Full infantry IG

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Hevi

Full infantry IG

Viesti Kirjoittaja Hevi »

Doktriinit:

Allow Conscripts
Allow Heavy Weapon Platoons
Allow StormTroopers
Skills and Drills: Iron Discipline
Skills and Drills: Close Order Drill

Command Platoon (HQ) @ 192 Pts

2 Command Squad @ [192] Pts
Lasguns (x1); Plasma Gun (x1); Master Vox; Iron Discipline

1 Heroic Senior Officer @ [130] Pts
Plasma Pistol; Power Weapon
Carapace Armour [5]
Trademark Item [10]
Medallion Crimson [15]
Refractor Field [15]

2 Veterans @ [22] Pts
Lasgun; Medic; Standard Bearer

Elite:

9 Storm Troopers (Elites) @ 141 Pts
Deepstrike Ability; Hellguns (x7); Meltagun (x1); Plasma Gun (x1); Frag Grenades; Krak Grenades; Vox Caster

1 Storm Trooper Veteran Sergeant @ [17] Pts
Deepstrike Ability; Close combat Weapon; HellPistol; Frag Grenades; Krak Grenades

9 Hardened Veterans (Elites) @ 200 Pts
Lasguns (x6); Meltagun (x3); Vox Caster

1 Hardened Veteran Sergeant @ [13] Pts
Close combat Weapon; Laspistol

Troops:

Infantry Platoon (Troops) @ 251 Pts

4 Command Squad @ [85] Pts
Heavy Bolter; Lasguns (x2); Plasma Gun (x1); Vox Caster; Iron Discipline

1 Junior Officer @ [55] Pts
Close combat Weapon; Plasma Pistol
Carapace Armour [5]

9 Infantry Squad @ [83] Pts
Heavy Bolter; Lasguns; Grenade Launcher; Vox Caster

1 Sergeant @ [6] Pts
Laspistol and CCW

9 Infantry Squad @ [83] Pts
Heavy Bolter; Lasguns; Grenade Launcher; Vox Caster

1 Sergeant @ [6] Pts
Laspistol and CCW

Infantry Platoon (Troops) @ 276 Pts

4 Command Squad @ [100] Pts
Lascannon; Lasguns (x2); Plasma Gun (x1); Vox Caster; Iron Discipline

Carapace Armour [5]

9 Infantry Squad @ [88] Pts
Missile Launcher; Lasguns; Plasma Gun; Vox Caster

1 Sergeant @ [6] Pts
Laspistol and CCW

9 Infantry Squad @ [88] Pts
Missile Launcher; Lasguns; Plasma Gun; Vox Caster

1 Sergeant @ [6] Pts
Laspistol and CCW

30 Conscripts (Troops) @ 147 Pts
Flamer (x3); Close Order Drill

Heavy Support:

Heavy Weapon Platoon (Heavy Support) @ 290 Pts

4 Command Squad @ [85] Pts
Autocannon; Lasguns (x2); Plasma Gun (x1); Vox Caster

Carapace Armour [5]

6 Anti Tank Squad @ [110] Pts
Lascannon (x3); Lasguns

6 Fire Support Squad @ [95] Pts
Autocannon (x3); Lasguns

Models in Army: 123

Total Army Cost: 1421

Mitäs lisäpisteillä otetaan?
OneManArmada

Viesti Kirjoittaja OneManArmada »

Sinulla on Demolisher tankin voima, olenko sokea, ja näin että listassa ei ole yhtään tankkia? Saati basiliskia ( örhm....pelin paras tankki ? ) tämmöiset listat vievät sinut rappiolle, et mahda mitään esim örkkejä, nidejä, tai whirliwind armeijan tyylistä artillery tulta vastaan...

Ota nuo Hardened Veteraanit pois ( utterly useless ), tilalle parhaita yksiköitäsi stormtroopereja. grenadiers taidon avulla saat storm troopereita troopeihin. heavy support täyteen basiliskeja, ja tuo fast attack täyteen rusheja.
Mitenkä kirjoitan? Pistä sähköpostia jos ottaa päähän.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Taisi mennä tuo all infantry idea vähän ohi...
Laita ne lascannonit ryhmiin mieluummin kuin yhdeksi helpoksi kohteeksi. Saavat myös ampua suurempaa määrää kohteita.
Oletan että tuo conscript ryhmä on otettu hidastamaan vihollisen lähitappelijoita, mutta jos näin ei ole se kannattaa poistaa. Voit ottaa kaiken näköistä paremmin ampuvaa sen tilalle ja saat myös käytettyä yhden doctorine pointin. Voisit ottaa esim. Drop troopsin jolloin saisit noista veteraaniesta edes jotain iloa (pääsisivät ampumaan).
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

OneManArmada kirjoitti:Saati basiliskia ( örhm....pelin paras tankki ? )
Eh? Osuu jos osuu, tappaa vain jalkaväkeä, ei kestä pieruakaan.
OneManArmada kirjoitti:...tämmöiset listat vievät sinut rappiolle, et mahda mitään esim örkkejä, nidejä...
Tuohan lista on täynnä heavy bolttereita, kranaatinheittimiä, sinkoja jne. Kyllä semmoisilla eväillä massanidejä ja örkkejä piestään. Lisäksi lassi voimaakin löytyy niin pysyvät isot örmyt ja tankin retaleet poissa.

Mutta asiaan. Tuo lista tarvitsee jotain millä rankaistaan puskien takana olevia tykkejä. Yksi stormari ryhmä ei siihen riitä. Vaihda veteraanit stormareiksi täydellä melta varustuksella ja deep strikellä. Tai jos otat conscriptit pois ja laitat drop troopsit niin droppaat tuon veteraani ryhmän niin kuin vompovompatti ehdotti.
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

mr.tp kirjoitti: tappaa vain jalkaväkeä, ei kestä pieruakaan.
tankkeja vastaan str 9 heitetään 2d6 ja valitaan suurempi ja heitetään penet paremmasta taulukosta?

Tossa toisessa toteamuksessa olen täysin samaa mieltä.

Indirect fire on ehkä turha lisä basiliskiin..mielummin basilisk jonnekkin obscureddina puoliksi piiloon ja ammutaan suorana (100p).. 125p ja ei osu minnekkään kun ei ole LoS:ia...
Antipasta

Viesti Kirjoittaja Antipasta »

Itse olen päässyt moneen kertaan toteamaan indirect firen erittäin hyödylliseksi.
"Truth is the first casualty of war"
Kardinaali
Viesti:

Antipasta kirjoitti:Itse olen päässyt moneen kertaan toteamaan indirect firen erittäin hyödylliseksi.
Perustelut tälläisissä kokemuksissa olisivat kova sana.... ...
The C'Tan

Viesti Kirjoittaja The C'Tan »

lisäisin vielä että necroneita vastaan kuolet jo vuorolla 1 tai 2
Boom!!! Hur hur hur...
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

The C'Tan kirjoitti:lisäisin vielä että necroneita vastaan kuolet jo vuorolla 1 tai 2
Ja lisääpä kuule siihen perään että miten?
Jurpo

jaa-a

Viesti Kirjoittaja Jurpo »

Listasi antaa tulitusta isolla kädellä. Vajailla pisteillä kannattaisi hankkia lisää Stormareita, mikäli se vain on mahdollista. Yksi tapa käyttää pisteitä on hankkia veteraanikessut ryhmiin. Kohonnut Liidu ja ylimääräinen isku ei ole haitallista ikinä.

Ainoa heikkous on kunnollisen vastapallon puuttuminen. Tällaisella listalla tilanne uhkaa muuttua heikoksi silloin kun käsikähmä alkaa.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
The C'Tan

Viesti Kirjoittaja The C'Tan »

käsikähmää meinasin mutta vaikka deepstrikettämällä monoliitti keskelle poppoota ja marssittamalla koko armeija ulos vaikka ensin nylkimiä ja sen jälkeen warrut niin peli on jo selvä taikka loordi niiten nyljinten mukana että silleen..
Boom!!! Hur hur hur...
Hevi

Viesti Kirjoittaja Hevi »

Heavy weapons platoona pois, tilalle 'rusakko demolisher, bassu indirectillä (tai ilman) ja hardened veteraanit pois, tilalle stormareita, loppupisteillä voisi saada GK grandmasterin ja pari termosta taikka mariini masterin ja joku tact. squadi tai assault squadi? Saako muuten allymarineille traitteja? Ja conscriptit toimii niin että ensin liekitetään kaikki mikä tulee lähelle ja sitten tullaan päin. Kun niitä on se 30 niin kyllä joku niistä osuu ja tappaa.
Drug-Addict

Viesti Kirjoittaja Drug-Addict »

Itse olen päässyt moneen kertaan toteamaan indirect firen erittäin hyödylliseksi.
Miten minusta tuntuu että et olisi mahdollisesti huomannut kohtaa minimum range on 36" in indirect fire ?
Kardinaali
Viesti:

Drug-Addict kirjoitti:
Miten minusta tuntuu että et olisi mahdollisesti huomannut kohtaa minimum range on 36" in indirect fire ?
Totta.. jos indirect firen menee ottamaan basiliskiin on laitettava kentän jompaan kumpaan nurkkaan ja silloinkin se ei voi ampua lähimpääm neljäsosaan siitä. Hankala kikkailla esim jos on valmiit maastot.
mr.tp

Kardinaali kirjoitti:
tankkeja vastaan str 9 heitetään 2d6 ja valitaan suurempi ja heitetään penet paremmasta taulukosta?
Scatteroi 66.6666666% todennäköisyydella pois siitä tankin päältä jolloin tekee vain puolet damagesta alaspäin pyöristäen. Ei yleensä riitä minkään muun kuin leijan särkemiseen. Lassi tekee kaiken tämän todennäköisemmin (joskei ordance taulukkoa käytä).
Kardinaali
Viesti:

mr.tp kirjoitti:
Kardinaali kirjoitti:
Scatteroi 66.6666666% todennäköisyydella pois siitä tankin päältä jolloin tekee vain puolet damagesta alaspäin pyöristäen. Ei yleensä riitä minkään muun kuin leijan särkemiseen. Lassi tekee kaiken tämän todennäköisemmin (joskei ordance taulukkoa käytä).
Riippuu tietenkin tankin koosta kun lätty laitetaan keskelle tankkia ;) mutta joo onhan siinä aina niitä todennäköisyyksillä. Itse peluutan pizzoja vain örkkien puolella joten ordancejen osumatarkkuus on periaatteessa parempi örkkien puolella verrattuna bs 2:seen. Ajattele mr.Tp positiivisemmin, sillä on 33,3333% todennäköisyys osua siihen tankkiin :D
Niin ja basiliskin tarvitsee tappaa vain 7 marsua niin on maksanut itsensä takaisin.. ottaen huomioon että joukossa on varmasti jotain special weponeita niin 5-6.

-Kardinaali
mr.tp

Kardinaali kirjoitti: Riippuu tietenkin tankin koosta kun lätty laitetaan keskelle tankkia ;) mutta joo onhan siinä aina niitä todennäköisyyksillä. Itse peluutan pizzoja vain örkkien puolella joten ordancejen osumatarkkuus on periaatteessa parempi örkkien puolella verrattuna bs 2:seen. Ajattele mr.Tp positiivisemmin, sillä on 33,3333% todennäköisyys osua
-Kardinaali
Noh voihan sen noinkin ajatella :).
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Ei kannata alkaa laskea todennäköisyyksiä. Jos ajattelee että se osuu tai ei osu, niin se tuntuu hyödyllisemmältä ja pieni uhkapeluu tekee kaikesta jännittävämpää. ;)
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
mr.tp

Hän itse kirjoitti:Ei kannata alkaa laskea todennäköisyyksiä. Jos ajattelee että se osuu tai ei osu, niin se tuntuu hyödyllisemmältä ja pieni uhkapeluu tekee kaikesta jännittävämpää. ;)
Tuosta tulikin mieleeni. Voisi joskus pelata jonkin pelin ja laskea aina lopputuloksen. Siitä voisi tulla perin mielenkiintoinen tapahtuma.
Antipasta

Viesti Kirjoittaja Antipasta »

Yksikin onnistunut laukaus indirectillä ilman sightiä riittää. Se, miksi itse olen hyötynyt indirectistä johtunee siitä, että kaveripiirini käyttämä pelialusta on olohuoneen maton koko luokkaa ;D. Olen kyllä huomioinut 36'' minimi-rangen.
"Truth is the first casualty of war"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”