Figupelit ja Seurustelu

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Mulla on kyllä siinä käynyt tuuri, että mun tyttöystävä on ollut kaikessa pelittämis- ja fantasiakuviossa ja ihan mukana jo ennen kun meidän suhde alkoi. Ja sen mielestä figut ja figupelit on osa sitä, joka ei kyllä kiinnosta sitä sinänsä, mutta kuitenkin. :D
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Skaven Lord

Viesti Kirjoittaja Skaven Lord »

Se on aika ihme juttu ku se mun likkakaveri larppaa mut ei ymmärrä hammereiden päälle mitään
Behold the glory of my vermin horde
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

Mun mielest figupelit on sama kuin virtuaali pelit, figu pelit on vain pöydällä pelattavaa ja virtuaali on taas tietokoneessa. Virtuaali pelejä pelaa moni niin ei siitä välitetä yhtään. Minun enoni sanoi että eikö ole lapsellista pelata tuollaisia tietokone pelejä vastasin että ei koska moni pelaa pelejä jopa aikuiset. Mutta harva figu pelejä pelaa sen takia sitä pidetään outona.

Sitä paitsi mielestäni eihän oikein figupelit sovi lapsillekkaan nehän voivat popsia pikku paloja ja jotkut lapset vain tuhlaavat rahansa joihinkin figuihin joista eivät tiedä edes kaikkea sääntöjä tai jotkut lapset pelaa wh:ta kokonaan house ruleilla ottaa vain statsit ja lähtee pelaa figuilla.
makebou

Viesti Kirjoittaja makebou »

mä vähän luulen et kyl tytöt ymmärtää mä oon pistäny mun iso systerin maalaamaa ja pienemmälle tungen white dwarffei kätee(se on 5v.) ja kylhän mekin ymmärretää tyttöjen ratsastus ja nuket?(kuka sellasil viel leikkii)
Skavengeneral

Viesti Kirjoittaja Skavengeneral »

Skaven Lord kirjoitti:Se on aika ihme juttu ku se mun likkakaveri larppaa mut ei ymmärrä hammereiden päälle mitään
Se että larppaa tai ropettaa ei tarkoita että osais ymmärtää figuja (yleensä ne vaan osaa ymmärtää)
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
Cultisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cultisti »

Joo, mul on tullu lähinnä semmosia: " Leikitsä pikku-ukoilla???",
tai: "et kai säki oo semmonen hörhö?", "joo, olen....."

Mut kai ne joskus ymmärtää.......ymmärtäähän??

-J-
Pain is an illusion of the senses despair an illusion of the mind
-Assassin Proverb-
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

No kyllä välillä naisihmisissäkin herättää huvitusta, jos puhuu jonku kaverin kanssa vaikka näin: " Miun truk boyzzit kulkee 25 tuumaa vuorossa ja niillä on burna ja power claw." Tosin yhtä hauskalta saattaa kuulostaa jotkut keilailutermit. Riippuu tytöstä, mutta joillain on kyllä sellanen mielipide figuista, että vaan kakarat saa leikkiä sellasilla. No ainakin tälläset mielipiteet helpottaa tyttöystävän valinnassa ;)
Darkheart

Viesti Kirjoittaja Darkheart »

skavengeneral kirjoitti:
Skaven Lord kirjoitti:Se on aika ihme juttu ku se mun likkakaveri larppaa mut ei ymmärrä hammereiden päälle mitään
Se että larppaa tai ropettaa ei tarkoita että osais ymmärtää figuja (yleensä ne vaan osaa ymmärtää)
Niin yleensä mutta monia poikkeuksiakin on olemassa. Itse en sellaista poikkeusta tavannu tai sitten olen mut en kertonu harrastuksesta (johtu siitä että olin tytön kanssa just pienen puol vuotta kestäneen paussin aikana ja olin melkein unohtanu figut)
Kaikki loppuu aikanaan, vain aika ei milloinkaan
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Vaimoni on sangen ymmärtäväinen harrastustani kohtaan. Yleensä kaikki ukot näytetään vaimolle ennen maalausta...............jos tulee negatiivista kommenttia niin palaamme takaisin sorvin ääreen.

Tämä loistava asenne saataa johtua siitä että en pelaa vaan ainoastaan rakentelen ja satunnaisesti maalailen ukkoja. Pienoismallejahan nuo vaan ovat....eikö???

Ainoa asia tässä harrastuksessa josta on tullut hieman.......enemmänkin palautetta on säälittäväksi retkahtanut figmentiani. Eli, kaikki kivat ukot on saatava ja ostetaan talouspoliittisista suhdanteista pahemmin välittämättä HETI!!!! Noh, omatpa ovat rahani....luulisin.

M
"Kaulaparta huohottaja"
Panu Nahka

Viesti Kirjoittaja Panu Nahka »

Entinen tyttöystäväni suhtautui miniatyyreihin tyyliin: "Etkai sinäkin keräile warhammereita!?" Johon totesin haudanvakavana, "En kulta, minä keräilen vain miniatyyrejä, en sotavasaroita." Jonka jälkeen emme enää puhuneet asiasta sen enempää. Ihmettelin kyllä hänen suhtautumistaan hieman, kun sentään harrastaa roolipelejä yms. fantasiaa/scifiä.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Muiden ymmärrys katoaa olemattomiin kun puhutaan jostakin mitä minä teen. "Voi oikeesti hei hengittää."

Mutta, täytyy olla ahdasmielinen perusidiootti jos pystyy ruikuttamaan toisen oudosta/lapsellisesta/tms. harrastuksesta. Kuka sitten sellaisen kanssa edes haluaisi seurustella.
zqmfgb
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

skavengeneral kirjoitti:Mutta älä mainitse sanaa demoni kun vastaat, koska tiätämätön voi yhdistää sen Censotred
Jos lipasutat sanan huomauta että GW kirjoittaa daemon joka tarkoitta kaikkia henkiolentoja hyviä ja pahoja. Kun taas moukat väänsi sen muotoon demon jolla tarkoitetaan pahoja.

Kyllä Raamattu tieto on kivaa
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Suur-Sieni II kirjoitti:Mutta, täytyy olla ahdasmielinen perusidiootti jos pystyy ruikuttamaan toisen oudosta/lapsellisesta/tms. harrastuksesta. Kuka sitten sellaisen kanssa edes haluaisi seurustella.
Pikku vinkki itse hiljennän yleensä huomauttamalla että saa sitä rahaa/terveyttä menemään huononmminkin. Tai suoraan kysymällä Paljonkos meni rahaa alas kurkusta viimeviikonloppuna.

Tosin kun itse aloittelin oli paljon huonommassa jamassa tää käsitys. Jos niitä saa jo Infoista ynnä muista ne on kai "Hyväksyttävää". Silloin oli yksi kauppa Tampereella josta sai. Tuntui että liiman haistelukin olisi ollut hyväksyttävämpää.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Aloitin pelaamisen sen jälkeen kun puolison kanssa jo seurusteltiin, joten tuli pehmeä siirtyminen harrastukseen. Puhuttiin tästä aiheesta viime viikolla ja puoliso epäili tilanteen olevan hiukan eri, jos nyt tulisi ekaa kertaa kylään ja heti ekana olohuoneessa on pari metrinen vitriini varattu oikeastaan pelkille figuille.

Osa seurustelua on, että hyväksyy kumppanin omituisemmatkin piirteet. Kovin negatiivisesti kumppanin harrastuksiin suhtautuva henkilö ei ehkä ole kovin valmis seurusteluun.
Asdrubael

Viesti Kirjoittaja Asdrubael »

Niinhän se on että osalle figuharrastus voi olla ylittämätön este seurustelun aloittamiselle jonkun kanssa, mutta epäilen että tuskin kovin monelle se nyt on se ainoa syy olla seurustelematta jonkun kanssa jos muuten ihminen kiinnostaa. Ja ei kai sitä ensimmäisenä asiana mitä tekee seurustelun alkaessa tarvitse näyttää 200 maalattua pikku-ukkoa uudelle seurustelukumppanille, siinä tilanteessa se saattaa tietty vaikuttaa hieman oudolta ja mielestäni osoittaa myös meidän figuharrastajien puolelta jonkinlaista ylireagointia että heti täytyy läväyttää kaikki eteen ja sitten ruikutetaan ettei muut meitä ymmärrä...

No joo, itselläni tilanne on sellainen että pikkuhiljaa tutustuttelin silloisen tyttäystäväni ja nykyisen vaimoni figuihin ja ropepeleihin siinä sivussa muun yhdessäolon kanssa ja eipä asiasta sen kummenpaa ongelmaa koskaan ollut, ehkä suurin on aina se joskus toistuva hinta-asia, mutta se pätee muihinkin harrastuksiin. Toisten harrastukset kun tuntuvat aina olevan ihan järkyttävän kalliita. No nykyään vaimoni myös kasailee ja maalaa figuja. Eihän niistä sen kummemmin välitä mutta koska olen tyytyväinen jos hän niitä maalaa niin sitä aina joskus tekee (ja vaimoni on vielä maalaamisessa hyvä, on näitä ihmisiä joilta kaikki kädentaidot sujuvat).

Juu mutta pointti siis ehkä oli että eihän sellaisen ihmisen kanssa tientenkään voi edes olla joka ei ollenkaan hyväksy harrastustasi ja häpeää sitä yli kaiken...
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Kyllä siinä vaiheessa kun tyttökaverini aloitteli hammereitten parissa touhuumisen tuli kommentoitua jotain homman vaaroista, mutta sitten innostuin itsekkin ja nyt olen onnellinen kuuden armeijan omistaja.
Viimeisen kahdeksan vuoden aikana ei yhdelläkään tyttökaverillani ole ollut mitään figuja vastaan, ainoastaan välillä saa kuulla kunniansa kun turnausta ennen tulee valvottua ja `yliharrastettua´ (Töihin/maalaa/torkut/töihin/maalaa...)
*Hu*
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Jos ei ymmärrä figuilua, ei ole ajatellut asiaa loppuun saakka. Ymmärtämättömyys johtuu vähemmän ajattelevien ihmisten uskosta itsestäänselvyyksien olemassaoloon. Tälläiset ihmiset helposti pitävät itsestäänselvänä ajatusta figut=lasten leluja. Kummallista miten tälläiset ihmiset hyväksyvät joidenkin hassunväristen paperinkappaleiden aiheuttaman taloudellisen katastrofin (=MTG).

Tosin jos seurustelukumppani tuntee joutuvansa toiseksi figujen kanssa niin tietenkin on todennäköistä että tämä valittaa asiasta kovaan ääneen vihan tylpistämillä mielipiteillä. Figuharrastuksen syytä se ei tosin ole.
zqmfgb
wind_of_razors

Viesti Kirjoittaja wind_of_razors »

Hmm no entinen tyttöystäväni kysyi usein, että onkohan aivan täysi järkistä laittaa monta tuhatta markkaa tina sotamiehiin ja leikkiä niillä kavereiden kanssa ruokapöydällä jossa on vihreä pöytäliina päällä, masentavaa :cry: ... Mutta nykyinen pyysi saada syntymäpäivä lahjaksi rivertrollin kun ne on niin suloisia, askel parempaan, sitten joulu lahjaksi goblin boxi ja ja ja... muutamien vuosien kuluttua pääsee jo pelaamaan :D
Karmani on jo niin musta,
Että siitä se ei enää mustene.
Alimmassakin inkarnaatiossa,
Toteutan pahuutta kaikin keinoin.
-Riivaaja-
ovv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovv »

mun tytsäni selas mun kaaoskodeksia kun olin sen ostanu ja sen oli pakko saada unitti demonettei "kun ne oli niin kauniita". eiköhän se slaanesh-armeija siitä vielä leviä ajallaan. :wink:
gaming since '92
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kaikki tytöt jotka ovat figuni nähneet, ovat ihastuneet enemmän tai
vähemmän niihin. Warhammerista ei ole tullut mainittua, eli he ovat nähneet
vain pieniä miehiä, jotka ovat heidän mielestään uskomattoman tarkasti
maalattuja. :roll: Jokunen myös arveli että noista sais ihan sikana rahaa,
kun ovat niin hienoja (en ole viittiny korjata väärinkäsitystä). Kuitenkin
ovat kaikki tulkinneet nuo jonkin asteen taiteeksi. Eli täysin oikein. :D

Pahin kommentti on ehkä ollut se, kun eräs totesi "Vau. Kun sulle josksu
tulee penskoja, niin eipä niiden tarvi millään pahuksen leegoilla, barbeilla
tms. ukoilla leikkiä kun on tommosia miljoona kertaa mageempia ukkoja
kasoittain. Kai sä sit teet niistä hieman liikkuvampia ja annat lapsilles,
annathan?" tms.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”