Boar boyz

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Boar boyz

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Miten saisi boar boyzeistä kestävän ja samalla hyvän flänkki yksikön johon voisi laittaa bsb:n (vain flänkkiin tarkoitettu joten ei mitään hirmu kallista yksikköä ja samalla bsb turvapaikka).
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

No jos ottaa savaget ni sit saa sen wardin, ja banner of butchery takaa 3:n lyönnin per hemmo, plus vielä possut. Ainoa ongelma on että jos aiot käyttää vain flankkaajina niin voivat lähtee juoksemaan vähän minne sattuu
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Savageissa on se frenzy ja se voi koitua kohtaloksi itse unitille ja myös bsb:ni (ja sotalippuahan vastus ei tule saamaan!) ja justiin sen takia kysynki tätä keston lisäystä täällä, kun ei itse keksi muuta kuin wolffit ja gobot lihamuuriks ottamaan nuolet jne.
- Sinitähti
Lord_Fudginton

No jos pelkäät ampumista ni kaikista paras tapa on ottaa jätti, sitten ei ole mitään kysymystä että mitä vastustaja ampuu, tai ehkä kärryjä, mutta jätti on kyllä semmonen magneetti että parempaa ei löydy, tietenkin 5:den susi ryhmä jeesaa sen yhden vuoron verran
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Toki käytän susia samaan tarkoitukseen kuin sinä ja näitä onkin jokaisessa armeijassa 2 yksikköä, jätti on ollut mietinnän alla.
Kyllähän minä joskus käytänkin näitä kovana yksikkönä, mutta kun haluan niistä apua klosikseen ja kiitos nopeudensa ansiota pääsevät flänkkiin niin käytän niitä flänkki yksikkönä ja törsään isot pisteet muualle. Ja syy miksi boarrit flänkkinä on se, että goblinit on vain operaatio suojakilpi, sudet pyörii milloin missäkin ja joidenkin mielestä hyvät flänkkääjät ovat arrerit, mutta kun niitä en satu ottamaan ikinä joten jäljelle jää boarrit.
- Sinitähti
Lord_Fudginton

No tässä teille ennen kuulumaton idea, joka mulla ei ole vielä kertaakaan epäonnistunut... 15wolfrideria, lightarmor, shield ja keihäs, ja full command... nää jyrää ihan minkä vaa, varsinkin jos pääsee sivusta, saat 2rankkibonusta ja outnumberin takuulla, ja sit viel keihäillä ehkä killin tai kaks>>> porukka lähtee heti karkuun
Tíkí

Viesti Kirjoittaja Tíkí »

Lord_Fudginton kirjoitti:No tässä teille ennen kuulumaton idea, joka mulla ei ole vielä kertaakaan epäonnistunut... 15wolfrideria, lightarmor, shield ja keihäs, ja full command... nää jyrää ihan minkä vaa, varsinkin jos pääsee sivusta, saat 2rankkibonusta ja outnumberin takuulla, ja sit viel keihäillä ehkä killin tai kaks>>> porukka lähtee heti karkuun
Oletko ihan kokeillut tuota peleissä? Vai heititkö ihan MuTu-pohjalta.
On meinaan melko veikeän oloinen suunnitelma. :)
Thank God it's Friday
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Itse olen ajatellut tehdä wolf raider pohjaisen armeijan tässä jossain vaiheessa. Siihen tulisi kuulumaan muutama tuollainen 15-20 suden blokki commandilla ja parilla goblin big bossilla kirveineen. Sitten kärryjä ja pikku blokkeja tuoksi ja pitäisi jotain saada aikaan.
saimon

Viesti Kirjoittaja saimon »

Tíkí kirjoitti:
Lord_Fudginton kirjoitti:No tässä teille ennen kuulumaton idea, joka mulla ei ole vielä kertaakaan epäonnistunut... 15wolfrideria, lightarmor, shield ja keihäs, ja full command... nää jyrää ihan minkä vaa, varsinkin jos pääsee sivusta, saat 2rankkibonusta ja outnumberin takuulla, ja sit viel keihäillä ehkä killin tai kaks>>> porukka lähtee heti karkuun
Ainakin ison maailman foorumeilla kuulee välillä juttua siitä, miten ihmiset käyttää isoja susiblokkeja. Ne ovat tosin yleensä 16 kokoisia, että saavat kolme rankkiboonusta. Ei hirveästi kannatta luottaa siihen, että se yksi ratsastaja toisi tuon yhden varman pisteen verran resoa.

Varsinkin "all wolf" armeijoissa tuommoisia isoja blokkeja saattaa olla useampi, usein vielä big bossi mukana. Itse en ole tuollaista kokeillut, melko heikolta se vaikuttaa. Mutta on se kyllä hiton nopea, ja varmasti pystyy voittamaan jalkaväkiblokkeja edestä.

EDIT: Niin se on eri asia tietysti, että lähteekö porukka heti karkuun.
Lord_Fudginton

Tíkí kirjoitti:
Siis tämä on mun vakio susi porukka... en ole IKINÄ käyttänyt 5:ttä, eihän niillä saa mitään aikaiseksi. Ja toistaiseksi 3.5 vuoden pelaamisen aikana en ole hävinnyt vielä kertaakaan, et kyllä sanoisin että hyvin toimii
Weedy_rat

Viesti Kirjoittaja Weedy_rat »

Et ole hävinnyt kertaakaan 3.5v aikana, kunniaa sinulle. Oletkos kierrellyt turnauksia, jos olet ja et ole hävinnyt kertaakaan, taidat olla aikamoinen kone. Kyllähän tuo wolffijuttu voisi toimiakkin, mutta sinne kylkeen pääsy ilman f. cavalry sääntöä on jo hieman vaikeampi homma.
Weedy rat osui oikeaan. - Omenapoika
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ja onhan se sitten kivaa kun tommoinen päättää ottaa get emit ja hyökätä omien kimpuun niin siinä saattaa kuolla tyyppejä mukavasti.
- Sinitähti
Wermin

possut

Viesti Kirjoittaja Wermin »

ota possupoikia fullcommandilla 12kpl ja gorks waaagh banner niille. pitäisi tappaa porukkaa ja charge matkakin on hjuva.

mutta jos haluat kunnon tappounitin niin laitat nuo viellä biguneiksi tai banner of butheryn sinne... tai sitten ehkä bsb.

joka tapauksessa nuo ovat tappaneen _paljon. porukkaa paitsi yhdessä pelissä jossa ne juoks ekalla kierroksella pois kentältä :P
"There are no problems that cannot be solved with cannons"
El Capitan
Peliporukkavalvoja

12kpl!? Suuurin osa käyttää ratsuväki yksiköitä 6-10kpl (tai mitä itse olen nähnyt) ja tuohan unitti kun hajoaa niin siinä vihulle paljon pisteitä. Ja tuommoista unittiahan halutaan ampua/taikoa alas ellei löydy muuta kivaa johon tunkea nämä. Itsellleni on kyllä suositeltu semmoista. että 7kpl+bsb.
- Sinitähti
Weedy_rat

Viesti Kirjoittaja Weedy_rat »

7 kpl+ bsb ei toimi, 5+bsb tai 9+ bsb toimii jo, mutta 7+ bsb ei toimi, jos ajattelit niitä 2 rivissä käyttää (1 kuolee, rivi poissa. ja saat vain 4 lyömään).
Weedy rat osui oikeaan. - Omenapoika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”