Paljonko JUURI SINULLA on uponnut rahaa WH:hon?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

Ninnu kirjoitti:
migsula kirjoitti:Sit ku kelaa miten paljon oon tästä harrastuksesta saanu nauttia,ni riisto firma nyt ei oo eka sana mielessä. Onneks ne osaa bisnes puolen ja on vielä pystyssä!!!
Hyvä, lisää ihmisiä jotka ei GW:tä bashaa. En usko että kukaan tätä harraisi ja figuja ostaisi jos harrastuksesta ei saisi mitään irti ja figut olisivat liian kaliita. :-)
Olen täysin samaa mieltä GW:n suhteen. Niiden muottienkin valmistushan maksaa aivan tolkuttomasti, eivätkä ne nyt NIIN paljoa maksa edes, verrattuna joihinkin muihin harrastuksiin, kuten esim. golfiin :roll: huono vertauskuva...
Omnia mors aequat - Death equals all things
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Kaikki harrastukset maksavat tasan saman verran, eli kaikki rahasi.
Razze

Viesti Kirjoittaja Razze »

Ghazghkull kirjoitti:
Ninnu kirjoitti:
migsula kirjoitti:Sit ku kelaa miten paljon oon tästä harrastuksesta saanu nauttia,ni riisto firma nyt ei oo eka sana mielessä. Onneks ne osaa bisnes puolen ja on vielä pystyssä!!!
Hyvä, lisää ihmisiä jotka ei GW:tä bashaa. En usko että kukaan tätä harraisi ja figuja ostaisi jos harrastuksesta ei saisi mitään irti ja figut olisivat liian kaliita. :-)
Olen täysin samaa mieltä GW:n suhteen. Niiden muottienkin valmistushan maksaa aivan tolkuttomasti, eivätkä ne nyt NIIN paljoa maksa edes, verrattuna joihinkin muihin harrastuksiin, kuten esim. golfiin :roll: huono vertauskuva...
No ei se GW niin kauhean paha riistofirma oo, mutta kyllä ne 5 euron liimapurkit ja hiekkapussit (vai oliko ne 5.50? Vielä kalliimpiakin?) menee vähän yli. Kaikki maksaa kumminki aina paljon enemmän ku mikä olis sellanen "hyvä" hinta, eli GW sais kohtuullisesti voittoa, mutta kaikki GW:n VIRALLINEN sälä maksaa. (Ja se että kukaan ei niitä ostais jos ne ois liian kalliita tai ettei niistä sais hyötyä on vähän sama asia ku tupakan kanssa, itsekkinhän minä niitä GW tuotteita ostelen...paitsi hiekkaa yms.) En kumminkaan kirjoittanut tätä koska olisin katkera kapinoiva nuori jolla ei ole tarpeeksi rahaa, vaan esitin vain oman mielipiteeni asiasta.
Kaikki ihmiset ovat kuolemattomia kunnes kuolevat
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ja siis miettikää nyt jotain MTG:tä. Sellainen pieni läjä kortteja (= paperia) maksaa helposti saman verran kuin kunnon pikku-ukkoarmeija (muistuu mieleen tälläinen pakka kuin Sligh, jolle sillä hetkellä laskeskelin hinnaksi jotain 240€.). Hammereissa ei sentään jatkuvasti ole pakko ostaa uusia figuja.
zqmfgb
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Razze kirjoitti:
No ei se GW niin kauhean paha riistofirma oo, mutta kyllä ne 5 euron liimapurkit ja hiekkapussit (vai oliko ne 5.50? Vielä kalliimpiakin?) menee vähän yli. Kaikki maksaa kumminki aina paljon enemmän ku mikä olis sellanen "hyvä" hinta, eli GW sais kohtuullisesti voittoa, mutta kaikki GW:n VIRALLINEN sälä maksaa. (Ja se että kukaan ei niitä ostais jos ne ois liian kalliita tai ettei niistä sais hyötyä on vähän sama asia ku tupakan kanssa, itsekkinhän minä niitä GW tuotteita ostelen...paitsi hiekkaa yms.) En kumminkaan kirjoittanut tätä koska olisin katkera kapinoiva nuori jolla ei ole tarpeeksi rahaa, vaan esitin vain oman mielipiteeni asiasta.
Kukaan ei pakota edeleenkään GW:n tuotteita ostamaan jos ei koe että ne on rahanarvoisia. Hyvä hinta? Eli hintaa pitäisi säännöstellä? Musitaako kukaan pula-aikoja jolloin hintaa säännösteltiin? Jos GW laskisi hintojaan myynti kasvaisi, mutta jos GW:llä ei ole resursseja kasvattaa valmistusta joudutaan tuotteita säännöstelemään. Vapaassa markkinataloudessa tuotteita säännöstellään hinnan perusteella, eli luotetaan siihen että kuluttaja ostaa vain sellaisia tuotteita jotka katsoo olevan hintansa arvoisia tai arvokkaampia ja jättää ostamatta ne tuotteet joita pitää liian kalliina... Ja figut ja tupakka nyt ei oikeasti ole ihan sama asia, ja kyllä tupakankin kulutus laskee hintaa nostettaessa kun osa kuluttajista katsoo ettei saa hyötyä hinnan verran (ja figuissa ei muuten ole nikotiinia toi muita riippuvuutta aiheuttavia kemikaaleja... :roll: ). That just is how this thing works you know... :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

ei ole pakko ja ei ole pakko.. addiktio on vain sellanen ikävä sivuvaikutus.
VonCarsteinin kommentti ylhäällä oli kyllä loistava :D
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Ninnu
Viesti:

s2pid kirjoitti:ei ole pakko ja ei ole pakko.. addiktio on vain sellanen ikävä sivuvaikutus.
VonCarsteinin kommentti ylhäällä oli kyllä loistava :D
Se on totuus, mä kyllä harrastan sitten GW:n figujen lisäksi kenkiä, korsetteja ja sarjakuvia... :-D
Jag känner en bot
Asdrubael

Viesti Kirjoittaja Asdrubael »

Niinpä niin, eihän minkään harrastuksen tuomaa hupia voi rahassa mitata (eikä kannata). Jos jonkun mielestä GW-kama maksaa liikaa niin ei kai sitten kannata sitä harrastaa. Eikä silloin asiasta varmaa niin paljon välitäkään. Ja kyllä sitä voi selvitä kohtalaisilla summillakin, jos rahaa ei paljon ole.
mä kyllä harrastan sitten GW:n figujen lisäksi kenkiä, korsetteja ja sarjakuvia...
--> 8O Sulla on Ninnu hyviä harrastuksia näköjään muitakin kun pikku-ukkojen maalaus :D
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Edelleen muistutan kaikille jotka kitisee että GW:llä pitäis olla halvemmat hinnat:

Miettikääpäs, että teillä on itellä firma, joka tuottaa tavaraa X. Tavara X:llä on hyvä menekki, vaikka se onkin ehkä normaalia (?) pikkusen kalliimpi. Joku tulee sanomaan sulle, että laske tavaran X hintaa, että hänelläkin on siihen varaa. Laskisitko? Jos tiedät että sillon juuri tavaraa luultavasti myytäisiin enemmän, mutta sinulla ei riitä resurssit tuottaa tavaraa X niin paljon että sen saatavuus ei loppuisi.

Okei toi meni nyt ihan persiillee, mutta... Noh, yrittäkää nyt vaan ymmärtää, että GW:n kamoille tulee luultavasti aina oleen menekkiä. Jenkeissä ja enklannissa (ja suomessa..) on niin fanaattisia pelaajia että eipä niitä paljoo hinnan nostot haittais tms.

Mutta... Ne on kalliita (kaikki on suhteellista) mutta elkää ruikuttako!
Ninnu
Viesti:

Asdrubael kirjoitti:
mä kyllä harrastan sitten GW:n figujen lisäksi kenkiä, korsetteja ja sarjakuvia...
--> 8O Sulla on Ninnu hyviä harrastuksia näköjään muitakin kun pikku-ukkojen maalaus :D
Noh, jos miettii mihin mun rahoja on viimeisen vuoden sisään mennyt... :-D

Ja Weekkis ajoi samaa pointti kuin minä, vähän... ummm kansantajuisemmin... :-)
Jag känner en bot
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Ummm....tuossa tannoin juteltiin että GW on kallis.........................mutta........siinä vaiheessa kun jää koukkuun Forgeworldin riistohintaisiin tuotteisiin niin on jo asiallista varata aika pankinjohtajan kanssa!! :( On muuten muovilla hintaa!!!!
Ja tuota hintaa ei voi enää paljoa selitellä..............rhinon ovet GBP 9.00....OI!!!!!!

M
"Kaulaparta huohottaja"
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

hypsilurus kirjoitti:Ummm....tuossa tannoin juteltiin että GW on kallis.........................mutta........siinä vaiheessa kun jää koukkuun Forgeworldin riistohintaisiin tuotteisiin niin on jo asiallista varata aika pankinjohtajan kanssa!! :( On muuten muovilla hintaa!!!!
Ja tuota hintaa ei voi enää paljoa selitellä..............rhinon ovet GBP 9.00....OI!!!!!!

M
Paitsi erikoismateriaalilla(ainakin se yksi forge wolrd tuote joka minulla on on jostain ihme materiaalista) ja mahdollisesti erikoisemmasta tuotantomateriaalista. Plus ne tuskin myy paljoa joten niiden pitää pitää hinnat korkealla voidakseen pitää putiikin pystyssä. Ei ne sculptaajat ilmaiseksi hommaa tee...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Iso Susi

Viesti Kirjoittaja Iso Susi »

tneva82 kirjoitti:Paitsi erikoismateriaalilla(ainakin se yksi forge wolrd tuote joka minulla on on jostain ihme materiaalista) ja mahdollisesti erikoisemmasta tuotantomateriaalista. Plus ne tuskin myy paljoa joten niiden pitää pitää hinnat korkealla voidakseen pitää putiikin pystyssä. Ei ne sculptaajat ilmaiseksi hommaa tee...
Se on resiiniä.
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
Asdrubael

Viesti Kirjoittaja Asdrubael »

Jos vielä vähän heittäis paatosta asiasta... kaikkihan maailmassa maksaa ja kaikki harrastukset ovat joidenkin mielestä liian kalliita (yleensä varsinkin sellaiset harrastukset, joista ei ole itse kiinnostunut). Ja jokainen saa rahansa käyttää mihin huvittaa (jotain pakollisia menojakin tietenkin on ja olisi varmaan ikävää jos meikäläinen tuhlaisi rahojaan GW figuihin niin, ettei saisi perheelle ruokaa ostettua :( ) mutta niissä rajoissa kun rahaa on vapaasti käyttää niin ostakoon kukin mitä mieli tekee. Jollain se on GW kamaa koko rahalla ja jonkun mielestä se taas on liian kallista ja se jamppa ostaakin sitten rahoillaan jotain muuta. Että silleen. Firmat saa mun puolesta hinnoitella tavaransa niinkuin tykkäävät, jos en mielestäni vastinetta rahalle saa niin en tuotetta osta. GW hommissa raja ei ole ainakaan vielä tullut vastaan vaikka hinnat ovat nousseet tolkuttamasti siitä kun harrastuksen alotin (joskus 1985 tienoilla).
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
hypsilurus

Nämä harmaat kamat ovat jotain halpaa "resiiniä" joka hartsinakin tunnetaan!! :lol: Se KALLIS hartsi on semmoista vaniljan väristä ja hieman kuultavaa helposti lohkeavaa tavaraa......sitähän Forgeworld ei kustannussyistä käytä.

Niin.........noista myyntiluvuista.......verrattuna moniin pieniin Resin Kittejä valmistaviin mallipajoihin Forgeworld on JÄTTILÄINEN!!! Kuitenkin hinnat ovat huomattavasti "nyrkkipajoja" kalliimpia............WH porukka kun on otollista porukkaa lypsämiselle.....ainakin jenkeissä jonne suurin osa FW kamasta menee.

On totta että FW'n tuotantokustannukset ovat huomattavasti GW'n vastaavia korkeammat, mutta vedätyksestä on silti kyse. Ostan ja silti narisen....go figure!!! :?

M
"Kaulaparta huohottaja"
Ninnu
Viesti:

hypsilurus kirjoitti:On totta että FW'n tuotantokustannukset ovat huomattavasti GW'n vastaavia korkeammat, mutta vedätyksestä on silti kyse. Ostan ja silti narisen....go figure!!! :?

M
Whinettää, herra whinettää. Kato jos ne oikeasti olisivat sulle liian kalliita niin et ostaisi.. *koittaa takoa samaa pirun pointtia kaikkien päähän nykyään* :-D
Jag känner en bot
hypsilurus

Oi!!! Ne on siis mulle todellakin liian kallita mutta ostan silti kun olen säälittävä figmentikko........luulis sun tietävän!!! :lol: On se niin väärin. :(

M
"Kaulaparta huohottaja"
Ninnu
Viesti:

hypsilurus kirjoitti:Oi!!! Ne on siis mulle todellakin liian kallita mutta ostan silti kun olen säälittävä figmentikko........luulis sun tietävän!!! :lol: On se niin väärin. :(
*haukottelee*... Selityksen makua armas hypsi, selityksen makua...

:-P
Jag känner en bot
hypsilurus

Shuddup!!!! :lol:
Valitettavasti joudun ostamaan rahalla kaikki kamani toisin kun jotkut tyypit jotka saavat kaikkea kivaa rompetta FOC.......... :evil:
Mulle kans!!!!

M
"Kaulaparta huohottaja"
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

hypsilurus kirjoitti: Valitettavasti joudun ostamaan rahalla kaikki kamani toisin kun jotkut tyypit jotka saavat kaikkea kivaa rompetta FOC.......... :evil:
Hehe. Ninnulla on vähän niinkun oma lehmä ojassa tässä topicissa :D
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”