Eihän tämä ole vaikeaa. Vaihtoehtoja:minisaarnaaja kirjoitti:En nyt jaksa lainata suoraan itseäni, mutta kuten aiemmin totesin, ei kyse olekaan lainkaan siitä etteivätkö nuo lehmipojat yms. olisi erittäin hyvin maalattu. Kyse on vain minun nähdäkseni siitä, että "mallareiden" ja "figuilijoiden" välillä on kuitenkin jonkinlainen ero. Henkilökohtaisesti kannatan paitsi tuon eron säilyttämistä myös sen vahvistamista, eli profiloitumista selkeämmin nimenomaan pelikäyttöön suunniteltujen figujen maalauskilpailuihin. Samalla tarkoitan siis myös sitä, että en koe ongelmallisena vain ns. historiallisia figuja, vaan kaikenlaiset Forge World -yms. patsaat kuuluvat samaan kastiin.
- Rajoitetaan figun koko, skaala tai valmistaja (tai useampi näistä). Listan kaikista maailman kelvollisia "pelikäyttön tarkoitettuja figuja" valmistavista firmoista saa aikaiseksi kohtalaisella vaivalla. Sanotaan vaikkapa, että kelvollisia tuotoksia ovat *lista valmistajista* 30mm tai pienemmän skaalan figut.
- Vaaditaan todelliseen pelikäyttöön tarkoitettuja figuja. Esim armeijallinen (tai edes yksiköllinen). Sallitut entrtyt ovat sellaisia, mitkä ovat valitsemasi pelin mukaan laillisia otuksia kentällä. Tämä voi tietty vähän karsia osallistujia.
Edelleenkin voi jättää avoimen luokan Death Dealereitä jos haluaa. Ajatus avoimen luokan rajaamisesta showcase-luokaksi ei ole ihan huono.
Henk koht olen sitä mieltä, että jos halutaan järjestää puhdas maalausskaba, missä mitataan kuka osaa ja kuinka paljon, on nykyinen avosysteemi oikein hyvä. Dioraman voi vaikka rakennella sitten Inquisitor-ukoista jos liian pieni skaala vaivaa, tai tuoda näytille ihka oman titaanin jos freehandaykseen ei ole tarpeeksi tilaa muuten. Toki titaanin maalaamisen tekniikka on ihan toista kuin 28mm figun, tiedän.
Olen silti suht vakuuttunut, että esim hra Kovanen halutessaan pesee porukan. Paitsi jos esim Diarmaid vaikkapa käyttäisi koko vuoden kaikki illat tehden 10 figun joukkotaisteludioramaa, missä on diegeettisiä toisten taistelijiden heijastuksia NMM-panssariesta yms??
Ei. Vaan (kuten joku jo taisi sanoakin) mun mielestäni ei pidä mennä aukomaan, että "mikään ei ansainnut tulla palkituksi", koska se on bulaa. Toki voi sanoa, että kisan taso oli ala-arvoinen ja kukaan (paitsi mä ja muut jotka ei osallistuttu) ei osaa maalata, mutta kisa voitetaan niillä töillä millä siihen on osallistuttu ja sillä hyvä.Onko tosiaan näin, että niin kauan kuin arvostellaan kaukana maailmalla tehtyjä töitä saa sanoa mitä tahansa (kuten esimerkiksi että ne pettivät kaikki odotukset, että wille 8v.kin olisi päihittänyt ne, ja että mielikuvituksettomampaa kavalkadia saa hakemalla hakea - kaikkia näitä variaatioita on nähty ulkomaisten kisojen arvostelun yhteydessä), mutta kun puhutaan paikallisista kisoista pitää hissutella kuin suomettumisen ehtoona ikään siltä varalta ettei vahingossa pyllistäisi johonkin suuntaan?
Analogia: Valitsemanne urheilulajin kilpailut. Pelit/suoritukset kautta linjan keskinkertaisia. Sanooko joku, että voittaja ei ansainnut tulla palkituksi??
Mitä Tampereeseen tulee, niin kaikki varmaan tietää, että on semmoinen huippuälykkäiden kerho kuin Mensa. Sillä on myös sisarjärjestö, johon otetaan vain ÄO-gaussin käyrän toista ääripäätä, jonka nimi on, no, kyl te tiedätte.
/tube