Paras Gondorin hero? (oli: Kysely Huvinvuoks :D)
-
Gandalf The Grey
Paras Gondorin hero? (oli: Kysely Huvinvuoks :D)
Mikä on teistä paras hero Gondorilta (saa myös olla teeman avulla otettu hero).
Kuka ja miksi?
Kuka ja miksi?
-
Gandalf The Grey
Kyllä tuo Beregond on hintalaatusuhteeltaan paras. Ei sillä pelejä voiteta, mutta hintaan nähden saatavat kyvyt ovat niin hyvät, että aina se kannattaa ottaa, jos se teemaan jotenkin sopii.
Faramir on minusta myös suht hyvä "jokapaikan höylä". Fightia, Mighta ja Fatea löytyy sopivasti yli normaalin kapteenin, eikä hintakaan ole liian paha. Itse ottaisin raskaalla panssarilla, hevosella ja peitsellä.
Boromir (CotWT-versio) on hinnakas, mutta samalla Mightia on kolmen peruskapun verran, ja torvi on todella hyvä sääntö. Lippo on minusta liian kallis siihen, mitä se tekee. Nappaisin tälle hepan, peitsen ja kiven.
Aragorn ei minuun jotenkaan uppoa. Ranger-versiolla pelottaa alhainen D-arvo noin kalliille herolle. King-version D-arvoon olen tyytyväinen, mutta toisaalta pakollinen Anduril nostaa hintaa aikasen korkealle. Tietty eihän tuo Andurilkaan mikään turha ole, vaikka vastustajalta ei isoja hirmuja löytyisikään, koska kyllä niitä rivimiehiäkin löytyy paljon, joita vastaan tuosta on apua. Tämä pitäisi ihan oikeasti joskus kokeilla kunnolla 600pts listassa, jotta tietäisi, onko siitä hinikään. Pienenmpää listaan en kyllä lähtisi ottamaan.
Gandalf Valkoinen sopii oikeastaan vain taitavalle pelaajille. Kykyjä kyllä löytyy, taiat ovat todella tehokkaita, mutta niiden kanssa saa olla todella tarkkana, jotta niistä saa tarpeeksi irti. Itse olen suht paljon Gandalfilla pelannut, mutta itse on osannut ottaa sittä tarpeeksi tehoja irti, joten vaihtoon meni.
Cirion on minusta ihan peruskapteenin korvike, koska Migtia tulee lisää.
Madril taas tekee ihan samaa kuin Cirion, mutta tietysti samoojana D-arvo jää alemmas. Erikoissääntö kuitenkin on minusta todella hyvä, vaikka se toimiikin vain Take and Hold -skenaariossa. Turnauksissa tulen Mardilia kyllä käyttämään, jos Take and Hold on mukana.
Siinpä nyt jotain noista Minas Tirithin sankareista, joita itse käytän/voisin kuvitella käyttäväni. Peruskapu tietty jäi listalta, mutta ei kai siitä mitään erikoista sanottavaa ole.
EDIT:
Faramir on minusta myös suht hyvä "jokapaikan höylä". Fightia, Mighta ja Fatea löytyy sopivasti yli normaalin kapteenin, eikä hintakaan ole liian paha. Itse ottaisin raskaalla panssarilla, hevosella ja peitsellä.
Boromir (CotWT-versio) on hinnakas, mutta samalla Mightia on kolmen peruskapun verran, ja torvi on todella hyvä sääntö. Lippo on minusta liian kallis siihen, mitä se tekee. Nappaisin tälle hepan, peitsen ja kiven.
Aragorn ei minuun jotenkaan uppoa. Ranger-versiolla pelottaa alhainen D-arvo noin kalliille herolle. King-version D-arvoon olen tyytyväinen, mutta toisaalta pakollinen Anduril nostaa hintaa aikasen korkealle. Tietty eihän tuo Andurilkaan mikään turha ole, vaikka vastustajalta ei isoja hirmuja löytyisikään, koska kyllä niitä rivimiehiäkin löytyy paljon, joita vastaan tuosta on apua. Tämä pitäisi ihan oikeasti joskus kokeilla kunnolla 600pts listassa, jotta tietäisi, onko siitä hinikään. Pienenmpää listaan en kyllä lähtisi ottamaan.
Gandalf Valkoinen sopii oikeastaan vain taitavalle pelaajille. Kykyjä kyllä löytyy, taiat ovat todella tehokkaita, mutta niiden kanssa saa olla todella tarkkana, jotta niistä saa tarpeeksi irti. Itse olen suht paljon Gandalfilla pelannut, mutta itse on osannut ottaa sittä tarpeeksi tehoja irti, joten vaihtoon meni.
Cirion on minusta ihan peruskapteenin korvike, koska Migtia tulee lisää.
Madril taas tekee ihan samaa kuin Cirion, mutta tietysti samoojana D-arvo jää alemmas. Erikoissääntö kuitenkin on minusta todella hyvä, vaikka se toimiikin vain Take and Hold -skenaariossa. Turnauksissa tulen Mardilia kyllä käyttämään, jos Take and Hold on mukana.
Siinpä nyt jotain noista Minas Tirithin sankareista, joita itse käytän/voisin kuvitella käyttäväni. Peruskapu tietty jäi listalta, mutta ei kai siitä mitään erikoista sanottavaa ole.
EDIT:
Itse kyllä pidän Valkoisesta enemmän kuin Harmaasta. Kyllä se, että taiat onnistuvat yhden pykälän paremmalla on korkeamman hinnan arvoista. Iso Stand Fast! - alue on myös mukava bonus.Gandalf The Grey kirjoitti:Musta paras ehkä on siel Gandalf, vaik harmaa on kyl kai parempi kuin valkonen kait
Siis niinku itteni mielestä harmaa on parempi mut pelissä valkonen kai on.... ainakin se viel enemmän pointseja
Phil Kelly says "No!"
Gondorin kapteenista saa persoonallisen sankarin armeijan johtoon.Tietenkin se vaatii vähintään toista heroa rinnalleensa, sillä kapteeni on yhä kapteeni.Kapuille löytyy jo nyt erittäin paljon tavaraa ja siitä voi muovata mieleistänsä ja hintalaatu suhde on erittäin hyvä.Olisi se tietenkin mukavaa, jos kapulla olisi mahdollista ostaa, jotakin statseja parantavaa ja näin siitä voisi tehdä vielä persoonallisemman, vaikkapa per armeija voisi käyttää 20 pistettä kapteeneihin esim ostamalla mahtia, williä, feittiä tai vaikkapa nostaa fight arvoa ja jokainen tällainen boostaus maksaisi pisteen (ja siis voisi lisä mitä tahansa stats arvoa yhdellä eli 5pts/+1).
Faramirkin on hyvä sankari ja pieksee pahojen Sharkun ja Corbagin ja on aika yhtä hyvä Shagratin kanssa...
Faramirkin on hyvä sankari ja pieksee pahojen Sharkun ja Corbagin ja on aika yhtä hyvä Shagratin kanssa...
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Jos Imrahil lasketaan Gondorin heroksi, niin hän.. (ainakin GW:n sivuilla lasketaa, mutta minne muuallekkaan Dol Amroth voitaisiin sijoittaa)
jos ei niin joku Beregond tai Faramir on pelillisesti kannattavia. Mutta muuten Boromir on ylivoimainen.. Ehkäpä pelillisesti kallis, mutta susikkini kirjassa sekä leffassa.
Ja Denethor saattaisi olla kova sana myös. Citadel Guardejen kanssa...
Ja Denethor saattaisi olla kova sana myös. Citadel Guardejen kanssa...
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
-Thorin Tammikilpi-
Boromir on minun mieleeni. En ole kertaakaan vielä pelannut gondor listalla missä ei kyseistä heroa olisi ollut. Jos kirjan mukaan katsotaan niin Boromir on mielestäni kirjan (ja leffan) asenteellisin henkilö. Pelin kannalta Boromisr ei ehkä pysty tuomaan täysin vastinetta pisteilleen, mutta voin sanoa että mahdollisuudet tähän on ja vielä suhteellisen hyvät. Säkällä tapat Trolli chieffin kierroksessa (taino ei välttämättä tarvitse paljoakaan säkää koska mahtia on), jos trolli häviää rohkeus testin torvesta ja boromir oli vielä se joka chargesi hevosella ja lancella on trolli suhteellisen vainaa. Lisäksi mahtia on paljon jotta voi huudella heroic moveja. Lisäksi Boromirin rinnalle on helppoa tunkea yksi keski verto hero tai kaksi halpaa ja silti saada suhteellisen moni lukuinen tiimi aikaseksi. Itse olen lähi aikoina käyttänyt vierellä Faramiria (rangerina)
-
Eaglewarrior
- Lord Mikke
Jep, mutta eikös se ollu Elendil joka perusti Gondorin ja Arnorin, joten eikös sen voisi lukea Gondorin heroihin.Elrohir kirjoitti:Eikös se Elendil kuulu Numeroniin tai johonkin vastaavaan?Lord Mikke kirjoitti:Elendil. Kuittaa pisteet kotiin hyvällä miekallaan ja taisteluarvollaan. Eikä ole ihan mikään hirveän hintainenkaan.
Boromir lipulla on todella tyylikäs ja tehokas, mutta vie paljon pisteitä
Puhuimpas kivasti!
-
Simpsons Friikki
- Muutoksen tuoja
kyllä se Elendil on se paras jos se lasketaan jos taas ei niin sitten Boromir lipulla.
http://taikamiekansaattue.blogspot.fi/
Epämääräisiä kirjoituksia harrastuksista epämääräisiltä miehiltä. Click it, Cliiiiiiiiik it
Epämääräisiä kirjoituksia harrastuksista epämääräisiltä miehiltä. Click it, Cliiiiiiiiik it