Rahan (kolikoiden) käyttö figuissa
Rahan (kolikoiden) käyttö figuissa
Rahan häpäiseminen taitaa olla Suomen laissakin kielletty, mutta entäs ns. askartelutarkoitukset? Tiedän että jotkut painottavat figujaan eteenkin 40K puolella liimaamalla viisisenttisen alustan alle, ja se on varmaan okei koska kolikon saa siististi pois. Mutta entäs jos haluaisi oikein pienen ja ohuen alustan, olisiko kolikon käyttö sellaisena laitonta tai edes paheksuttavaa?
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
- Omenapoika
Re: Rahan (kolikoiden) käyttö figuissa
Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?Tybraal kirjoitti: Mutta entäs jos haluaisi oikein pienen ja ohuen alustan, olisiko kolikon käyttö sellaisena laitonta tai edes paheksuttavaa?
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
En sitten varmaan ole ihan täysjärkinen, mutta minulla tuppaa lojumaan laatikoissa enemmän viisisenttisiä, kuin muuta sopivaa painoa. Jos nyt joka figun pohjaan olisin tuommoisia laittamassa, niin ehkä sitten kantaisin töistä pussillisen korilevyjä.Nàzgûl wraith kirjoitti:Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?Tybraal kirjoitti: Mutta entäs jos haluaisi oikein pienen ja ohuen alustan, olisiko kolikon käyttö sellaisena laitonta tai edes paheksuttavaa?
Itseasiassa noistahan saisi oikein kivoja leijonakilpiä, kun vähän taivuttaisi ja hioisi. Mukavan isänmaallisteemainen armeija, miten sitä kukaan voisi paheksua...
- Sly Cooper
Hahhaa! Täysijärkisyys iskee: Minullapa onkin jokaisessa mahdollisessa napissa 5-senttinen pohjassa. Tuleepahan ainakin armeijalle lisää massaa ja arvoa. Ô.oNàzgûl wraith kirjoitti:Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?Tybraal kirjoitti: Mutta entäs jos haluaisi oikein pienen ja ohuen alustan, olisiko kolikon käyttö sellaisena laitonta tai edes paheksuttavaa?
CASKET
11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.
http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband
- Death Metal with Hardcore flavour -
11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.
http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband
- Death Metal with Hardcore flavour -
- Nicodemus von Traube
Tarkoititko: "Kukaan köyhä tuskin tunkee 5snt pohjaan"?Nàzgûl wraith kirjoitti: Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?
5 senttinen on juuri sopivan kokoinen ja painoinen moneen hommaan. Koska vastaavaa tuotetta en ole parempaan hintaan löytänyt niin mikä ettei ettenkö käyttäisi. Figuihin menee rahaa kymmeniä(satoja, tuhansia, miljoonia) euroja joten viisi senttiä ei ole mitään. (No jaa, örkkiblokkini maksaa sen 30 euroa ja siinä on 20 kertaa 5 senttiä painoja. Eli euron verran painoja, vastaa noin 3 prosenttia kokonaishinnasta.)
15mm for teh win
Varsinkin joillakin FB:n figuilla on taipumus kaatua eteenpäin. (Lipunkantajat etc.) Tähän tarkoitukseen 5 senttinen on mainio tapaus, ja tuskimpa kukaan vararikkoon menee jos tunkee silloin tällöin vähän lisäarvoa baseihin. 
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
Esim kalastustarvikeliikkeistä saa puoli-ilmaiseksi lyijypainoja jotka toimivat tuossa painotustarkoituksessa varmasti kolikoita paremmin, ja ovat vielä halvempiakin. Parilla eurolla saa painoja useammallekin armeijalle. Iskee vain vasaralla lyttyyn ja liimaan basen pohjaan kiinni, niin ei tarvitse miettiä rikkooko lakia vai ei.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Herranen aika sehän on 5 senttiä sama kuin 30 penniä. Melkein puoli markkaa. Mutta myös prikkoja on käytetty figunpainoina. Rautanaulan olen joskus pätkinyt painoksi. Nykyään käytän vanhojen figujen ylimääräisiä metallipaloja, mitkä on valuteknisistä syistä niihin laitettu. Ei GeeWeellä niitä ole, mutta monilla muilla kyllä.
Luumumehu on soturien juomaa
Joka ei sekään ole iso raha ainakaan minun mielestäni. Ja 30 pennin vertaaminen puoleen markkaan on melko kaukaa haettua.Huru-Ukko kirjoitti:Herranen aika sehän on 5 senttiä sama kuin 30 penniä. Melkein puoli markkaa.
Kun nyt tarkemmin ajattelee, perusfigut maksavat 1,5 - 2,5 euroa kipale, joten mikä estäisi laittamasta tuota viisisenttistä siihen hintaan lisää? Minulla ne viisisenttiset tuppaavat jäämään lompakon pohjalle odottelemaan jopa vuosiksi, joten tähän tarkoitukseen ne ovat täydellisiä.
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
30 penniähän on iso raha. Sillähän käypii kerran elävissä kuvissa, ajelee onnikalla haaparannalle ja rahaa jää yli vielä kahveliin tai hantuukiin.
Ei vaines, kymmenpennisiä minäkin liimailen figun pohjiin jos ukot kellahtelevat. Jos figu on vain vähän epätasapainoinen, niin tungen basen pohjan täyteen das-massaa. Riitti esim. Taukkien crisis-suiteille.
Ei vaines, kymmenpennisiä minäkin liimailen figun pohjiin jos ukot kellahtelevat. Jos figu on vain vähän epätasapainoinen, niin tungen basen pohjan täyteen das-massaa. Riitti esim. Taukkien crisis-suiteille.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
-
vompovompatti
minä kun säästän jokaisen pikku kolikon jonka löydän että saan edes joskus hankittua loput tarvittavat tyypit(ei oo muutaku hq ja alle puolet tarvittavista troopeista.Acoparaptor kirjoitti:Minulla on Snotling Pump Wagonin eturenkaina 5 senttiset ja hienolta näyttää. Ei 10 senttiä tunnu missään kun ajattelee paljonko rahaa harrastukseen on tähän asti mennyt. Ei ainakaan minulla.
Ei sillä,mutta eivät nuo 5centtiset ole niin hienoja baseina taí kilpinä(IMO).Nicodemus von Traube kirjoitti:Tarkoititko: "Kukaan köyhä tuskin tunkee 5snt pohjaan"?Nàzgûl wraith kirjoitti: Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?
5 senttinen on juuri sopivan kokoinen ja painoinen moneen hommaan. Koska vastaavaa tuotetta en ole parempaan hintaan löytänyt niin mikä ettei ettenkö käyttäisi. Figuihin menee rahaa kymmeniä(satoja, tuhansia, miljoonia) euroja joten viisi senttiä ei ole mitään. (No jaa, örkkiblokkini maksaa sen 30 euroa ja siinä on 20 kertaa 5 senttiä painoja. Eli euron verran painoja, vastaa noin 3 prosenttia kokonaishinnasta.)
En edes onnistu saamaan 5-10 centtisiä mistään,ja nuo valurauta palat ovat paljon paremmin toimivia:D
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Niin..ei minullakaan kerry noita kolikoita juuri ollenkaan kun kortilla melkein kaikki maksan...
Enkä ole moniin painoja pistänytkään, mutta jos olen, niin olen käyttänyt vanhoja ongen lyijy-painoja...puoliks puukolla ja sitten vasaralla lyttyyn...
Enkä ole moniin painoja pistänytkään, mutta jos olen, niin olen käyttänyt vanhoja ongen lyijy-painoja...puoliks puukolla ja sitten vasaralla lyttyyn...
(\_/) This is Bunny.
(O.ô) Copy Bunny into your signature to help
(> < ) him on his way to world domination.
(O.ô) Copy Bunny into your signature to help
(> < ) him on his way to world domination.
Minullapa on harvoissa ja valituissa FaBa-figuissa, jotka eivät muuten tahtoneet pysyä pystyssä joko kahden tai yhden sentin kolikko. Uskokaa tai älkää, mutta minulla on, ja mahtuvat basen pohjiin juuri kuin nakutettu.grey knight hero kirjoitti:eikö kannattais liimata vaikka vähän kiviä tai vaikka metallin paloja sinne pohjaan kun 5cent on sentään rahaa.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh
Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
-
ankkuri.gif