Norm. knights vai White wolfes.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Rectunator

Norm. knights vai White wolfes.

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Eli kumpi? Normaalit ritarit vaiko Valkoisen suden? Mielipiteitä ja perusteluita.

Itse olen aina päätynyt normaaleihin ritarihin. White wolfit ovat vain vähän kalliimpia mutta se hieman parempi save on usein tuonut rahan takaisin. Lisäksi minä nyt vain pidän normaaleista ritareista enemmän.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Vieras123
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Vieras123 »

1+ Save on Se juttu jonka takia otan tavan ritareita (lisäksi ne ovat hitusen halvempia). Ritareilla kuitenkin pyrin yhdellä vuorolla läpi tai sitten flankkiin ottamaan vihollisen rivibonukset pois ja siihen perusritarit sopivat paremmin. Isoja, taistelevia yksikköjä en olekaan ritareilla kokeillut, silloin White wuffet voisivat olla pätevämpiä.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Enpä tiedä, kumman ottaisin, jos pitäisi valita vain toinen. Ehkäpä tavalliset 1+ saven takia. Kannattaa ottaa mielestäni molemmat, totta kai Inner Circlenä.
Cutter

Viesti Kirjoittaja Cutter »

Molemmat Inner Circleinä. Paras vaihtoehto minun mielestäni. Sitten loppu rahalla iso kasa tavallisia ritareita, ja se on siinä!

( Ja tämähän on vain minun mielipiteeni, eikä välttämättä kovin tehokas, tai sitten kyllä, mutta armeija ilman paljoa magiaa ja ei yhtään ammuntaa kuulostaa hieman kakalta...)
blaa blaa aargh
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

'Molemmat' ei voi olla vastaus kysymykseen 'kumpi'. Eli itse sanoisin Tavalliset nihdit saven ja hinnan pohjalta. Lanceillahan saa vain kerran sen S-bonuksen ( :P ), päinvastoin kuin Wolfvasaralla. Mutta ratsujen ideahan on mennä läpi vuorossa, eikä jäädä asumaan sinne klosikseen. Eli tavannihdit.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Acoparaptor kirjoitti:'Molemmat' ei voi olla vastaus kysymykseen 'kumpi'. Eli itse sanoisin Tavalliset nihdit saven ja hinnan pohjalta. Lanceillahan saa vain kerran sen S-bonuksen ( :P ), päinvastoin kuin Wolfvasaralla. Mutta ratsujen ideahan on mennä läpi vuorossa, eikä jäädä asumaan sinne klosikseen. Eli tavannihdit.
Minä taas suosin White wolffeja juuri sen lisävoiman takia. Empiren ritarit liikkuvat kumminkin vain max. 14" vuorossa, joten ei ole mahdotonta, että vastustaja pääsee chargaamaan näihin. Wulffit lyövät haltiaratsuväkeä ja KotReja takaisin samalla voimalla kuin nämä lyövät chargatessaan, mikä ei ole ihan hirveän huono juttu. Se nyt on sama, onko se save 3+ vai 4+, pieleen se menee kumminkin.
Lisäksi jos jotakin menee pieleen, ja oma rynnäkkö ei kannakaan kerralla läpi, Wuffet eivät jumita kovin pahasti vaan jatkavat kiitettävän kovaa iskujen jakamista vielä tulevillakin vuoroilla.

Toisaalta ymmärrän niidenkin näkökannan, jotka puoltavat 1+ savea.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Itse suosin kyllä 1+ saven peitsiritareita. Pieni yksikkö on todella halpa ja kestävä, isommissa yksiköissä taas sankarilla boostattuna on todella hyvin iskuvoimaa ja kestävyyttä. Jos taas listassa kaksi ritariyksikköä, toinen on jo kyllä Wolffit, eikä pelkästään IC ominaisuuden takia. Wolffeilla on sitä tasaista S5 iskua joka vuoro ja tuovathan ne maalaukseen ja armeijan ulkonäköön vaihtelua.
Galleriaan pääsee tästä.
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

Kylla viime aikoina on tullut pelailtua lahinna vain tavallisilla knighteilla jopa knight armeijoilla mutta olen kylla huomannut etta suosin kuitenkin loppujen lopuksi white wolf knighteja ihan vain sewn takia etta ne saattavat jaada jumiin ja silloin ei tavat parjaa mutta nama lyovat sen 5 str. hitit auttaa aina :)

(pahoittelen etta joudun kayttamaan a:ta ja o:ta)
Fur Forodus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fur Forodus »

En pelaa Empairilla, mutta pidän kyllä enemmän normaaleista, se 1+ save on kyllä ihmeellinen. Mikäli pelottaa, ettei mene kerralla läpi niin ota raskaan sarjan caracteri, esim electorcaunt runefangilla saa aika rajusti vahinkoa aikaan.
Fur Forodus
Viesti:

Cutter kirjoitti:( Ja tämähän on vain minun mielipiteeni, eikä välttämättä kovin tehokas, tai sitten kyllä, mutta armeija ilman paljoa magiaa ja ei yhtään ammuntaa kuulostaa hieman kakalta...)
Samaa mieltä, armeija ilman taikuutta on kuollut armeija.
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Fur Forodus kirjoitti:En pelaa Empairilla, mutta pidän kyllä enemmän normaaleista, se 1+ save on kyllä ihmeellinen. Mikäli pelottaa, ettei mene kerralla läpi niin ota raskaan sarjan caracteri, esim electorcaunt runefangilla saa aika rajusti vahinkoa aikaan.
Oliko tässä vähän sarkasmin makua? Kukaan järkevä pelaaja ei käytä runefangia. (vai käyttääkö?)
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

flagu kirjoitti:
Fur Forodus kirjoitti:En pelaa Empairilla, mutta pidän kyllä enemmän normaaleista, se 1+ save on kyllä ihmeellinen. Mikäli pelottaa, ettei mene kerralla läpi niin ota raskaan sarjan caracteri, esim electorcaunt runefangilla saa aika rajusti vahinkoa aikaan.
Oliko tässä vähän sarkasmin makua? Kukaan järkevä pelaaja ei käytä runefangia. (vai käyttääkö?)
Tai jos tuo on jonkun käsitys raskaan sarjan characterista, niin mihin luokkaan ne kaaosloharilordit kuuluvat?
The Captain
Valvoja

Fängi kirjoitti:
flagu kirjoitti:
Tai jos tuo on jonkun käsitys raskaan sarjan characterista, niin mihin luokkaan ne kaaosloharilordit kuuluvat?
Älä nyt. Elector count tekee keskimäärin kaksi woundia vuorossa WS4 tai huonompiin vastustajiin, puolitoista WS5 ja kovempiin. Saapa sille mundaaneilla kamppeilla vielä 1+ savenkin ja maksaa vain parisataa pistettä.

Tosin koska Empiren armeijakirjassa ei ole kaaosloharilordia, niiden raskaan sarjan charactereiksi käyvät vain count ja grand master, joista toinen osaa jo vähän lyödäkin. Count vain on keskimäärin huonompi tappelija kuin useimpien armeijoiden herot; WS:ää ja I:tä lukuun ottamatta se on lyöjänä goblin big bossin tasoinen!
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Kyllä Electorista saa ihan toimivan heppulin. Itse pistin omalleni örkkejä vastaan Great Wepa, Armour of Meteoric Iron, Holy Relic ja VHS. Maksoi sellaset 186 pistettä, 1+ Save, 4+ Wardi ja jumitti Black Orc Warbossia 4 Vuoroa Challengessa.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
The Captain
Valvoja

Lihamestari kirjoitti:Kyllä Electorista saa ihan toimivan heppulin. Itse pistin omalleni örkkejä vastaan Great Wepa, Armour of Meteoric Iron, Holy Relic ja VHS. Maksoi sellaset 186 pistettä, 1+ Save, 4+ Wardi ja jumitti Black Orc Warbossia 4 Vuoroa Challengessa.
Speculum kannattaa kyllä ottaa mahdollisimman rupuäijälle, jottei vastustaja saa vahingossakaan mitään aikaan. Velho jäisi ikävä kyllä seiviä vaille, mutta ratsastava Warrior priest on oiva osoite peilille. Muutenhan tuo on juuri se oikea varustus Countille, muttei se siitä vielä kovaa mättäjää tee.
Fur Forodus
Viesti:

Fängi kirjoitti:
flagu kirjoitti:
Okei, pyydetään anteeksi. Minä olen vasta aloittelija tässä hommassa, ja kyllähän se elektorcaunt pistemääräänsä verrattuna on ihan toimiva, harmi vaan että se on lordi.
Ja hei, otetaan ne monsterit erikseen, Lizardmen-pelaajana tiedän niistä kyllä ihan tarpeeksi.

Kaaos kuuluu muutenkin ihan eri sarjaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”