Vaihtoehtoja uudelle figusalkulle?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Naldor

Vaihtoehtoja uudelle figusalkulle?

Viesti Kirjoittaja Naldor »

on tullut uusi 2xnormaali kokoinen laukku..eli onko se aluksi kannattava ostos...jos ei ole niin mikä olisi vahtoehtoinen ostettava kuljetus väline figuureille, kun irtoilevat maalit ja hajonneet ukot Stressaavat aika lailla, eli mikä neuvoksi?
"Glory, Honor & Victory over Death"
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Tuossa keskustelua näistä laukuista.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=33758
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

Joudun myöntämään että menin fanaticiin armeija pakastus rasioissa ja munakennoissa... Sen jälkeen olen todellakin harkinnut hankkivani sen mega army casen...
Tol Cormp Norz Norz Norz
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Munakennot ovat äijjävalinta. Vaikka joudun kuljettamaan yhden munan paikalla kolmeakin figua, en huomaa että maaleja lähtisi liiemmin. Siihen asti kun luulen olevani tarpeeksi rikas ostaakseni jonkun snobilaukun, menen itseeni ja mietin uudestaan. Niin, tai ostan sen laukun.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Itsekkin olen katsellut vaihtoehtoisia kuljetusmenetelmiä. En pelkästään megalaukkujen hintojen vuoksi, vaan ihan ollakseni erilainen.

Toistaiseksi olen katsellut erilaisia työkalupakkeja. Näissä on kuitenkin ongelmana lokeroiden mataluus. Ainakin omat figuni on useimmiten modattu sellaisiin stanceihin, etteivät mahdu puolitoistasenttiä syviin koloihin.

Toinen ajatus on rakennella perinteisestä bisnessalkusta (nahkainen tai alumiininen) armeijjakassi. Tähän tarvitsisi vain rakennella pehmustusta sisään. Tähän tarkoitukseen kävisi styroksista ja kuplamuovista lähtien kaikenlainen pakkauseriste. Tai sitten voisi hyödyntää niitä blistereiden vaahtomuovipehmusteita, joita on nurkkiin kertynyt aika kunnioitettavat määrät.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Itsellä on sellainen alumiininen, lukollinen työkalusalkku. Otin välipaneelit pois ja tein pehmusteet n. tuuman paksuisesta vaahtomuovipatjasta.
Hommaa siinä tietysti oli, kun piti figuille leikata pienet koloset siihen vaahtomuoviin. Saksilla rapsiessa ilta vierähti mukavasti. Mutta saimpa omalle armeijalle kustomoidut, välillä jopa figujen ääriviivoja seuraavat koloset. Kerroksia taisi olla 4 tai 5.
Mitään lohikäärmettä ei sinne mahdu, mutta 40k-armeijan pienemmät tankit menevät kyllä. Kikkailulla kyllä lantikkakin sinne menis, jos leikkelis kolmesta kerroksesta sopivan taskun.
Ostosalkulle ei ole ollut mitään tarvetta tuon valmistumisen jälkeen, ja hintakin on suht edullinen. Tässä tapauksessa 0 euroa, kun rojut löytyivät omasta takaa.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Itse olen käyttänyt tähän mennessä muovisesta työkalusalkusta ja vaahtomuovipatjasta tehtyä kuljetusvälinettä. En tosin jaksanut tekohetkellä panostaa kyseiseen salkkuun kovinkaan paljoa, joten 5-7 metallifigua samassa kolosessa ovat saaneet kovaa kyytiä. Tämä kyseinen yksikerroksinen (n. 2 tuuman korkuinen) salkku, jonka mitat ovat n. 40cm x 30cm, ei riitä 120-200 figua sisältävälle Skaven-armeijalle, joten olen hankkimassa tuota GW:n uutta armeijasalkkua (josta tunnen saavani rahoilleni vastinetta, koska se on muiden valmistajien salkkuihin verrattuna täysin järkevän hintainen) ja tuo aiempi salkkuni siirtyy vain Confrontation-käyttöön.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

http://warseer.com/forums/showthread.php?t=20175

Paljon ohjeita, selatkaa kaikki sivut läpi.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itselläni armeija kulkee hyvin Faban aloituspaketin sisällä tarpeeksi hyvin, eikä maali ole päässyt kulumaankaan matkojen välillä, eikä osatkaan ole irronneet. Kaikesta huolimatta ajattelin käyttää samaa taktiikkaa mitä eräs kaverini, eli muovista työkalupakkia.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Iron-Father

Viesti Kirjoittaja Iron-Father »

Mulla on kulkenut kamat hyvin työkalupakeissa joita minulla on kaksi. Toisen hommasin muinoin aloittaessani pelaamisen ja toisen sain joskus kolme vuotta sitten joululahjaksi. Tuo vanhempi on kyllä jo siirtynyt eläkkeelle ja toimii ylijäämä sälän säilytyspaikkana. Homma toimii suunnilleen niin, että pohja on päällystetty monella kerroksella paksulla talouspaperilla, joka estää ainakin muovifiguja hajoamasta taikka menettämästä maalipintaansa. Laatikossa on myös sellainen pois nostettava naulateline, jossa pidän yleinsä ratsuväkeä ja pulttereita. Se on päällystetty blistereiden mukana tulevilla pehmusteilla, joten metalli ukoistakaan ei lähde maalipinta, ellei sitä laukkua ala nyt heittelemään. Mitään suurempaa viritystä en ole jaksanut alkaa salkusta tai jostain tekemään. Tuo työkalulaatikko toimii ihan hyvin minulla. Isommat figut kuten lohikäärmeet ja sotavaunut pitää kyllä kuskata erikseen. Nössönä poikana on tullut kyllä myös hommattua se games workshopin pehmustettu kanto salkku juttu jossa kuskaan metallisista ukoista koostuvaa jalkaväkeä ja uudempia ukkojani joita en vielä uskalla vielä työkalulaatikkoon pistää.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

King lizard kirjoitti:Joudun myöntämään että menin fanaticiin armeija pakastus rasioissa ja munakennoissa... Sen jälkeen olen todellakin harkinnut hankkivani sen mega army casen...
Jaa-a. Viimeiset 6 vuotta olet kuljettanut figuni vaipoissa ja vessapaperissa, joku aika sitten päätin ostaa sen gw laukun. :D
Rinkeli

Viesti Kirjoittaja Rinkeli »

Minä oon omat figuni nyt parikertaa laittanut niihin metallibokseista saataviin muovirasioihin, ei ole figut hajoilleet eikä maalit ole lähtenyt( tai en ainekaan ole huomannut) Ratsuväki ja sitä suuremmat kyllä menee sitten isän vanhaan kameralaukkuun, joka muistuttaa sitä Batlehiveä noin niinkun rakenteeltaan. Jotain vaahtomuovia vaan pehmusteiksi.
Viimeksi muokannut Rinkeli, Pe 30.12.2005 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tällästä tänää,
Huomenna jotain muuta.
Kelpo

Viesti Kirjoittaja Kelpo »

Tämänsorttisia kapistuksia myydään tuossa kehä III:n varrella Biltemassa. Taannoin moisen ostin ja ihan mukavasti ajoi asiansa sen kerran kun sitä on tarvinnut käyttää. Mittavat 10 euroa on vermeellä hintaa.
Naapurin viljat vei halla

tralalalalalla
vexa

Viesti Kirjoittaja vexa »

Taidanpa kyllä suunnata sitten biltemaan tässä kunhan ehdin, näppärältä vaikuttaa tuo laukku. Eikä tuon pehmustamisessa älyttömiä vaadita.

OT: Hienoa että joku muukin pelaa Mount & Bladea.
"Another day nearer the battle,
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
Tunkiokuningas

Viesti Kirjoittaja Tunkiokuningas »

Onko kellään Sotulaisella käyttäjäkokemuksia tai edes tietoa(sis. kuva) Dork Storm Pressin War Chest Figure Casesta? Olen selaillut muiden valmistajien sivuja, enkä ole oikein lämmennyt Battle Hivelle, AT:lle tai GW:n salkulle.

Entä millaisia figuille turvallisia vaihtoehtokuljetusmenetelmiä löytyy?
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Itse käytän alumiinista työkalusalkku, jonne on 20 ja 30 mm:n vaahtomuovilevyistä leikelty pehmusteet. Laukkuja on eri kokoisia, omaani menee tällä hetkellä n.50 jalkamiestä, 20 ratsukkoa ja 4 Boltteria miehistöineen. Noin kolmanneksen saisi mahtumaan lisää vähän rohkeammalla tilankäytöllä.

Ja hinta? Itse laukku 18,90 paikallisesta halpahallista, vaahtomuovit salkunkokoisiksi leikeltyinä Sistekiltä 7,00 €. Näitä tosin joutuu itse muokkaamaan vielä aika tavalla, joten työtunteja voi laskea useamman homan päälle.

Käteen jää tyylikäs, lukittava, jopa hieman pahoinpitelyäkin kestävä kuljetuslaukku, joka on kolmanneksen tilavampi kuin GW:n vastaava, ja maksaa vajaat 50 % sen hinnasta.

Ja maalaan figuni sen verran antaumuksella, etten ota minkäänlaista riskiä hiertymien tai kolhujen muodossa.
Set fire to the family tree.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Pahvilaatikko+Battlehiven 2" pehmuste

Sopivan laatikon etsintään kului aikaa 5 minuuttia, rahaa ei yhtään. Pehmuste maksoi 6,5e. Tuossa on kulkenut kaksi confro jengiä, ja tilaa on vielä parille lisää. Paras hankinta mitä olen tehnyt armeijaani varten. Ehkä jos voitan lotossa niin ostan kunnon battle hiven. GW:n salkut ovat sellaista rahastusta, että alkaa ihan heikottaa.
Tunkiokuningas

Itsellänikin on toisena vaihtoehtona tuollainen itsetehty kantosalkku, mutta ajattelin nyt ensin katsoa näitä virallisia. Taitaa tosin kääntyä tuon tee-se-itse-laukun puoleen minunkin mielipiteeni, on näet noilla valmiilla figulaukuilla sen verran hintaa.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Ei se nyt pelkästään hinnasta ole kiinni, GW:n laukkua ei vain voi luonnehtia mitenkään laadukkaaksi.

Battle Hivessä sen sijaan alkaa olla jo yritystä.
Set fire to the family tree.
Tunkiokuningas

Totta, BH on noista virallisista vaihtoehdoista se paras, en vain usko olevani valmis maksamaan ~60 euroa figujen kuljetuksesta, joka sujuu nykyäänkin aika hyvin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”