Cannonfodder kerran kirjoitti:never trust a rat
onko kellään muulla kuin minulla pakkomieltä noppiin?
-
BioHazard
En ole riipuvainen mutta laitan ne 40k nopat (siis ne mustat joiden ykkösten paikalla on aquila ja pisteinä tähdet) aina hienosti pakettiin ja kaikilla on sama numero ylöspäin (aquila tietysti!).
Niin, ja silloin tällöin harjoittelen nopilla että örkit osuisivat space marineihin, aivan huvin vuoksi vain. =D
Niin, ja silloin tällöin harjoittelen nopilla että örkit osuisivat space marineihin, aivan huvin vuoksi vain. =D
Tol Cormp Norz Norz Norz
Minä säilytän noppiani(kaikki tiimarin valkoisia) samassa paikassa, pahvisessa pienessä rasiassa, joka on tullut Bulgariasta. En ole ikinä rankaissut enkä palkinnut noppiani. Vaikken mihinkään noppamagiaan uskokkaan, niin nyt alan kuitenkin epäilemään, että olen ollut niille liian neutraali. Nopat eivät tottele enään, heittävät kotona puolet heitoista ykkösiksi ja lisäksi tuntuvat vittuilevan minulle. Onko kellään ehdotuksia, miten saan noppani taas pelikuntoon?
-
Skrixqueek
-
Skrixqueek
-
ankkuri.gif
Emperor protects on pakko sanoa jos meinaa heittää kaartilla yhdenkään seivin "oikein".Samsson kirjoitti:Ei vaan "Keisari suojelee!"...Iron-Father kirjoitti:Niin ja jos olet space marine kerääjä ja heität armor savea muista huutaa kovalla äänellä FOR THE EMPEROR niin tulee enemmän kolmen tai yli kolmen tuloksia heittämistäsi nopista.![]()
- Nuadhu ''Fireheart''
Mulla on myös pakkomielteitä noppiin. Käytän mustia sellaiseen jossa tarvitaan isoa lukua, koulutan mustia sillä tavalla että heitän kaikki mustat yhtäaikaa ja ne joista tulee kutosia päästän omaan kotiinsa lepäämään ym. ym. ja heitän noppia niin kauan että kaikista tulee kutosia, niin oppivat että on kummankin eduksi tulla kutonen. Punaisia käytän sellaisiin joissa tarvitsee mahdollisimman pientä lukua. Koulutan samallatavalla kuin mustia mutta haluan heiltä ykkösiä. Mulla on kans yks kapinallinen noppa. Kun haluan että siitä tulee pieni siitä tulee suuri, jos haluan suuren luvun siitä tulee pieni. Opetan sitä olemaan noppien tavoilla, jos siitä ei tule haluamaani lukua rankaisen sitä, jos taas tulee haluamani niin palkitsen sitä. Harvoin olen joutunut kehumaan häntä.
We warned you of the price of your actions, now you must pay it in full - in blood
Message received prior to the Assyri Devastation
- Nuadhu ''Fireheart''
Ala kouluttamaan niitä savalla tamalla kuin minä, ja palkitse heitä muttä älä kuitenkaan helli, muuten niistä tulee laiskoja ja ylimielisiä. Muista olla myös tiukka kapinallisille mutta älä liian ankara. Tutustuta noppasi myös figuihisi. Ja lupaa joitain palkintoja nopille jos ne käyttäytyvät hyvin pelissä ;-)klonkku kirjoitti:Minä säilytän noppiani(kaikki tiimarin valkoisia) samassa paikassa, pahvisessa pienessä rasiassa, joka on tullut Bulgariasta. En ole ikinä rankaissut enkä palkinnut noppiani. Vaikken mihinkään noppamagiaan uskokkaan, niin nyt alan kuitenkin epäilemään, että olen ollut niille liian neutraali. Nopat eivät tottele enään, heittävät kotona puolet heitoista ykkösiksi ja lisäksi tuntuvat vittuilevan minulle. Onko kellään ehdotuksia, miten saan noppani taas pelikuntoon?
We warned you of the price of your actions, now you must pay it in full - in blood
- Lihamestari
Minun noppa-arvojärjestykseni on seuraava:
KUNINGASNOPPA
Ns. "The Boss". Isänmaallinen sinivalkoisesti maalattu, kultanumeroinen D10. Pitää muut nopat ruodussa on on niiden kiistaton yksinvaltias.
KUNINGASNOPAN VARTIJAT
Kaksi punaista, läpinäkyvää D10:ä. Suojelevat Kuningasnoppaa ja tekevät tavallisempia askareita tämän puolesta.
KUUSITAHKOISTEN NOPPIEN KÄSKYNHALTIJA
Minimaalisen pieni, luonnonvalkoinen, punasilmäinen noppani on arvojärjestyksessä korkein D6:seni.
KOMENTAJIEN NEUVOSTO
3 Punaista ja 2 Valkoista isoa, kuusitahkoista noppaa. Toimivat Käskynhaltijan neuvonantajina ja muiden noppien komentajina. Toimivat yleensä vain armeijan Kenraalin noppina.
VETERAANINOPAT
2 Valkoista, 2 Mustaa keskikokoista noppaa. Mustat ovat saaneet oikeuden maalata ykköspisteensä mustiksi. Mustat toimivat sankareiden noppina, valkoiset taikojien.
NUOLINOPPA
Erityiskoulutuksen saanut "Scatter Dice", toimii erityistilanteissa.
RIVINOPAT
10 Punaista, pientä kuusitahkoista noppaa. Jokainen on liitetty Erityisen Salaiseen Noppien Neuvostoon (ESNN), ja merkkinä tästä kaikkien kuutosien pisteet on maalattu mustiksi. Tekevät tavallisten rivimiesten askareet.
KUNINGASNOPPA
Ns. "The Boss". Isänmaallinen sinivalkoisesti maalattu, kultanumeroinen D10. Pitää muut nopat ruodussa on on niiden kiistaton yksinvaltias.
KUNINGASNOPAN VARTIJAT
Kaksi punaista, läpinäkyvää D10:ä. Suojelevat Kuningasnoppaa ja tekevät tavallisempia askareita tämän puolesta.
KUUSITAHKOISTEN NOPPIEN KÄSKYNHALTIJA
Minimaalisen pieni, luonnonvalkoinen, punasilmäinen noppani on arvojärjestyksessä korkein D6:seni.
KOMENTAJIEN NEUVOSTO
3 Punaista ja 2 Valkoista isoa, kuusitahkoista noppaa. Toimivat Käskynhaltijan neuvonantajina ja muiden noppien komentajina. Toimivat yleensä vain armeijan Kenraalin noppina.
VETERAANINOPAT
2 Valkoista, 2 Mustaa keskikokoista noppaa. Mustat ovat saaneet oikeuden maalata ykköspisteensä mustiksi. Mustat toimivat sankareiden noppina, valkoiset taikojien.
NUOLINOPPA
Erityiskoulutuksen saanut "Scatter Dice", toimii erityistilanteissa.
RIVINOPAT
10 Punaista, pientä kuusitahkoista noppaa. Jokainen on liitetty Erityisen Salaiseen Noppien Neuvostoon (ESNN), ja merkkinä tästä kaikkien kuutosien pisteet on maalattu mustiksi. Tekevät tavallisten rivimiesten askareet.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Ei nyt ihan mitään pakkomieltä ole mutta...
Tapana on käyttää näitä GW:n 40k noppia (9kpl, 10e paketti) kaikissa tilantessa.
Saadessaan 1:n laitan nopan/nopat sivuun häpeämään ja odottamaan ld testii, väkisinhän ne loppuu kesken joten annan heille uuden mahdollisuuden näyttää mihin pystyvät...
Kuitenkaan jos ne eivät vieläkään suostu täyttämään tehtäväänsä, laitan heidät pelipöydän reunaan katsomaan kuinka otan käyttöön alkeelliset punaiset ja mustat noppani...
Jos tämä toistuu seuraavassa pelissä, joutuvat nopat olemaan eristyksissä muusta maailmasta ja toisistaan sen ajan että osaavat taas täyttää tehtävänsä.
Tapana on käyttää näitä GW:n 40k noppia (9kpl, 10e paketti) kaikissa tilantessa.
Saadessaan 1:n laitan nopan/nopat sivuun häpeämään ja odottamaan ld testii, väkisinhän ne loppuu kesken joten annan heille uuden mahdollisuuden näyttää mihin pystyvät...
Kuitenkaan jos ne eivät vieläkään suostu täyttämään tehtäväänsä, laitan heidät pelipöydän reunaan katsomaan kuinka otan käyttöön alkeelliset punaiset ja mustat noppani...
Jos tämä toistuu seuraavassa pelissä, joutuvat nopat olemaan eristyksissä muusta maailmasta ja toisistaan sen ajan että osaavat taas täyttää tehtävänsä.
Iron Within! Iron Without!
- puolisukeltaja
Ei mitään kummempaa pakkomiellettä noppiin ole, kyllähän niitä joskus tulee heiteltyä ja testailtua, sekä uudet nopat pitää aina sisäänajaa. On mulla tietty 5 luckydiceä (jotain sotataidosta tilattuja vihreitä marmorikuvioisia noppia), joita sitten käytän kriittisissä tilanteissa, ja tavalliset nopat (samanlaiset kuin nuo luckydicet, mutta nämä ovat sinisiä ja näitä on 20). Hassuahan tässä on se, että melkein aina kun testaan luckydicejä ja tavallisia noppia keskenään tavalliset nopat antavat isomman keskiarvon. Täytyy ilmeisesti käyttää noita luckydicejä vain ld-heitoissa tästälähin..
- Nuadhu ''Fireheart''
- Warcrafter
- Nuadhu ''Fireheart''
-
Spongebob-Väyrynen
Itselläni on kaksi iciwanhaa 50 -luvun(tai jostain kivikaudelta tjsp..) monopolystä napattua noppaa.
Varsinaisia veteraaninoppia nämä, näillä isänikin pelasi monopoolia kun oli pieni.
Näillä nopilla ei kauheasti enää pelata, sillä ne eivät enää ole aivan symmetriset.
Ne ovat noppayhteisöni vanhimmat ja kunnioitetuimmat nopat, ja niiltä kaikki nuoret ja kokemattomat tulokasnopat käyvät ottamassa oppia.
Varsinaisia veteraaninoppia nämä, näillä isänikin pelasi monopoolia kun oli pieni.
Näillä nopilla ei kauheasti enää pelata, sillä ne eivät enää ole aivan symmetriset.
Ne ovat noppayhteisöni vanhimmat ja kunnioitetuimmat nopat, ja niiltä kaikki nuoret ja kokemattomat tulokasnopat käyvät ottamassa oppia.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
- Warcrafter
No siinähän sitten alkaa pitämään lukua siitä mitkä on painotettu pieniksi ja mitkä isoiksi (ja niin että vastustaja ei saa siitä hajua)Nuadhu ''Fireheart'' kirjoitti:Kato ku sen voi painottaa pienelle luvullekki....
Tiedoxes....
Olishan se pitänyt jo ekaan postiin pistää että moinen moraalittomuus on täysin anteeksiantamatonta....
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
- minisaarnaaja
Näin on. Pelissä jossa on vuorotellen heitettävä sekä pieniä että isoja lukuja, ei mielestäni tulisi sallia noppien vaihtamista näiden heittojen välillä. Valitettavasti tässäkin ketjussa on nähty lukemattomia tapauksia joissa pelaajalla on ns. omat nopat vaikkapa ld-heittoja tai seivejä varten. Tämä menee ihan oikeasti jo vähän arveluttavalle puolelle. Vaikka noppia ei olisikaan itse painottanut, on varsinkin halvemmissa nopissa jonkin verran eroja ihan hyllystä ostettuna. Nämä saa kyllä kokemuksenkin kautta selville, minkä jälkeen voidaankin jo puhua huijaamisesta.Warcrafter kirjoitti:No siinähän sitten alkaa pitämään lukua siitä mitkä on painotettu pieniksi ja mitkä isoiksi (ja niin että vastustaja ei saa siitä hajua)
Olishan se pitänyt jo ekaan postiin pistää että moinen moraalittomuus on täysin anteeksiantamatonta....
Miettikääpä miten itse reagoisitte jos vastustajalla olisi selkeästi tietyt kaksi noppaa vain ld-heittoja varten, ja niistä tulisi koko ajan pelkkiä pieniä lukuja. Taidankin alkaa ajamaan aktiivisesti sellaista politiikkaa että pelaajat pelaavat samoilla nopilla tai sitten ei pelata ollenkaan. Noppataikausko ja omien noppien yksilöiminen on ihan söpöä sen viisi minuuttia, minkä jälkeen se alkaa lähinnä ärsyttämään.
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com