Rhinoista

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Jeijo

Rhinoista

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

¨Kaikkialla¨ valitetaan rhinojen (transport) toimintakyvyn laskusta.
Monet ovat sanoneet jättäneensä ne kokonaan pois armeijalistoistaan, joten haluaisin tietää onko asia todella näin huonosti? Itse kun olen tottunut niitä käyttämään välttänättömänä osana armeijaa (BT pelailen).

Eli käytättekö rhinoja ja missä määrin?
Soi viulu
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Itse käytän yleensä Blood angeleilla 1500p. taisteluissa yhtä rhinoa ja yhtä razorbackia. Osoittautunut se yksi ihan riittäväksi. En itse koe niitä ainakaan liian rampautetuiksi. Se on vaan sellaista yleistä vininää, kun rushi ei olekaan enää helppo ja mukava taktiikka, jolla noobimpikin pärjää.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Nooh, onnistuuhan se rushi edelleen mutta pitäis odottaa se vuoro tai riskeerata seulaksi ampuminen ja tyytyä "pelkkään" rapid fireen. Itellä DH:lla yksi rhino itsemurha-IST-squadilla jotta ne meltat saisi lähelle, ja maroilla se rhino kulettaa true grit-maroja nenälle, mutta ei se enää niin hyvin toimi. Joutuupahan yrittämään jotain monimutkaisempaa kuin päälle vaan ja onnea-metodi.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Jeijo

Itse käytän 3 rhinoa BT armeijassani, joka vie paljon pisteitä. Pitäisi 1 vähentää, mutta kun en keksi mitä tilalle pistäisin kun kävellen kestää ikuisuus. Drop-pod voisi olla vaihtoehto, mutta tuntuu liian riskipeliltä.
Tähän mennessä olen käyttänyt rhinoja näin: 12¨ ja savut ilmaan, seuraavaksi 12¨ ja äijät ulos rhinon turvallisemmalle puolelle ellei pääse coveriin tai yms.
Soi viulu
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Itse suosin kulkuvälineitä yleensäkkin. Isoilla laudoilla pelatessa joukkojen uudelleensijoitus on vaihtoehto, eteenkin taistelussa tietyistä, vallattavista kohteista. Outo sinänsä että omistan kahdella armeijalla (IG ja IW) vain 1 transportin. :D Tämä edellämainittu rhino saa kuskata neljän plasman Havocini perille rapid firettämään.

I just love the smell of plasma in the morning. It smells like... suicide?
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

No DA:ni ei paljoa APC:eitä käytä, mitä nyt yksi Razorback tulitueksi ja yksi Rhino ryhmä häröilyyn. Mutta minun sisterini käyttävät näitä kunnolla. Tämänhetkisessä 1000 pisteen armeijassa on kaksi yksikköä Rhinoilla. Perustaktiikkana on että nämä etenevät yhdessä toisen peittäessä näkyvyyden toiseen ja ampuen savua ja sitten kun ovat iskuetäisyydellä, niin siskot tulevat ulos ja aloittavat hillittömän tulituksen. Yleensä on toiminut hyvin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

2 Rhinoa käytän omilla black templareillani. Yksi olisi tarkoitus ostaa vielä, mutta odottelen että ne erikois bt-rhino-osat tulee uuden kirjan myötä.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Rhinojen hyödyllisyys riippuu täysin vastustajan armeijasta. Joitakin armeijoita vastaan ne ovat toki oikein hyödyllisiä, mutta eipä ole hauskaa hävitä peliä toisella kierroksella ampuvalle armeijalle kun puolet Rhinoista menee soosiksi. Itse en muutenkaan pidä koneista, maksavat liikaa ja hajoavat liian helposti.
zqmfgb
Jeijo

Eilen tuli pelatua 4 pelaajan tiimipeli. BT:ni ja Ultra Marinet vs. Ig ja Khorne (Alku asetelma huono jo valmiiksi kun vastustajalla 3 lättyä).
Onnekas missile launcher kuti ensimmäisellä vuorolla rhinooni, jonka joukot olivat deployattu rhinon taakse suojaan. Kaveri heitti penetrating ja 6. meni sinä 4 marinea+3 assault marinea tuohon räjähdykseen. :)
Soi viulu
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Mä käytän rhinoa lihamuurina tai lyhyen matkan jalkaväki suojana.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Ironside

Viesti Kirjoittaja Ironside »

tottahan se on että rhinojen hyödyllisyys riippuu paljon vastustajasta: kun vastassa on ampuva armeija niin omat rhinot menee seulaksi alle vuoron ja kun vastassa on lähis-armeija niin ei sinne lähelle meinaa edes haluta... tämä oli vitsi...

itse olen kyllä huomannut että kyllä sellainen yksi tai joskus jopa kaksi rhinoa kannattaa pitää mukana ainakin jos matisissa on jotain muutakin tarkoitusta kuin pyyhkiä vastustaja laudalta (ja massat huutavat: "onko muitakin skenu-tyyppejä kuin pitched battle?")

periaatteessa eniten rhinojen hyödyllisyyteen vaikuttaa se, kuinka paljon maastoa on ja missä...
Andros

Viesti Kirjoittaja Andros »

Mielestäni Rhinot ovat yhä varsin käyttökelpoisia. Itse pelaan Salamamdereita, ja taktiikkana toimii Rhino Rush. Häviöitä on toistaiseksi enmmän kuin voittoja, mutta ei se Rhinoihin ole kaatunut. Omiin pelimokiin lähinnä.
Vile kirjoitti:ANDROS KALAMIESTEN AATELIA, KAIKKIEN TAUKENRAALIEN ISÄ, KESKI-MAAN SANKARI
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

Rhinot ovat pisteisiinsä nähden täysin hyödyttömiä nykyään (ellei käytä havoc-rapidfire-itsemurha-iskua), mutta silti käytän vaihtelevasti 1-2 kappaletta. Itseäni vain ärsyttää juosta älyttömiä matkoja 6" vuorossa, jonka noin koko armeijani liikkuu.
Toisaalta enemmän ärsyttää kun ekalla vuorolla hajoaa molemmat rhinot, kuolee puolet sisällä olevista joukoista ja ovat vielä pinned..
Olisivat voineet sen embark + assault ottaa pois, mutta nykyiset penetrate tablen tulokset transporteille on jo hieman liikaa. Onneksi on smoket.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”