Omassa armybookissa (örkkien) sanotaan että kannattaisi aloittaa maalamalla sisältä ulospäin eli ensin iho, sitten vaatteet jne. Ihan vain virheiden minimalisoimiseksi.Swarmp kirjoitti:Itse maalan ensiksi haarniskan, miekat yms lyöntiaseet ja sitten vaatteet ja lopuksi ihon.
mitä yleesä maalaatte ensimmäiseksi?
Itse aloitan tietysti pohjamaalilla ja sitten inkit siihen päälle.
Mitä aika on ?
No otetaan vaikka esimerkiksi örkit,koska olen maalanut niitä aikas paljon.
Ekaksi maalaan ekan kerroksen örkin ihoon.Sitten ensimmäisen kerroksen metalleihin,siitä taas luisiin yms. osiin ruskealla(Ja jos olen päättänyt maalata jonkun vaatekappaleen ruskealla,maalaan sen samalla.).
Tämän jälkeen toinen kerros ihoon,sitten maalaan vaikka punaisella tai jollakin värillä paidan tai jotain vaatekappaleita.Kolmas kerros ihoon.
Sitten toinen kerros metalleihin ja bleached bonea luisiin kohtiin.Sitten veri(Fav. part
)ja sitten skull whiteä luihin
Viimeiseksi silmät.
Ekaksi maalaan ekan kerroksen örkin ihoon.Sitten ensimmäisen kerroksen metalleihin,siitä taas luisiin yms. osiin ruskealla(Ja jos olen päättänyt maalata jonkun vaatekappaleen ruskealla,maalaan sen samalla.).
Tämän jälkeen toinen kerros ihoon,sitten maalaan vaikka punaisella tai jollakin värillä paidan tai jotain vaatekappaleita.Kolmas kerros ihoon.
Sitten toinen kerros metalleihin ja bleached bonea luisiin kohtiin.Sitten veri(Fav. part
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
itse maalailen useimmiten figuutit, kuin figuurit massatekniikalla, elikkäs: housu, housu, housu... paita, paita, paita... ensiksi kaiken flätiksi ja sitten higlightiä, sun muita mitä nyt mieleen tulee.. (pohjamaalaus -yleensä mustalla ihan alkuun..)
siis näin yleensä kaikessa, paitsi charruissa yms. single mörökölleissä..
muutenkin, kun en niin kovin hirveästi aikaa tähän puoleen kuluta, niin tuo on huomattu nopeimmaksi vaihtoehdoksi..
siis näin yleensä kaikessa, paitsi charruissa yms. single mörökölleissä..
muutenkin, kun en niin kovin hirveästi aikaa tähän puoleen kuluta, niin tuo on huomattu nopeimmaksi vaihtoehdoksi..
Aloitan Lähes aina siitä suurimmasta samalla värillä maalattavasta osasta, esim. Viitasta ja siirryn siitä aina suunnilleen seuraavaksi suurimpaan/helpoimpaan jne. Nyt se on ihan kökön värinen ja varjostan sen ja teen yksityiskohdat. Beissejä teen aina joskus muutaman kerralla etukäteen, tai jälkikäteen. Silmät teen kokonaan mustalla + vähän aluetta, koska minusta on minulle on liian vaikeaa ruveta pupilleja sun muuta piipertämään. Näyttää varjolta, jotenkin,.
Pohjamaalauksen hyödyistä vielä sen verran, että metalli figuissa on ohut kerros jotai GWeen mömmöä, joka hylkii maalia ja useimpia pikaliimoja, paitsi GWeen
.
Yleensä maalaan itse ensiksi suurimmat alueet figuissa ja ne joissa on vähiten yksityis kohtia. Kasvot maalaan viimeiseksi, koska niihin roiskuu helposti vääriä maaleja.
Yleensä maalaan itse ensiksi suurimmat alueet figuissa ja ne joissa on vähiten yksityis kohtia. Kasvot maalaan viimeiseksi, koska niihin roiskuu helposti vääriä maaleja.
Itse tempaisen Veren enkelini ensin GW:n Skull White sprayllä ja sen jälkeen sutasen pintaan kerroksen tai pari Blood Rediä. Tämän jälkeen teen Golden Yellow:lla rintapanssarin kotkakuvion.
Lopuksi ennen olkapanssarien liimausta maalaan olkapanssarien reunat mustiksi.
Osat liimaan yhteen sitä mukaa kun ne valmistuu. Yleensä aloitan maalaamisen jalkapareista ja liimaan ne sen jälkeen beissiin, jotta kun olen maalannut rintapanssarin punaiseksi voi liimata sen jalkoihin kiinni, jolloin sitä on mukavampi pitää kiinni ja käännellä ympäri.
Yleensä viimeinen osa jonka maalaan on mariinien reppu, jonka maalaamista vihaan yli kaiken!
Lopuksi ennen olkapanssarien liimausta maalaan olkapanssarien reunat mustiksi.
Osat liimaan yhteen sitä mukaa kun ne valmistuu. Yleensä aloitan maalaamisen jalkapareista ja liimaan ne sen jälkeen beissiin, jotta kun olen maalannut rintapanssarin punaiseksi voi liimata sen jalkoihin kiinni, jolloin sitä on mukavampi pitää kiinni ja käännellä ympäri.
Yleensä viimeinen osa jonka maalaan on mariinien reppu, jonka maalaamista vihaan yli kaiken!
Riipuu vähän siitä, mitä teen.Kaikille figuille tulee musta pohjamaalaus. Örkeillä maalaan ensin ihon, sitten metallin, vaatteet, detaljin ja ihan lopuksi maalaan pohjan ja ehkä heitän siihen hiekan päälle jotain static grassia.
Suurimmalla osalla muista maalaan ensin armorin, sitten vaatteet, metallit ja iho viimeiseksi ennen pohjaa.
Suurimmalla osalla muista maalaan ensin armorin, sitten vaatteet, metallit ja iho viimeiseksi ennen pohjaa.
-
Black_Sheep
- Farseer of Biel-tan