Rahan (kolikoiden) käyttö figuissa

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Tybraal

Rahan (kolikoiden) käyttö figuissa

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Rahan häpäiseminen taitaa olla Suomen laissakin kielletty, mutta entäs ns. askartelutarkoitukset? Tiedän että jotkut painottavat figujaan eteenkin 40K puolella liimaamalla viisisenttisen alustan alle, ja se on varmaan okei koska kolikon saa siististi pois. Mutta entäs jos haluaisi oikein pienen ja ohuen alustan, olisiko kolikon käyttö sellaisena laitonta tai edes paheksuttavaa?
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Omenapoika

Viesti Kirjoittaja Omenapoika »

no ei kannata mennä poliiseille näyttämään. Sama kai se on kolikoita siihen käyttää, jos joku ihmettelee(vinetysmielessä) niin sano että siinä eivät mene hukkaan.
kuunnelkaa nyt marinepelaajan neuvoa
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

eikö kannattais liimata vaikka vähän kiviä tai vaikka metallin paloja sinne pohjaan kun 5cent on sentään rahaa.
Drâyhèn

Re: Rahan (kolikoiden) käyttö figuissa

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Tybraal kirjoitti: Mutta entäs jos haluaisi oikein pienen ja ohuen alustan, olisiko kolikon käyttö sellaisena laitonta tai edes paheksuttavaa?
Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Nàzgûl wraith kirjoitti:
Tybraal kirjoitti: Mutta entäs jos haluaisi oikein pienen ja ohuen alustan, olisiko kolikon käyttö sellaisena laitonta tai edes paheksuttavaa?
Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?
En sitten varmaan ole ihan täysjärkinen, mutta minulla tuppaa lojumaan laatikoissa enemmän viisisenttisiä, kuin muuta sopivaa painoa. Jos nyt joka figun pohjaan olisin tuommoisia laittamassa, niin ehkä sitten kantaisin töistä pussillisen korilevyjä.

Itseasiassa noistahan saisi oikein kivoja leijonakilpiä, kun vähän taivuttaisi ja hioisi. Mukavan isänmaallisteemainen armeija, miten sitä kukaan voisi paheksua...
Sly Cooper

Viesti Kirjoittaja Sly Cooper »

Nàzgûl wraith kirjoitti:
Hahhaa! Täysijärkisyys iskee: Minullapa onkin jokaisessa mahdollisessa napissa 5-senttinen pohjassa. Tuleepahan ainakin armeijalle lisää massaa ja arvoa. Ô.o
CASKET

11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.

http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband

- Death Metal with Hardcore flavour -
Nicodemus von Traube

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Nàzgûl wraith kirjoitti: Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?
Tarkoititko: "Kukaan köyhä tuskin tunkee 5snt pohjaan"? :D

5 senttinen on juuri sopivan kokoinen ja painoinen moneen hommaan. Koska vastaavaa tuotetta en ole parempaan hintaan löytänyt niin mikä ettei ettenkö käyttäisi. Figuihin menee rahaa kymmeniä(satoja, tuhansia, miljoonia) euroja joten viisi senttiä ei ole mitään. (No jaa, örkkiblokkini maksaa sen 30 euroa ja siinä on 20 kertaa 5 senttiä painoja. Eli euron verran painoja, vastaa noin 3 prosenttia kokonaishinnasta.)
15mm for teh win
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Varsinkin joillakin FB:n figuilla on taipumus kaatua eteenpäin. (Lipunkantajat etc.) Tähän tarkoitukseen 5 senttinen on mainio tapaus, ja tuskimpa kukaan vararikkoon menee jos tunkee silloin tällöin vähän lisäarvoa baseihin. ;)
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Esim kalastustarvikeliikkeistä saa puoli-ilmaiseksi lyijypainoja jotka toimivat tuossa painotustarkoituksessa varmasti kolikoita paremmin, ja ovat vielä halvempiakin. Parilla eurolla saa painoja useammallekin armeijalle. Iskee vain vasaralla lyttyyn ja liimaan basen pohjaan kiinni, niin ei tarvitse miettiä rikkooko lakia vai ei.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Herranen aika sehän on 5 senttiä sama kuin 30 penniä. Melkein puoli markkaa. Mutta myös prikkoja on käytetty figunpainoina. Rautanaulan olen joskus pätkinyt painoksi. Nykyään käytän vanhojen figujen ylimääräisiä metallipaloja, mitkä on valuteknisistä syistä niihin laitettu. Ei GeeWeellä niitä ole, mutta monilla muilla kyllä.
Luumumehu on soturien juomaa
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Itse en laita 5cnt vaan käytän 10 pennisiä, mulla lojuu niitä yhessä pussissa ihan perskuleesti, kohta koko empire armeijan jalkaväki on niillä painotettu.
Feeno

Viesti Kirjoittaja Feeno »

Huru-Ukko kirjoitti:Herranen aika sehän on 5 senttiä sama kuin 30 penniä. Melkein puoli markkaa.
Joka ei sekään ole iso raha ainakaan minun mielestäni. Ja 30 pennin vertaaminen puoleen markkaan on melko kaukaa haettua.

Kun nyt tarkemmin ajattelee, perusfigut maksavat 1,5 - 2,5 euroa kipale, joten mikä estäisi laittamasta tuota viisisenttistä siihen hintaan lisää? Minulla ne viisisenttiset tuppaavat jäämään lompakon pohjalle odottelemaan jopa vuosiksi, joten tähän tarkoitukseen ne ovat täydellisiä.
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

30 penniähän on iso raha. Sillähän käypii kerran elävissä kuvissa, ajelee onnikalla haaparannalle ja rahaa jää yli vielä kahveliin tai hantuukiin.

Ei vaines, kymmenpennisiä minäkin liimailen figun pohjiin jos ukot kellahtelevat. Jos figu on vain vähän epätasapainoinen, niin tungen basen pohjan täyteen das-massaa. Riitti esim. Taukkien crisis-suiteille.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Itse olen molempiin SM standardin kantajiin laittanut painot. Toinen kantaa ylpeänä vanhaa 50 ja toinen 10 pennistä. Pitänee lisätä painoja vielä muutamaan figuun kun tuppaavat kompuroimaan.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Minulla on Snotling Pump Wagonin eturenkaina 5 senttiset ja hienolta näyttää. Ei 10 senttiä tunnu missään kun ajattelee paljonko rahaa harrastukseen on tähän asti mennyt. Ei ainakaan minulla.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

Acoparaptor kirjoitti:Minulla on Snotling Pump Wagonin eturenkaina 5 senttiset ja hienolta näyttää. Ei 10 senttiä tunnu missään kun ajattelee paljonko rahaa harrastukseen on tähän asti mennyt. Ei ainakaan minulla.
minä kun säästän jokaisen pikku kolikon jonka löydän että saan edes joskus hankittua loput tarvittavat tyypit(ei oo muutaku hq ja alle puolet tarvittavista troopeista.
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Nicodemus von Traube kirjoitti:
Nàzgûl wraith kirjoitti: Khyllä on,kukaan täysjärkinen tuskin tunkee 5cent pohjaan,saatikka tekee alustan,vai tunnetko jonkun?
Tarkoititko: "Kukaan köyhä tuskin tunkee 5snt pohjaan"? :D

5 senttinen on juuri sopivan kokoinen ja painoinen moneen hommaan. Koska vastaavaa tuotetta en ole parempaan hintaan löytänyt niin mikä ettei ettenkö käyttäisi. Figuihin menee rahaa kymmeniä(satoja, tuhansia, miljoonia) euroja joten viisi senttiä ei ole mitään. (No jaa, örkkiblokkini maksaa sen 30 euroa ja siinä on 20 kertaa 5 senttiä painoja. Eli euron verran painoja, vastaa noin 3 prosenttia kokonaishinnasta.)
Ei sillä,mutta eivät nuo 5centtiset ole niin hienoja baseina taí kilpinä(IMO).
En edes onnistu saamaan 5-10 centtisiä mistään,ja nuo valurauta palat ovat paljon paremmin toimivia:D
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
ozbenzion

Viesti Kirjoittaja ozbenzion »

Niin..ei minullakaan kerry noita kolikoita juuri ollenkaan kun kortilla melkein kaikki maksan...

Enkä ole moniin painoja pistänytkään, mutta jos olen, niin olen käyttänyt vanhoja ongen lyijy-painoja...puoliks puukolla ja sitten vasaralla lyttyyn...
(\_/) This is Bunny.
(O.ô) Copy Bunny into your signature to help
(> < ) him on his way to world domination.
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

grey knight hero kirjoitti:eikö kannattais liimata vaikka vähän kiviä tai vaikka metallin paloja sinne pohjaan kun 5cent on sentään rahaa.
Minullapa on harvoissa ja valituissa FaBa-figuissa, jotka eivät muuten tahtoneet pysyä pystyssä joko kahden tai yhden sentin kolikko. Uskokaa tai älkää, mutta minulla on, ja mahtuvat basen pohjiin juuri kuin nakutettu.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
ankkuri.gif

Viesti Kirjoittaja ankkuri.gif »

höpsistä. Joku aika sitten maalasin fantsuun 12 foundryn länkkäriä ja foundryn baset nyt ovat vähän mitä ovat joten jokainen sai alleen 5centin kolikon. Aivan loistavia baseja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”