittain" ja monta yhtä aikaa, joten GS kuluu ja sille tulee hintaa. Lisäksi minulle tuppaa sattumaan sekoitellessa arviointivirheitä ja etenkin Nurgle-projektini alussa hukkaprosentti oli melkoinen.
Jatkan toisella toisella kerroksella, jolla lisään kseksivartalon paksuutta, jottei vigu enää näytä tikku-ukolta. Samalla kertaa skulptaan pään muodon. Tämän jälkeen lisään detaleja ja paiseita. Kun ukko alkaa jo näyttää joltain, teen kuuluisan vesi ja epoxiliima -seokseni. Voitelen ukon tähän liejuun ja dippaan sitten vesilasiin. Hienot epätasaisuudet luovat liman näköisen pinnan, minkä lisäksi tämä käsittely "lakkaa" figun hävittäen sormen jäljet, joita tosin välttelen alusta asti muutenkin. Beissaus, jollen sitä jo alussa tehnyt, viimeistelee figun maalausvaiheeseen.
Äijät lisäksi valmistuvat "lomittain" ja monta yhtä aikaa, joten GS kuluu ja sille tulee hintaa. Lisäksi minulle tuppaa sattumaan sekoitellessa arviointivirheitä ja etenkin Nurgle-projektini alussa hukkaprosentti oli melkoinen.
Myönnän, että se ei ole helpointa muokata, mutta pikkutarpeisiin kuten rakojen tukkimiseen se soveltuu. Sitä voi myös olla kaiken varalta jos "OIKEA" stuffi loppuu... Jos olet sitä mieltä asiasta niin älä käytä sinitarraa!Nostradamus kirjoitti:
-
Mr. Nihtikoplini
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Maalaus, konverttaus ja maiseman teko
Onko joku kokeillut bilteman epoksikittiä? T:No 36-2408, valmiiksi sekoitettua epoksia = ei tarvi ottaa enempää kuin tarvitsee. Työstöaika 10 min, mutta maksaa vain 2,50/ 65 g. Kuinkahan avattu paketti kestää...
Näyttää vahyvasti siltä, että edelleen kahta ainetta täytyy sekottaa. Epoksi- eli kaksikomponenttiaineissa idea on siinä, että on "aine" ja "kovete", jotka erillään ovat jotain epämääräistä mömmöä, mutta kun ne sekotetaan, saadaan kemiallisesti kovettuva seos, jota voidaan vielä hetki työstää.bilteman epoksikitti kirjoitti: EPOKSIKITTI
Sisältää epoksin molempia komponentteja. Kipsimäisen notkea aine, joka kovettuu metallin kaltaiseksi. Helppokäyttöinen kitti eri materiaalien korjaus-, täyttö- ja saumaustöihin.
Putkien tiivistykseen, vesi- ja polttoainetankkien korjaukseen, kaakeleiden kiinnitykseen yms. Sisältö: 65 g.
Uskoisin, että tuo voisi jopa olla ihan käyttökelpoista erilaisiin nopeisiin töihin, joiden kuivumista ei viitsisi montaa tuntia odotella. Täytyy ostaa, jos joskus Biltemaan eksyn.
-
Goblinisti
- Viesti:
Re: Maalaus, konverttaus ja maiseman teko
Jos asia tosiaan on niin kuin Nostra sen järkeili, eli aine täytyy kovettuakseen sekoittaa, päästäänkin taas yhteen epoksin hyvistä puolista: Avattu pakkaus kestää käyttämättömänä aina maailman tappiin asti, koska aine kovettuu vasta, kun komponentit sekoitetaan. Joillain, esim. puuliimoilla tapana kovettua omine aikoineen, erityisesti purkin pohjat ovat vaaravyöhykkeellä.armored walker kirjoitti:Kuinkahan avattu paketti kestää...