MIten päädyit warhammer fantasy battleen?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Virtanen..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtanen.. »

Älkää tappako minua siitä että tämä kuulostaa aluksi vastaukselta kysymykseen: "Miten päädyit 40k:hon?" No. Näin tilt tv:ssä dawn of war tietokonepelin ja ajattelin heti että: "Vautsi vau vähä siide peli!" ja ostin sen. Kun kerran katoin päivityksiä ja pistin hakusanaksi pelin nimen sieltä tuli tietysti myös linkkejä miniatyyreihin ja uteliaana ihmisenä avasin yhden linkeistä ja huudahdin: "Vaude täähän on iha must juttu tää 40k!" ja aloitin taun aloitin jonkun puolen vuoden päästä myös mariinit ja sitten kekkasin: "Noni nyt on sitten aika tutustua tähän FaBaan!" ja tyytyväisenä aloitin WElffit (siis ne uudet WElffit julkastiin joskus toissa kuussa.)

LOPPU[/i] Edit: Nykyään pelaan käävillä
Viimeksi muokannut Virtanen.., Ke 01.03.2006 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hullu_Proffa on Virtanen!!
Tosin... ketä se nyt kiinnostaa?
Viiksivallu

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

yhtenä jouluna tätini sai kumman aatteen ja osti minulle ensimmäisen boxini ja siitä se ajatus sitten lähti
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
Ghaassas

Viesti Kirjoittaja Ghaassas »

Kaipa sitä sitten voisi jopa vastata. Vaikka kaikkiahan toki kiinnostaa tietää miksi halusit ruveta tuskastelemaan figujen kanssa.

Minun tapauksessani oli perinteinen hitsin-coolit-figut-pitää-saada-äiti-maksamaan-syy. Pari kaveria pelasi fantasy battlea, eikä 40k oikein kiehtonut, niin FaBaa sitten. Nykyisin olisi kyllä ihan metkaa scifistelläkin, mutta tuo 40k-maailma muistuttaa liikaa fantasybattlea jossa on laserpyssyt. Jokin mielenkiintoisempi maailma+pelikavereita, niin voisipa vaikkapa aloittaakin.

Mielenkiintoisia scifi-ympäristöjä tarjoilevia figupelejä, joilla suht hyvä saatavuus, saa esitellä, vaikkapa yksityisviestillä. Robotit on metkoja.
No lainasin jotain ihme kirjaa joka oli suomeksi. Siinä esiteltiin warhammer FB:eetä, kaikkia armeijoita hieman ja perus sääntöjä.
Et kai vain puhu Esittely miniatyyripeleihin/vastaavannimisestä kirjasesta? Siinä on kyllä jälleen kerran suomennoksen taidonnäyte. Ja tietääkseni taulukotkin oli painettu virheellisesti...

Edit: korjailin kirjoitusvirheitä.
Viimeksi muokannut Ghaassas, Pe 09.09.2005 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rascal91

Viesti Kirjoittaja Rascal91 »

serkuilla 7v näin ihan älyttömän siistei ukkeleita, ja siitähän se sitten lähtikin mut oon vasta vajaan vuojen keränny aktiivisesti...
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Isompihaltia kirjoitti:
No lainasin jotain ihme kirjaa joka oli suomeksi. Siinä esiteltiin warhammer FB:eetä, kaikkia armeijoita hieman ja perus sääntöjä.
Et kai vain puhu esittely miniatyyripeleihin/vastaavan nimisestä kirjasesta? Siinä on kyllä jälleen kerran suomennoksen taitonäyte. Ja tietääkseni taulukotkin oli painettu virheellisesti...
Ja lisäksi ainakin 5th edition ja kaikki erikoissäännöt ym. puuttuivat.
Kuvissa ja teksteissä taisi olla ristiriitaa ja hienoista epäloogisuutta.

Ei vaan, kyllähän tuo kyseinen lehtinen oli minunkin kohdallani se ensimmäinen Semi-PreTheKirjaBETA-v0.1. Pelaaminen alkaa kuitenkin olla sen verran hankalaa tuon kanssa, ettei kannata pitemmän päälle ruveta sen ehdoilla pelaamaan.
Jos kerran uusimmassakin editiossa on niin paljon virheitä ja porsaanreikiä, niin en edes uskalla kuvitella, mitä -5ht edition johdatteluvihkosessa on... Varmaan vastaukset niihin uusimman painoksen ongelmiin... :D
Possu
Skrixqueek

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

Kaveri veti mukanaan wh-rpg-peliin. Luin skavenslayerin. Sitten komensinkin satapäistä rottahordea.

P.S. älkää ostako thanquolia. vaikka se onkin mainio hahmo kirjoissa, pelikentälle se on liian kallis (melkein tuplana grey seerin pojot!)
Miekkonen

Viesti Kirjoittaja Miekkonen »

Aloitin kaverin kanssa keräämään kun Helsingin sanomissa oli juttu Warhammereista siitähän sitten innostuin ja kaveri taisi ostaa tämän kuuluisan 5 editionin kirjasen ja sitähän sitten perussäännöt opin.
Oi niitä aikoja kun olin vielä niin tyhmä ,että luulin että kilvet suojaavat vain siltä puolelta missä figun kilpi on.
ozbenzion

Viesti Kirjoittaja ozbenzion »

Luin joskus pentuna salaa kaverin kaa sen isoveljen jotain 40k kirjaa ja siitä sitten lukuisten mutkien ja kalsarikännien kautta päädyin keräämään FaBaa...
(\_/) This is Bunny.
(O.ô) Copy Bunny into your signature to help
(> < ) him on his way to world domination.
Kriegsminister

Viesti Kirjoittaja Kriegsminister »

DJ_Silverpig kirjoitti:Ja lisäksi ainakin 5th edition ja kaikki erikoissäännöt ym. puuttuivat.
Kuvissa ja teksteissä taisi olla ristiriitaa ja hienoista epäloogisuutta.

Ei vaan, kyllähän tuo kyseinen lehtinen oli minunkin kohdallani se ensimmäinen Semi-PreTheKirjaBETA-v0.1. Pelaaminen alkaa kuitenkin olla sen verran hankalaa tuon kanssa, ettei kannata pitemmän päälle ruveta sen ehdoilla pelaamaan.
Jos kerran uusimmassakin editiossa on niin paljon virheitä ja porsaanreikiä, niin en edes uskalla kuvitella, mitä -5ht edition johdatteluvihkosessa on... Varmaan vastaukset niihin uusimman painoksen ongelmiin... :D
Legendaarinen kirja. Pelasin tuon vihkosen hämäämänä serkun kanssa nelisen vuotta väärin vaikka englannin taito ja oikeat sääntökirjat tulikin hankittua parin peluuvuoden jälkeen.
Johdatus Strategiapeleihin kirjoitti:Epäonnistunut rynnäkkö
Jos vihollisesi on paennut tarpeeksi kauas tai olet arvioinut etäisyyden väärin, on mahdollista että rynnäköivien joukkojen nopeus ei riitä kohteen saavuttamiseen. Tällaisessa tapauksessa rynnäkköä kutsutaan epäonnistuneeksi.
"...olet arvionut etäisyyden väärin..." + ala-asteikäisen logiikka = kompastuskivi. Käsitimme tämän niin, että kun rynnäkön julisti, piti arvioida silmämääräisesti (eli kuten esmes tykillä ammuttaessa) etäisyys kohteeseen. :D Jos arvioi väärin rynnäkkö epäonnistui. Tästä tuli tietenkin hirveää kädenvääntöä siitä mistä kohtaa yksikköä tarkalleen etäisyys mitataan.

Editin': Eikä tullut koskaan tullut ihmeteltyä sitä ettei tuollaisesta puhuta missään englanniksi veistellyssä sääntöopuksessa. Niin tiukkaan oli tuo juurtunut.
Himmel, sukeltakaa!
Pande

Viesti Kirjoittaja Pande »

Veljeni alkoi kerätä hammereita ja katselin vierestä kunnes halusin kokeilla itsekkin niitä ihmeellisiä pikku ukkoja
Synnin niittäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

Olen itsekkin noita 40K lähtöisiä, jo peruskoulun ensimmäisillä luokilla.
(3-4, ei voi muistaa) Kaveri antoi käteeni GW:n esittelylehden ja nähtyäni vielä kaverini pelin hänen isoveljeään vastaan päätin marssia kaverini kanssa fantasiapeleihin ja käteen tarttui maali setti ja muutama 5 C-mariinin boxia ja siitä se lähti...

... nyt on perinpohjin kyllästytty 40K:n ja pari vuotta sitten aloin kavereiden kanssa keräämään Fabaa.( Osa oli kerännyt jo pitkän aikaa) Siinä välissä tuli myös Mordheimi tutuksi...

... nytten vain puuhaillaan oman HE-armyn kanssa, on myös eka Faba armieja eikä vielä ole muihin suurta kiinnostusta.
(Työrupeama alkaa jo maalauksen osilta lähennellä puoliväliä)
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Warlord Sneek Sneek

Viesti Kirjoittaja Warlord Sneek Sneek »

Joskus parisen vuotta sitten naureskelin kavereille että säälittävää leikkiä pikku ukoilla jotka maksavat ihan hemmetisti.Vähän ajan kuluttua olin jo itsekkin ostamassa kaverin vanhoja taukkeja..;)
"Älä luule luuta heinäks, mammutin päätä markkinaks."
Hirôka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hirôka »

Jaa-a, mites sen sanoos. No, ensinnäki aattelin jo seiskalla ruveta keräämään Warhammereeta, ku yks tyyppi piti niistä esitelmän, mutta se jäi sitte aikomukses. Sitte mä aloon käydä Fantasialinnas ja aattelin taas keräämisen aloottamista, mutta seki jäi. Sitte viimoonen niitti tuli ku näin unta, että aloon keräämään niitä ja that's it. Kauan mä sitte tutkin netistä, että kumpaa Fantasy Battlea vai 40Kta. Päädyyn sitte FaBaan ku ei noi hirveet sotakoneet ja tulevaasuuden näkymät oikeen iskeny. Jotenki vaan fantasia tuntu omalta.
Suicide is the proof of life.
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

Jaa-a itellä alkoi tämä WH-maailma joskus vuosia sitten, ei muisti riitä niin pitkälle. Jonku peliliikkeen näyteikkunasta vaan kattelin että mitäsmitäs leluja tuolla myydään, kuka pelle tollasilla leikkis. Sitten sitä huomasinkin et yhellä kaverilla oli ollu kaapissa säilössä iät ja ajat unohtuneena 40k-laisia ja siitä se ajatus sitten lähti.

Alussa oli 40kiloset, mutta kun about jokaisella armeijalla oli tullut pelailtua ja koettua, faba vaan iski yllättäen. Nyttemmin, vuosien ahkeran tahkoamisen ja eri fabajoukkueilla pelailun jälkeen on alkamassa suuruudenhullu projekti ogrejen osalla. Jos vaan sais mielenkiinnon irti hiirulaisista hetkeksi, that is.. ;)
Horde Lover

Viesti Kirjoittaja Horde Lover »

Minulla se alko siitä, kun sain joululahjaksi WH 40k aloituspakkauksen. sitten sain selville että oli myös ns. keskiaikaan keskittyvä versio. Koska minä olen hulluna keskiaikaan, aloitin sen keräämisen
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Itse aloitin faban ihan vain isoveljen takia. Olimme siihen aikaan kisanneet kaikesta ja sitten hän meni ja osti figuja ja minä ihmettelin mitä ihmeen palikoilla se nyt värkkää. Selitysten jälkeen hän näytti sitä suomenkielistä kirjaa ja päätin tulla mukaan ihan vain pieksemisen takia.

Oli kyllä hyvä idea ruveta hammeroimaan ja tuhlaamaan siihen rutosti aikaa.

El edit: Miksiköhän tätäkin piti ruveta uppimaan kun on ollut yli kaksi kuukautta hiljaa?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Inexis

Viesti Kirjoittaja Inexis »

Jaahah, meikäläisellä se alkoi suunnilleen yhdeksän vuotta sitten. Osa kaveriporukasta oli keräilemässä warzonea kyseisiin aikoihin, ja oltiin menossa jo ostamaan figuja parin muun kanssa, kun sitten kaupassa napattiin suomenkielinen ilmaislehti jossa esiteltiin 40K:ta ja FB:tä. Todettiin sitten että FB figut on paljon siistimpiä ja itse aloittelin silloin kaamoksella. Meikäläisellä kävi vielä semmoinen tuuri että vanhemmat halusivat sponssata kahdeksanvuotiaan natiaisen harrastusta, ja isäukko on jopa kerran nyt yhdeksän vuoden aikana pelannut meikäläistä vastaan :). Turpiinhan se sai ja nyt se ei nää suostu pelaa :(
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Iron-Father

Viesti Kirjoittaja Iron-Father »

Minä alunperin näin jossain lehdessä jutun 40k peleistä ja siitä se kiinnostus alkoi. Se oli niin että meinasin hommata D&D sääntökirjat, mutta aihetta tutkiessani törmäsin taas näihin figupeleihin. Sitten lopulta kävin eräällä lappeenrannan reissulla vierailulla savuisessa, pimeässä figumyymälässä ja kyselin vähän mitä pelin aloittamiseen tarvitsee. Koska en silloin vielä tiennyt minkä joukon alottaisin napasin mukaan sellaisen esittelyvihkosen aloittelijoille. No jonkin aikaa siinä kului ja sitten päätin hommata silver helm paketin jonka sitten maalasin melkein kokonaan. Siihen se sitten meinasikin jäädä, kunnes kaverini alkoivat kyselemään näistä Warhammereista mitä minä olin hommannut. Uudellen innostuneena aloin kavereitten kanssa maaleja ja figuja hommaamaan. Sitten lopulta pari rykmanttiä hommattuamme lähdimme lähimpään figukauppaan, joka siihen aikaan oli Kouvolassa. Sieltä sitten hommasimme sääntökirjan. Voi niitä aikoja kun luulimme vielä combat resolutionin tulevan siitä, kuinka monta äijää rykmentissä oli. :D No olimmehan me silloin vielä 11-vuotiaita.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
Nitrone

Viesti Kirjoittaja Nitrone »

Joskus 1999 olin serkkuni synttäreillä ja sieltä hyllyltä löytyi 40k Tyranaideja ja niiden vierestä IG:tä. Siitä sitten ostamaan ukkoja, IG:hen päädyin. Sitten oli harrastus pitkään telakalla, mutta noin 2vuotta sitten päädyin eri rotujen kautta takaisin IG:hen. Välisä nähtiin Dark Eldarit,HElffit ja Tau. Nyt on alla VC ja niitä ~1000pts.
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
Roizo

Viesti Kirjoittaja Roizo »

Olin pelannut 40k:ta jo muutaman vuoden, kun kiinnostuin fb:stä. Armeijan valitseminen kesti aika kauan, mutta päädyin lopulta Bretonniaan hienojen figujen ja "realismin" takia. Armeija tosin on edelleen täysin kesken :(
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”