Wysiwyg

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Sachse

Wysiwyg

Viesti Kirjoittaja Sachse »

Mitä mieltä yleisesti olette tästä? Fabassa en ole nipottanut mutta 40k kirjasessakin lukee että pitäisi olla wysiwyggiä (en muista sivua)
Oma mielipiteeni on että melkeimpä pääasia on että napit on hienoja.. Tietenkin pelikumppanin kanssa on ensin sovittava nämä "count as-" jutut sun muut. Mielipiteitä.

-Marcus
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Samaa mieltä. WYSIWYG on yksi turhimpia sääntöjä mitä GW on koskaan tehnyt "viralliseksi".
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

ankara halla kirjoitti:Samaa mieltä. WYSIWYG on yksi turhimpia sääntöjä mitä GW on koskaan tehnyt "viralliseksi".
Eli mielestäsi minun pitäisi saada hyvällä omatunnolla käyttää esim turnauksissa vaikkapa Coca Cola pulloa lohikäärmeenä, maalipurkkeja goblineina ja sandaalia stankkina? Ihan miten vain.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Wysiwygille sopiva raja menee mielestäni siinä, että figujen on oltava kuvaavia, ja jos suinkaan mahdollista, niin oikeat aseet käyttöön. Pegasukset pegasuksia, kotkat kotkia yms. Muiden valmistajien figuja voi käyttää hyvällä maulla.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Wompatti kirjoitti:
ankara halla kirjoitti:Samaa mieltä. WYSIWYG on yksi turhimpia sääntöjä mitä GW on koskaan tehnyt "viralliseksi".
Eli mielestäsi minun pitäisi saada hyvällä omatunnolla käyttää esim turnauksissa vaikkapa Coca Cola pulloa lohikäärmeenä, maalipurkkeja goblineina ja sandaalia stankkina? Ihan miten vain.
Peelo, tuo mistä puhut on proxyttamista eikä sillä ole mitään tekemistä WYSIWYG:n kanssa.
Force Commander on Force Commander of Force Commander riippumatta siitä onko sen miekassa sahalaita vai ei.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Sachse

Minä EN tarkoittanut tällä proxyttamista, vaan esim figu jolla on chain sword voi mielestäni olla power fist jos siitä kaverin kanssa sopii tai vastaavaa. Ei mitään axe dredejä.
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
Wompatti

Ihan turha ruveta peeloksi kutsumaan ja heti hermostumaan.

Wysiwyg ja proxyttaminen nimittäin kulkevat käsi kädessä koska proxyttaminenhan on nimenomaan wysiwyg säännön rikkomista. Sama asia, onko figussa boltpistol jota pelataan plasmapistoolina kuin jos figu on Hive Tyrant jota pelataan Dreadnoughtina. Sanotaan vain että figu rikkoo wysiwygia useammalla bit-switchilla. Wysiwygin rikkominen ilmenee vain eri mittakaavassa, ja mitä suuremmassa mittakaavassa sitä ilmenee, sitä inhottavampaa se on.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

No sitten proxsyttäminen ei ole niin paha asia.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Hän itse kirjoitti:No sitten proxsyttäminen ei ole niin paha asia.
On se, mutta minun Kotka-pegasokseni eivät olleet proxya!
Wompatti

Hän itse kirjoitti:No sitten proxsyttäminen ei ole niin paha asia.
Wompatti kirjoitti:Wysiwygin rikkominen ilmenee vain eri mittakaavassa, ja mitä suuremmassa mittakaavassa sitä ilmenee, sitä inhottavampaa se on.
Proxyttaminen on juuri niin paha asia kuin itse kokee sen olevan. Joidenkin mielestä täytyy yksiköiden ja hahmojen olla täysin kuvaavia kun taas joidenkin mielestä kaikki on hyvin kunhan beissi koko on peliteknisesti oikea .
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Minusta pröksyllä ei ole väliä niin kauan kunens yrittää huijata vastustajaa sillä. Kyllä pröxsyt kestän, huijaaminen on toinen asia.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Hypnotoad

Viesti Kirjoittaja Hypnotoad »

Hän itse kirjoitti:Minusta pröksyllä ei ole väliä niin kauan kunens yrittää huijata vastustajaa sillä. Kyllä pröxsyt kestän, huijaaminen on toinen asia.
Kuule tuleppa meille päin pelaamaan. Siellä on eräs pelaaja jonka ig armeija on paperilappuja ja joitain epämääräisiä figuja. FaBassa 2k skaveni näytti menevän kahdella jezzaililla, ja loput movement tray'eillä ja baseilla :D. Mtg korttejakin taitaa proxyttää :). Onhan se kuitenkin kaikkien oma asia, jos ei halua kuluttaa kaikkia rahojaan pikku-ukkoihin. Itse en kuitnenkaan pelaisi vastaavanlaisia proxyjä vastaan...
"Chaos is the only true answer"
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Proxy on se äärimmäinen muoto wysiwygin rikkomisesta. On se kyllä ihan näppärää, jos tahtoo vaikkapa tietää, sopiiko höyrytankki armeijaan ilman, että joutuu ostamaan 70e arvosta metallia ensiksi.

Wysiwyg on mielestäni ihan jees sääntö, sillä se tuo peliin lisää tunnelmaa ja helpottaa homman kulkua kun ei tarvitse kaikkea muistaa. En näe mitään syytä nipottaa kyseisestä säännöstä, onhan se kuitenkin todella helppo toteuttaa useimmille figuille.
VVirtanen
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja VVirtanen »

Mielestäni wysiwyg on ihan hyvä sääntö. Ei se nyt niin vaikeaa ole vaihtaa esimerkiksi hiisien keihäitä miekkoihin.

Ainut asia missä antaisin wysiwyg rikkomuksen anteeksi on proxyttäminen lakkautettuja miniatyyrejä jollain, joka näyttää lähes samalta.
Sachse

Noh kaikki tavallaan.. Minun Emperors children boxissa tuli 2sonicblasteria ja
squadissa niitä on 4. Minun konvertointi taidolla tulisi varmasti hirveää jälkeä joten ne boltterit menevät silloin sonic blastereista. ( en kyllä tilaa GWn online storesta niitä, kivat PK )
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Öhm..Olen hieman uusi Mitäs WYSIWYG tarkoittaa?
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

What You See Is What You Get.

edit. Har har har! Vajaan minuutin nopeampi :D
Viimeksi muokannut vompovompatti, La 25.03.2006 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
MacKeke

Viesti Kirjoittaja MacKeke »

What you see is what you get. Jos tyypillä on pistooli ja miekka, sillä on pistooli ja miekka.
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Myös sellaiset armoury kamat ovat vähän hankalia WYSIWYGin suhteen kuten kaaosmariineilla Daemonic strenght tai visage. Täytyykö minun pilata esim. laittamalla championille jotkut örkkikädet että se on wysiwyg? ei kiitos!

Entäs eikö figu ole wysiwyg jos tyypin vyöllä on frag grenadet, koska ne näyttävät upeana lisänä figuissa, mutta ei halua ostaa niitä pisteissä?

Joissakin tilanteissa tuskainen sääntö joissakin ei...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Hyvä sääntö, mutta hankala toteuttaa. 40k tärkeämpi kun siinä on enemmän kaiken laista pikku pommeja ja jotain muuta. Fabassa taas on joillain armeijoilla hankala tätä toteuttaa esim. örkeillä, on se kiva saada hw+shield gobboja.

Jos puolet yksiköstä noudattaa wisiä niin minä olen tyytyväinen.

Proxyä en oikein pidemmän päälle hyväksy, mutta kaveri mielessä joskus. Ketä oikeiastaan huvittaa ostaa esim. lohari isolla rahalla ennen kuin on huomannut toimiiko se niin kuin odotti? En minä ainakaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”