Harrastetottumuksenne.
Harrastetottumuksenne.
Tulinpa tässä miettineeksi kyseistä aihetta ja nyt olisi mukava kuulla millaisia harrastelutottumuksia lähinnä GW:n peleihin liittyen teillä on? Mitkä asiat teillä toimivat suurinpana inspiraationa harrastelussanne? Onko teillä jonkinlaisia rituaaleja, jotka auttavat suoriutumaan esim. maalausurakasta helpommin? Kertokaa ihmeessä omista taipumuksistanne.
No heitänpä aiheen aloittajan ensimmäisen kiven. Ehdottomasti kovimpana inspiraationa minulle toimii himoitsematon pelihimo. Ajatus valmiista pelikuntoisesta armeijasta saa todellakin maalaushalun nousemaan, heh. Oheisvirikkeenä toimivat toki kaikki kuvat, taisteluraportit sekä kaikki muu aiheeseen liittyvä materiaali, joista voi tämän pelaamisen ilon jo havannoida.
Mitä harrastusrituaaleihini tulee, niin musiikki on minulle todella kova sana. Mikään ei saa minulla henkilökohtaisesti maalausta sujumaan niin kevyesti, kuin mahtipontinen Bathoryn viikinkituotanto stereoista kovalla soitettuna. Maalauksen saa minulla luistamaan myös W.A.S.P. suorastaan mainiosti.
Toivottavasti, te lautalaiset, nyt saitte homman juonesta kiinni ja tämä ei ylläpidon mielestä mene liian offtopiciksi. Mutta mikäli menee, niin toimikaa haluamallanne tavalla.
Mutta sitä ennen, mietteitä aiheeseen liittyen olisi hieno kuulla.
- Devotee.
No heitänpä aiheen aloittajan ensimmäisen kiven. Ehdottomasti kovimpana inspiraationa minulle toimii himoitsematon pelihimo. Ajatus valmiista pelikuntoisesta armeijasta saa todellakin maalaushalun nousemaan, heh. Oheisvirikkeenä toimivat toki kaikki kuvat, taisteluraportit sekä kaikki muu aiheeseen liittyvä materiaali, joista voi tämän pelaamisen ilon jo havannoida.
Mitä harrastusrituaaleihini tulee, niin musiikki on minulle todella kova sana. Mikään ei saa minulla henkilökohtaisesti maalausta sujumaan niin kevyesti, kuin mahtipontinen Bathoryn viikinkituotanto stereoista kovalla soitettuna. Maalauksen saa minulla luistamaan myös W.A.S.P. suorastaan mainiosti.
Toivottavasti, te lautalaiset, nyt saitte homman juonesta kiinni ja tämä ei ylläpidon mielestä mene liian offtopiciksi. Mutta mikäli menee, niin toimikaa haluamallanne tavalla.
Mutta sitä ennen, mietteitä aiheeseen liittyen olisi hieno kuulla.
- Devotee.
*Rispectiä.*
Nonnih. Maalaukseen auttaa niemnomaan, musiikki. Hienoa kuunnella ETOSia ja maalata. Kaikki se tunne musiikista menee maalausurakkaan. Mitä tunnelmallisempaa musiikkia, sitä mukavampaa on maalata.
Nonnih. Maalaukseen auttaa niemnomaan, musiikki. Hienoa kuunnella ETOSia ja maalata. Kaikki se tunne musiikista menee maalausurakkaan. Mitä tunnelmallisempaa musiikkia, sitä mukavampaa on maalata.
Pommiradio. Metallia raa'alla asenteella. /,,/
Tiedät ettei täällä ole ketään.
Tiedät ettei täällä ole ketään.
- Henri Ketonen
Kuuntelen ensin levyjä kuten esimerkiksi La Masquerade Infernale tai Murderworks, sitten vajoan koomaan, sitten herään ja maalaan kaikessa hiljaisuudessa lasittunein silmin, yleensä yöllä. En kuitenkaan osaa maalata ja kuunnella musiikkia samaan aikaan, musiikkia kuunnellaan ensin jos sellaista energiaa tarvitaan.
Konversioita tehdessäni koetan pitää kiinni kahdesta ohjenuorasta : rumuus on voimaa, ja koko korostaa rumuutta.
Ja tasan mikään ei ole pahempi häiriötekijä kuin nainen.
Myös Huuto on inspiroinut lähinnä nurglefigujen veistämisessä. Maalauksella haen vähän sellaista suttua kuin mitä hiilipiirrokset yleensä. Joskus pitikin tehdä täysin mustavalkoinen armeija, valuvilla piirteillä ja sen sellaisella, mutta eihän sellainen nyt olisi mihinkään peliin sopinut.
Konversioita tehdessäni koetan pitää kiinni kahdesta ohjenuorasta : rumuus on voimaa, ja koko korostaa rumuutta.
Ja tasan mikään ei ole pahempi häiriötekijä kuin nainen.
Myös Huuto on inspiroinut lähinnä nurglefigujen veistämisessä. Maalauksella haen vähän sellaista suttua kuin mitä hiilipiirrokset yleensä. Joskus pitikin tehdä täysin mustavalkoinen armeija, valuvilla piirteillä ja sen sellaisella, mutta eihän sellainen nyt olisi mihinkään peliin sopinut.
Viimeksi muokannut Henri Ketonen, Ma 04.07.2005 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zqmfgb
inspiraatio
minulla auttaa rhapsody ja kaiken mualiman muu fantasia hevi/rock maalaamisessa ja pelaamisessa.
"There are no problems that cannot be solved with cannons"
- TietoPredator
Jotta tästä ei tulisi vain "mitä heviä kuuntelet kun maalaat" -galluppia, niin mainitaanpa pari muutakin inspiraation lähdettä.
Aikanaan piirtolehtiöön ja figupensselin sutiin sai tarttumaan Boris Vallejon ja Chris Achilleoksen töiden tiirailu. Aloin aikanaan pelata Warhammeria pitkälti juuri Achilleoksen takia - halusin aloittaa figupelaamisen ja Runeberginkadun Fantsussa eri pelikirjoja selaillessani käteeni sattui miehen taidetta melkoisesti sisältävä Faban kolmosedition kirja. Pohdin että tämä ei voi olla aivan huono peli, täytyypä kokeilla.
Sittemmin inspiraation lähteenä toimi Gerald Brom. Keväällä tuijottelin Vebjørn Strømmenin (aka Keel) töitä niin paljon että päätin maalata ainakin yhden kaaosarmeijan, konverttaus on tällä hetkellä käynnissä ja kuvia tulee jossain vaiheessa tännekin.
Sain Strømmenin synkän tunnelmallisista kuvista idean maalata figut ensin mustavalkoiseksi/metalleilla, jonka jälkeen vetäisisin päälle vain eri alueille erivärisiä glazeja inkeillä. Täytyy tosin tehdä vielä pari testifigua ennen kuin päätän kannattaako tehdä koko armeijaa samalla tyylillä.
Aikanaan piirtolehtiöön ja figupensselin sutiin sai tarttumaan Boris Vallejon ja Chris Achilleoksen töiden tiirailu. Aloin aikanaan pelata Warhammeria pitkälti juuri Achilleoksen takia - halusin aloittaa figupelaamisen ja Runeberginkadun Fantsussa eri pelikirjoja selaillessani käteeni sattui miehen taidetta melkoisesti sisältävä Faban kolmosedition kirja. Pohdin että tämä ei voi olla aivan huono peli, täytyypä kokeilla.
Sittemmin inspiraation lähteenä toimi Gerald Brom. Keväällä tuijottelin Vebjørn Strømmenin (aka Keel) töitä niin paljon että päätin maalata ainakin yhden kaaosarmeijan, konverttaus on tällä hetkellä käynnissä ja kuvia tulee jossain vaiheessa tännekin.
Sain Strømmenin synkän tunnelmallisista kuvista idean maalata figut ensin mustavalkoiseksi/metalleilla, jonka jälkeen vetäisisin päälle vain eri alueille erivärisiä glazeja inkeillä. Täytyy tosin tehdä vielä pari testifigua ennen kuin päätän kannattaako tehdä koko armeijaa samalla tyylillä.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
- figunarkki
- Blackguard
Lähdetään liikkeelle siitä, että maalattua tulee aina vain turnauksiin armeija valmiiksi. Eli muutama päivä ennen turnausta ottaa pensselin käteen, maalaa, maalaa ja maalaa, kunnes vaipuu Henrin mainitsemaan koomaan, jossa maalataan lisää.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
- The Captain
- Valvoja
Totta. Jos viestin sisältö on lähes tulkoon sama, kuin sisällön puuttuminen voi aina miettiä hetken pidempään, että ajaako sillä keskustelua yhtään viisaampaan suuntaan. Eihän tällä foorumilla kuitenkaan hyödytä mitään kirjoitettujen viestien määrästä, joten jos ei ole mitään varsinaista asiaan liittyvää ja keskustelua eteenpäin vievää asiaa mielessä, niin kannattaa melkeinpä sitten jättää sanomatta. Parempi jättää sanomatta, kuin laukoa turhuuksia.The Captain kirjoitti:Jos ketjuun tulee vielä yksi yhtä sisällöllinen viesti, se jää ketjun viimeiseksi.MaReman kirjoitti:Mua auttaa se ku kuuntelen radio cityä.
Tähän mennessä aiheessa ollaan kuultu vasta lähinnä maalauspuolen ajatuksia asiasta. En todellakaan tarkoittanut asiaa näin, vaan kaikkea esim. piirustelu-ja tarinointipuolen väkeäkin olisi hieno kuulla (mikäli täältä löytyy näille osa-alueille enemmän omistautunutta väkeä). Kaikkia osa-alueita pelien ympäriltä olisi mukava kuulla ja täten ehkä saada myös mielenkiintoisen luettavan lisäksi myös uusia ideoita ja vinkkejä omaan harrasteluun.
- Devotee.
- The Captain
- Valvoja
Joo...Devotee kirjoitti:
Tähän mennessä aiheessa ollaan kuultu vasta lähinnä maalauspuolen ajatuksia asiasta. En todellakaan tarkoittanut asiaa näin, vaan kaikkea esim. piirustelu-ja tarinointipuolen väkeäkin olisi hieno kuulla (mikäli täältä löytyy näille osa-alueille enemmän omistautunutta väkeä). Kaikkia osa-alueita pelien ympäriltä olisi mukava kuulla ja täten ehkä saada myös mielenkiintoisen luettavan lisäksi myös uusia ideoita ja vinkkejä omaan harrasteluun.
- Devotee.
Tarinoistapa tosiaan - ideoita syntyy minulla yleensä silloin, kun kaikki muut virikkeet on suljettu pois, eli nukkuessa/yrittäessä nukkua (pitäisi aina pitää lehtiötä sängyn vieressä, olen missannut ainakin kaksi hyvää ideaa, kun olen ajatellut kirjoittaa muistiin vasta aamulla, ja olenkin sitten unohtanut kaiken, paitsi että idea oli perhanan hyvä!) tai istuessa valkoisella valtaistuimella. Tällaisessa ympäristössä oma mielikuvitus pääsee laukkaamaan vapaimmin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
No piirtämisestä sitten.. Itelläni on ihan täysin inspispohjasta. Muuten vaan piirtelen nopeita luonnosmaisia kuvia aiheesta joka kiinnostaa at the moment (nyt pitkän aikaa Inkvisitio, Eldar, Túrinin tarina on kestosuosikki). Usein inspis lähtee siitä, että sattumalta jokin piirros onnistuu hyvin tai tykkään asetelmasta, ja alan piirtämään kunnollista työtä. Tai sitten yhtäkkiä iskee kuin salama, pikaisesti tarkistetaan Silmarillionista kyseinen kohta, katsotaan netistä miten muut ovat sen tehneet tai selataan WD:t läpi hienojen kuvien varalta. Kaupasta kokista tai muuta kofeiinipitoista juomaa, muutamat luonnokset ja kun on hyvä käsillä niin sitten piirretään niin pitkään kuin jaksetaan. Näin kävi viimeisimmän vireillä olevan kuvan kanssa, josta on pari wippikuvaa Lotr-puolella.
Myös elokuvat inspaavat, esim. taannoisen Arabian Lawrence -leffan jälkeen olin valmis ostamaan kasapäin Haradrimia tai Tallarneja, ja piirtelin näitä kasapäin. Sormusten Herroja ei tarvitse edes mainita minun kohdallani.
Piirrellessä ja maalatessa minulla pyörii yleensä Sormusten Herran soundtrackkiä tai sitten ihan radio päälle, vaikka ei juuri pönkitäkkään fiilistä.
Myös elokuvat inspaavat, esim. taannoisen Arabian Lawrence -leffan jälkeen olin valmis ostamaan kasapäin Haradrimia tai Tallarneja, ja piirtelin näitä kasapäin. Sormusten Herroja ei tarvitse edes mainita minun kohdallani.
Piirrellessä ja maalatessa minulla pyörii yleensä Sormusten Herran soundtrackkiä tai sitten ihan radio päälle, vaikka ei juuri pönkitäkkään fiilistä.
Kuuntelen Elvistä maalatessani örkkejä
.
Aina ennen maalausta suunnittelen tarkkaan mitä teen, se auttaa aloittamaan ja valokuvaan tuotoksia (omaan käyttöön huom.huom.) välillä myös hankin inspiraatioita ostamalla jonkun erittöin kiinnostavan metallifikuurin ja maalailen sen siitä lähtee usein mukavasti käyntin. Mariineilla auttoi kalligrafiakirjoitus.
Aina ennen maalausta suunnittelen tarkkaan mitä teen, se auttaa aloittamaan ja valokuvaan tuotoksia (omaan käyttöön huom.huom.) välillä myös hankin inspiraatioita ostamalla jonkun erittöin kiinnostavan metallifikuurin ja maalailen sen siitä lähtee usein mukavasti käyntin. Mariineilla auttoi kalligrafiakirjoitus.
Minua inspiroi eniten varmasti ajatus valmiista, huolellisesti kootusta ja maalatusta armeijasta. Kokoaminen ei tietenkään ole aina herkkua, mutta pidän maalaamisesta erittäin paljon. Pistää hyvää musiikkia taustalle vielä niin siinä saa kyllä aikaa kulumaan niin kauan kuin selkä kestää. Puudutuspiikki ei olisi ollenkaan minulle pahitteeksi ennen urakan aloitusta...
No jopas.
Paras inspiraation lähde mulle on muitten maalaamat hienot napit, kun tulee se fiilis, että osaisinpas itsekin maalata noin hyvin. Tulee oikea himo mennä maalaamaan saman tien kun näkee jotain oikein hottista.
Kuuntelen maalatessani usein myös musiikkia, mutta mitään tiettyä bändiä ei maalaamiseen ole, kaikki hyvä menee. Itsellä on juuri päällä suuremman luokan maalausproggis ja inspis hieman kadoksissa, ei kai auta kuin ottaa itseä niskasta kiinni jos muu ei auta.
Tässä vielä pari linkkiä mun suurimpiin inspan lähteisiin:
http://studio.achaeon.com/
http://www.arjayslotd.com
http://www.coolminiornot.com ( tuolta browseen arvosanat 7-10 )
http://www.rackham-store.com/index_us.htm
Tässä vielä pari linkkiä mun suurimpiin inspan lähteisiin:
http://studio.achaeon.com/
http://www.arjayslotd.com
http://www.coolminiornot.com ( tuolta browseen arvosanat 7-10 )
http://www.rackham-store.com/index_us.htm
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
- Warcrafter
Sillon ku porukat on himassa niin ei kyllä tule mitään.... Mutta sitten kun saa olla yksin ja katella netistä ja WD:stä hyvän näkösiä figuja ja armeijoita. Ja sitten saa hyviä ideoita ja alan suorastaan kävellä ympyrää ideoiden ja suunnitellen konversioita, armeijan koostumusta, strategioita ja miltä armeija näyttäisi valmiina....Ja sitten huomaan vihelteleväni jotain innostavaa biisiä (useimmiten juuri Elviksen "Little less conversation")....Mutta sitten porukat tulee himaan tai tulee jotain muuta hommaa mitä pitäisi tehdä nyyh
En ole maalannut ollenkaan piiiiitkään aikaan. Ja sitten kun meinaan aloittaa pelkään että lopputuloksesta tulee yhtä köyhän näköista kuin ensimmäiset ultrani (jotka maalasin vuosi sitten, olivat useimpien mielestä hyviä ensimmäisiksi figuiksi mutta niinhän ne kaikilla on...). Se kääntöpuoli noissa netissä ja lehdissä olevilla figuilla mulle on että aina vertaan omia töitäni niihin ja alan häpeämään omia "kyhäelmiä"
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Tämän ketjun perusteella kuulun siis vähemmistöön joka ei kuuntele mitään maalatessaan. Pyrin saavuttamaan mahdollisimman rauhallisen ympäristön jota edes musiikki saa häiritä, johtuu luultavasti että tarvitsen paljon keskittymistä vaatimattomien lahjojeni johdosta. Eikä ole myöskään ainakaan vielä pelatessa käytetty tunnelmanluonti musiikkia apuna, pelejä ei tosin ole kovin montaa takana, ehkä sitten joskus....
OT: Putte sattuupa olemaan myös oma suosikkini Silmarillionissa juuri samainen Turin Turambarin (ynnä monet muut nimet) tarina.
OT: Putte sattuupa olemaan myös oma suosikkini Silmarillionissa juuri samainen Turin Turambarin (ynnä monet muut nimet) tarina.
"Another day nearer the battle,
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
- Omenapoika
Musiikki on numero yksi inspiraation lähde. Joskus istun kitara sylissä kun maalaan.
Kun maalaan örkkejä kuuntelen Finntrollia, yritän saada figuihin samanlaisen "huvittavan-hirveyden" tuntua. Tomb kingssien kanssa käy hyvin Iron maiden, varsinkin powerslave-levy ja edward the great kokoelma. Liskoja maalatessa muistelen dragonlancen kaaoksen sota kirjoja. Kaaosta en vielä harrasta mutta ei taida mennä kauaa kun tuo Dream theater minua koko ajan siihen hommaan musiikillaan inspiroi
Kun maalaan örkkejä kuuntelen Finntrollia, yritän saada figuihin samanlaisen "huvittavan-hirveyden" tuntua. Tomb kingssien kanssa käy hyvin Iron maiden, varsinkin powerslave-levy ja edward the great kokoelma. Liskoja maalatessa muistelen dragonlancen kaaoksen sota kirjoja. Kaaosta en vielä harrasta mutta ei taida mennä kauaa kun tuo Dream theater minua koko ajan siihen hommaan musiikillaan inspiroi
kuunnelkaa nyt marinepelaajan neuvoa
Jaa, itse olen todellakin laiska maalaaja ja yleensä maalaan ilman inspiraatiota ja silloin homma etenee hitaasti. Joskus kuitenkin kun satun lueskelemaan wd:tä tai vaikka läpi kaluttua armeijakirjaani, niin into maalaamiseen syntyy ja sitten saatan innostua maalaamaan pitemmäksikin aikaa. Musiikilla ei ole mitään tekemistä inspiksen kanssa, vaikka sitä toki maalatessani kuuntelen (ja aina muutenkin
).
Tarinoiden/fluffinkirjoituskin on vähän jäänyt, kun n. vuosi sitten kirjoitin joka päivä melkoisesti. Silloin tällöin joskus nukkumaan mennessä tulee ideoita ja seuraavana päivänä yritän sitten kirjoittaa. Siitä seurauksena on vain kymmenittäin tarinoita, jotka kaikki ovat kesken ensimmäisen tai toisen sivun paikkeilla. Tässä yksi päivä lueskelin itse kirjoittamani Grom Rautavasara-"trilogian" läpi ja sain siitä innostusta jatkaa sarjaa. Vuoden tauon jälkeen saatankin postata vähän Rautavasaraa kesän lopulla sotuunkin. Eli lukemisesta sitä inspiraatiota sitten tulee, ideat - kuten kapukin sanoi - yksinään joskus mahdottomaan aikaan.
Ja tottahan toki minä taidelukiolaisena piirränkin. Siihen en tarvitse minkäänlaista inspiraatiota. Otan vain mukavan asennon ja ryhdyn piirtämään. Eilen sain juuri pitkäaikaisen piirrokseni petomiehestä valmiiksi, jonka senkin voisin tänne pällisteltäväksi postata.
Kaikenlaista...
Tarinoiden/fluffinkirjoituskin on vähän jäänyt, kun n. vuosi sitten kirjoitin joka päivä melkoisesti. Silloin tällöin joskus nukkumaan mennessä tulee ideoita ja seuraavana päivänä yritän sitten kirjoittaa. Siitä seurauksena on vain kymmenittäin tarinoita, jotka kaikki ovat kesken ensimmäisen tai toisen sivun paikkeilla. Tässä yksi päivä lueskelin itse kirjoittamani Grom Rautavasara-"trilogian" läpi ja sain siitä innostusta jatkaa sarjaa. Vuoden tauon jälkeen saatankin postata vähän Rautavasaraa kesän lopulla sotuunkin. Eli lukemisesta sitä inspiraatiota sitten tulee, ideat - kuten kapukin sanoi - yksinään joskus mahdottomaan aikaan.
Ja tottahan toki minä taidelukiolaisena piirränkin. Siihen en tarvitse minkäänlaista inspiraatiota. Otan vain mukavan asennon ja ryhdyn piirtämään. Eilen sain juuri pitkäaikaisen piirrokseni petomiehestä valmiiksi, jonka senkin voisin tänne pällisteltäväksi postata.
Kaikenlaista...
Back in da biz and so deep in da bashin' game.