Tyranids ja target priority

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Master Calgar

Tyranids ja target priority

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Tyrkyillä pelaava kaverini väittää, että tyranideilla ei tarvitse heitellä target priorityä (tiedän, etteivät monstrous creaturet sitä tarvitse, mutta nyt ihan warruista ja zoantropeista yms juttua). Onko näin?

Sääntökirja kun kertoo, että kaikki joutuvat heittämään target priorityn, vaikka miten passaisivat kaikki Ld testit automaattisesti. Olen toistaiseksi antanut tyrkyille vapaat ampumiset, vaikka en olekkaan varma tästä. Enkä yöuniani ole menettänyt. Ajattelin vain varmistaa, josko joku toinen tyranid pelaaja tarkentaisi. Kaverini mukaan "jossain" on niin lukenut, ettei priorityä tarvitse heittää jos on synapsen alueella, mutta aika epämääräinen tuo "jossain" väite aina on ;)
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Aluksi luultiin että synapse tulee ajamaan yli target prioritystä.
Mutta yksinkertaisesti lukemalla sitä kirjaa...
Tyranid Codex s.28 kirjoitti:are assumed to automatically pass any Leadership-based test they are called upon to make, other than psychic tests and those called upon for target selection
Korostus oma. Eli kyllä pikkunidit joutuvat priorityä heittämään.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Gwil

Viesti Kirjoittaja Gwil »

Chapter Approved, Codex: Tyranids FAQ V4.0.1 kirjoitti:Synapse creatures and other creatures within synapse range automatically pass any Target Priority rolls they are called upon to make.
Käsittääkseni tämä FAQ korjaa siis tuota uusinta Codexia, korjatkaa jos olen väärässä. Näin ollen Target Priorityä Tyranideillä pelatessa ei juurikaan joudu testaamaan, poikkeuksina kenties yksinäisempi Gargoyle-poppoo tai karkuun juoksevat unitit.
Can't feel the beating, can't beat the feeling..
laticus

Viesti Kirjoittaja laticus »

Itse asiassa tuo FAQ korjaa vanhempaa codexia...
Gwil

Viesti Kirjoittaja Gwil »

Selvä, heitänpä siis mäkeen koko roskan. Kiitoksia korjauksesta.

Edit: Niin tuota, jos tuo kerran korjaa wanhempaa Codexia.. Niin tarkoittaakos tämä nyt sitten sitä, että 'nidejä vastaan joutuu testaamaan tuota Target Priorityä? :) Shoot the big onesista kun ei näyttäisi tuossa Codexissa olevan enää jälkeäkään..
Can't feel the beating, can't beat the feeling..
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Gwil kirjoitti: Edit: Niin tuota, jos tuo kerran korjaa wanhempaa Codexia.. Niin tarkoittaakos tämä nyt sitten sitä, että 'nidejä vastaan joutuu testaamaan tuota Target Priorityä? :) Shoot the big onesista kun ei näyttäisi tuossa Codexissa olevan enää jälkeäkään..
Kyllä, nidejä vastaan joutuu heittämään target prioritya.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Peltimarsu

Viesti Kirjoittaja Peltimarsu »

Tähän vielä jatkokysymyksenä, että eikös Monstorous Creatureja saa ampua kuten vehiclejäkin Target Priorityn kanssa?
Tuska hälvenee, mutta hulluus on ikuista. "Myös sotavasarassa"

Käyttäjä #602 ja ylpeä siitä.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Juu, tankit ja monsterit toimivat samalla tavalla target priorityä ajatellen, kohteina.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Peltimarsu

Viesti Kirjoittaja Peltimarsu »

Kuten käsitin lukeneeni.
Tuska hälvenee, mutta hulluus on ikuista. "Myös sotavasarassa"

Käyttäjä #602 ja ylpeä siitä.
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Eli summary: Tyranidit joutuvat heittämään target priorityä ja tyriä vastaan pelatessa joutuu myös tätä viskomaan. Got it.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”