yrska kirjoitti:Ainakin tuolla etummaisen nuken vasemmassa kädessä näyttäisi jääneen sormenjälki. Tuo lyhtykin näyttää pahasti vain leijuvan tuolla käden pään lähettyvillä. Paremmin se näyttäisi mukana kannetulta, jos olisit tehnyt sitä kantavasta kädestä (en olisi uskonut tätä sanovani koskaan, mutta) Nalle Puh:maisemman.
Nalle Puhmainen on muuten hyvä idea, kiitos! Ja tosiaan tuo lyhty lisättiin jälkikäteen (hihi), koska en omannut sitä sculptimishetkellä. Sormenjälkiä on paljon, koska ne olivat työkaluni. Tämä asiaintila puolestaan johtui armaturen puutteessa, joka teki Magic Sculpista sen verran epästabiilia, että spatulaa ei minun taidoillani noiden nukkejen suuntaan tökitty. Toisaalta yritin sitten hakea tekstuuria sormista, mutta joissain kohdissa seikka on liian selkeä.
Maalaus ei jostain kumman syystä tuo meikälle yhtään mieleen hamppukangasta, vaan enneminkin vaahtokarkin. Enemmän hamppukankaisen vaikutelman olisi saanut varmasti pohjustamalla Graveyard earthillä ja vetämällä molempia päitä kohden ohenevista viivoista tiheää ristikkoa hieman vaalemmalla ja kellertävämmällä värillä.
Niin no, toisaalta tuo olisi about kymmenkertaistanut nukkeihin käyttämäni ajan ja kun sculptaus on mitä on, niin ultrahienot efektit ovat ehkä hieman liioittelua tällaisessa napissa. Sitä paitsi en varmaankaan olisi edes osannut. Tulevaisuutta ajatellen voisin kyllä harjoitella tuollaista efektiä.
Alustan väriliuku on todella kiintoisan näköinen ja värit ovat siinänsä mahtavat, ainoa vain että nuo poislohkeilleen maalin oloiset kohdat siinä tuntuvat hiukka pilaamaan muuten nättiä reunaa.
Jeh, maali tosiaan lohkeili, vaikka lakkasinkin alustan. Pitää tulevaisuudessa keksiä jotain vielä järeämpää suojaamaan.
Väreiltään tuo alusta ei kyllä millään tue sitä mainittua "pikkuisia nukkeja metsässä tallustamassa"-fiilistä, eikä tuo pääkallokaan loista ainakaan positiivisesti tuolta alustasta.
En tiedä, minulle tulee kyllä elokuvallinen yö mieleen noista väreistä. Pääkallon piti luoda vaaran tuntua, mutta ehkäpä se tosiaan on hieman ilmeinen. Livenä (hihi) tuo kallo tosin näyttää hieman vähemmän päälleliimatulta (hihi).
Yrska (toivoo ettei kuulosta liian negatiiviselta)
Toivottavasti en itse kuulostanut liian puolustelevalta - suurkiitokset kritiikistä. Seuraavista nukeistani tullee paremmat ja etenkin tuo Nalle Puh oli hyvä idea lähdemateriaaliksi.