Viimeinen liitto uusiksi!

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Putte

Viimeinen liitto uusiksi!

Viesti Kirjoittaja Putte »

Kun tässä pari kolme vuotta sitten lukaisin kirjat, katsoin leffat ja aloin lotraamaan juuri Kahden tornin ensimmäisten figujen tupatessa hyllyille, Morian hiisien jälkeen aloin maalailemaan Viimeisen liiton haltioita ja ihmisiä. Kohdat kirjassa ja leffassa inspasivat kovasti ja toki piti saada koko liitto sankareineen koottua. Sauroninkin hankin. Näillä sitten pelatessani ja maalaustaitojen karttuessa en sitten enää halunnutkaan niitä kentälle, kun maalausjälki alkoi näyttää sitä huonommalta mitä enemmän kehittyi.

Ennen haltiat näyttivät siis tältä: http://tinypic.com/a1ixdl.jpg
Suurin osa oli tosin beissattu, tämä vaan sattui olemaan vielä poissa maalinpoistosta.

Tähän asti haltiat olivat siis lojuneet täysin koskemattomina päälle vuoden. Kun suunnitelmissa oli jo pitkään ollut laittaa ne uusiksi, otin viikko pari sitten vielä kehikossa olleen haltian, putsasin ja maalasin sen.
Tavoite oli saada mahdollisimman samannäköinen ja tyylinen kuin haltiat leffassa olivat, joten käytin tunteja miettien ja selaten läpi kaikki kuvani toisen ajan haltioista. Maalaukseenkin meni aikaa.

Tässä tulos: http://www.tinypic.com/view/?pic=a1iqt2

Kommenttia kaipaisin siis tietty maalausjäljestä myös siitä, näyttääkö haltia leffan haltioilta.

Itse kuvat ovat ensimmäiset, joita olen figuista ottanut, joten olisi mukava kuulla parannusehdotuksia. Otin samasta figusta n. 80 kuvaa kokeillen eri asetuksia, valkoisen paperin kanssa ja ilman, eri paikoissa ja eri valaistuksissa. Nämä kuvat, joita parempia en saanut otettua, nappasin keittiön lattialla. :P

Tavoite olisi saada maalatuksi haltioita ensin 250 pisteen listan verran (jota varten konvin Elrondista kapteenin - en tosin sitä perus-päänvaihto-kilpiselkään -muuntelua vaan vähän monimutkaisemman) jonka jälkeen vielä lisää 500 pisteen listaa varten. Kaiken kaikkiaan 17 haltiaa kaikilla mausteilla, parilla lipulla + toki Elrond ja Gil-Galad. Näiden jälkeen sitten uusin Gondorilaiset, mutta nämä myöhemmin. Olen hidas (ja laiska) maalari, joten tämä projekti vienee KAUAN.

Tulipa taas jaariteltua, toivottavasti jaksoitte lukea loppuun asti. :D
Viimeksi muokannut Putte, Su 14.08.2005 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

ihan kuin tuohon kaapuun olisi sotkeutunut metallia...
lisäksi iho ei näytä oikein elffimäiseltä. muuten aivan loistavaa jobia.
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

En koskaan lue pitkiä tekstejä jos ei ole kiintoisaa, mutta sinun luin. Molemmat on ihan hienoja. Jos tuossa pistät parastasi, niin piirtämisessä olet überparempi. ;)

Mutta haltiat näyttävät todella paljon samanlaiselta kun elokuvassa, mutta on kyllä paljo vaikeampi saada ihkasamanlaista kun elokuvassa.
Olen hidas (ja laiska) maalari, joten tämä projekti vienee KAUAN.
Sama täällä. Minulla on vielä noin 25-30 haradia + muut haradit maalaamatta, eikä innosta nyt juuri pätkääkään. Pelailu sitä varten vain kiinnostaa. Mutta kyllähän ne tuossa varmasti maalatuksi saan. :)
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

ensimmäisessä, eli vanhassa kullan väriä oli tuossa hameessa. uudempi on kyllä hienompi, mutta helffeillä tuskin oli sulaneen näköisiä panssareita. eli maali näyttää röpelöiseltä panssareissa.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Metallit vähän kökköiset mutta propsit kaavusta. Keep it going
Lemon

Viesti Kirjoittaja Lemon »

Uudessa
- panssari,kasvot ja base
+vaatteet
Kokonaisuudessaan hyvää pelitasoa.
©_©
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

mä taas tykkäsin sen uuden häiskän panssarista. siihen sopi hyvin sellanen sinivihree? kiilto. muutenkin ihan asiallisen näkönen figu :D

ainoa miinus oli ne hanskat, kaipais lisää valaistusta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”