Kaaoksen Favoured-yksiköt

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Strangten
Viesti:

Kaaoksen Favoured-yksiköt

Viesti Kirjoittaja Strangten »

Kaaoksella on jokaisella jumalalla oma lukunsa, ja yksiköt joissa on jäseniä tuolla luvulla jaollinen määrä lasketaan Favoured Uniteiksi. Nämä suositut yksiköt siis saavat jotain etuja pelissä, mutta toimivatko nämä edut muissakin armeijoissa kuin jumalkohtaisissa?
Itse pelaan Black Legionilla, eli saavatko suositut yksiköt ne etunsa minunkin armeijassa?
Rupesin vaan pohtimaan, kun nämä ko. edut on listattu vain "Playing a World Eaters/Death Guard/ Emperor's Children/Thousand Sons" -kohdassa. Missään ei mainita että ei-jumalkohtaiset legioonat saisivat hyödyntää näitä etuja.

Eli miten on?
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Eikös tuosta "suosiollinen numero" säännöstä puhuta nimen omaan ja vain kulttilegioonien kohdalla niitten omian erikoissääntöinä. Black Legion, tai muut undivided armeijat eivät saa sitä siis käyttää.

Täytyyhän kulttiarmeijoillakin jotain bonusta olla, kun muutenkin niiden juustopotenttiaali menee enempi rasvattoman maidon puolelle.
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Khyl saavat käyttää,esim:Jos otat mustaan legioonaan Khornaatteja tai Emperor childujen yksikön,niin nämä saavat käyttää Favour of the godsia,eli saavat ne bonukset,mutta vain se yksikkö.....
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Strangten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Strangten »

iikka kirjoitti:Eikös tuosta "suosiollinen numero" säännöstä puhuta nimen omaan ja vain kulttilegioonien kohdalla niitten omian erikoissääntöinä. Black Legion, tai muut undivided armeijat eivät saa sitä siis käyttää.
Jep, näin minäkin sen olen älynnyt. Rupesin vaan ihmettelemään kun joskus täällä sotussakin on näkynyt jossain kaaoksen taktiikoita käsittelevissä ketjuissa vinkkejä tyyliin "ota ilmainen aspa noille, ne on favoured", vaikkei kyseessä olisikaan mikään kulttiarmeija.
Nàzgûl wraith kirjoitti:Khyl saavat käyttää,esim:Jos otat mustaan legioonaan Khornaatteja tai Emperor childujen yksikön,niin nämä saavat käyttää Favour of the godsia,eli saavat ne bonukset,mutta vain se yksikkö.....
Kehtaisitko myös perustella jotenkin? Tokihan kaaosterminaattorinikin saavat käyttää assault cannoneita jos kello on tasan 13.13.13 listaa tehdessäni.

Edit:
Vai tarkoititko että ottaa Undivided armeijaan yksiköitä vaikkapa Emperor's Children -legioonasta? Jos tarkoitit, niin mites se on mahdollista? Eikö ne olisi vain Slaaneshin merkillä varustettuja kaaosmarineita...?
Viimeksi muokannut Strangten, Ma 12.09.2005 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Niinkö? En huomannutkaan Black Legionan erikoissäännöissä että Favoured unitit saisivat joitakin bonuksia. Itse olen huomannut kyseisen säännön vain Kulttilaislegioonien listoissa.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

daider kirjoitti:Niinkö? En huomannutkaan Black Legionan erikoissäännöissä että Favoured unitit saisivat joitakin bonuksia. Itse olen huomannut kyseisen säännön vain Kulttilaislegioonien listoissa.
Ja juurikin näin homma menee. Nazgul wraith (en jaksa alkaa arpoa noita hattuja kirjainten päälle) hourailee taas omiaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Mutta kaamos armeijaan tehdessä, mikä tekee UC:n, ja ottaa siihen vaikkapa 7 Death Guard jantteria, milloin ne ovat "favoured" ne saavat sen ilmaisen aspan, ei muuten.

Näin itse olen ymmärtänyt.

Ja vain 4 jaostoa saavat favouritin, WE, EC, DG ja TS.
Nomen Est Omen
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Kyllä, 7 hengen Death Guard yksikkö on aina Favoured.

Ja ei, UC-armeijassa ei ole ilmaisia aspoja.

Favoured yksiköt eivät saa mitään etuja muuten kuin armoijoissa joissa se on erikseen mainittu eli juruikin nuo luettelemasi 4.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”