Warhammer novellit?
Warhammer novellit?
Onko kukaan teistä lukenu Warhammer novellejä :?: esim.Peikonsurma
Jos asiat muuttuvat tätä tarkeämmiksi, niin puhutaan sodasta ja rauhasta.
- The Captain
- Valvoja
Kai niitä romaaneiksi sanotaan, vaikka ovatkin novellikokoelmia muodoltaan. Uteliaisuuttani luin Peikonsurman: suomentajalle voisi toivoa vähän enemmän fantasian tuntemusta, kirjailijalle vähän vaihtelevampaa juonenkehittelyä. Mennään sinne, tapetaan muutama hirviö, mennään tänne, tapetaan lisää hirviöitä, mennään tuonne, tapetaan vielä enemmän hirviöitä, mennään ja tapetaan, mennään ja tapetaan. Ovatko ne kaikki kirjat samanlaisia? Helkkari, James Bondeissakin on enemmän vaihtelua juonissa!
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Re: Warhammer novellit?
Olen lukenu pari kirjaa. Gilead's blood(loistava tosin olen high elf fani muutenkin ;-) ja Hammer's of Ulric(vähän niin ja niin). Muutenkin tuntuu että 40k puolelta löytyy paremmat novellit tosin olen muutenkin hiukka sci-fi fani kirjojen puolella.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Väinämöinen
Muita slayer kirjoja on sanottu paremmiksi(ei sit mitään omakätistä tietoa).Väinämöinen kirjoitti:Luin tuon peikonsurman kun kirjastosta sen löysin. En pitänyt ollenkaan, ja se kertoo että tuo on huono kirja. Sillä minulle uppoaa melkein mikä tahansa fantasia kirjallisuus.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Peikonsurma on kauhistuttava suomennos novellikokoelmasta nimeltä trollslayer. Ko kirjan novellit on ilmestynyt aikoinaan (10v?) sitten erinäisissä novellikokoelmissa, kuten ignorant armies, wolf raiders, red thirst, yms. Sarjan muut kirjat skavenslayer, demonslayer, dragonslayer, vampireslayer, beastslayer ovat ensinnäkin tuoreempaa tuotantoa sekä muodoltaan enemmän romaaneja. Kirjat ovat hauskaa iltalukemista ja gotrekin huumori on pop.tneva82 kirjoitti:Muita slayer kirjoja on sanottu paremmiksi(ei sit mitään omakätistä tietoa).Väinämöinen kirjoitti:Luin tuon peikonsurman kun kirjastosta sen löysin. En pitänyt ollenkaan, ja se kertoo että tuo on huono kirja. Sillä minulle uppoaa melkein mikä tahansa fantasia kirjallisuus.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
http://lunatix.epixx.org/
http://lunatix.epixx.org/
- Tyrisalthan
On tullut luettua molemmat: Peikonsurma ja Skaveninsurma (suomennetut versiot). Ihan ok iltalukemista, jos ei etsi jotain syvällistä juonta. Peikonsurma oli hajanainen, pienien tarinoiden kokoelma. Skaveninsurma oli taas yhtenäinen yhden tarinan ympärille kasattu (josta pidin paljon enemmän). Suomennos menetteli ja ei niin paljon Warhammer maailmaan tutustuneena osasin jopa yhdistää saastakiven warpstoneen 
Molemmat kirjathan ovat aika suoraa toimintaa ilman liirum laarum kohtia.
Mietityttämään jäi mistähän sanasta "mennikäisenkähmijä" oli suomennettu :lol:
Molemmat kirjathan ovat aika suoraa toimintaa ilman liirum laarum kohtia.
Mietityttämään jäi mistähän sanasta "mennikäisenkähmijä" oli suomennettu :lol:
Call me Snake
-
Skavengeneral
peikonsurman oon suomeks lukassu ja ajatukset kirjan suomennoksista on ollu väliltä nauruun kuoleminen ja pään seinään hakkaaminen (suomentajien kannattas varmaan tutustua vähän enemmän kirjan maailmaan, vaikka ei voi mitään että kaikkia harvinaisia sanoja ei kielestämme löydy). Mutta oon kyllä sillä kanalla että jos noi lukee, niin lukee sit englanniksi.
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
luin beast slayerin syyslomalla ja oli tosi hyvä (englanniks)
siinä oli ihna jumalattoman iso kaaos armeija kuulemma isoin kokoontunu tai niin siinä ainakin sanottii... kaaoksella oli maagi kaksoset jotka oli tzeechin lempi ukkeleita tai jotai ja thanquil näki ne ja sano et ne on sen maailman kovimmat taikojat jopa paremmat kun teclis tai joku dark elf... ei enempää juonesta :oops: oli tosi hyvä kirja 
Se pitää vaan hallita.
-
Zymeth Salkir Dkhan
-
The Bushman
Omistan kaikki Slayer-kirjat(troll,skaven,daemon,dragon,beast ja vampire). Henkilökohtaisesti voin suositella niitä. Ostan myös sen uusimman kun se ilmestyy kauppaan(fantsuun). Jonkun verran saattaa sanoissani olla fanipoweria, koska pelaan kääpiöilla ja muutenkin mielestäni kääpiöt rokkaa(se asenne miten ne suhtautuu kaikkeen).
Myöskin Realm of chaos on loistava.Gileans bloodia on kaverini kehunut, mutta itse en osaa sanoa kirjasta mitään(en ole lukenut).
Myöskin Realm of chaos on loistava.Gileans bloodia on kaverini kehunut, mutta itse en osaa sanoa kirjasta mitään(en ole lukenut).
-
Skavengeneral
Mikä se järjestys nyt onkaan, niin osaa lukea ne oikeassa järjestyksessä ???
Mä en kyllä näin heti osaa sanoa, mitä outoja suomennoksia Peikonsurmassa oli... Pidin molemmista Surmista mitkä olen lukenut(Peikon ja Skavenin)...
Mä en kyllä näin heti osaa sanoa, mitä outoja suomennoksia Peikonsurmassa oli... Pidin molemmista Surmista mitkä olen lukenut(Peikon ja Skavenin)...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
-
Skavengeneral
Siis jos tarkoitat että missä järjestyksessä noi Felixin ja Gotrekin "Tappakaa kaikki aseistetut vihulaiset"-saaga pitäis lukee/on ilmestynyt niin järjestyshän on eka peikko, sit skaven, daemon, dragon, beast ja sit viimesenä tuo vampireGhe'dahlg kirjoitti:Mikä se järjestys nyt onkaan, niin osaa lukea ne oikeassa järjestyksessä ???
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
-
Skaven Lord