Mitä tapahtui Terran tummaihoiselle väestölle?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Raivo

Mitä tapahtui Terran tummaihoiselle väestölle?

Viesti Kirjoittaja Raivo »

Onko kukaan ikinä nähnyt tummaihoista mariiniä/ imperial guardia/ sister of battlea? Enpä usko :P .
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Salamanders Chapter nyt tulee ensimmäisenä mieleen.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Seonnut

Viesti Kirjoittaja Seonnut »

Avaruus Mariineiden eräs chapteri, Salamanders, ovat (tai ainakin olivat) kaikki tummaihoisia. Myös kaartilaiset voivat olla minkä värisiä tahansa, riippuu kotiplaneetasta sun muusta.
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

En, mutta se onkin maalaajien ongelma. Lisäksi Gw taitaa olla "lievästi" rasistinen. Toisaalta kuinka monta mariinia on iho paljaana?
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Mustat luokiteltiin mutanteiksi ja Ordot pisti kaikki liekkeihin.

...ja tämä ei ole yhtäään rasistinen viesti.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Re: Mitä tapahtui Terran tummaihoiselle väestölle?

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Raivo kirjoitti:Onko kukaan ikinä nähnyt tummaihoista mariiniä/ imperial guardia/ sister of battlea? Enpä usko :P .
Olen! Salamanderit ovat yöntimoja ja paikallisen IG pelaajan Pollockin IG ovat jotain intialaisia!
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Raivo

Grenade kirjoitti:Avaruus Mariineiden eräs chapteri, Salamanders, ovat (tai ainakin olivat) kaikki tummaihoisia.
Minä kun luulin, että heidän ihonväri johtuu ilmaston saasteista sun muusta...

EDIT: http://www.armageddon3.com/English/40KI ... er2big.gif
O.O
Viimeksi muokannut Raivo, Su 01.01.2006 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Salamander-mariinien ihonväri johtuu heidän planeetan ilmastosta. Täysin vulkaaninen planeetta voipi olla aikas lämmin.

Kysymyksesi on typerä, täytyy muuten näin ohimennen sanoa, sillä syyttävän sormen voi osoittaa ainoastaan maalareita kohtaan. Jos sinua harmittaa kun ei ole tummaihoisia ihmisiä näkynyt pelikentillä niin tee asialle jotain.
- Kynä-ääliö
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Muistanpa kyllä kaverin ajatuksen IG-armeijasta, jossa olisi South Parkista tuttu "Operaatio Lakut Eteen". Eli vähän Extra Armouria ja sen sellaista.
zqmfgb
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Ainakin omalla Ultramarine armeijalla on mustiksi maalaattuja kavereita. Tein niitä ihan piruuttani kun kaikki oli aina maalattu valkoisiksi ja halusin vaihtelua :D.
Lictor

Viesti Kirjoittaja Lictor »

DoW:issa Inquisitor Toth on mustaihoinen ja taitaa olla Ordo Malleuksen inkvisiittori.
Raivo

Lictor kirjoitti:DoW:issa Inquisitor Toth on mustaihoinen ja taitaa olla Ordo Malleuksen inkvisiittori.
No ei niitä pelejä, ja oikeaa Warhammeriä kannata sekoittaa keskenään.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Kyllä, tummaihoisia ihmisiä on olemassa 40k:ssa, minäkin olen nähnyt. Mikä on ketjun pointti?
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Raivo

Attila kirjoitti:Kyllä, tummaihoisia ihmisiä on olemassa 40k:ssa, minäkin olen nähnyt. Mikä on ketjun pointti?
Umm, miksi niitä näyttää olevan niin vähän?
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Liittynee siihen, että suurin osa figuharrastajista on kalpeanaamoja.

Tummaihoisten teurastus olisi turhan suuri operaatio, ja vain haitaksi imperiumille.
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

Epämääräisen tiedon hankinnan teoria:
Keisarikunta on ilmeisesti ottanut mallia antiikista, mutta, koska aika eroa on ollut noin 40000 vuotta, sen vaikutteet ovat menneet "filtterin" (eli renesanssin/natsien/jonkintulevaisuudenskinivaltion) läpi.

Kapitalistiteoria
Keisarikunnan aikaa edelsi pitkä sisällissota, jossa varakkaammat kansakunnat (, jotka jostain kulttuurihistoriallisesta seikasta johtuen sisälsivät runsaammin vaaleaihoista kuin tummaihoista väestöä) alistivat heikompia kansakuntia orjatyöksi ja siten tappoivat ne sukupuuttoon (IRL esimerkki: Kanarian saarten alkuperäisväestö).

Evoluutioteoria:
Koska yritys X toi markkinoille UV-säteilyltä täysin suojaavan nano-hiukkasia hyödyntävän suihkuveden kautta annosteltavan veden pitävän n. 8766,92831493 päivää kestävän aurinkovoiteen vuonna 2666 ja melatoniinin eritys ihmisissä kärsii, koska maapallolle saadaan entistä vähemmän auringon valoa, tumman ihon hyödyt ovat pienemmät kuin haitat.
=> Tumma iho karsiutuu hitaasti pois ihmiskunnasta.

Virusteoria:
Syntyy virus jonka takia ihon pigmentti muuttuu myrkylliseksi ja siten mitä vähemmän pigmenttiä sitä parempi mahdollisuus selvitä.

...

On olemassa erittäin paljon eri mahdollisuuksia, mutta tässä pari lähestulkoon järkevää:
Kulttuurin vaikutus suunnittelijoiden kautta. Kumpia luulette keskiverto (porvarin) näkevän enemmän britanniassa tummia vai valkoisia? Saati sitten heidän usein käyttämässään lähdeaineistossa: maalaustaiteessa.
(Onkohan GW:n suunnitteluporukassa yhtäkään ei-euraasialaista?)

Markkinatalous. Kummillahan mahtaa olla perinteisesti enemmän ostovoimaa tummilla vai valkoisilla?
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Ja myös hyvä syy saatta olla se että GW:n porukoissa on tod. pieni määrä näitä tummaihoisia.

IMO, Raivolla on kauhea halu tehdä näitä aiheita missä setvitään joitain
puhtaasti tyyliseikoista johtuvia päätöksiä... ;)

Maalajat luultavasti maalavat yleensä samaan värisiä ihmisiä kuin itsekkin ovat, joskus vaihtelun vuoksi toisen värisiä.
Ei siihen ole mitään loogista syytä, ajatellaan vain että se valkoinen näyttää paremmalta tossa figussa tjsp.
Siihen ei siis luultavasti ole mitään fluffillista syytä.
Itsekkin ihan alitajuntaisesti tuohon tuon valkoisen laitoin.

Itse olen nähnyt Salamndereita valkoisina sekä mustina,
Ei GW:tä ainakaan rasismista voi syyttää. Ihan tyhmä kysymys tämmöinen.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Jostain muistan lukeneeni (itse en ole kokeillut), että pienestä mittakaavasta johtuen figun "iho" on vaikeaa saada näyttämään hyvännäköiseltä jos sen maalaa tummaihoiseksi. Vaaleassa ihossa varjostukset, korostukset yms. erottuvat paremmin. Valokuvassa (joita GW:n julkaisuihin on pakko saada) ero vain korostuu.

Fluffisyytä (kurnauskis!) taas voisi hakea siitä, että jospa tummaihoisia todella on vähemmän, ihan ilman mitään vainoja tai tuhoamisia? Kun avaruussiirtokuntia alettiin perustamaan, niin puuhaan oli varmaankin varallisuutta vain jo valmiiksi vaurailla kansakunnilla. Jos Afrikan asiat olivat edelleen yhtä huonolla tolalla kuin nyt, niin eipä paljon tähtienvälisiä lentoja suunniteltu. Lopputulos: avaruudessa oli lopulta pari miljoonaa planeettaa, joiden väestöstä valtaosa (eivät välttämättä kaikki) olivat kaukasialaista tai aasialaista rotua. Maan musta väestö taas ei ainakaan lisääntynyt, kun Riitojen Aikana koko pallukka tuhottiin radioaktiiviseksi autiomaaksi.

Jotenkin epäilen, että Inkvisitiokaan olisi niin tyhmä että pitäisi ihonväriä mutaationa, kun vertailukohtana on porukkaa, jolta kasvaa lonkeroita päästä. Etenkin, kun ei-valkoihoisia kuitenkin selkeästi on Imperiumissa luotetuissakin asemissa!
WiRe

Viesti Kirjoittaja WiRe »

Fluffista paloja: Ainakin Iron Warriorsin nykyinen Warsmith Honsou on mustaihoinen (ref. Storm of Iron), kuten on Ultramarsujen avaruuslaivaston komentaja Tiberius (ref. ainakin Warriors of Ultramar).
Shadow Guard 3rd Company Captain
Tienkim Isa Saekor Kheion
"Give no mercy, no quarter!"
bbckamaja

Viesti Kirjoittaja bbckamaja »

Kun tuossa aikoinaan itse maalasin Catachaneja oli tummaihoisten osuus noin 20%. Lisäksi "operation human shield" aka maksimi määrä värvättyjä ilman spessu aseita leveänä rintamana muun armeijan eteen on ollut ainakin ollut joskus keskusteluissa, tummaihoisina tietysti..

Ja luonnollisesti maalaan yhden scoutti squadin dark angeleille tummaihoisiksi kun saan aikaiseksi, ovat sitten niitä darker angelsejä..

Tummaihoisia on muuten vallan mukava maalata, tummempi väri peittää pohjamaalin nopeammin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”