Pahimmat mokaukset maalauksessa?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

dark ike, siitä olisi VOINUT tulla pahaa jälkeä muttei tullutkaan, ja hyvä niin. Oon itekki tehny saman virheen että ole värkänny mattoveitsellä, jossa on liian pitkä terä, ja sehän katkesi niinkuin sinulla, erona vain oli se että se oli mulla sen jälkeen olkapäässä kiinni, tosin ei mitenkään syvällä, eikä käyny ollenkaan kipeää.
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

ei mulle ole mitään vakavaa käyny mutta mun kavereille kävi aika huonosti kun se maalasi jotain spacemarineita ja lainasi multa bad moonii ja sitten kun se oli aikanasa siinä maalannu niin se vahin gossa kaato sen bad moonin ja sitä roisku seinille, lattialle, matolle ja sitten sen päällekin ja siellä sen huoneessa on vielläkin keltainen läiskä seinässä ja se ei lähe pois millään mutta onneksi siinä on nyt sänky edessä joten sitä ei näy

oikea mämmi koura :P
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
Rosgakori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rosgakori »

no tuli semmonen että olin liimaamassa stegaa joskus kymmeneltä,
ja liimaputeli oli tietysti jumissa.Revin sitte koulupaperien päällä
ja...hupsista!
Merimetsä kirjoitti:Te tarvitsette tyttöystävät.
Suomi-Rivendell-Asgard
Pelipöytäraportti
Elven-captain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elven-captain »

minulla on tapa pistää pensseli suuhun, että se tulisi "teräväksi".
no tossa yhtenä päivänä taas maalailin toisessa kädessä figu ja toisessa pensseli, sitten laskin pensselin pöydälle ja otin pikaliima
tuubin käteen ja ihan kylmästi tökkäsin tuubin suuhun. on muuten
vieläkin kielessä liimaa.
Mika

Viesti Kirjoittaja Mika »

Vanhat kierrekorkki maalipurnukat saa muuten kätevästi auki ilman työkaluja kun laittaa ne lattialle ja jalan alla "rullaa" niitä eestaas pari kertaa, ei tarvi edes lujaa painaa monolla. Ei tuu nyt hirveesti mokia itseltä mieleen, oon muutaman figun sulattanu maalinpoistohommissa ja toisen käden etusormenpää on liimattu takaisin pari kertaa lekurilla. Ei oo tuntoa enää siinä jäljellä paljoa... :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tässä lauantaina sain ekat figuni (yhen pakin skinkkei) ja vähän ajan päästä kaadoin ice bluen no ei siinä vielä mitään illalla sitten inkkasin figui sinesel ja hokasin et hei ois hyvä idis laittaa maali puteli paperin päälle nii ei paikat mee suttuun jos/kun purkki kaatuu hetken päästä siivosin sit inkkii pöydältä ja sit kun sain sen puhtaaks niin hupsista... inkki uudestaan nurin siinä sit voivottelin huonoo tuurii et kostautuks pe 13 päivä nyt ja yhtäkkii pudotin inkin lattialle onneks oli puteli kiinni, mut kyllä sitä silti vähän roisku, mut hermot meinas mennä;) ja noin 30 minaa sitten maalailin skinkkii lepo tuolissa (semmone iso laiskanlinna aika kömpelö) niin sit kun lopetin ja piti lähtee pois nii(olin ujuttanut tuolin puoliks pöyän alle)tuoli rupes kaatuu aattelin n.1 sekan et ei tässä varmaan huonosti käy kun oon ennenkin sillä tuolilla kaatunu nii koko helkkarin pöytä tuli mukana vedet lattialla ja pöydällä, figut hujan hajan, kynät ihan vedessä ja sitä oli sit kiva siivota siinä ja nyt naureskelen koko asiaa tietsikan ääressä ;)[/img]
Feeno

Viesti Kirjoittaja Feeno »

-lizard92- kirjoitti:tässä lauantaina sain ekat figuni (yhen pakin skinkkei) ja vähän ajan päästä kaadoin ice bluen no ei siinä vielä mitään illalla sitten inkkasin figui sinesel ja hokasin et hei ois hyvä idis laittaa maali puteli paperin päälle nii ei paikat mee suttuun jos/kun purkki kaatuu hetken päästä siivosin sit inkkii pöydältä ja sit kun sain sen puhtaaks niin hupsista... inkki uudestaan nurin siinä sit voivottelin huonoo tuurii et kostautuks pe 13 päivä nyt ja yhtäkkii pudotin inkin lattialle onneks oli puteli kiinni, mut kyllä sitä silti vähän roisku, mut hermot meinas mennä;) ja noin 30 minaa sitten maalailin skinkkii lepo tuolissa (semmone iso laiskanlinna aika kömpelö) niin sit kun lopetin ja piti lähtee pois nii(olin ujuttanut tuolin puoliks pöyän alle)tuoli rupes kaatuu aattelin n.1 sekan et ei tässä varmaan huonosti käy kun oon ennenkin sillä tuolilla kaatunu nii koko helkkarin pöytä tuli mukana vedet lattialla ja pöydällä, figut hujan hajan, kynät ihan vedessä ja sitä oli sit kiva siivota siinä ja nyt naureskelen koko asiaa tietsikan ääressä ;)[/img]
Koko viestissä tasan yksi lause. Hyvin menee.

Itselläni ei ole mitään pahempaa sattunut. Äkkipikausuuteni huomioon ottaen olen kyllä paiskonut figuja seinään ja roskiin tämän tästä ja pari maalipurkkia on kaatunut mutta ei mitään pahempaa.
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

Feeno kirjoitti:
-lizard92- kirjoitti:tässä lauantaina sain ekat figuni (yhen pakin skinkkei) ja vähän ajan päästä kaadoin ice bluen no ei siinä vielä mitään illalla sitten inkkasin figui sinesel ja hokasin et hei ois hyvä idis laittaa maali puteli paperin päälle nii ei paikat mee suttuun jos/kun purkki kaatuu hetken päästä siivosin sit inkkii pöydältä ja sit kun sain sen puhtaaks niin hupsista... inkki uudestaan nurin siinä sit voivottelin huonoo tuurii et kostautuks pe 13 päivä nyt ja yhtäkkii pudotin inkin lattialle onneks oli puteli kiinni, mut kyllä sitä silti vähän roisku, mut hermot meinas mennä;) ja noin 30 minaa sitten maalailin skinkkii lepo tuolissa (semmone iso laiskanlinna aika kömpelö) niin sit kun lopetin ja piti lähtee pois nii(olin ujuttanut tuolin puoliks pöyän alle)tuoli rupes kaatuu aattelin n.1 sekan et ei tässä varmaan huonosti käy kun oon ennenkin sillä tuolilla kaatunu nii koko helkkarin pöytä tuli mukana vedet lattialla ja pöydällä, figut hujan hajan, kynät ihan vedessä ja sitä oli sit kiva siivota siinä ja nyt naureskelen koko asiaa tietsikan ääressä ;)[/img]
Koko viestissä tasan yksi lause. Hyvin menee.

Itselläni ei ole mitään pahempaa sattunut. Äkkipikausuuteni huomioon ottaen olen kyllä paiskonut figuja seinään ja roskiin tämän tästä ja pari maalipurkkia on kaatunut mutta ei mitään pahempaa.
Psst! Tuossa viestissä oli kuusi lausetta, kaksi virkettä. Voi lol tätä pilkunnussintaa.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
Silver Warrior

Viesti Kirjoittaja Silver Warrior »

No ehkä yleisimpiä ja ärsyttävämpiä virheitä ainaki mulla on se, kun maalaa figua ja on liimannut sen johonkin maalipurkkiin, korkkiin tai mihin sitten on liimannutkaan tai painanu sinitarralla kiinni. Niin se figu vaan aina irtoaa siitä tai rupeaa heilumaan. Monesti tippunu joku 10h maalattu figu suoraa lattialle XD.

Sitten kun liimaa sen figun liian kovaa siihen jostain metalli putkesta niin sitä ei taas tahdo saada irti sitten kun se on valmiina.

Yks hyvä on kyllä kans kun pitää kokis lasia ja maalausvettä vierekkäin ja hörppää vahigossa siitä maalaus vedestä XD. No onneksi tuo ei sattunut kuin kerran.
Wermin

maalasumokat

Viesti Kirjoittaja Wermin »

no mulla kävi samoin ku figunarkille paitsi että se gt suli lordin päälle ja jähmetty siihen ja vittumaisinta siinä oli että se oli white dwarf :(
"There are no problems that cannot be solved with cannons"
Leksa

Viesti Kirjoittaja Leksa »

kaaos-soturi kirjoitti:no ihan perkeleen vammasta on se, kun käyttää gw:n rauta liimaa ja laittaa sitä liimatessaan vahingossa sormien väliin eikä huomaa.
sitten hän peukaloa ja etusormee revitään irti toisistaa. pahimmassa tapauksessa on ollut pakko venyttää sormia niin paljon kuin pystyy ja leikata saksilla siitä välistä (satttui helvetist, mutta toimi)
Tuttu juttu, mutta mitä käytin super attackkia: vasemman käden peukalo, etusormi ja keskisormi sievässä paketissa. Irrottamiseen käytettu tärpätti (isän idea) tuntui mukavasti sormenpäissä ;)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
WolfMan

Kyllähän minunkin on pitäny testata tuo, sormet liimataan yhteen, hommeli ja tuli tärpätillä puhdistettua, pahinta kuitenkin siinä oli se että minulla sattu kynsinauhat olemaan hyvin tuskallisesti repaleiset, taas kerran.
Arvatkaas kirvelikö...

Tuli tässä pari tuntia sitten kaadettua maalaus vedet kurkusta alas. Meikällä tais olla jonki sortin jano ;)
Ja sitten maistelin pikaliimaa, huulet oli niin iiiiihanasti kiinni toisissaan.
Corgimaster

Viesti Kirjoittaja Corgimaster »

no eipä ole kauheasti mitään tapahtunut....pari keraa meinattu liimata sormet kiinni ja slaissattu linkkarin ja mattoveitsen terä sormiin & kämmeneen.
örsyttävimmät on kuitenkin ne tapaukset kun olen jotain konvertoimassa tms. niin huolella bitz-boksista valikoidut osat tippuvat lattialle eivätkä enää löydy...

viikonloppuna sai bitz boksi vikan iskunsa....mulla oli imurin pitkä varsi kädestä, ja se letku tippui siitä irti lattialla olleeseen bitz boksiin imien n.puolet sisällöstä ennen kuin sain potkaistua letkun pois sieltä....
tällä hetkellä se pölypussi on tuolla säilössä odottaen sitä koska ne pienen pienet muovinpalaset tullaan noukkimaan sieltä pois...:|
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
mieoonmursu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mieoonmursu »

no mulle ei nyt oo kovin montaa kertaa huonosti käyny , mut on toi inkki ja maali pari kertaa kaatunu, mut hommataampas tääkin aihe takas täältä pölyttymästä(että saa taas nauraa ihmisten kämmäilyille)
käy kotisivuillani täällä
deja-vu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deja-vu »

No minulla kävi niin että olin juuri saanut hevosen maalattua mieleisekseni. No nostinpa hevosen tarkastellakseni hevosta auringon valossa tarkemmin ja siinä ikkunalaudalla oleva aukinainen shining gold maali sattui vahingossa tippumaan pöydälle hevoselle ei vielä tässä vaiheessa sattunut mitään mutta muut ukkelit pöydällä saivat mukavan kultaisen värin ja sitä ihmetellessä satuin tiputtamaan vahingossa hevosenkin samaan kulta lammikkoon. Että sellasta tälläkertaa:D
Hevi

Viesti Kirjoittaja Hevi »

Juuh. Itselläni on käynyt pieni kämmi pohjamaalien kanssa, kun maalailin sauruksia mastonin valkoisella, niin eipä siinä mitään, kaikki meni ihan hyvin. Mutta auta armias kun huomasin että olin hieman jotenkin hengitellyt sitä maalia ja nenäkarvat oli ihan vitivalkoiset ja koko nenä sisäpuolelta. Muualla pärstässä sitä maalia kyllä ei ollut...
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Jaa...

Kyllähän näitä aina kaikille sattuu, tosin mulle melko vähän, ainakin tähän asti. Figuja taitaa olla alla nyt jotain päälle 200, eikä oikeestaan mitään kummaa mokaa oo käyny. Kerran meni sormi halki, tosin sekin uretaania leikatessa, ei figuillessa. Pari kertaa on tullut pinnattua päin persettä, kerran pinnasin yhden ukon pään toisen olkapäähän, kun luulin tuota kaulaksi ja pari kertaa tainnut pinnatessa tulla läpireikiä. Joskus värit on tullut valittua huonosti, mutta GS/putti ja asetoni näitä virheitä ovat paikkailleet.

Tekevälle sattuu, kumma kyllä.
WolfMan

Tekevälle sattuu, totta tosiaan.

Raiskasin White Dwarfin tuolin jalkojen alle, se oli hirveää, kansi aivan syltyssä *sniif* :(

Maalasin ihan vahingossa meidän koiralle chaos blackilla viivan silmien väliin, onneksi lähti pois, mamma olis saanu hepulin jos ois nähny. :P
dragoneye

Viesti Kirjoittaja dragoneye »

itellä on varmaa semmonen, (ei nyt ainakaa muuta muistu mieleen)
että tossa pari viikko sitten tuli ostettua pitkästä aikaa hammereita, oltiin hesassa luokkaretkellä, ostin paketin nidi warruja, sitten kun olin ne kotona saanut kootuksi ja konvertoiduksi ja pohjamaalatuksi, otin Hive tyrantin siihen pöydälle vähän malliksi kun en ollu pitkään aikaan maalannu mitään. Siinä oli sitten 1 warriori maalattuna ku käännyin tuolilla ympäri niin se selkänojahan tökkäsi sen hive tyrantin lattialle, metallinen kun on niin meni ihan säpäleiksi ja puolet maaleista lähti irti. :D
The devil you say, is on his way, To collect his pay on your dying day...
topuzi

Viesti Kirjoittaja topuzi »

no mä aloin liimaamaan aamulla mun night goblineita kun liima oli hajalla rupesin leathermanin veittellä sitten sörkkiä sitä liimapurkkia sitten se veitsi käänty ja mun peukalon kynnen läpi ;)
sitte tuli kaks haaranen kynsi.xD
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”