Tyranids ( 1500pts )

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
The Nightbringer

Tyranids ( 1500pts )

Viesti Kirjoittaja The Nightbringer »

HQ

Hive Tyrant

Biomorphs:
adrenal glands, extended carapace, toxin sacs, enhanced senses

Weapon symbiotes:
venom cannon

Hive mind powers:
warp blast 186pts
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

2x Tyrant guard

weapon symbiotes:
scything talons, rending claws 90pts
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

ELITE

5x warrior

Biomorphs:
toxin sacs, enhanced senses, adrenal glands

Weapon symbiotes:
scything talons, 1x venom cannon 145pts

5x warrior

Biomorphs:
toxin sacs, enhanced senses, adrenal glands

Weapon symbiotes:
scything talons, 1x venom cannon 145pts

TROOPS

7x Genestealer

Biomorphs:
toxin sacs

Weapon symbiotes:
scything talons 161pts

7x Genestealer 112pts

8x Hormagaunt

Biomorphs:
adrenal glands, extended carapace, toxin sacs 112pts

8x Hormagaunt

Biomorphs:
adrenal glands, extended carapace, toxin sacs 112pts

HEAVY SUPPORT

Carnifex

Biomorphs:
bonded exoskeleton, extended carapace, reinforcement chitin, toxin sacs, adrenal glands, regenerate, enhanced senses

weapon symbiotes:
mace tail, venom cannon, 2x scything talons 234pts
Carnifex

Biomorphs:
bonded exoskeleton, extended carapace, reinforcement chitin, enhanced senses, adrenal glands

weapon symbiotes:
2x scything talons, venom cannon, scything tail 203pts

total: 1500pts

vastassa Necronit, space marinet, chaos space marinet ja imperial guard
Viimeksi muokannut The Nightbringer, Ma 15.05.2006 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peltimarsu

Re: Tyranids ( 1500pts )

Viesti Kirjoittaja Peltimarsu »

The Nightbringer kirjoitti: weapon symbiotes:
2x scything talons, venom cannon
Saako Carnifexiin muka pultattua 2x scythet ja venom cannonin lisäksi? Ainakin terve epäilys herää. :)

En itse kokoonpanoon puutu niin hirveästi, mutta eikös carnifexeiltä voi poistaa joko toughness lisäyksen tai extended carapacen, ei kovin kustannustehokasta pistää pisteitä likoon maan mahdottomasti samaan monsteriin, mutta makuasiahan se on.
Tuska hälvenee, mutta hulluus on ikuista. "Myös sotavasarassa"

Käyttäjä #602 ja ylpeä siitä.
Uzi-99
Viesti:

Re: Tyranids ( 1500pts )

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Hive Tyrant: Mitkä AdrG:t, vai molemmat? Itse suosittelisin AdrG I:tä ensisijaisesti.

Mikä on pakollinen toinen bioase? Miksi sekä WBlast että VCannon, kun WB:tä käytetään ampumisen sijaan? Tokihan perus-WB on kätsy Marsuntappaja (tehokkaampaa et voi käyttää EnhSenin takia), mutta silti tuntuisi oudolta pistää kaksi toisensa poissulkevaa kantamahyökkäystä, semminkin kun jos ottaisit toisen tuikitavallisen bioaseen niin Tyrantti voisi ampua molemmilla (olettaen ettet ota toista VCannonia jolloin niistä tulee Twin-Linked).

Toisaalta, onhan se hyvä että on VCannon ajoneuvojen ammuskeluun ja WBlast SM/CSM/Necron-jalkaväkeä vastaan.

Tyrant Guard: Aina hyödyksi. =)

Warriors: En tiedä ottaisinko näille AdrG:tä, pitäisin puhtaasti kantamalla. ExtCar hyödyksi Boltereita yms vastaan. Mikä AdrG se muuten olisi minkä antaisit? Suosittelisin Initiä, pääset lyömään ennen Marsuja.

Yksi on ScyTal + VCan, mikä on muiden pakollinen toinen bioase? Tupla-ScyTal tuntuisi oudolta, kun EnhSen olisi haaskattu... Suosittelisin DSpitter + ScyTaleja, saa ammuttua keveitä ajoneuvoja alas.

Genestealer 1: Kalliita, kuolevat Bolttereihin. Pudottaisin ToxSacit ja ScyTalit, pistäisin ExtCarin ja FlsHksit. Vihut maastossa tekevät 'Stealereista yllättävän hampaattomia jos saavat lyödä ensin. =)

Jos yhden hyökkäysmorfin haluaa, niin sitten ScyTal ennen ToxSacejä, itse pidän yhtä ylimäärästä lyöntiä Rendingin takia tärkeämpänä kuin korkeampaa Strenaa.

Genestealer 2: Peruskamaa, koittaisin näillekin ExtCaria ja FlsHkseja.

Hormagaunts: Liian kalliita omaan makuun, minkä lisäksi sinulta puuttuu nopea Synapse joten tarkkana ettet päädyt ulos Synapse-kantamalta.

Mikä AdrG? Itse suosittelen AG I:tä samasta syystä kuin Warruille... Jos Hormille yhden morfin antaa, niin olkoon se AG I. Jos antaa useampia, niin yhden on syytä olla AG I koska se tehostaa kaikkien muiden toimintaa.

ExtCar on haaskattuja pisteitä, lähes kaikki pelin aseet ampuvat Gaunttien panssarista edelleen läpi.

ToxSac turhan kallis.

Itse käytän Hormiksia sitomaan vihuja, tapot ovat vain bonusta eivätkä päätehtävä. Näin pyrin pitämään ne mahdollisimman halpoina, ja otan vain AG I:n koska tehoonsa nähden paras sijoitus Hormien biomorfilistassa.

Carnifex 1: Turhan kallis. Pudottaisin Regenin joka on liian kallis epäluotettavuuteensa nähden (jollet omaa outoa kykyä saada jatkuvasti kutosia =), ja luultavasti yhden muun kestävyysmorfin lisäksi.

Pudottaisin ToxSacsit, 'Fex kuitenkin woundaa helposti lähes mitä tahansa ja saa olla kälyinen Kaaos/Necronpelaaja että pistää Statureprinssinsä tai Destoyer Lordinsa 'Fexin listittäväksi. =)

Mitkä AdrGt? Itse suosittelisin AG WS:ää ja ToxMsmaa lisäksi, tekee siitä kohtuullisen lähitaistelijan. AG I hyödyksi PFistejä vastaan.

Muista että voit ottaa vain kahdet aseet, eli joko VCan + ScyTal (suosittelen) tai 2x ScyTal. ScyTalit tulevat aina pareittain (vas + oik), eli sitä ei tarvitse erikseen sanoa.

Tail-aseita pääsee harvoin käyttämään, mutta ainakin TailMce on siedettävän halpa. Huomaathan että 'Fex ei voi käyttää häntää ensimmäisellä taisteluvuorollaan, ainoa tapa jolla häntä voi tulla käyttöön on jos taistelu jatkuu toiselle kierrokselle ilman että vihut karkaavat.

Carnifex 2: Saattaisin pudottaa tältäkin yhden kestävyysmorfin. Samat kommentit AdrG:hen, bioaseisiin ja häntään kuin edelliselläkin, paitsi että pidän TailScystä vielä vähemmän koska on kalliimpi ja satunnainen.

vastassa Necronit, space marinet, chaos space marinet ja imperial guard
--- Ihan pätevänoloinen lista noin muuten, mutta halpa tykinruoka puuttuu. Melkein uskaltaisin sanoa että jätä Hormagauntit ja ota Terma- tai Spinegauntteja tilalle tuplamäärä (johon pisteissä on helposti varaa). Itse olen todennut että ilman siivekästä Synapsea Hormat ovat turhan riskialttiita Synapsesta poistumiselle.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”