dipping?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
asdasdadasa

Viesti Kirjoittaja asdasdadasa »

mikä nuista ''on se oikea?''
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

keneral russel kirjoitti:mikä nuista ''on se oikea?''
Sitä ainoaa oikeaahan ei ole - kokeilemalla oppii. Mutta oletan että tarkoitit "Mitä noista käytettiin maailman foorumeilla?", niin vastaus on numero 6.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Mä en kyllä henkilökohtasesti edes nää tuota maalauksena. Ehkä toi menettelee jossain turneessa, jos haluaa vaan maalauspisteitä kerätä, eikä jaksa mitään itse tehdä. Mun mielestä on reippaasti palkitsevampaa vaan maalata ne napit itse, eikä kulkea siitä mistä aita on matalin. Lisäks koko tekniikka jättää ilkeän vahaisen pinnan, meh no likes.

Eikä tasokas maalaus mitään elitismiä ole, sen enempää kuin tasokas turnauspelaaminenkaan.

-Hukka
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Corgimaster

Viesti Kirjoittaja Corgimaster »

Hukka kirjoitti: Mun mielestä on reippaasti palkitsevampaa vaan maalata ne napit itse, eikä kulkea siitä mistä aita on matalin.
tai missä ei oo aitaa olleskaa
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
pamp-pu

Kousa kirjoitti:
Hukka kirjoitti: Mun mielestä on reippaasti palkitsevampaa vaan maalata ne napit itse, eikä kulkea siitä mistä aita on matalin.
tai missä ei oo aitaa olleskaa
Pointtini oli siis se, että kaikki. Eivät. Ole. Hyviä. Maalaajia. Tarkoitus ei ole dissata ketään, mutta asia on vain joskus näin. Aikaa ja taitoa ei joskus vain kertakaikkiaan löydy koko armeijan maalaamiseen.

@ Hukka ja Kousa: Toisille palkitsevin kokemus löytyy pelaamisesta - tapauskohtaista. Jos joku saa - miten sen sanoitkaan - "oikeasta" maalaamisesta hyvän fiiliksen ja palkitsevan tunteen, niin kaikin mokomin.
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Dipatessakin joutuu yksityiskohdat maalaamaan käsin eikä tuo tekniikka todellakaan sovi kaikkiin figuihin, joten väittisin, ettei tämäkään mikään maalaustaidon korvaaja ole, eikä se, että jonkun armeijan tai figun johon tuo tietty "limainen" tyyli nimenomaan sopii, tekee dippaamalla, tarkoita ettei haluaisi tai voisi kehittyä maalaajana.

Vähän sama juttu kuin inkkien kanssa, joku saattaa pitää huijaamisena, jonkun mielestä korvaa "oikeat" highlightaukset kokonaan, useimpien mielestä sopii joihinkin juttuihin ja useimpiin ei.

Lisäksi minusta on melkoisen typerää yrittää jotenkin syyllistää "huijaamisen" takia niitä joille pelaaminen on olennaisin osa harrastusta ja jotka haluavat mahdollisimman hienon armeijan mahdollisimman helposti ja nopeasti ilman sen kummempaa kiinnostusta itse maalaamista kohtaan. En tiedä, onko tuollaista kukaan täällä tarkoituksella tehnyt, mutta vähän sen suuntainen vaikutelma minulle joistakin viesteistä tulee.
Viimeksi muokannut Malkuth, To 23.06.2005 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sly Cooper

Viesti Kirjoittaja Sly Cooper »

Voihan jösses... Koskaan kuullutkaan dippaamisesta. Mutta melko näppärältä tekniikalta vaikuttaa.

Tuo voisi olla juuri meikäläiselle sopiva vaihtoehto koota jokin BloodBowl-joukkue, tai 40K-örkkejä. Aikaa kun maalaamiselle ei vain oikein ole, ja olen kaiken lisäksi tajuttoman hidas maalari.

Mutta mitä luulette; Kyllähän nyt itse örkit dippailee, mutta miten kävisi ajoneuvojen..? Nehän pitäisi varmaan dipata myös, jottei suurta maalausteknillistä eroa figujen välillä synny. Toimisiko koneiden dippaus osissa, vai mahtuukohan kaikki sinne purkkiin kokonaisina..?

Niin, ja ajattelin herjailla (ehkä) örsseistä vaaleanpunaisia (se on se psykologinen sodankäynti avain kaikkeen..;)), että toimisiko tuo mahongin (nro 8. Pam-pu:n viestissä)-sävyinen dippi pinkille..?

Tällaista tällä kertaa!
CASKET

11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.

http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband

- Death Metal with Hardcore flavour -
pamp-pu

bonafide- kirjoitti:Mutta mitä luulette; Kyllähän nyt itse örkit dippailee, mutta miten kävisi ajoneuvojen..? Nehän pitäisi varmaan dipata myös, jottei suurta maalausteknillistä eroa figujen välillä synny. Toimisiko koneiden dippaus osissa, vai mahtuukohan kaikki sinne purkkiin kokonaisina..?
Pertinax oli vissiin dipannut Carnifexinsa yhdeksässä osassa, antanut kuivua ja sitten koonnut otuksen. Lopputulos oli ihan kuin muutkin. Näin siis isommilla otuksilla.
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

bonafide- kirjoitti:Mutta mitä luulette; Kyllähän nyt itse örkit dippailee, mutta miten kävisi ajoneuvojen..? Nehän pitäisi varmaan dipata myös, jottei suurta maalausteknillistä eroa figujen välillä synny. Toimisiko koneiden dippaus osissa, vai mahtuukohan kaikki sinne purkkiin kokonaisina..?
Tuolla ulkolaisella foorumilla puhuttiin ainakin, että tankit on hyvä valella siveltimen/pensselin avulla.

Itse ainakin aion dippaamista harrastaa paljonkin jatkossa, vaikkei sitä maalaamiseksi laskettaisikaan. Pelaaminen on kuitenkin se juttu minulle tässä hommassa, ja hienoilla figuilla pelaaminen on hauskempaa kuin rumilla. Maalaamisesta en taas pidä ollenkaan.
Sly Cooper

Viesti Kirjoittaja Sly Cooper »

pamp-pu kirjoitti:
Pertinax oli vissiin dipannut Carnifexinsa yhdeksässä osassa, antanut kuivua ja sitten koonnut otuksen. Lopputulos oli ihan kuin muutkin. Näin siis isommilla otuksilla.
Juujuu. Tuota mietinkin, että jääkö esim. reunoihin tyhmiä jälkiä, ja luoko dippaaminen samanlaiset varjot koloihin, vaikka osissa sen tekeekin. Ilmeisesti siis hyvin on toiminut. :)
CASKET

11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.

http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband

- Death Metal with Hardcore flavour -
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Kyllä örkkejäkin voisi noilla maalailla, varsinkin kun unohtaa GW:N propagandan ja maalaa örkkien ihon, vaikkapa jollain camouflage greenillä, johon on lisätty muutama tippa earthia tai cobra leatheriä(vallejon värejä siis).

Nuo metellit näyttävät ihan kivoilta lakan jälkeen ja itse en tekisi niille enää mitään muuta kuin antaisin kuivua.

Tosin tietääkö kukaan että voiko tuohon pintaan tulla jotain ei toivottuja efektejä, kuten halkeilua, vuosien saatossa? Itse en ehkä kuitenkaan uskaltaisi tuota kokeilla, kun se nyt ei ole varsinaisesti figulakkaa, ja ne figulakatkaan eivät aina toimi.
Modern cars - they all look like electric shavers.
applepie

Viesti Kirjoittaja applepie »

Miten muuten, tiedättekö voiko tuon "dipin" päälle maalata normaalisti. Tuolla voisi nimittäin saada ihan kivasti ainakin eldareille wraithbonea, kunhan tuon kiillon vaan aa matttalakalla samumaan. Tuosta vaan tulisi rivimiehiin hyvä pohja, jota voisi sitten sävyttää washeilla tai highlaitata. Mutta luulen että jää vaan ideaksi, en mä kuitenkaa jaksa rupee kaikkee sälää hankkii.
To be Ulverized...
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Jos meinaa joka tapauksessa lakata vielä päälle, eikös ruskea inkwash ajaisi saman asian?

Dippaukseen mieltyneiden mielestä juuri sävytys+lakkaus yhdellä iskulla on homman juju.
//Mx
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

applepie kirjoitti:Miten muuten, tiedättekö voiko tuon "dipin" päälle maalata normaalisti.
Varmasti en voi sanoa, mutta luulisin paksun lakkakerroksen olevan sen verran kiiltävä ja liukas ettei maali tartu kunnolla päälle.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Eiköhän se ruskea inkwash jätä aika pahoja kuivumisläiskiä ja ei tee erityisen hyviä siirtymiä sellaisenaan. Joo, toki jos näkee enemmän vaivaa, niin kyllä sitten saa vaikka mitä tuolla ruskealla washilla aikaiseksi, mutta sehän tässä ei nyt ollutkaan pointtina.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
o.J.

Viesti Kirjoittaja o.J. »

Itse keräilen necroneita ja tuo dippaaminen näyttää tuovan kivan ruosteen sävyn myös metalliin.. ja vielä jos kiillonkin saa tapettua jollakin mattalakkaspraylla niin asiahan on sillä selvä.

Eli mitä te näistä suosittelisitte metallin dippaukseen.
Ja kysäisen tässä vielä niiltä, jotka tietävät asioita, että mikä olikaan se kaikista tehokkain kiillontappaja mattalakka?
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Tehokkain mattalakka lienee joko Testors Dullcote (ei kai saa suomesta) tai sitten Talensin Acrylic Picture Varnish Mat (saa esim. temperasta, uudenmaankadulta (Helsingistä))
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
In Flames

Viesti Kirjoittaja In Flames »

Mikä lakka biel-tan eldareille ?

Koodi:
1. väritön kiiltävä
2. väritön silkkimatta
3. vaalea tammi
4. keskivaalea tammi
5. tumma tammi
6. vaalea saksanpähkinä (Pertinaxin käyttämä)
7. tiikki
8. mahonki
Tärkeintä on voitto.
half-

Viesti Kirjoittaja half- »

Hmm, pitäää varmaana olla jotain erityista lakkaa? Isä oli tuossa lakkaamassa jotain paneeleita, niin hyökkäsin purkille ja upotin yhen örkin. Ylös nousi valkoinen möntti. Menin sitte ravistelemaan, eikä se kovin helposti lähtenyt. Puhalteinkin itseni melkein pyörryksiin, mutta aika epätasaiseksi jäi. Saas nähdä minkä näkönen on kuivattuaan...
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Itsekkin tuli tuo lakka joskus kesällä ostettua, mutta en oikein hiffaa paria asiaa. Yritin dipata vanhaa ylijäämäörkkiä, mutta nostin purkista vain mustan möykyn ja yrittäessäni ravistella vessanpöntöllä tilanne ei helpottanut. Jouduin sitten pesemän figun ja sotkin tietenkin myös pyyhkeet, käteni, paidan ja kaiken muun irtaimiston.

Eli pitäisikö tätä ohentaa, vai teinkö jotain väärin?
Lukittu

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”