Turnauksissa tuppaavat nuo 40k pelit olemaan 1500 pts ja FB 2000 pts. Ihimset jotka pelaavat turnauksia varten harjoittelevat oikeilla pistemäärillä joten usein pelit muutenkin tuppaavat noudattamaan turnaussääntöjä. Jos ei käy turnauksissa voi toki pelata millä pistemäärällä kuin huvittaa. :-)Lord E kirjoitti:Mitenniin pelataan pienemmillä pistemäärillä?
Miksi 40k on suositumpi kuin wfb?
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Niin onhan se 40k semmonen palikka että se soveltuu paremmin "nuorille" ja semmosille ketkä ei niin jaksa lukea tuota 200s ohjeosiota. Toisaalta 40k on paljon nopeatempoisempi kuin fantasy ja siinä on enemmän joustavuutta. Paljon erilaisia mappeja. Toisaalta fantasiassakin on jo jaksaa vaivautua. Mutta Fantasy ja 40k on toisaalta taas ihan erilaisia. Kun fantasiassa maalaat ukkoskin erilailla ja siinä fiilinki on kyllä ehkä vakavampi kuin jos pelaa 40k Hyviä pelejä kumpikin, mutta mun mielestä fantasy on parempi.
"Summon my army Lich"
-
Zymeth Salkir Dkhan
Re: Miksi 40k on suositumpi kuin wfb?
Aina mua syytetääntneva82 kirjoitti: Turus niitä on kuitenkin hävyttömän monta ja ellei sulla ole 4:ää dispel kääröä ja isoa kasaa dispel diceja otat vahinkoa magiassa niin et yksiköitä katoaa olemattoomuuteen alta aika yksikön.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
No riippuu henkilöstä jotkut tykkäävät tuhoisista aseista ja jotkut taas lihaskirveitä ja enemmän verta
40:k0ossa on coolit modelit 8) ,vehilet,skirmiss peliä,halpa,helppo, vähemmän maalattavaa ja pääsee pelaamaan erilaisia kenttiä verrattuna fb:hen<-aloitin itse juuri pelaa eldareilla niin sen takia koska vähemmän maalattavaa,halpaa ja vaihtelua fb:stä
Fb:ssä taas on fantasiaa,coolit/rumat creaturet,isot rykmentit,joskus on ärsyttävä maalata itse maalaan vain etu rivin kunnolla ja muut kehnosti ellei ole joku vimma maalailla,enemmän lähitaistelua,laajat kentät,minun mielestä enemmän fiilistä ja jos tykkä stratekioida niin plussaa fb:lle enemmän
siinä oli osa minun mielipiteistä mutta syitä on vielä vaikka kuinka paljon
40:k0ossa on coolit modelit 8) ,vehilet,skirmiss peliä,halpa,helppo, vähemmän maalattavaa ja pääsee pelaamaan erilaisia kenttiä verrattuna fb:hen<-aloitin itse juuri pelaa eldareilla niin sen takia koska vähemmän maalattavaa,halpaa ja vaihtelua fb:stä
Fb:ssä taas on fantasiaa,coolit/rumat creaturet,isot rykmentit,joskus on ärsyttävä maalata itse maalaan vain etu rivin kunnolla ja muut kehnosti ellei ole joku vimma maalailla,enemmän lähitaistelua,laajat kentät,minun mielestä enemmän fiilistä ja jos tykkä stratekioida niin plussaa fb:lle enemmän
siinä oli osa minun mielipiteistä mutta syitä on vielä vaikka kuinka paljon
Tietääkseni 40k:n 3. edikkaa kehitettiin niin että nuoremmatkin pelaajat innostuisivat ja veteraanit sitten kimpaantuivat sitten uusista säännöistä. IMO 40k on helpompi ja nopeampi kuin FB. Halpuudesta en mene sanomaan oikein mitään.
FB:ssä pitää miettiä tarkkaan miten ja mihin laittaa joukkoonsa sillä taisteluissa moraali on erittäin tärkeä. Magia tosin rikkoo peliä pahasti.
40k:n fluffista kiinnostaa suunnilleen kaikki mutta fantasystä lähinnä kaaos ja undikset (eli pahikset?).
FB:ssä pitää miettiä tarkkaan miten ja mihin laittaa joukkoonsa sillä taisteluissa moraali on erittäin tärkeä. Magia tosin rikkoo peliä pahasti.
40k:n fluffista kiinnostaa suunnilleen kaikki mutta fantasystä lähinnä kaaos ja undikset (eli pahikset?).
Murhe: Marine-Marine matsit on legendaarisia tylsyydestään... tottakai se jättää kylmäksi... Ja vielä tuon verran pienenä :/
-Touko "Squirrel" Kästämä
-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
En tarkoittanut armeijoita, enkä figuja...
Ymmärrän kyllä, että yhteensä viidellä uniitilla, kolmella charrulla, tasaisen ja alimittaisen pöydän päällä pelatusta pelistä puuttuu se JÄNNITYS.
Se minun pettymys kohdistui enemmän ehkä sääntöjä kohtaan. Lähinnä eniten kai juuri lähimätön osalta. Tai ehkä se on pelin mittakaavassa..
Tai jossain.
En osaa sanoa.
Sulattelen asiaa vielä...
Ymmärrän kyllä, että yhteensä viidellä uniitilla, kolmella charrulla, tasaisen ja alimittaisen pöydän päällä pelatusta pelistä puuttuu se JÄNNITYS.
Se minun pettymys kohdistui enemmän ehkä sääntöjä kohtaan. Lähinnä eniten kai juuri lähimätön osalta. Tai ehkä se on pelin mittakaavassa..
Tai jossain.
En osaa sanoa.
Sulattelen asiaa vielä...
Siis mitähä? Marine vs. marine pelit ovat yleensä todella hauskoja, koska armeijat ovat yleensä hyvässä tasapainossa keskenään ja molemmilla on kohtuullinen mahdollisuus voittaa. Tuolloin pelissä tulee enemmän taito peliin kuin esimerkiksi IG - foot slogga örkit tyyppisissä äärimmäisyyksien taisteluissa. Tämä on siis vaan mun mielipiteeni. Armeijat eivät tee pelistä automaattisesti tylsää tai hauskaa, jos vastassa on reipashenkinen pelaaja ei ole oikeastaan kauheasti väliä millä armeijalla hän pelaa.Squirrel kirjoitti:Murhe: Marine-Marine matsit on legendaarisia tylsyydestään...
-
manmangler
- Viesti:
Jep itsellä meni muutama vuosi ennenkuin pelastin ns. lastensäänöillä jotka vei taktisuuden.sippa kirjoitti:Tietääkseni 40k:n 3. edikkaa kehitettiin niin että nuoremmatkin pelaajat innostuisivat ja veteraanit sitten kimpaantuivat sitten uusista säännöistä. IMO 40k on helpompi ja nopeampi kuin FB. Halpuudesta en mene sanomaan oikein mitään..
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
C'mon taste my Rot
- Henri Ketonen
Itse aloitin pelaamisen 40K:lla, koska kaverinikin pelasivat sitä. Sitten myöhemmin aloin käymään Videomaailmassa pelaamassa , ja lähes kaikki pelasivat FB:tä. Nykyään sieltä ei 40K:ta saakaan. Itse olen aina pitänyt enemmän Fantasiasta kuin Sci-fistä. Sci-fistä on kyllä paljon elokuvia, mutta vähän kirjoja, ja fantasiasta päin vatsoin... Omasta mielestäni 40K on enemmän nuorille suunniteltu ja kevyt peli, kun taas FB on enemmän strategistinen peli, jossa pitää ottaa myös maasto huomioon yksiköiden liikkumisessa.
"The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind
of fear is fear of the unknown."
-H.P. Lovecraft
of fear is fear of the unknown."
-H.P. Lovecraft
- Henri Ketonen
Toistelaan jo sanottua:
Varmaankin 40k on helpompi aloittaa kuin FB, molemmilla on kuitenkin selkeästi etunsa. Itse olen aika hyvin kyllästetty fantasialla, joten 40k:n maailma viehättää enemmän.
En kyllä kovin "kivaksi" väittäisi FB:n fluffiakaan, kun ottaa huomioon, että siellä kaikki sotivat kokoajan keskenään. Eli aika pessimistisillä maailman kuvillahan nuo molemmat on varustettu. (Vaan pakkohan se on sota ollakin, jos sotapeliä pelataan, ja mukavahan se on välistä turvallisesti ja hillitysti synkistellä viihteen varjolla.)
Väittäisin, että se Fluffi on se, joka tuo pelaamiseen tunteen mukaan. Tästä syystä fantasian ystävät nauttivat enemmän FB:Stä, Sci-Fin ystävät taas 40k:sta.
Varmaankin 40k on helpompi aloittaa kuin FB, molemmilla on kuitenkin selkeästi etunsa. Itse olen aika hyvin kyllästetty fantasialla, joten 40k:n maailma viehättää enemmän.
En kyllä kovin "kivaksi" väittäisi FB:n fluffiakaan, kun ottaa huomioon, että siellä kaikki sotivat kokoajan keskenään. Eli aika pessimistisillä maailman kuvillahan nuo molemmat on varustettu. (Vaan pakkohan se on sota ollakin, jos sotapeliä pelataan, ja mukavahan se on välistä turvallisesti ja hillitysti synkistellä viihteen varjolla.)
Väittäisin, että se Fluffi on se, joka tuo pelaamiseen tunteen mukaan. Tästä syystä fantasian ystävät nauttivat enemmän FB:Stä, Sci-Fin ystävät taas 40k:sta.