Wysiwyg
Wysiwyg
Mitä mieltä yleisesti olette tästä? Fabassa en ole nipottanut mutta 40k kirjasessakin lukee että pitäisi olla wysiwyggiä (en muista sivua)
Oma mielipiteeni on että melkeimpä pääasia on että napit on hienoja.. Tietenkin pelikumppanin kanssa on ensin sovittava nämä "count as-" jutut sun muut. Mielipiteitä.
-Marcus
Oma mielipiteeni on että melkeimpä pääasia on että napit on hienoja.. Tietenkin pelikumppanin kanssa on ensin sovittava nämä "count as-" jutut sun muut. Mielipiteitä.
-Marcus
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
- ankara halla
- Valvoja
Eli mielestäsi minun pitäisi saada hyvällä omatunnolla käyttää esim turnauksissa vaikkapa Coca Cola pulloa lohikäärmeenä, maalipurkkeja goblineina ja sandaalia stankkina? Ihan miten vain.ankara halla kirjoitti:Samaa mieltä. WYSIWYG on yksi turhimpia sääntöjä mitä GW on koskaan tehnyt "viralliseksi".
- Blackguard
Wysiwygille sopiva raja menee mielestäni siinä, että figujen on oltava kuvaavia, ja jos suinkaan mahdollista, niin oikeat aseet käyttöön. Pegasukset pegasuksia, kotkat kotkia yms. Muiden valmistajien figuja voi käyttää hyvällä maulla.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
- ankara halla
- Valvoja
Peelo, tuo mistä puhut on proxyttamista eikä sillä ole mitään tekemistä WYSIWYG:n kanssa.Wompatti kirjoitti:Eli mielestäsi minun pitäisi saada hyvällä omatunnolla käyttää esim turnauksissa vaikkapa Coca Cola pulloa lohikäärmeenä, maalipurkkeja goblineina ja sandaalia stankkina? Ihan miten vain.ankara halla kirjoitti:Samaa mieltä. WYSIWYG on yksi turhimpia sääntöjä mitä GW on koskaan tehnyt "viralliseksi".
Force Commander on Force Commander of Force Commander riippumatta siitä onko sen miekassa sahalaita vai ei.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Ihan turha ruveta peeloksi kutsumaan ja heti hermostumaan.
Wysiwyg ja proxyttaminen nimittäin kulkevat käsi kädessä koska proxyttaminenhan on nimenomaan wysiwyg säännön rikkomista. Sama asia, onko figussa boltpistol jota pelataan plasmapistoolina kuin jos figu on Hive Tyrant jota pelataan Dreadnoughtina. Sanotaan vain että figu rikkoo wysiwygia useammalla bit-switchilla. Wysiwygin rikkominen ilmenee vain eri mittakaavassa, ja mitä suuremmassa mittakaavassa sitä ilmenee, sitä inhottavampaa se on.
Wysiwyg ja proxyttaminen nimittäin kulkevat käsi kädessä koska proxyttaminenhan on nimenomaan wysiwyg säännön rikkomista. Sama asia, onko figussa boltpistol jota pelataan plasmapistoolina kuin jos figu on Hive Tyrant jota pelataan Dreadnoughtina. Sanotaan vain että figu rikkoo wysiwygia useammalla bit-switchilla. Wysiwygin rikkominen ilmenee vain eri mittakaavassa, ja mitä suuremmassa mittakaavassa sitä ilmenee, sitä inhottavampaa se on.
Hän itse kirjoitti:No sitten proxsyttäminen ei ole niin paha asia.
Proxyttaminen on juuri niin paha asia kuin itse kokee sen olevan. Joidenkin mielestä täytyy yksiköiden ja hahmojen olla täysin kuvaavia kun taas joidenkin mielestä kaikki on hyvin kunhan beissi koko on peliteknisesti oikea .Wompatti kirjoitti:Wysiwygin rikkominen ilmenee vain eri mittakaavassa, ja mitä suuremmassa mittakaavassa sitä ilmenee, sitä inhottavampaa se on.
Kuule tuleppa meille päin pelaamaan. Siellä on eräs pelaaja jonka ig armeija on paperilappuja ja joitain epämääräisiä figuja. FaBassa 2k skaveni näytti menevän kahdella jezzaililla, ja loput movement tray'eillä ja baseillaHän itse kirjoitti:Minusta pröksyllä ei ole väliä niin kauan kunens yrittää huijata vastustajaa sillä. Kyllä pröxsyt kestän, huijaaminen on toinen asia.
"Chaos is the only true answer"
Proxy on se äärimmäinen muoto wysiwygin rikkomisesta. On se kyllä ihan näppärää, jos tahtoo vaikkapa tietää, sopiiko höyrytankki armeijaan ilman, että joutuu ostamaan 70e arvosta metallia ensiksi.
Wysiwyg on mielestäni ihan jees sääntö, sillä se tuo peliin lisää tunnelmaa ja helpottaa homman kulkua kun ei tarvitse kaikkea muistaa. En näe mitään syytä nipottaa kyseisestä säännöstä, onhan se kuitenkin todella helppo toteuttaa useimmille figuille.
Wysiwyg on mielestäni ihan jees sääntö, sillä se tuo peliin lisää tunnelmaa ja helpottaa homman kulkua kun ei tarvitse kaikkea muistaa. En näe mitään syytä nipottaa kyseisestä säännöstä, onhan se kuitenkin todella helppo toteuttaa useimmille figuille.
Noh kaikki tavallaan.. Minun Emperors children boxissa tuli 2sonicblasteria ja
squadissa niitä on 4. Minun konvertointi taidolla tulisi varmasti hirveää jälkeä joten ne boltterit menevät silloin sonic blastereista. ( en kyllä tilaa GWn online storesta niitä, kivat PK )
squadissa niitä on 4. Minun konvertointi taidolla tulisi varmasti hirveää jälkeä joten ne boltterit menevät silloin sonic blastereista. ( en kyllä tilaa GWn online storesta niitä, kivat PK )
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
-
vompovompatti
What You See Is What You Get.
edit. Har har har! Vajaan minuutin nopeampi
edit. Har har har! Vajaan minuutin nopeampi
Viimeksi muokannut vompovompatti, La 25.03.2006 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
- Kardinaali
- Viesti:
Myös sellaiset armoury kamat ovat vähän hankalia WYSIWYGin suhteen kuten kaaosmariineilla Daemonic strenght tai visage. Täytyykö minun pilata esim. laittamalla championille jotkut örkkikädet että se on wysiwyg? ei kiitos!
Entäs eikö figu ole wysiwyg jos tyypin vyöllä on frag grenadet, koska ne näyttävät upeana lisänä figuissa, mutta ei halua ostaa niitä pisteissä?
Joissakin tilanteissa tuskainen sääntö joissakin ei...
Entäs eikö figu ole wysiwyg jos tyypin vyöllä on frag grenadet, koska ne näyttävät upeana lisänä figuissa, mutta ei halua ostaa niitä pisteissä?
Joissakin tilanteissa tuskainen sääntö joissakin ei...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Hyvä sääntö, mutta hankala toteuttaa. 40k tärkeämpi kun siinä on enemmän kaiken laista pikku pommeja ja jotain muuta. Fabassa taas on joillain armeijoilla hankala tätä toteuttaa esim. örkeillä, on se kiva saada hw+shield gobboja.
Jos puolet yksiköstä noudattaa wisiä niin minä olen tyytyväinen.
Proxyä en oikein pidemmän päälle hyväksy, mutta kaveri mielessä joskus. Ketä oikeiastaan huvittaa ostaa esim. lohari isolla rahalla ennen kuin on huomannut toimiiko se niin kuin odotti? En minä ainakaan.
Jos puolet yksiköstä noudattaa wisiä niin minä olen tyytyväinen.
Proxyä en oikein pidemmän päälle hyväksy, mutta kaveri mielessä joskus. Ketä oikeiastaan huvittaa ostaa esim. lohari isolla rahalla ennen kuin on huomannut toimiiko se niin kuin odotti? En minä ainakaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti