Miksi 40k on suositumpi kuin wfb?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Lord E kirjoitti:Mitenniin pelataan pienemmillä pistemäärillä?
Turnauksissa tuppaavat nuo 40k pelit olemaan 1500 pts ja FB 2000 pts. Ihimset jotka pelaavat turnauksia varten harjoittelevat oikeilla pistemäärillä joten usein pelit muutenkin tuppaavat noudattamaan turnaussääntöjä. Jos ei käy turnauksissa voi toki pelata millä pistemäärällä kuin huvittaa. :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

hmm. myö pelataan yleensä <1000 armeijoilla, tosin lähinnä sen takia et kamppanjaa pelataan sen kokosilla listoilla, tosin miun taut ylitti viimeiks 1000 pistettä mut viel sielt löytyy niit 500 pisteen porukoita.
Lord Azog

Viesti Kirjoittaja Lord Azog »

Niblebitzer kirjoitti: 500 figun all-goblin@2000pts
Tota noin niitä gobboja saa 900 tuohon armeijaan perus kamppeilla :D .
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

Niin onhan se 40k semmonen palikka että se soveltuu paremmin "nuorille" ja semmosille ketkä ei niin jaksa lukea tuota 200s ohjeosiota. Toisaalta 40k on paljon nopeatempoisempi kuin fantasy ja siinä on enemmän joustavuutta. Paljon erilaisia mappeja. Toisaalta fantasiassakin on jo jaksaa vaivautua. Mutta Fantasy ja 40k on toisaalta taas ihan erilaisia. Kun fantasiassa maalaat ukkoskin erilailla ja siinä fiilinki on kyllä ehkä vakavampi kuin jos pelaa 40k Hyviä pelejä kumpikin, mutta mun mielestä fantasy on parempi.
"Summon my army Lich"
Zymeth Salkir Dkhan

Re: Miksi 40k on suositumpi kuin wfb?

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

tneva82 kirjoitti: Turus niitä on kuitenkin hävyttömän monta ja ellei sulla ole 4:ää dispel kääröä ja isoa kasaa dispel diceja otat vahinkoa magiassa niin et yksiköitä katoaa olemattoomuuteen alta aika yksikön.
Aina mua syytetään
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

No riippuu henkilöstä jotkut tykkäävät tuhoisista aseista ja jotkut taas lihaskirveitä ja enemmän verta

40:k0ossa on coolit modelit 8) ,vehilet,skirmiss peliä,halpa,helppo, vähemmän maalattavaa ja pääsee pelaamaan erilaisia kenttiä verrattuna fb:hen<-aloitin itse juuri pelaa eldareilla niin sen takia koska vähemmän maalattavaa,halpaa ja vaihtelua fb:stä

Fb:ssä taas on fantasiaa,coolit/rumat creaturet,isot rykmentit,joskus on ärsyttävä maalata itse maalaan vain etu rivin kunnolla ja muut kehnosti ellei ole joku vimma maalailla,enemmän lähitaistelua,laajat kentät,minun mielestä enemmän fiilistä ja jos tykkä stratekioida niin plussaa fb:lle enemmän

siinä oli osa minun mielipiteistä mutta syitä on vielä vaikka kuinka paljon
sippa

Viesti Kirjoittaja sippa »

Tietääkseni 40k:n 3. edikkaa kehitettiin niin että nuoremmatkin pelaajat innostuisivat ja veteraanit sitten kimpaantuivat sitten uusista säännöistä. IMO 40k on helpompi ja nopeampi kuin FB. Halpuudesta en mene sanomaan oikein mitään.

FB:ssä pitää miettiä tarkkaan miten ja mihin laittaa joukkoonsa sillä taisteluissa moraali on erittäin tärkeä. Magia tosin rikkoo peliä pahasti.

40k:n fluffista kiinnostaa suunnilleen kaikki mutta fantasystä lähinnä kaaos ja undikset (eli pahikset?).
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Tulin tuossas kokeilleeksi pientä yksinkertaista 500pts Chaos Space Marines vs Chaos Space Marines peliä toissapäivänä ja minut warhammer 40 000 jätti kylmäksi kalaksi. En tiedä oikein miksi.

Olihan ne terminaattoriksi aika tyydyttävän oloisia, mutta...

En oikeasti tiedä mikä vieroksutti.
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Murhe: Marine-Marine matsit on legendaarisia tylsyydestään... tottakai se jättää kylmäksi... Ja vielä tuon verran pienenä :/

-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

En tarkoittanut armeijoita, enkä figuja...

Ymmärrän kyllä, että yhteensä viidellä uniitilla, kolmella charrulla, tasaisen ja alimittaisen pöydän päällä pelatusta pelistä puuttuu se JÄNNITYS.

Se minun pettymys kohdistui enemmän ehkä sääntöjä kohtaan. Lähinnä eniten kai juuri lähimätön osalta. Tai ehkä se on pelin mittakaavassa..
Tai jossain.

En osaa sanoa.

Sulattelen asiaa vielä...
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Squirrel kirjoitti:Murhe: Marine-Marine matsit on legendaarisia tylsyydestään...
Siis mitähä? Marine vs. marine pelit ovat yleensä todella hauskoja, koska armeijat ovat yleensä hyvässä tasapainossa keskenään ja molemmilla on kohtuullinen mahdollisuus voittaa. Tuolloin pelissä tulee enemmän taito peliin kuin esimerkiksi IG - foot slogga örkit tyyppisissä äärimmäisyyksien taisteluissa. Tämä on siis vaan mun mielipiteeni. Armeijat eivät tee pelistä automaattisesti tylsää tai hauskaa, jos vastassa on reipashenkinen pelaaja ei ole oikeastaan kauheasti väliä millä armeijalla hän pelaa.
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

sippa kirjoitti:Tietääkseni 40k:n 3. edikkaa kehitettiin niin että nuoremmatkin pelaajat innostuisivat ja veteraanit sitten kimpaantuivat sitten uusista säännöistä. IMO 40k on helpompi ja nopeampi kuin FB. Halpuudesta en mene sanomaan oikein mitään..
Jep itsellä meni muutama vuosi ennenkuin pelastin ns. lastensäänöillä jotka vei taktisuuden.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

manmangler kirjoitti: Jep itsellä meni muutama vuosi ennenkuin pelastin ns. lastensäänöillä jotka vei taktisuuden.
Oma mielipiteeni on, että 3rd. edition on vähemmän riippuvainen tuurista, kuin 2nd ed. Samat taktiikat eivät vain ole suoraan yhteensopivia.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

FB pelaajat käyttävät netin sijasta kirjekyyhkyjä. Tai skaveneiden Farsqueakeria.
zqmfgb
Ahneman

Viesti Kirjoittaja Ahneman »

FB on aito alkuperäinen strategia peli 40k on vain niille kaikkein tyhmimmille. (en tietenkään kiellä ettenkö itse pelaisi myös 40k:ta)
Pahoittelen kirjoitusvirheitäni.
MrLax

Viesti Kirjoittaja MrLax »

Itse aloitin pelaamisen 40K:lla, koska kaverinikin pelasivat sitä. Sitten myöhemmin aloin käymään Videomaailmassa pelaamassa , ja lähes kaikki pelasivat FB:tä. Nykyään sieltä ei 40K:ta saakaan. Itse olen aina pitänyt enemmän Fantasiasta kuin Sci-fistä. Sci-fistä on kyllä paljon elokuvia, mutta vähän kirjoja, ja fantasiasta päin vatsoin... Omasta mielestäni 40K on enemmän nuorille suunniteltu ja kevyt peli, kun taas FB on enemmän strategistinen peli, jossa pitää ottaa myös maasto huomioon yksiköiden liikkumisessa.
"The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind
of fear is fear of the unknown."
-H.P. Lovecraft
HLLT

Viesti Kirjoittaja HLLT »

Minun mielestäni 40k on hyvä aloitus peli missä perus säänöt opitaan suht nopeasti ja maalaamiseen tottuu eikä siinä tarvite paljon kokemusta.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Minä ainakin tykkään ton 40k:n maailmasta, ja ihan erityisesti Ihmisen Imperiumista. Tykkään tosin myös Battletechistä, Star Warsista ja Transformereista. niin ja LOTR:ista, Kiekkomaailmoista mutta D&D maailmoja minä inhoan.
zqmfgb
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Toistelaan jo sanottua:
Varmaankin 40k on helpompi aloittaa kuin FB, molemmilla on kuitenkin selkeästi etunsa. Itse olen aika hyvin kyllästetty fantasialla, joten 40k:n maailma viehättää enemmän.

En kyllä kovin "kivaksi" väittäisi FB:n fluffiakaan, kun ottaa huomioon, että siellä kaikki sotivat kokoajan keskenään. Eli aika pessimistisillä maailman kuvillahan nuo molemmat on varustettu. (Vaan pakkohan se on sota ollakin, jos sotapeliä pelataan, ja mukavahan se on välistä turvallisesti ja hillitysti synkistellä viihteen varjolla.)

Väittäisin, että se Fluffi on se, joka tuo pelaamiseen tunteen mukaan. Tästä syystä fantasian ystävät nauttivat enemmän FB:Stä, Sci-Fin ystävät taas 40k:sta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”