Mitä toivotte uudelta edikalta?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

7. Edikassa pitäisi pistää lisää asioita nopan varaan.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Hän itse kirjoitti:7. Edikassa pitäisi pistää lisää asioita nopan varaan.
Näin luultavasti käykin. Eihän 9-vuotias Kenny-boy osaa hienoja manöövereita, joilla voittaa peli, mutta noppatuuri hänellä on parempi kuin kakkosedikasta asti pelanneella iskällään, niin että on kai hän oikeutettu voittamaan vähintään puolet peleistä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mr_Fineday

Viesti Kirjoittaja Mr_Fineday »

Eli kaikki eteenpäin ja heitellään noppaa, eikä mitään väliä suunnitelmista? jännää..

Kuulostaa melko 40k maiselta. Samantien voisi sitten vain alussa heittää kumpi voittaa pelin. Taktiikkamattomuuden voi jättää 40k:hon.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Tämä kun tapahtuu niin minä lopetan hammerin peluun.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Pah, en tarkoittanut taktiikoiden ja hirveiden sotstrategioiden täysinäisen lynkkauksen, vaan sitä, että saadaan ehkä hieman lisää sitä random fiilistä. Eli kaikki ei mene aina kuin jotkut laskee prosenteissa.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Rinkeli

Viesti Kirjoittaja Rinkeli »

d on oma yksikkö
b on vastustajan yksikkö
a on oma ampuva yksikkö

db on lähitaistelu

tilanne:
db a

a saisi ampua db:hen ilman pelkoa osua d:hen, koska ei kukaan ole niin huono jousen/pistoolin/ihan minkä vaan ampuma aseen kanssa, että ampuisi lihamuurin läpi omiaan.
Tällästä tänää,
Huomenna jotain muuta.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Rinkeli kirjoitti:d on oma yksikkö
b on vastustajan yksikkö
a on oma ampuva yksikkö

db on lähitaistelu

tilanne:
db a

a saisi ampua db:hen ilman pelkoa osua d:hen, koska ei kukaan ole niin huono jousen/pistoolin/ihan minkä vaan ampuma aseen kanssa, että ampuisi lihamuurin läpi omiaan.
Hyvin harvoin taisteluissa seisotaan siististi rivissä ja lyödään. Kyllä ne muodostelmat hajoavat, jolloin on aina vaara osua omiin.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Slugger kirjoitti:
b on vastustajan yksikkö
a on oma ampuva yksikkö

db on lähitaistelu

tilanne:
db a

Hyvin harvoin taisteluissa seisotaan siististi rivissä ja lyödään. Kyllä ne muodostelmat hajoavat, jolloin on aina vaara osua omiin.
Jotenka tähän kohtaan saisi laittaa ylimääräisen heiton, että kumpaan osuu.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

El Capitan kirjoitti:
Slugger kirjoitti:
b on vastustajan yksikkö
a on oma ampuva yksikkö

db on lähitaistelu

tilanne:
db a

Mutta ei kukaan idiootti ammu omiaan. Paitsi rotat ja O&G animosityssä, mutta ne ovatkin erikoisuuksia ja IMO pitäisin ne sellaisina.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Ainahan sitä voi toivoa....

-Säännöt yksiin kansiin. Se, että erratoja pitää olla kolminkertainen kasa sääntöihin suhteutettuna on vain huono idea.

-Enemmän pelaamista kentälle. Suuri osa peliä on listan viilausta ja "jänniä temppuja", jotka putoavat yllärinä.

-Jotain jouset vs ritarit tilanteelle. Se, että jousten kannattaa käydä enemmin ritarien kimppuun closikseen, kuin ampua, on vain väärin.

-Sääntökirja erikseen ja fluffi erikseen. Ns. Sääntökirja on puoliksi täysin turhaa tauhkaa.

-Enemmän massaa kentälle. Sankarit, jotka maksava 1000 pts ei ole kivaa.

Näin toivoo
Merimetsä
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Slugger kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:
Slugger kirjoitti:
b on vastustajan yksikkö
a on oma ampuva yksikkö

db on lähitaistelu

tilanne:
db a

Mutta ei kukaan idiootti ammu omiaan. Paitsi rotat ja O&G animosityssä, mutta ne ovatkin erikoisuuksia ja IMO pitäisin ne sellaisina.
5. edikassa musitaakseni nykyään skaveneille varattu omien ampuminen oli kaikillla mahdollista. Vähä mutu, mutta tällainen mielikuva minulle jäi.

Niin, ja oikeastaan lähitaistelussa on aika selvät rivit, ajatus (antiikkisesta/muuten vain muinaisesta) taistelusta sellaisena hollywood-maisena kaoottisena kaksintaistelujen sarjana on melko väärä.

Sori pitkä lainaus muuten.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Hän itse kirjoitti:Pah, en tarkoittanut taktiikoiden ja hirveiden sotstrategioiden täysinäisen lynkkauksen, vaan sitä, että saadaan ehkä hieman lisää sitä random fiilistä. Eli kaikki ei mene aina kuin jotkut laskee prosenteissa.
Eipä se ole tähänkään asti todennäköisyyksien mukaan mennyt. Usein on Slaanesh-demonilegioonani selvinnyt kunnialla läpi SAD:in salama- ja jezzail-höykytyksestä vain hävitäkseen skavenslaveille lähiksessä. Saurus scar veteran selviää kanuunan ja helblasterin yhteislaukauksesta sillä, että molemmat sotakoneet räjähtävät. Arkkimaagini hakkaa kirjalla päähän kokonaista glade rider -yksikköä menetettyään loitsimiskykynsä pelin ensimmäiseen taikaan. Carl Gustav osuu ja woundaa Dragon bow'lla. Vampyyrikreivi kämmii kolmesti Look out, sirinsä great cannonia vastaan ja jää eloon. Jne.

Minusta kaikki tämä osoittaa, että pelissä voi nykyiselläänkin tapahtua kummia nopan vuoksi. Kyllä pelaajien pitää silti voida suurin piirtein olettaa odotettavissa oleva tapahtumainkulku, koska muuten taktikoimisella ei ole mitään merkitystä, jos omat yksiköt voi pyörittää täydellisiin asemiin ja hävitä silti keskimäärin 50-50.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Lisäksi toivoisin skaveneilta, että jos jezzailit heittäisivät ykkösen osumisessa niin ne ottaisivat automaattisesti sen s6 hitin, eikä niin että pitäisi vielä osua. Vähentäisi SaDien määrää. Lisäksi warlockeille joku ilkeä räjäytä-itsesi-miscast taulukko.
Warp

Viesti Kirjoittaja Warp »

Kelffi kirjoitti:Lisäksi toivoisin skaveneilta, että jos jezzailit heittäisivät ykkösen osumisessa niin ne ottaisivat automaattisesti sen s6 hitin, eikä niin että pitäisi vielä osua. Vähentäisi SaDien määrää. Lisäksi warlockeille joku ilkeä räjäytä-itsesi-miscast taulukko.
juuh, tämä on ihan hyvä idea, ja itse olen skavenpelaaja :D ärsyttää kyllä useimmiten se "skavenit on juustoa"-vine, koska itse pelaan lähes aina SoCin pure eshiniä eikä se tosiaan ole juusto :P SaDia en kyllä ikinä ole kunnolla edes viittinyt koittaa, olen liian tyylipelaaja
So shut your face and take a seat, 'cause after all you're just talking meat.
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Itse myös toivoisin yleisesti että jalkaväen tärkeyttä korostettaisiin, kuten monissa ketjuissa on tullutkin esiin. Lisäksi pitäisin nykyisiä armeijakirjoja parempana ratkaisuna kaikkien armeijoiden yksiköiden sääntöjen siirtämistä perussääntökirjaan omaksi osiokseen, hieman Lotr -tyyliin. Tällöin ei tarvitsisi kantaa isoa läjää paperisaastetta mukanaan pelipaikoille. Tietenkin virheiden korjaus ja armeijoiden päivittäminen hieman vaikeutuisi, joten toinen vaihtoehto olisi armeijakirjojen muuttaminen täysin elektroniseen muotoon.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Että olisit valmis kantamaan repun kokoista kirjaa?
Että olisit valmis kantamaan kannettavaa, tai lisää paperisaastetta?
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itse odotan seuraavalta edikalta lisää voittoja...
viinikukko

Viesti Kirjoittaja viinikukko »

uudistaako uusi edikka kaikki säännöt ja täytyy ostaa uus sääntökirja, armeijakirja sekä uudet figut?
To me, sons of sigmar, For the emperor!!

- Ja kaikki empiren soltut laitettiin halki, poikki, pinoon
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Eipä taida uudistaa kaikkia sääntöjä. Ehkä korkeintaan hioo vanhoja sääntöjä.
Armeijakirjat täytyy ostaa uudet vasta sitä tahtia kun niiden armeijat uudistuvat vrt. kääpiöt.
Ja ei, ei GW sentään niin velmu ole että uudet figuurit pitäisi ostaa :D.

Paitsi jos sitten sääntökirjassa vaaditaan, että figujen täytyy olla tuoreinta tuotantoa ja vaihtoehto figuureja ei saa käyttää. Siinä vaiheessa rupeaisin oikeasti boikotoimaan....
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Omenapoika

Viesti Kirjoittaja Omenapoika »

Jousia saisi kyllä justeerata. Aniharvoin onnistuvat maksamaan pisteensä takaisin. Saisi tulla vaikka armor piercing tai jotakin.

High elffeille on kyllä pakko tehdä jotain! :D
Itse en niillä pelaa mutta alkaa kyllästyä siihen kun ainoa hyvä lista on se sama seer council ratsujyrä. Helf archer 12pts, siihen saa kaksi bretonnian jousimiestä ja lähes saman asian ajavat. Kun helffien armeijakirjassa puhutaan jousimiesten "superior shooting capacities":seistä saisivat ne myös näkyä. Phoenix guardi sukkaa pahasti, ja samalla high elf ja dark elf armeijoiden jalkaväki kokonaisuudessaan.

Veikkaampa että GW:n putkiaivo palkolliset eivät lisää dispeliä ja huonontavat taikoja, ainakin waaagh!eja.
kuunnelkaa nyt marinepelaajan neuvoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”